Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Labyrint »

Maria schreef: 10 sep 2020 18:16
Na jouw opmerking en toen na enig zoeken en klikken, zag ik het idd. ook.
Ik had het moeten vermelden. Het is echt even zoeken ja. En vertaalt soms toch wat minder accuraat. (Ik zei eerder perfect)
neuh,
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Al even opmerkelijk, mogelijk paralel nieuws. (?)

The First Members of Space Force Just Deployed to the Middle East.

https://www.military.com/daily-news/202 ... -east.html
Twenty airmen assigned to the 16th Expeditionary Space Control Flight and the 609th Air Operations Center at Al Udeid Air Base, Qatar, transferred into the military's newest branch during enlistment or oath of office ceremonies earlier this month, according to a news release. The airmen are in organic space career fields such as space operations and space systems operations, officials said.
En dan April een jaar geleden;

Senator Richard Blumenthal die in April 2019 stelde dat “het Amerikaanse volk” - (het gaat wat dat betreft steeds over henzelf) - “geen idee hebben van de immensiteit van de dreiging die uit de ruimte komt”.

Verder blijft hij erg cryptisch en geheimzinnig over wat de precieze bronnen, aard, of identiteit(en) van die dreiging uit de ruimte dan wel zou moeten zijn, omdat de details hierover staatsgeheim zijn.

Russen? Chinezen? Anders?

Senator Richard Blumenthal : American People Have No Idea of the Immensity of the Space Threat

En waarom alweer het Midden Oosten? Hebben de massa's mensen daar niet genoeg geleden inmiddels?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Ik vind dat Labyrint hier altijd betrouwbare bronnen weergeeft en degelijk onderbouwd zijn stelling over UFO's weergeeft. =D>

Dat mag toch ook eens gezegd worden, ook al ben je als skepticus sceptisch t.a.v. het fenomeen.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Een oefening in geduld is het!
Zeker gezien dit artikel van een drie jaar geleden alweer van de Scientific American:

https://www.scientificamerican.com/arti ... ufo-story/

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Dank Maarten. :)

Ik doe mijn best touwtjes te knopen. Niet al te vast natuurlijk.
heeck schreef: 13 sep 2020 09:41 Een oefening in geduld is het!
Zeker gezien dit artikel van een drie jaar geleden alweer van de Scientific American:

https://www.scientificamerican.com/arti ... ufo-story/

Roeland
Zeker een oefening in geduld. :) Het is naar mijn idee om vooraf eerst "het tikken op het glas" toe te passen om de wereldwijde aandacht te vragen. Indien merkwaardige materialen morgen zouden worden bevestigd als werkelijk buitenaards zou ik ook niet kunnen inschatten hoe dat zou worden opgevat door miljoenen mensen. Volgens mij is het vooraf opmeten van de sociologische temperatuur erg belangrijk mocht het hier werkelijk gaan om "buitenaards" materiaal.

Een paar weken na het artikel werd ik mij het volgende gewaar. Niet wetende waar dat precies heen zou gaan.
viewtopic.php?p=541143#p541143
Labyrint op 08 Jan 2018 schreef:Ik bemerk een zekere conditionering en het opwerpen van deze vragen aan het publiek en media zodat reacties voor “hen” over de onthullingen meetbaar worden zodat men daarop weer kan reageren. De reguliere media wordt er zo lijkt het bewust in betrokken met de overduidelijke vraag aan het publiek er serieus mee om te gaan. Met het “misschien”. Ik volg dit allemaal sinds 16 december op de voet en ik denk dat het “misschien” bloedserieus is bedoeld en volkomen uitgestippeld. Er komt een lawine aan over dit onderwerp in 2018 vermoed ik zelf.
Wel, het ging daarna rollen, zoals verwacht.. En zoals Luis Elizondo en Christopher Mellon vooraf al hadden aangekondigd.

Op dit moment is men sinds september begonnen met Fase 2: de internationale agenda aangaande UAP onderzoek wereldwijd.

Friends, we are working diligently on Phase II of our efforts to validate this topic. We now MUST engage our international friends and partners. As you already know, this is not only a U.S. phenomenon, it is indeed global. Is the international stage ready? I think so. (Luis Elizondo 6 sept Twitter)

As we mentioned, Phase II is in swing. Some savvy folks on Twitter found this. Glad that the conversation is becoming global thanks in part to you all! This is going to be a crazy ride, for sure, better hang on ;) https://bit.ly/3m5iPkw (Luis Elizondo 9 sept Twitter)

En tja ......
Als nu in deze afgelopen paar zomermaanden alweer een Senator zich aansloot bij de UAP club, (Marco Rubio) dan weet ik niet waar scepticisme straks nog een rol gaat spelen en op welke wijze, je waar precies, sceptisch over moet zijn.

Senator Marco Rubio over UAP. 1:59 minuten (eerste helft video)

Bestaat er al een duidelijke sceptische stelling? Je weet wel. Een sceptische samenvatting, of voorlopige hypothetische conclusie van de in dit topic zogenaamde "misleiding" die er zich mogelijk afspeelt, indien het uiteindelijk NIET over iets buitenaards zou gaan.
Peter van Velzen op 05 Jan 2018 schreef:Derhalve is de kans dat een ongeïdentificeerd object een buitenaards ruimteschip zal zijn, uiterst gering. Als een regering er geheimzinng over doet, dan wil dat waarschijnlijk zeggen dat ze iets te verbergen heeft. Bijvoorbeeld een geheim militair project. De kans is dan ook veel groter dat een UFO door de betreffende overheid zelf is gefabriceerd, dan dat ze van buitenaarde herkomst is.
Dit vond ik de beste verklaring, anders dan iets "buitenaards"..
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Marco Rubio hoopt wat anders dan Peter verwacht:
Marco Rubio Hopes UFOs Are Aliens, Not Chinese Planes

"Frankly, if it’s something outside this planet that might actually be better than the fact that we’ve seen some sort of technological leap from the Chinese or Russians."
en dat kon weer iets anders zijn dan MaartenV, de Topic Opener ziet.

Roeland
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Als het b.v. China is hebben ze knap werk geleverd.

Reconstructie van de waarnemingen van de TicTac UAP voor o.a. de kust van Mexico
(The Nimitz Encounters documentairy. Door Dave Beaty)

12 seconden

Hier de volledige documentaire The Nimitz Encounters
op YouTube van 32 minuten. https://youtu.be/PRgoisHRmUE
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: 11 sep 2020 06:51
Senator Richard Blumenthal die in April 2019 stelde dat “het Amerikaanse volk” - (het gaat wat dat betreft steeds over henzelf) - “geen idee hebben van de immensiteit van de dreiging die uit de ruimte komt”.

Verder blijft hij erg cryptisch en geheimzinnig over wat de precieze bronnen, aard, of identiteit(en) van die dreiging uit de ruimte dan wel zou moeten zijn, omdat de details hierover staatsgeheim zijn.

Russen? Chinezen? Anders?
Ik vermoed China Het enige land met een vergelijkbaar militair budget. UAf 's zijn op zich geen bedreiging, maar wel landen die ecomisch aan de VS gewaagd zijn.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 13 sep 2020 17:46Ik vermoed China Het enige land met een vergelijkbaar militair budget. UAf 's zijn op zich geen bedreiging, maar wel landen die ecomisch aan de VS gewaagd zijn.
Het is iets om er naast te houden

The NewYork Times schreef ook al eerder hierover.

Hypersonic Missiles Are Unstoppable. And They’re Starting a New Global Arms Race.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Larry King interviewde in 2012 ondermeer DeLonge die later mee de TTSA oprichtte.

Intrigerend om te horen dat DeLonge mee geïnspireerd is door de idee dat Stonehenge van buitenaardse oorsprong getuigt, want zoiets bouwen dat konden mensen van toen niet . . . .

https://www.dailymotion.com/video/x2rm1xx

Roeland
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

heeck schreef: 17 sep 2020 10:03 Larry King interviewde in 2012 ondermeer DeLonge die later mee de TTSA oprichtte.

Intrigerend om te horen dat DeLonge mee geïnspireerd is door de idee dat Stonehenge van buitenaardse oorsprong getuigt, want zoiets bouwen dat konden mensen van toen niet . . . .

Buitenaardsen zouden een primitief observatorium nodig hebben om de dag van de zonnewende vast te stellen? :lol:
Ik wens u alle goeds
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Peter van Velzen schreef: 17 sep 2020 16:25
heeck schreef: 17 sep 2020 10:03 Knip knip
Knip

Buitenaardsen zouden een primitief observatorium nodig hebben om de dag van de zonnewende vast te stellen? :lol:
Analoog aan “Space Odyssee 2001”
De volgende ochtend ontwaken ze naast een grote, zwarte, rechthoekige monoliet, die op een onverklaarbare manier en zonder dat de mensapen het gemerkt hebben, daar terecht is gekomen. Deze ‘Nieuwe Rots’ wordt onderzocht. Hij lijkt hen de ‘vonk’ van menselijke intelligentie te geven.
Roeland
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ik heb het bekeken. Michael Sherman is degene die uit het niets over Stonehenge begint.

Net als jij Heeck. :wink:

Tom DeLonge reageert er vervolgens wel op, maar ik kan daar niets zinnigs uit opmaken daar iedereen door elkaar begint te praten. Ik kom dus helemaal niet te weten wat Tom nu van die menhirs vind. Het gesprek vind plaats zo’n 4 jaar voordat de popmuzikant en UFO enthousiast Tom DeLonge zijn ontmoetingen kreeg met de CIA en een paar hooggeplaatsten waaronder de democraat John Podesta die op dat moment nog “counselor to the president” voor Barack Obama was.

Ook John Podesta is een UFO enthousiast.
Na periode Obama werd de democraat John Podesta chairman voor Hillary Clinton’s campagne voor het Presidentschap. John Podesta is jaren lang bezig geweest met de missie UFO documenten te willen openbaren. En Hillary zou gaan meehelpen.

Hier heb ik dat allemaal nog uitgelegd. Met veel bronvermelding. En een paar jaar geleden ook nog.
viewtopic.php?p=576893#p576893

Heeck mooi dat je dit gesprek plaatst van 8 jaar geleden, wat juist geen enkel probleem is, want het is een mooie fact-check, en een mooi overzicht van de gebeurtenissen van 2012 tot 2020……..Hier heb ik dan voor het evenwicht iets uit roddel-tabloid “The Sun” van omstreeks diezelfde “periode van eerste UAP geruchten” dat mooi aansluit. Duidelijk is (nu achteraf namelijk zeer goed) te zien dat er vanaf dat moment al een uitgestippeld plan een aanvang nam, vanaf daar. Ergens in 2015 en 2016.

Uiteindelijk TTSA
“The Sun in 2016” schreef:OFF THEIR ROCKERS?
Blink 182 star Tom DeLonge poses with Hillary Clinton’s campaign boss John Podesta in a photo which is sure to send UFO believers into a frenzy
Leaked emails reveal rocker held meetings with top generals and key Clinton adviser to discuss 'secret UFO project’
https://www.thesun.co.uk/news/2085656/b ... -a-frenzy/
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 13 sep 2020 17:46
Labyrint schreef: 11 sep 2020 06:51
Verder blijft hij erg cryptisch en geheimzinnig over wat de precieze bronnen, aard, of identiteit(en) van die dreiging uit de ruimte dan wel zou moeten zijn, omdat de details hierover staatsgeheim zijn. Russen? Chinezen? Anders?
Ik vermoed China Het enige land met een vergelijkbaar militair budget. UAf 's zijn op zich geen bedreiging, maar wel landen die ecomisch aan de VS gewaagd zijn.
Het is wel een samenloop van merkwaardige gebeurtenissen zo alles bij elkaar dit jaar. Inclusief Covid, sociale onrust, etc.etc.etc.en de Koning die waarschuwde voor een "externe schok". :roll:

Als ik zaken nu al te dubieus door elkaar haal en aan elkaar verbind, mag men mij daarover best even tot de orde roepen.

China and Russia ‘have weaponised space with killer energy weapon satellites’. The United States Secretary of Defense Mark Esper claimed Moscow and Beijing have "turned a once peaceful arena into a war-fighting domain" which threatens the country's air superiority

Nou, slaap lekker. Oogkapjes op, mondkapjes ook maar dan. Wat een wereld.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Labyrint schreef: 17 sep 2020 22:30 Het is wel een samenloop van merkwaardige gebeurtenissen zo alles bij elkaar dit jaar. Inclusief Covid, sociale onrust, etc.etc.etc.en de Koning die waarschuwde voor een "externe schok". :roll:

Als ik zaken nu al te dubieus door elkaar haal en aan elkaar verbind, mag men mij daarover best even tot de orde roepen.

Nou, slaap lekker. Oogkapjes op, mondkapjes ook maar dan. Wat een wereld.
Voortekenen?
Einde van de wereld is nabij? :angel12:

Is vast al op veel "websites met dubieus aan elkaar verbonden zaken" te lezen. :evil3:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie