Om te vermijden een dubbele topic aan te maken ging ik even terug in de tijd, en wat kom ik hier tegen ?
"Jezus in Indië " !! ("Kuifje in Tibet" had ik als kind reeds gelezen, maar wist toen reeds dat Kuifje niet echt bestond )
Mypos schreef:
Het is toch altijd iemand die ZIJN waarheid propagandeert? Ik probeer mijn kennis door te geven voor de mensen die er geinteresseerd in zijn. Vind je het niks? Kijk het dan niet!

Voor alle Mypos in het verleden en in de toekomst: Jezus heeft nooit in Indië geweest, waarom zou hij.
Jezus was niet de wijze man uit het N.T. en had enkel de intentie die verdomde Romeinen buiten te kieperen.
Als Jezus ooit Jeruzalem heeft verlaten, was het als ukkie bij de dood van Herodus in 4 v.C. Waar naartoe ? Niet naar Indië, maar naar Leontopolis ( bij Alexandrië ) bij oom en tante en de rest van deze diaspora. En niet tot zijn dertigste hoor Mypos en co, dat is de N.T. versie. Na zijn master degree is hij een lief gaan zoeken in het thuisland. En nee, ik ben daar niet zo zeker van, maar houdt wel meer steek dan jou roman. Wist je dan ook het verband tussen Indië en de invloeden op het N.T. ? Op de univ. van Alexandrië zaten toen al heel wat Indische goeroes onder het Erasmusproject. De schrijvers van het N.T. zaten toevallig ook op deze univ. met bib. Vandaar zie je.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leontopolis" onclick="window.open(this.href);return false;