Broers, schoonzus en ik

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Destinesia

Re: Broers, schoonzus en ik

Bericht door Destinesia »

Marinus schreef: Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die op zondagochtend naar Maasbach op SBS6 kijkt om de Dag Des Heeren goed te beginnen door een uurtje flink te lachen. :lol:
Ik kijk ook regelmatig. Het versterkt me alleen maar in mijn ongeloof. En erom lachen is moeilijk, gezien het feit dat vele labiele mensen de telefoon pakken. Heel vals is dat hij altijd sneaky begint over heel normale (bijv.)"opvoedkundige" en "psychische" alledaagse problemen om zodoende een zo groot mogelijk "onoverkomelijk contrast" te kunnen creëren om dan aan het einde van de rit heerlijk op de proppen te kunnen komen met "DE" meest 'geniale' oplossing voor al die problemen.

Jezus!

Dat daarmee de grootste "psychische problemen" pas écht beginnen vertelt hij er niet bij. Namelijk dat je op een gegeven moment tot de ontdekking komt ná de euforie van het "christen worden" het duistere "lot" van heel de rest van je on-bekeerde familie en vriendenkring tot je doordringt en vanaf dan als een last op jouw arme schouders ligt omdat JIJ de verschrikkelijke verantwoording voelt van het al dan niet willen en kúnnen redden van jouw familie en vrienden van de eeuwige hel. Jij bent dan wel gered .............maar feitelijk niemand die jij persoonlijk kent.

Nou en dáár ga je dan als 'vrolijk wedergeborene' met al je aangepraat, geveinsde en compulsieve 'blijdschap'. Als je het überhaupt zélf al dóórhebt hoe "het" er "voor staat". Want de meeste christenen van het evangelische soort zijn om het héél netjes te zeggen .......... nogal naïef...
biemer
Ervaren pen

Re: Broers, schoonzus en ik

Bericht door biemer »

' Hour of Power' was ook zo'n goeie op zondag morgen.
Voor aanstormend acteertatent dan...

Echt, ongelooflijk hoe ze daar kunnen lullen zonder iets te zeggen.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Plaats reactie