Bos had het niet over dat soort inkomens/pensioenen. Integendeel: die begon bij een inkomen van meer dan 100.000, als ik me goed herinner.Cactus schreef:@ "HenkM
Wat bedoel je hiermee?Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.
Ohoh, noem jij 18.000 pensioen heel hoog? Dat is bruto 1500 p/m. Netto schat ik 900. 2x AOW + 18000 p/j brengt een echtpaar op pakweg 35000-36000 bruto! Big deal zeg! Dat is net modaal! Deze mensen hebben hun gehele leven al AOW premies betaald en hebben minder vrije tijd gehad dan men tegenwoordig heeft. Velen hebben 48 u/p/w gewerkt en 15 dagen vakantie p/j. Deze mensen komen met hun aanvullend pensioen ook niet in aanmerking voor een subsidie en zijn daardoor de belastingbetalers niet tot last.Kortom, blijf met je rooie vingers van deze groep AOWers af. Pak ip daarvan de veel verdieners met een 2x zo hoog inkomen en meer ipv die AOWers.Bovendien, Bos had het over mensen met heel hoge aanvullende pensioenen (die met de sterkste schouders, weet je wel?), en dan nog een marginale betaling.
Ik vraag jou dan ook: Wie heeft de sterkste schouders: Een AOW echtpaar met aanvullend pensioen van 18.000 euro dat tezamen dan modaal is of een werkende met 75000 of meer inkomen p/j? Voor mij is dit duidelijk maar voor sommigen blijkbaar niet.
Wat ik bedoelde was:
Je kunt zowel de heel hoge (> 75.000 lijkt me een richtlijn) pensioenen een ietsje laten meebetalen, maar zeker ook de AOW en andere premies zonder plafond te berekenen.
Waarvan de laatste voor mij de beste optie is, maar indien nodig, hoeft het eerste niet losgelaten te worden.