Youtube docu's

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Youtube docu's

Bericht door dikkemick »

heeck schreef:

Dikkemick,
Dat waren de voorbeelden die hij uit het grote anti-evolutiboek aanhaalde over kevers en slangensterren.
R.
Dat weet ik, maar dat waren geen argumenten. :lol:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Dikkemick,
Je verwachtingen hebben je misleid tot de verkeerde gevolgtrekking.
Kan gebeuren.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

heeck schreef:Dikkemick,
Je verwachtingen hebben je misleid tot de verkeerde gevolgtrekking.
Kan gebeuren.
R.
Filmpje heet: "Wat zijn de religieuze argumenten tegen evolutie"

Inderdaad verwachtingsvol ben ik gaan kijken. Eindelijk een spreker die argumenten(!) tegen de evolutietheorie weet in te brengen. Falsificatie ma.w.
Dat was mijn verwachting n.a.v. de titel. Dus inderdaad: Ik ben misleid. Jammer, want echte argumenten zijn natuurlijk altijd welkom!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

1 Van de betere samenvattingen welke ik gezien heb

Einstein/Mick
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Thanks!
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef:Ik vind bovenstaande youtube meer een arguement voor unintelligent design. Heb geen 1 enkele argument tegen evolutie kunnen ontdekken...

p.s. Speelt DIT in Nederland?? Ik mag toch hopen op zeer kleine schaal.
Ik snap jouw probleem niet. Het is gewoon een voordracht VOOR evolutie en enkele gevolgen daarvan.
O.m. in het menselijk lichaam.

Dit zou veel meer moeten spelen in de hele wereld.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HenkM schreef:
dikkemick schreef:Ik vind bovenstaande youtube meer een arguement voor unintelligent design. Heb geen 1 enkele argument tegen evolutie kunnen ontdekken...

p.s. Speelt DIT in Nederland?? Ik mag toch hopen op zeer kleine schaal.
Ik snap jouw probleem niet. Het is gewoon een voordracht VOOR evolutie en enkele gevolgen daarvan.
O.m. in het menselijk lichaam.

Dit zou veel meer moeten spelen in de hele wereld.
Ben misleid door de titel! Maar hetgeen kort aangehaald is, wordt helaas wel geloofd en overgedragen op de jeugd.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

The unbelievers (Dawkins/Krauss eva) gedownload en de reactie van W.L Craig (met zijn fijne stem) is hier te bezien: Niet geschikt voor atheisten wordt er netjes bijvermeld.
Zal eerst de film bekijken, dan het commentaar. Helaas is de film nog niet te youtuben, maar volgens mij is het een compilatie van beelden (bijna auto-biografisch) en helaas geen uiterst gemotiveerde/onderbouwde uitleg waarom geloven in een god irrationeel is: Dat merkt Craig wel goed op...helaas.

Einstein/Mick
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Wat betreft 'the Unbelievers': deze schijn je nu te kunnen pre-orderen (via iTunes en Amazon), dus met wat geluk kunnen we deze binnenkort met z'n allen gaan zien ;)

Zie het nieuws (sinds de 14e): http://www.unbelieversmovie.com/info.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The Unbelievers will be released in the US, Canada and the UK on iTunes and other VOD carriers June 3, 2014. The title is already available for pre-order on iTunes and Amazon.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

chromis schreef:Wat betreft 'the Unbelievers': deze schijn je nu te kunnen pre-orderen (via iTunes en Amazon), dus met wat geluk kunnen we deze binnenkort met z'n allen gaan zien ;)

Zie het nieuws (sinds de 14e): http://www.unbelieversmovie.com/info.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The Unbelievers will be released in the US, Canada and the UK on iTunes and other VOD carriers June 3, 2014. The title is already available for pre-order on iTunes and Amazon.
Helaas...als fan van beide heren....niet de moeite waard! inderdaad een compilatie van eigen successen en beeldmateriaal welke op internet te vinden is. Geen toegevoegde waarde m.i.
Einstein/Mick
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Hier de documentaire die eraan vooraf ging (niet gevonden op Youtube) : Undercover Mosque
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Oliedollars aan het werk..
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Niet louter youtube, maar hier is een grote verzameling aan documentaires te vinden:

http://topdocumentaryfilms.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

JohanT schreef:Niet louter youtube, maar hier is een grote verzameling aan documentaires te vinden:

http://topdocumentaryfilms.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geweldig! Wat een enorme bron van films/docu's!

En om er direct maar 1 uit te pikken
http://topdocumentaryfilms.com/christian-dilemmas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik ervan begrijp; is dat ALLEEN de kerk (het instituut) origineel toegeschreven kan worden aan het Christendom. Al de rest komt in andere (oudere) religies ook voor.
Einstein/Mick
Plaats reactie