vegan-revolution schreef:Gematigde moslims met elkaar in gesprek. Over het uit de kast komen van Tofuk Dibi :
Wat een domme fundamentalistisch denkende man is die Salahedinne vergeleken met Tofik Dibi.
Dat maakt het een tenenkrommend "gesprek".
Wilders in gesprek met Marianne Thieme levert ook niets op waar je iets aan hebt om naar te luisteren.
Richard Feynman legt aan de hand van het twee spleten expirement, de fundamentele eigenschap van de quantum-mechanica uit. Zonder filosofische kletspraat. De natuur is in wezen onvoorspelbaar, en je kunt haar niet waarnemen, zonder haar te beinvloeden.
Dat Craig nog steeds in zijn eigen overtuiging (onzin) gelooft. Onvoorstelbaar. Ik kende Walter Sinnott-Armstrong niet, maar vind hem uitermate sterk.
Of....komt dat door mijn vooringenomen mening vooraf? Er komt geen zuivere logica uit. Hij lult wat mij betreft een end in de ruimte en voor menigeen komt dit nog overtuigend over ook. God heeft nergens schuld van! Ik kan hier steeds minder goed mee overweg. Craig is slim en misbruikt wat mij betreft zijn intelligentie om het monster god te blijven verdedigen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen schreef: ↑16 okt 2016 07:56
.. Zonder filosofische kletspraat.
Kletspraat: Foei Peter!
Wat de filosofie over quantummechanica te zeggen heeft is helaas vaak kletspraat. In de quantummechanica is een waarneming in feite een gebeurtenis. In de filosofie is een waarneming meestal een vrij passief "zien". Doordat men deze zaken verwart, zeggen filosofen en vooral amateur-filosofen vaak weinig zinnigs omtrent de quantum-mechanica. Ik schaam mij geenzins voor de betiteling. De grootste onzin is dat men een quantum-waarneming verwart met (het menselijk) bewustzijn.
Peter van Velzen schreef: ↑16 okt 2016 07:56
.. Zonder filosofische kletspraat.
Kletspraat: Foei Peter!
Wat de filosofie over quantummechanica te zeggen heeft is helaas vaak kletspraat. In de quantummechanica is een waarneming in feite een gebeurtenis. In de filosofie is een waarneming meestal een vrij passief "zien". Doordat men deze zaken verwart, zeggen filosofen en vooral amateur-filosofen vaak weinig zinnigs omtrent de quantum-mechanica. Ik schaam mij geenzins voor de betiteling. De grootste onzin is dat men een quantum-waarneming verwart met (het menselijk) bewustzijn.
Daar heb je je kranig uitgekletst!
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned