Rusland actief in Syrië
Moderator: Moderators
Re: Rusland actief in Syrië
Wat we nu mogelijk gaan krijgen is iets als met Afghanistan. Langs welk pad dan ook.
Wapensmokkel, groepen die voor zolang het duurt Westers georiënteerd zijn en intelligence
in dienst van dat proces, de CIA.
Het Westen is over het algemeen een slechte verliezer. Men blijft doorwroeten tot 'het lek boven is'.
Israël zal de vinger aan de pols houden.
??
Wapensmokkel, groepen die voor zolang het duurt Westers georiënteerd zijn en intelligence
in dienst van dat proces, de CIA.
Het Westen is over het algemeen een slechte verliezer. Men blijft doorwroeten tot 'het lek boven is'.
Israël zal de vinger aan de pols houden.
??
Tussendoortje
Wat er ook uit het onafhankelijke MH17 onderzoek komt, Rusland heeft het NIET gedaan!
Wat er ook uit het onafhankelijke MH17 onderzoek komt, Rusland heeft het NIET gedaan!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
- Banned
En de Westerse mogendheden mengen zich al 4j in deze oorlog met de nodige bommen.Cluny schreef: Ik constateer dat in de eerste week dat Rusland zich rechtstreeks met deze 4 jaar oude oorlog bemoeit, deze grootmacht clusterbommen boven Syrische bodem afwerpt. Iedereen mag van mij deze informatie verwerken zoals hij wil.
Uiteindelijk verdedigt iedereen gewoon z'n eigen interessen, Hier is er nul en generlei verschil tussen het Westen of Rusland.
het Westen heeft al genoeg dictators aan de macht gehouden omdat het hen goed uitkwam.
Niemand is vrij vd nodige hypocrisie. gebruikt een bevriende mogendheid chemische wapens dan zullen de eigen juristen wel een interpretatie vinden waarom het mag, gebruikt de vijand dit wapen is het uiteraard een schending van allerlei rechten en verdragen.
Toevallig kwam ik dit bericht tegen.
Voorlopig beschouw ik het als een vermeldenswaardige rariteit.
Kafka: Extreemrechtse Syriëgangers
Volgens Kafka:
Voorlopig beschouw ik het als een vermeldenswaardige rariteit.
Kafka: Extreemrechtse Syriëgangers
Volgens Kafka:
Waar de solidariteit met Syrië precies op is gebaseerd is niet één-twee-drie duidelijk. Maar met wat pogingen tot interpretatie van de stukjes die Zwart Front er over schrijft en wat gezond verstand komen we tot vier punten. Ten eerste zal het autocratisch karakter van de dictatuur van Assad tot de verbeelding spreken. Met enige moeite is daar iets van een gedroomde staatsvorm in te herkennen voor iemand die zichzelf ‘fascist’ noemt: een ondemocratisch en autocratisch leiderschap en verschillende bevolkingsgroepen die in een maatschappelijk mal zijn geperst om orde en rust te bewaren. Ten tweede is Assad’s regime seculier. Assad beschermt daarmee, volgens Zwart front, Europa als een soort buffer tegen oprukkende moslimextremisten. Ten derde is Assad vijand van Verenigde Staten, een duidelijk pre in de ogen van veel rechtsextremisten, waaronder Kolvers. Het idee dat de ‘David’ Syrië het opneemt tegen het globalistisch streven van ‘Goliath’ de Verenigde Staten maakt dit streven sympathiek. Ten vierde is er het antisemitische element, Assad als veronderstelde tegenstander van Israël.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Zou niet de ware reden zijn dat Putin de wereld en zijn eigen anti Putin gezindten wil laten zien dat ieder land ter wereld dit te wachten staat wanneer een volk zich tegen het bestaande autocratisch leiderschap zouden verzettenWaar de solidariteit met Syrië precies op is gebaseerd is niet één-twee-drie duidelijk.

Putin is een man, die geen oeverloze protesten en debatten duldt tegen zijn slecht- en goeddunken. Op deze kennis van deze supermacht leider Putin, moet het westen anticiperen om een alles verwoestende crash in de hele wereld te voorkomen. Mij dunkt dat Putin zijn boodschap duidelijk is waarom hij Assad door dik en dun ook zichzelf verzekert van het behoud van zijn leiderschap. Putin zag de Arabische lentes ook en trok daarop de enige juiste conclusie, n.m.m.. Hij zag de sluimerende nadelen van een democratie, een democratie die niet aan een volk kan worden opgedrongen maar die zichzelf van binnenuit vaak na een lange voorgeschiedenis zoals de onze moet gaan ontwikkelen of, naar gelang het volk wil liever helemaal niet! En hoe waar is dat niet? Het politieke exportproduct van het Westen is hun democratie welke ze als hoe ze de ganzen geforceerd volproppen met snel groei voedsel overal waar even onstabiliteit heerst in de strotten van zo'n volk te proppen. Het westen is onwaarschijnlijk arrogant en ongeloofwaardig dom hierin, n.m.m.!
Hoe meer het westen Putin zijn motivatie in Syrië probeert op een ander spoor te krijgen, hoe dommere politiek het westen bedrijft. Putin beschouw ik niet als mijn vrindje die ik graag op mijn verjaardagskalender zou zetten, maar heel erg veel slimmer en daadkrachtiger dan ons Westen is hij zeker in mijn ogen wel!
.
Een interessant artikel waarin uit de doeken wordt gedaan
hoe Rusland het aanpakt om het Midden Oosten 'over te nemen'.
Een interessant artikel waarin uit de doeken wordt gedaan
hoe Rusland het aanpakt om het Midden Oosten 'over te nemen'.
Russia Takes Over The Mid-East:Submitted by Tyler Durden on 10/24/2015 21:15 -0400
- Moscow Gets Green Light For Strikes In Iraq, Sets Up Alliance With Jordan
Once it became clear that Moscow and Tehran had jointly planned the incursion in Syria with Russia promising full air support and Iran pledging ground troops from Hezbollah, its various Shiite militias, and the IRGC, we immediately suggested that Iraq was next on the agenda after the Assad regime is restored.
For those unfamiliar with the situation on the ground, we encourage you to read “Who Really Controls Iraq? Inside Iran's Powerful Proxy Armies,” in which we outline the extent to which Tehran effectively controls both the Iraqi military and the politicians in Baghdad.
The US allows this because i) there’s really not much Washington can do about it
***knip***
Meanwhile, flying missions over Iraq is the logical next step for The Kremlin in Russia’s bid to supplant the US as Mid-East superpower puppet master. One would be hard pressed to come up with a more humiliating scenario for Washington than for the US to be effectively kicked out of the country it “liberated” over a decade ago by Vladimir Putin on the excuse that try as they may (or may “not”, depending on how prone you are to conspiracy theories), the Americans are apparently not very good at fighting terror.
Just like in Syria, Russian airstrikes would be supported by Iran-backed fighters on the ground, and thanks to the IRGC’s grip over Iraqi politics, Moscow would find Baghdad very receptive to Russia’s presence in the country.
***knip***
Russia has now created yet another intelligence sharing cell in the Mid-East, this time in Jordan as Moscow and Amman are set to work together to rout ISIS. Here’s RT:
Russia and Jordan agreed to create a coordination center in Amman, which will be used by the two countries to share information on the counter-terrorism operations, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said.
***knip***
Once again, it's important to understand that this is all made possible by the fact that the US, Saudi Arabia, Qatar, and Turkey decided to use extremist groups as their weapon of choice to destabilize Assad. That gives Moscow all the political and PR cover it needs to not only make a pure power play in Syria, but to establish closer diplomatic and political ties in Iraq and now Jordan. Thanks to the fact that the Western media has held up ISIS as the devil incarnate, The Kremlin has a foolproof cover story for what is quite clearly becoming a sweeping attempt to establish Russian influence across the region.
Finally, don't forget that with each move Russia makes towards replacing the US as Mid-East superpower puppet master, Iran gets that much closer to supplanting Saudi Arabia as regional power broker. The Kremlin's alliance with Jordan plays right into that dynamic as the Moscow-Tehran nexus is literally encircling Riyadh, Doha, and the UAE...
BRON: Russia Takes Over The Mid-East:
Rusland zal het Midden-Oosten niet overnemen. Ze verdedigen nu hun belangen in Syrië en onderhouden goede contacten met de Iraniërs. Irak heeft voor zover ik weet geen luchtsteun gevraagd van de Russen en de Amerikanen zijn er ook fel op tegen: http://www.cbsnews.com/news/us-iraq-cho ... sis-fight/" onclick="window.open(this.href);return false;
wilfred degens schreef: Putin beschouw ik niet als mijn vrindje die ik graag op mijn verjaardagskalender zou zetten, maar heel erg veel slimmer en daadkrachtiger dan ons Westen is hij zeker in mijn ogen wel!
Putin kan veel sneller reageren dan 'het westen' dat met van alles en iedereen rekening moet houden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Juist ja, zie hier het voordeel van een absolute monarchistische macht. Edoch, achter ieder voordeel schuilen vaak meerdere en niet minder belangrijke nadelen.Fish schreef:wilfred degens schreef: Putin beschouw ik niet als mijn vrindje die ik graag op mijn verjaardagskalender zou zetten, maar heel erg veel slimmer en daadkrachtiger dan ons Westen is hij zeker in mijn ogen wel!
Putin kan veel sneller reageren dan 'het Westen' dat met van alles en iedereen rekening moet houden.
Het Westen is in zijn politieke besluitvormingen zit altijd zwaar geremd - of - muurvast in zijn ethische dwangbuis waardoor de slechteriken in de wereld vaak heel veel meer onbestrafte speelruimte zich hier kunnen toe-eigenen en maximaal die Westerse zwakte weten uit te buiten. Bij Putin liggen we mijlen ver achter in het eigentijds politiek bedrijven.
Putin zou ik niet op mijn verjaardagskalender zetten, maar mijn respect voor zijn politieke visies en aanpak dwingen mij tot een diminution du chapeau voor dit baasje.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op 26 okt 2015 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
@Wilfred
???
Poetin zou toch (gezien je voorstel-topic) een aardje naar je vaartje moeten zijn? at zie jij als nadeel van Poetins aanwezigheid in deze crisis?
???
Poetin zou toch (gezien je voorstel-topic) een aardje naar je vaartje moeten zijn? at zie jij als nadeel van Poetins aanwezigheid in deze crisis?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Zoals hij zich tot nu toe in deze crisis mengt, géén!dikkemick schreef:@Wilfred
???
De enige angst die hij in mij oproept is hoeveel hij aan succes in de wereld dragen kan zonder door het fundament van zijn macht te zakken. Want er zwemmen heel wat mogelijk veel slechtere haaien om hem heen om hun kans af te wachten en dan weet niemand in het Westen en in de wereld meer waar we met deze kernmacht aan toe zijn.
Het zou wel eens een bom geweest kunnen zijn, een paar dagen later, 90% zeker dat het een bom was. Gisteren las ik ergens 99% zeker dat een bom in de Airbus A321 van de Russische vliegmaatschappij Metrojet op 31 oktober in de Sinaï het vliegtuig heeft doen neerstorten.
Ik ben benieuwd of de Russische bevolking nu een beetje wakker is geworden.
In ieder geval is deze verwegoorlog van Poetin nu middenin de samenleving van Rusland terechtgekomen.
Trouw: 'Bom vrijwel zeker oorzaak vliegtuigcrash'
Ik vraag me af: Wanneer wist Poetin zelf dat het een bom was?
Volgens mij wist hij het de dag erna al.
Ik ben benieuwd of de Russische bevolking nu een beetje wakker is geworden.
In ieder geval is deze verwegoorlog van Poetin nu middenin de samenleving van Rusland terechtgekomen.
Trouw: 'Bom vrijwel zeker oorzaak vliegtuigcrash'
Ik vraag me af: Wanneer wist Poetin zelf dat het een bom was?
Volgens mij wist hij het de dag erna al.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Hoezo?? We zijn hier ook wakker en we steunen de strijd tegen IS. Dit had ook een Nederlands vliegtuig kunnen overkomen. IS claimt de aanslag, dus ze pakken iedereen aan die tegen hun is. Stel het was een Nederlands vliegtuig, had je dan op dezelfde manier gereageerd? Ver weg oorlogen bestaan al lang niet meer sinds er kleine terroristische cellen actief zijn.Ik ben benieuwd of de Russische bevolking nu een beetje wakker is geworden.
Hij had het liever een dag van tevoren geweten...Volgens mij wist hij het de dag erna al.
Als IS werkelijk deze aanslag heeft gepleegd, dan is dat juist een teken dat Rusland goed bezig was in Syrië wat IS betreft. In Rusland werd er niet openlijk gesproken over de interventie in Syrië, maar iedereen kan nagaan dat de strijd tegen IS consequenties kan hebben, ook hier in Nederland. Het alternatief is om IS zijn gang te laten gaan en een kalifaat te stichten. Willen we dat soms? Er zijn de nodige contacten geweest tussen Rusland en Amerika en er zijn onderling afspraken gemaakt over o.a. het uitwisselen van informatie en het opstellen van een veiligheidsprotocol wat vliegen boven Syrië betreft: http://www.nu.nl/buitenland/4145522/vs- ... syrie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat er wordt samengewerkt is een goed teken, dat zal de strijd tegen IS bevorderen.
Dat er wordt samengewerkt is een goed teken, dat zal de strijd tegen IS bevorderen.
Het is best wel ingewikkeld daar in Syrië en omstreken. Natuurlijk is een normale west-europeaan tegen IS. Die levensgevaarlijke extreem wrede moslimgroepering waar ook vanuit Nederland het ergste islamschoftentuig naar toe trekt. Dat is een gemakkelijke mening. Maar de gewapende strijd daar is intussen wel heel erg gecompliceerd geworden. Ik zou zo gauw geen oplossing weten. Ook niet na het lezen van dit NRC-artikel.
NRC: Probeer je te verplaatsen in Turkije
Ik zal het proberen want inleving daar heb ik zat van.
Maar het laatste deel van het schrijven is niet fijn om te lezen. Eigenlijk best wel verontrustend.
De vraag is nog steeds: Moeten we blij worden met de militaire bemoeienissen van Rusland in Syrië?
NRC: Probeer je te verplaatsen in Turkije
Ik zal het proberen want inleving daar heb ik zat van.
Maar het laatste deel van het schrijven is niet fijn om te lezen. Eigenlijk best wel verontrustend.
Mij lijkt het een goed geschreven artikel in de NRC, het waard om gelezen te worden.Probeer je te verplaatsen in de Turken, in hun angst voor Russische en Koerdische omsingeling en je ziet dat Turkije tot op het randje van het ondenkbare kan raken. Als het Turks-Russische conflict escaleert dan komen we in een oorlog terecht waarbij die tegen IS in het niet valt.
De vraag is nog steeds: Moeten we blij worden met de militaire bemoeienissen van Rusland in Syrië?