Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door ChaimNimsky »

Wie kent ze niet: de Bushisms -- "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we!", "Rarely is the question asked: Is our children learning?", "You teach a child to read, and he or her will be able to pass a literacy test.", etc.

We zijn vandaag weer eens op een Bushism getrakteerd: "The decision of one man to launch a wholly unjustified and brutal invasion of Iraq... I mean of Ukraine" ().
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja.... die hersens van ons... :lol: :(
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Severodonetsk, een stad van ongeveer 100.000 inwoners is nu onder zwaar geschut gekomen en schijnt het volgende hoofddoel te zijn voor de Russen. Wellicht zal het volkomen vernietigd worden door de Russen.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het is het enige dat ze goed kunnen, vernielen van mens, gebouw, infra, dier, natuur etc.
En dat willen ze daar ook zeer graag doen... Pure terreur. Met vrij ruige wapens.
En ik hoor er relatief weinig over in NL.

:evil:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ondertussen... zit de Rus niet stil en zijn 'eeuwige vriend' ook niet.

https://www.hln.be/buitenland/chinese-e ... ~a21325b0/
[..] Tokio heeft formeel geprotesteerd tegen Peking en Moskou nadat Chinese en Russische bommenwerpers dinsdag gezamenlijk vlogen in de nabijheid van het Japanse grondgebied. “We zijn ernstige bezorgd”, zegt het Japanse ministerie van Defensie. [..]
Met Ukraine-oorlog hier kan moeilijkheden veroorzaken daar reuze handig zijn voor oorlogszoekers in het Kremlin.
Voor sommigen is die totale wereldoorlog blijkbaar/schijnbaar een must.
Het westen moet maar hard aan zijn wapens werken..

Alles in onze wereld is fors uit balans.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gerard R. schreef: 15 mei 2022 23:22 Hier kan je ook op wachten met die Russen:

https://www.youtube.com/watch?v=2_riYaeL4bs
Zeer ernstig als het inderdaad fosfor is.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1568792 ... ngfestival

Gebruik van chemische wapens als napalm lijkt dit dus.

Het gebruik van fosforbommen in bevolkte gebieden is in ieder geval internationaal verboden.
Helaas is reuze veel van wat de Russen in Ukraine doen internationaal verboden.
Voor zover ik weet is het meeste wat ze doen alleen verboden in verdragen die noch Rusland noch de VS ondertekend hebben.
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 25 mei 2022 05:20 Voor zover ik weet is het meeste wat ze doen alleen verboden in verdragen die noch Rusland noch de VS ondertekend hebben.
klopt maar er blijft toch genoeg over waar Rusland echt wel internationaal juridisch zwaar in de fout gaat (om het heel en heel zacht uit te drukken).
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Zullen we het dan toch nog gaan beleven...?
https://www.tagesschau.de/newsticker/li ... -verlassen
11:32 UhrMoskau: Schiffe mit Nahrungsmitteln könnten Ukraine verlassenRussland ist nach einem Bericht der russischen Agentur Interfax bereit, Schiffe mit Nahrungsmitteln aus der Ukraine ausfahren zu lassen. Dazu könne ein humanitärer Korridor etabliert werden, zitiert die Agentur den russischen Vize-Außenminister Andrej Rudenko. Russland werde auch die Möglichkeit eines Gefangenenaustausches prüfen, sobald die ukrainischen Kämpfer, die sich ergeben hätten, verurteilt worden seien, sagt der Politiker.
Goedzo Putler.
Ik ben benieuwd. Het zou zeer nuttig zijn voor de wereldvoedselconsumptie, die 'hij' ook volkomen vernield heeft.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik vind het overigens bewonderenswaardig hoe die Ukrainers zich beheersen.
Volgens mij zou men goed de Russen in eigen land kunnen aanvallen, Moskou is niet zo heel ver enzo.
Maar dat geeft gelijk een flinke kans op escalatie, dat snap ik wel.
Dus wordt nu de Donbas in Ukraine door de Russen volkomen vernield, hetzelfde voor veel mensen uiteraard.
De Ukrainers spreken nu vrijwel alleen nog maar over genocide van de Russen. Complete moorddadige razernij, niets
meer en niets minder.

En de EU maar wachten met een volledig gas- en olie-embargo tegen de Russen vanwege de Hongaren N.B.!! .
En ik vraag me af hoe goed het wel gaat met de westerse wapenleveringen van zwaar materieel.
Het Ukrainse leger heeft het behoorlijk moeilijk in Donbas.

Nou, we ga nu weer wachten, hoor.... [-o<

:roll:
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Rereformed schreef: 20 mei 2022 14:43 Severodonetsk, een stad van ongeveer 100.000 inwoners is nu onder zwaar geschut gekomen en schijnt het volgende hoofddoel te zijn voor de Russen. Wellicht zal het volkomen vernietigd worden door de Russen.
Tsja, bij Poetin is het altijd al geweest : "Wie niet horen wil die moeten maar voelen.". En bij dat "laten voelen" wordt er blijkbaar niets geschuwd en zelfs niet "totale vernietiging". Het lijkt er soms zelfs op dat de Russen zich desnoods willen doodvechten tot op het suïcidale af.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

vegan-revolution schreef: 28 mei 2022 11:19
Rereformed schreef: 20 mei 2022 14:43 Severodonetsk, een stad van ongeveer 100.000 inwoners is nu onder zwaar geschut gekomen en schijnt het volgende hoofddoel te zijn voor de Russen. Wellicht zal het volkomen vernietigd worden door de Russen.
Tsja, bij Poetin is het altijd al geweest : "Wie niet horen wil die moeten maar voelen.". En bij dat "laten voelen" wordt er blijkbaar niets geschuwd en zelfs niet "totale vernietiging". Het lijkt er soms zelfs op dat de Russen zich desnoods willen doodvechten tot op het suïcidale af.
Tsja.. feitelijk zou het zo moeten zijn dat de dader dan ook zo'n waarschuwing krijgt. En niet horen? Dan maar voelen.
Maar ja... die kernwapens hè?
En zo is de vrede van de kernwapens een stok geworden, waarmee je wat minder sterke of zich verdedigende landjes naar de g*d helpt.
Het is zo vaak. Wat eerst een zegen lijkt/leek kan later forse tégen ons gaan werken.
Ik hoop niet dat dit ook zou kunnen gelden voor de Navo... Want o die is zo sterk. Nou... ik hoop het. Want die aardappelkop in het Kremlin zou graag eens doorlopen naar de Noordzee..
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

25 apr 2022 16:51
Gerard R. schreef: 25 apr 2022 16:51 @Rereformed
Ja, ik was aant dagdromen. :)

Maar het is duidelijk wel zo, dat je nooit een redelijke veiligheidsstructuur kunt hebben over een heetgebakerde regio als grote machtsblokken daar niets van moeten hebben. Je ziet wat Putin er allemaal over heeft staan roepen.

En ik begrijp het best:
Als de Russen een veiligheidsstructuur bedenken, samen met wat voormalige Warschaupactlanden en misschien China, dan willen wij daar waarschijnlijk ook niets van weten.
Als Arabieren zoiets willen, samen met India zullen Israeliërs daartegen zijn (en wij misschien ook wel).
Russen, Chinezen en Indiërs staan nou niet direkt te juichen voor de Navo. Daar zullen ze dus geen deel van uitmaken.

Zolang je dit principe houdt blijft het goedbedoeld bellenblazen, snap je?
Dan blijf je roepen, dat je Zweed of Fin bent en dat ze dreigen je naar het leven te gaan staan. En als je dan lid van de Navo wordt blijft dat zo, want raketten e.d. zijn makkelijke dingen. Dan kan je vergelden en op alle manieren terugslaan, eventueel met kernwapens, maar dan heb je gewoon simpelweg fors oorlog.
Dan heb je dus immer de lont in dat kruit. En voor je het weet lever je ergens wapens zoals je nog nooit gezien hebt...
Want de agressor moet niets van jouw kleurtje hebben.

Dan kan ook een VN nooit en te nimmer wat, zoals nu!, maar het is al meer gebleken.. De VN is in mijn ogen helaas een farce geworden. En die was ooit bedoeld N.B. om b.v. wereldoorlogen te voorkomen. Beter is de dreiging eruit te halen door de oorlogzuchtige idioot in dat 'neutrale (militaire) bondgenootschap' te stoppen, hem er bij te betrekken, en hem daar te 'binden', zoals we dat ook met de Navo doen, maar dat dan op een mondiale leest.

Dat is de harde realiteit rond vrede en veiligheid, nu er weer eens een idioot langs komt.
Hoe goedbedoeld ook, de Navo is niet echt de oplossing van deze tijd. Ja, wellicht voor ons gebied. Het is oud denken. Het geeft blijkbaar toch nog vergruisde steden en burgers.

Alles kan bij zo'n mondiale, neutrale aanpak op precies dezelfde manier als nu, maar zonder geopolitiek kleurtje. Dan heet het misschien Mundo of Force of....
Dat zou een hoop minder zorg kunnen geven op deze mooie planeet met lastige Leiders, droom ik maar zo op de
dag. :wink:

En ja, ik ben een idealist en ik heb wat tegen de horror van onzinnige oorlog, zeker als vooral het volk de klos is, maar sowieso. We hebben niet echt de tijd voor oorlog, want we zijn b.v. bijna aan het eind met de planeet. Ja, klimaat, milieu. Maar goed, we hebben nu bedacht, dat we Mars dan gaan kraken. Of de Maan. :roll:

En ik ben ervan overtuigd, dat de mondiale veiligheidsstructuur in de toekomst er heel anders uit zal zien dan nu.
Ik heb maar eens een dagdroom losgelaten, anderen zullen dat vast ook gaan doen. En dat hoop ik uit de grond van mijn hart. :) Dit is geen doen...
Johnson van het VK droomt ook wel eens wat:
https://frontpage.fok.nl/nieuws/857516/ ... chten.html
De Britse premier Boris Johnson zou de Oekraïense president Volodymyr Zelenskyy hebben voorgesteld om een nieuwe "politieke, economische en militaire alliantie" te stichten. Zo meldt de Italiaanse nieuwssite Corriere della Sera.

Boris Johnson stelt een nieuw systeem voor van politieke, economische en militaire allianties - een alternatief voor de Europese Unie - dat landen samenbrengt die een wantrouwen delen ten opzichte van Brussel en ook ten opzichte van het antwoord van Duitsland op de Russische militaire agressie. [..]
Ja. Ik denk dat het goed zou zijn.
Kan Putin vast weer beter slapen. En wij op termijn ook.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En ondertussen verbaas ik mij over hoe slecht de Westerse sancties lijken te werken tegen de vernietigingsdrang van de Russen.

Als ik de Amerikaanse president Joe Biden mag geloven zijn er wurgende sancties tegen Rusland en worden er enorme wapenpakketten geleverd. Binnenkort Himars heette het, raketten, zoiets als Stalinorgels, maar dan geavanceerd. Zeer gewelddadige systemen. Zelensky verheugde zich al. Maar volgens mij bombarderen die zelfde Russen zich nog steeds een ongeluk in Donbas en omstreken in Ukraine.
Misschien wil Ukraine dat weer terugwinnen, maar zoveel staat er niet meer overeind. Dus of je dat nou wilt...?

Wie bedot wie?? Of snap ik iets niet?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 30 mei 2022 17:15 En ondertussen verbaas ik mij over hoe slecht de Westerse sancties lijken te werken tegen de vernietigingsdrang van de Russen.
het probleem met economische sancties is complexer.

1) ze werken NOOIT op korte termijn.
2) genoeg regimes die al decennia te maken hebben met sancties en het regime laat liever de bevolking creperen
3) hoe adn ook een vooruitzicht voor de Russen. Wanneer en op welke manier eindigen de sancties? wat moeten ze doen zodat bv mcdonalds terugkomt?

los daarvan zie je ook andere vervelende effecten
geneog russen die uit rusland gaan lopen maar door de sancties in het westen niets kunnen komen doen, financieel bv. Die mensen meot je een kans geven om hier herop te starten
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 30 mei 2022 19:28
Gerard R. schreef: 30 mei 2022 17:15 En ondertussen verbaas ik mij over hoe slecht de Westerse sancties lijken te werken tegen de vernietigingsdrang van de Russen.
het probleem met economische sancties is complexer.

1) ze werken NOOIT op korte termijn.
2) genoeg regimes die al decennia te maken hebben met sancties en het regime laat liever de bevolking creperen
3) hoe adn ook een vooruitzicht voor de Russen. Wanneer en op welke manier eindigen de sancties? wat moeten ze doen zodat bv mcdonalds terugkomt?

[..]
Ze werken niet op korte termijn, maar het effect dat we zien is op de niet al te korte termijn averechts. Die Russen
hebben enige tijd (hoe lang nog) succes in Donbas voordat ze terug geknokt worden. Ik ben benieuwd of de
Ukrainers in staat gesteld zullen worden die Russen eruit te gooien. Zuiver militair kunnen ze het, maar ze hebben
wel veel militairen verloren en ze vragen onophoudelijk om zware wapens.

Verder kunnen die EU-sancties volgens mij best wat vollediger. Maar ja, Hongarije... die EU weer hè?... Olie, gas...
Dit kost vast levens.

En inderdaad, de bevolking bekijkt het maar als het aan bepaalde omhoog gevallen bewindslieden ligt.
McDonalds (de associatie alleen al...) zal mij (en hun wellicht ook) worst zijn. Stuur maar meer zware wapens.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 30 mei 2022 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie