De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Cluny »

Bonjour schreef:Gisteravond was de koers 82,0699. Er wordt gesproken van vrije val. De rente is nu 17 %. Ideale rente voor een economie die in recessie dreigt te vervallen [-X
Ik hou wel van grafieken die verduidelijken.
Op deze pagina vond ik deze duidelijke Euro-Roebel grafiek.
Als je dan onder de grafiek klik hier voor de vergroting aanklikt dan krijg je een hele mooie interactieve grafiek die alle getalletjes van het afgelopen jaar en meer zichtbaar maken.
http://www.wisselkoersen.nl/currency/sh ... aid=514327" onclick="window.open(this.href);return false;
Het ziet er in ieder geval niet best uit voor de Russische economie. Eigen schuld schrijf ik er dan maar bij.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat de val van de roebel ligt aan wat er in Oekraïne gebeurt is een beetje te makkelijk gedacht:
http://www.volkskrant.nl/buitenland/rus ... ~a3784925/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkskrant.nl/buitenland/ren ... ~a3812068/" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens gaat de eigen AEX ook hard onderuit vanwege de dalende oplieprijs.
Vandaag alleen al zijn we 6 punten gedaald en staat de koers nu op 392...
Virginie
Forum fan

Bericht door Virginie »

Om nog even die tweedeling te benadrukken van het Oekraïnse hart en het Oekraïnse hoofd, de wereld van de politiek en de wereld van de kunst, hier even een gedicht van de grote Oekraïnse dichter Taras Sjevtsjenko
Testament (Zapovit)[13]

Als 'k dood ga, wil ik rusten
In Oekraïnes grond,
Mijn graf hoog op een heuvel
Ziet heel de steppe rond.
Vandaar zal ik aanschouwen
Al wat mij dierbaar was,
De heuvels en de dalen
De bomen en het gras.

En steeds zal ik weer horen
Het brullen der rivier –
Totdat de trouwe Dnjepr
In golven breed en fier
Des vijands bloed in stromen
Wegvoert voorgoed naar zee.
Dan zal ik afscheid nemen,
Verhoord is dan mijn beê.

Dan zal ik God aanbidden
En danken voor altijd,
Omdat mijn Oekraïne
Voor immer werd bevrijd.
Als allen één zijn, broeders,
In waarheid sterk en vrij,
Denk dan, met simple woorden,
O dan, denk dan aan mij!

Taras Sjevtsjenko, 25 december 1845, Perejaslav.
Vertaling door Freark Dam
De linker hersenhelft kan het land wel willen scheiden maar de rechter hemisfeer
zal zich er altijd tegen blijven verzetten.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Je beschrijft heel goed hoe de wérkelijke oorlogen hier op aarde er uit zien, nu en in de toekomst...
¥¥ Van kwaad tot erger...
DiMensie

Bericht door DiMensie »

NOS schreef:
Rusland schuift nieuwe MH17-getuige naar voren
Vandaag, 09:50 Binnenland

Russische onderzoekers naar de ramp met de MH17 zeggen nieuw bewijs te hebben dat het toestel op 17 juli door een Oekraïens gevechtsvliegtuig is neergehaald. Het bewijs zou afkomstig zijn van een getuige
die voor de Oekraïense luchtmacht werkte en naar de Russen is overgelopen.
***knip***

Fred Westerbeke zei ook dat "echt alle opties" nog open worden gehouden
en dat "we onze ogen openhouden voor alle informatie die we nog binnen krijgen".

Bron
Zolang dat bewijsmateriaal niet wordt overgedragen aan Nederland, dat het internationale onderzoek naar de oorzaak van de ramp leidt, hecht ik niet veel waarde aan dit 'nieuw bewijs'. Wel goed van de leider van het Nederlandse justitiële onderzoek, hoofdofficier van justitie Fred Westerbeke, dat hij echt alle opties nog openhoudt ondanks dat er veel aanwijzingen zijn dat het toestel is neergehaald door een Buk-raket
.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het is geen bewijsmateriaal, het zijn Russische sprookjes. Het beste is deze gewoon negeren.
Hij zegt dat op 17 juli een Sukhoi-25 op de basis terugkeerde zonder de twee luchtdoelraketten die het toestel bij vertrek bij zich had.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Het is geen bewijsmateriaal, het zijn Russische sprookjes. Het beste is deze gewoon negeren.
Hij zegt dat op 17 juli een Sukhoi-25 op de basis terugkeerde zonder de twee luchtdoelraketten die het toestel bij vertrek bij zich had.
Knap dat jij dat weet zonder er iets van gezien te hebben.

Wellicht is het een goed idee om die glazen bol van jou aan het Nederlandse justitiële onderzoeksteam te overhandigen? Zoveel te eerder kan jouw 'waarheid' werkelijkheid worden ...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

DiMensie schreef:
Cluny schreef:Het is geen bewijsmateriaal, het zijn Russische sprookjes. Het beste is deze gewoon negeren.

Wellicht is het een goed idee om die glazen bol van jou aan het Nederlandse justitiële onderzoeksteam te overhandigen? Zoveel te eerder kan jouw 'waarheid' werkelijkheid worden ...
Je moet wel enige kennis van zaken hebben om dit soort Russische leugensprookjes te kunnen herkennen.
24 juli 2014.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

[/quote]

Wellicht is het een goed idee om die glazen bol van jou aan het Nederlandse justitiële onderzoeksteam te overhandigen? Zoveel te eerder kan jouw 'waarheid' werkelijkheid worden ...[/quote]
Je moet wel enige kennis van zaken hebben om dit soort Russische leugensprookjes te kunnen herkennen.
24 juli 2014.[/quote]

Gelukkig houdt de Officier van Justitie alle opties open...
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Je moet wel enige kennis van zaken hebben om dit soort Russische leugensprookjes te kunnen herkennen.
24 juli 2014.
Uit de link hierboven van Cluny:

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik heb niets van doen met het ongeloofwaardige gebabbel van deze dame.
Dit Russische YouTube babbelsprookjes van toen is geheel voor rekening van DiMensie.
Het is dus geen link van mij, het is een link van DiMensie.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Ik heb niets van doen met het ongeloofwaardige gebabbel van deze dame.
Dit Russische YouTube babbelsprookjes van toen is geheel voor rekening van DiMensie.
[-X
Nee, nee, Cluny, ik heb jouw link aandachtig gelezen en daar heb ik dat filmje ook vandaan!
Kan best propaganda zijn hoor, maar ze komt op mij over als een ooggetuige.

Ben je inmiddels links aan het plaatsen waarvan jezelf niet eerst grondig gecontroleerd hebt
of je wel achter de inhoud staat die daar gevonden kan worden?
Een blogje van Bill Sweetman in Ares? Who the fuck is by Bill Sweetman in Ares?

Foei!!!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

DiMensie schreef:
Cluny schreef:Ik heb niets van doen met het ongeloofwaardige gebabbel van deze dame.
[-X
Nee, nee, Cluny, ik heb jouw link aandachtig gelezen en daar heb ik dat filmje ook vandaan!
Kan best propaganda zijn hoor, maar ze komt op mij over als een ooggetuige.

Ben je inmiddels links aan het plaatsen waarvan jezelf niet eerst grondig gecontroleerd hebt
of je wel achter de inhoud staat die daar gevonden kan worden?
Een blogje van Bill Sweetman in Ares? Who the fuck is by Bill Sweetman in Ares?

Foei!!!
De links van Cluny bevatten doorgaans heel goede informatie. Beter soms dan hij zelf beseft. Ik ben altijd weer blij als hij er een voor ons gevonden heeft. Uiteraard zie je in een link meestal een bevestiging van je eigen mening, en dus ziet iedereen er wat anders in. Een normale menselijke gewoonte.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

DiMensie komt met een nieuwe variant van een oud Russisch leugenpropaganda verhaaltje.
Een Su-25 vliegtuig kan helemaal niet een op meer dan 10 kilometer hoogte vliegend verkeersvliegtuig uit de lucht knallen. Dat was mij in de eerste dagen na de ramp al duidelijk.
Met google "su-25 Mh17" vond ik enige linken naar info die dat duidelijk maken. Ik heb een link uitgekozen naar juli 2014 om duidelijk te maken dat het onzin babbelverhaaltje toen al volledig debunked was zodat het in december 2014 geen enkele zin heeft om dezelfde onzin opnieuw in de discussie te gooien.
Volgens mij ben ik dan klaar.
Een Su-25 is een bodemaanvalsstraalvliegtuig welke niet de bewapening, de snelheid noch het plafond heeft om een op meer dan 10.000 meter hoogte vliegende Boeing uit de lucht te knallen.
Zoals ik al schreef:
Kennis van zaken ontbreekt bij Dimensie.
Moet dit nu zo? Bonjour
Het tweede verhaaltje van die Russische mevrouw is zo te zien van hetzelfde kaliber, ik ga daar evenmin veel tijd aan verspillen. Dat verhaaltje is dus volledig voor de rekening van DiMensie.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Kennis van zaken ontbreekt bij Dimensie.
Discussiëren zonder op de man te spelen behoort kennelijk niet tot Cluny's sociale vaardigheden.
Cluny schreef:Het tweede verhaaltje van die Russische mevrouw is zo te zien van hetzelfde kaliber,
ik ga daar evenmin veel tijd aan verspillen.
Gezwatel! Waarom doe je het dan toch? Do the talk? Then do the walk!
Cluny schreef:Dat verhaaltje is dus volledig voor de rekening van DiMensie.
      • :lol:
Dus dat 'verhaaltje' welk ik letterlijk uit jouw link haalde is volledig voor mijn rekening? :lol: Waarom dan? Omdat ik het naar voren bracht nadat jij er de aandacht op vestigde? Dat jij achteraf toe geeft dat de link die jij plaatste informatie bevat waar jij het zelf niet mee eens bent is natuurlijk prima, dat gebeurt nou eenmaal als je er vooral op uit bent om op de man te spelen, maar waarom dat nou volledig voor mijn rekening moet komen?
Mag wel hoor, tenslotte ontbreekt bij mij kennis van zaken, toch?
Plaats reactie