Kan je doen, maar wil nog wel eens lang duren, de admins bemoeien zich nauwelijks met het forum.WPS schreef:Zal ik mij eens aanmelden op dat forum?![]()
![]()
Paulus vergiste zich...?!
Moderator: Moderators
Re: Paulus vergiste zich...?!
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Oh, ok. Zag dat jij er wel behoorlijk actief op bent... Welke rol heb je jezelf toebemeten op dat forum?Fish schreef:Kan je doen, maar wil nog wel eens lang duren, de admins bemoeien zich nauwelijks met het forum.WPS schreef:Zal ik mij eens aanmelden op dat forum?![]()
![]()
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".
Albert Einstein
Albert Einstein
Laat mij eens raden. Advocaat van de duivel?WPS schreef: Oh, ok. Zag dat jij er wel behoorlijk actief op bent... Welke rol heb je jezelf toebemeten op dat forum?
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
Getses schreef:. Advocaat van de duivel?
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".
Albert Einstein
Albert Einstein
Hoi Fish,Fish schreef:We hebben een oude bekende als meelezer:
http://www.christen-forum.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2426" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik volg de discussie op bovenstaand forum een beetje. Ken jij nog meer Christelijke fora waar bijbelkritische discussies plaatsvinden?
Groetjes,
WPS
Ps. heb mij aangemeld, maar dat schiet idd totaal niet op...
Albert Einstein
Albert Einstein
Dank! Ben jij ook op dit forum actief?
Albert Einstein
Albert Einstein
@FishFish schreef:Yep.
Als je het leuk vindt om je in het strijdgewoel te mengen op http://www.credible.nl" onclick="window.open(this.href);return false; met dit onderwerp: be my guest
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik bemoei mij al met een van jouw posts.WPS schreef:@FishFish schreef:Yep.
Als je het leuk vindt om je in het strijdgewoel te mengen op http://www.credible.nl" onclick="window.open(this.href);return false; met dit onderwerp: be my guest
Hoe is het met het lezen van de boeken, WPS? Al een beetje verder? Ik ben namelijk zeer benieuwd of je je mening over evolutie, gebaseerd op achterhaalde informatie, zoals je zelf al aangaf, inmiddels hebt bijgesteld onder invloed van de juiste informatie uit wetenschappelijke i.p.v. creationistische hoek. Hou me op de hoogte graag.WPS schreef:The richness of life, the essential Stephen J. Gould
Why evolution is true by Jerry A. Coyne
The evolution controversey, a survey of competing theories by Thomas B. Fowler and Daniël Kuebler
Scientists confront Intelligent Design and Creationism by Andrew J. Petto
The greatest show on earth by Richard Dawkins
Evolution, what the fossils say and why it matters by Donald R. Prothero
Etc, etc...
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Hoi Fjedka,
Bedankt voor je berichtje, ik hou je absoluut op de hoogte. Fitst thinks first, ik verdiep me eerst goed in de ontstaansgeschiedenis van de bijbel en de innerlijke (in)consistenties. Daarnaast volg ik met veel plezier de discussies hier op het forum.
Die boeken komen tzt wel.
Groetjes!
WPS
Bedankt voor je berichtje, ik hou je absoluut op de hoogte. Fitst thinks first, ik verdiep me eerst goed in de ontstaansgeschiedenis van de bijbel en de innerlijke (in)consistenties. Daarnaast volg ik met veel plezier de discussies hier op het forum.
Die boeken komen tzt wel.
Groetjes!
WPS
Albert Einstein
Albert Einstein
Ja, ik zie dat je je elders op het forum inmiddels aardig hebt ondergedompeld in bijbelexegese. Er is ook zoveel informatie te absorberen op dit forum. Jammer dat bovenstaande boeken zo echter voorlopig onaangeroerd op de plank blijven staan. Ze zijn namelijk van een wat tastbaarder niveau, ook wat inhoud betreft, als je het mij vraagt. Maar goed. Ik zal geduldig wachten tot je weer wat tijd kunt vrijmaken van je bijbelstudieclubje.
M.vr.gr!
M.vr.gr!
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Dank voor je geduld 
Albert Einstein
Albert Einstein