Waar was Jezus van zijn 12e tot zijn 30e?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jinny

Re: Waar was Jezus van zijn 12e tot zijn 30e?

Bericht door Jinny »

Rereformed schreef:
Mypos schreef:Geldt ook zo voor jou. Jij gelooft nu gelijk 1 meningtje van 1 iemand die een boekrecensie geschreven heeft. Goedgelovig van je! :)
Ik vroeg jou waar die bewijzen dan zijn. CvE vroeg je ook om feiten. Krijgen we van jou als antwoord weer gebakken lucht. En morgen krijgen we vast weer een link naar een nieuwe hoax. Zo kun jij nog een leven lang doorgaan. #-o
Neehoor, Mypos heeft nog een waarschuwing tegoed.
Daarna mag hij z'n goedgelovigheid ergens anders etaleren.
aton

Bericht door aton »

Om te vermijden een dubbele topic aan te maken ging ik even terug in de tijd, en wat kom ik hier tegen ?
"Jezus in Indië " !! ("Kuifje in Tibet" had ik als kind reeds gelezen, maar wist toen reeds dat Kuifje niet echt bestond )
Mypos schreef: Het is toch altijd iemand die ZIJN waarheid propagandeert? Ik probeer mijn kennis door te geven voor de mensen die er geinteresseerd in zijn. Vind je het niks? Kijk het dan niet! :)
Voor alle Mypos in het verleden en in de toekomst: Jezus heeft nooit in Indië geweest, waarom zou hij.
Jezus was niet de wijze man uit het N.T. en had enkel de intentie die verdomde Romeinen buiten te kieperen.
Als Jezus ooit Jeruzalem heeft verlaten, was het als ukkie bij de dood van Herodus in 4 v.C. Waar naartoe ? Niet naar Indië, maar naar Leontopolis ( bij Alexandrië ) bij oom en tante en de rest van deze diaspora. En niet tot zijn dertigste hoor Mypos en co, dat is de N.T. versie. Na zijn master degree is hij een lief gaan zoeken in het thuisland. En nee, ik ben daar niet zo zeker van, maar houdt wel meer steek dan jou roman. Wist je dan ook het verband tussen Indië en de invloeden op het N.T. ? Op de univ. van Alexandrië zaten toen al heel wat Indische goeroes onder het Erasmusproject. De schrijvers van het N.T. zaten toevallig ook op deze univ. met bib. Vandaar zie je.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leontopolis" onclick="window.open(this.href);return false;
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

bij dit topic moet je goed onderscheiden over welke jezus je het hebt:

De Jezus van Paulus (waarschijnlijk een puur mythisch "persoon")
De Jezus van de Evangelien (een sprookjesheld uit gallilea die over water liep en met lichaam en al ten hemel steeg)
De Jezus van de Gnostici (En verzetsstrijder en vrouwenhater, die misschien in egypte is geweest)
De Jezus van de esoterici (india, engeland. amerika, voor elk wat wils!)
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
aton

Bericht door aton »

collegavanerik schreef:bij dit topic moet je goed onderscheiden over welke jezus je het hebt:

De Jezus van de Evangelien (een sprookjesheld uit gallilea die over water liep en met lichaam en al ten hemel steeg)
De Jezus van de Gnostici (En verzetsstrijder en vrouwenhater, die misschien in egypte is geweest)
Nee collegavanerik, jou lijste is niet correct. Nog even herhalen :

- De Jezus uit de joodse geschiedenis ( de verzetstrijder )
- De Jezus van Paulus ( de gnostische versie )
- De Jezus van ná het Concilie van Nicea ( de orthodoxe versie, die van Rome, en alle sekten erna )

Duidelijk genoeg ?
siger

Bericht door siger »

Let wel, die man kon op water lopen. Héél moeilijk te volgen!
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

aton schreef:
collegavanerik schreef:bij dit topic moet je goed onderscheiden over welke jezus je het hebt:

Nee collegavanerik, jou lijste is niet correct. Nog even herhalen :

- De Jezus uit de joodse geschiedenis ( de verzetstrijder )
- De Jezus van Paulus ( de gnostische versie )
- De Jezus van ná het Concilie van Nicea ( de orthodoxe versie, die van Rome, en alle sekten erna )

Duidelijk genoeg ?
Leg dan maar eens uit wat de overeenkomsten zijn tussen de paulijnse en de gnostische jezus.
je vergeet trouwens de esoterische jezus die overal ter wereld opdook.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
aton

Bericht door aton »

Leg dan maar eens uit wat de overeenkomsten zijn tussen de paulijnse en de gnostische jezus.
je vergeet trouwens de esoterische jezus die overal ter wereld opdook.
Dat leg ik je lekker niet uit zie. Koop eens een goed boek zoals ik er al zoveel gekocht heb. Voor niks gaat de zon op. En wat is the f***k ' de esoterische jezus ' ?? Zoiets als Rudof the rendeer ?
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

aton schreef:<< >>
En wat is the f***k ' de esoterische jezus ' ?? Zoiets als Rudof the rendeer ?
          • :shock:
Ken jij Rudof the rendeer zo slecht?
  • :wink:
*
De esoterische Jezus, dat was Jezus de Christus, de Goddelijke Waakvlam!
*
Althans, dat heb ik zo begrepen uit het Laatste Testament:
        • het Evangelie van apostel Strootman ...
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Volgens velen was Jezus een rabbijn, dus mogen er wel ettelijke jaren van die 18 afgetrokken worden. Om die studie tegenwoordig te kunnen volgen is al een vooropleiding van 3 jaar vereist.

Het meest logisch lijkt mij dat Jezus die tijd voornamelijk heeft doorgebracht met studeren.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Aton schreef:En wat is the f***k ' de esoterische jezus ' ?? Zoiets als Rudof the rendeer ?
Uit mijn blote hoofd en dus betwijfelbaar:

Dat was niet de bijbelse Jezus maar de figuur die als een soort super-therapeut de mens, te beginnen met zijn discipelen, van al zijn neurosen zou bevrijden, waarna het aardse koninkrijk zou aanbreken.
Een en ander wat ruimer verpakt in het "esoterisch christendom".
Gurdjieff (overleden 1949) zou de laatste zijn geweest die met zijn instituut deze zienswijze op een eigen manier zou hebben gepraktiseerd.

Jacob Slavenburg heeft dat meen ik in een van zijn boeken ook benoemd.

Meer weet ik niet, zie maar,

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
aton

Bericht door aton »

heeck schreef:
Aton schreef:En wat is the f***k ' de esoterische jezus ' ?? Zoiets als Rudof the rendeer ?
Uit mijn blote hoofd en dus betwijfelbaar:

Dat was niet de bijbelse Jezus maar de figuur die als een soort super-therapeut de mens, te beginnen met zijn discipelen, van al zijn neurosen zou bevrijden, waarna het aardse koninkrijk zou aanbreken.
Een en ander wat ruimer verpakt in het "esoterisch christendom".
Gurdjieff (overleden 1949) zou de laatste zijn geweest die met zijn instituut deze zienswijze op een eigen manier zou hebben gepraktiseerd.

Jacob Slavenburg heeft dat meen ik in een van zijn boeken ook benoemd.

Meer weet ik niet, zie maar,

Roeland
Waar ik het ook met Slavenburg het eens ben is dat hij ook een onderscheid maakt tussen de esoterisch/gnostische versie ( De sleutel tot Gnosis ) en de historische versie van het christendom ( Het graf van Jezus )
http://www.jacobslavenburg.nl/htm/boeken.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Was hij niet gewoon in de werkplaats van zijn vader aan het timmeren? We kunnen wel heel spannend gaan denken dat hij rabbijn was, maar zijn daarvoor meer bewijzen dan dat hij gewoon aan het klussen was?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
aton

Bericht door aton »

Bonjour schreef:Was hij niet gewoon in de werkplaats van zijn vader aan het timmeren? We kunnen wel heel spannend gaan denken dat hij rabbijn was, maar zijn daarvoor meer bewijzen dan dat hij gewoon aan het klussen was?
http://en.wikipedia.org/wiki/Historical ... rpenter.22" onclick="window.open(this.href);return false;
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Bonjour schreef:Was hij niet gewoon in de werkplaats van zijn vader aan het timmeren? We kunnen wel heel spannend gaan denken dat hij rabbijn was, maar zijn daarvoor meer bewijzen dan dat hij gewoon aan het klussen was?

http://www.jongib.nl/k/n247/news/view/3 ... bbijn.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
a.r.

Bericht door a.r. »

Ongetwijfeld een geheel onafhankelijke en kritische site! :angel12:
Plaats reactie