Een gemeend hallo van een FFI buur.
Moderator: Moderators
-
Jinny
Re: Een gemeend hallo van een FFI buur.
FFI is geen issue op FT.
Deze discussie is erg oud, (van 03 jul 2011 15:08) tot Cluny hem reanimeerde gebeurde er niets mee.
Deze discussie is erg oud, (van 03 jul 2011 15:08) tot Cluny hem reanimeerde gebeurde er niets mee.
Stroman.HenkH schreef:@ Jagang
Ook op dit discussieforum ben je toch niet verplicht om overal een mening over te hebben en aan alle discussies deel te nemen?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Ook jij bent vrij om te schrijven wat je wilt, maar dit slaat dus nergens op.Jagang schreef:Stroman.HenkH schreef:@ Jagang
Ook op dit discussieforum ben je toch niet verplicht om overal een mening over te hebben en aan alle discussies deel te nemen?
Ni dieu, ni maître.
Jawel, want je schuift me een standpunt in de schoenen dat ik nooit heb geüit, en bekritiseert me daar vervolgens op.HenkH schreef:Ook jij bent vrij om te schrijven wat je wilt, maar dit slaat dus nergens op.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Een nieuw forumlid schrijft onder een 'discussie'
Wat ik verder schreef was een stukje irritatie, dat ik kwijt 'moest'.
Er heerst hier iets dat doet denken aan... uh... quod licet jovi, non licet bovi. En natuurlijk, er zijn hier mensen die al jaren met grote regelmaat met elkaar corresponderen binnen en waarschijnlijk ook buiten het forum. Echte 'net-vrienden', die eigenlijk niet zitten te wachten op irritante nieuwkomers.
'k Vond jouw berichtje daar een aardig voorbeeld van.
Maar los daarvan begrijp ik niet hoe je op de kwalificatie "stroman" komt?
Vanwege het feit dat 'we' allen onze hoed af moeten nemen voor Ariël... wanneer het puur om de aantallen gaat?
Het past in ieder geval niet bij dit motto, dat al een halve eeuw het mijne is...
En krijgt daarna meteen deze niet tot verder deelnemen uitnodigende reactieik mag dan een newbie zijn, maar waar maken we ons eigenlijk druk om?
wat hun doen is hun ding en hun mening, wat wij doen is ons ding en onze mening.
en de slechte reclame? wie wilt komen komt toch wel ondanks de slechte of goede reclame.
O.a. daar wilde ik even op reageren.Jagang schreef:@ Collide: Als meningen je niet interesseren, is een discussieforum geen voor de hand liggende plek om je op te houden.
Wat ik verder schreef was een stukje irritatie, dat ik kwijt 'moest'.
Er heerst hier iets dat doet denken aan... uh... quod licet jovi, non licet bovi. En natuurlijk, er zijn hier mensen die al jaren met grote regelmaat met elkaar corresponderen binnen en waarschijnlijk ook buiten het forum. Echte 'net-vrienden', die eigenlijk niet zitten te wachten op irritante nieuwkomers.
'k Vond jouw berichtje daar een aardig voorbeeld van.
Maar los daarvan begrijp ik niet hoe je op de kwalificatie "stroman" komt?
Vanwege het feit dat 'we' allen onze hoed af moeten nemen voor Ariël... wanneer het puur om de aantallen gaat?
Het past in ieder geval niet bij dit motto, dat al een halve eeuw het mijne is...
Ni dieu, ni maître.
Ik neem het voor kennisgeving aan, zelfs al ben ik het Latijns niet machtig, noch geïnteresseerd.
Een eventueel vervolg graag per PB, om een totale topicvervuiling te voorkomen.
Een eventueel vervolg graag per PB, om een totale topicvervuiling te voorkomen.
Henry Ford
Henry Ford
Een hoed afnemen doe je alleen voor kwaliteit.HenkH schreef: Vanwege het feit dat 'we' allen onze hoed af moeten nemen voor Ariël... wanneer het puur om de aantallen gaat?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Petel van VerzenPeter van Velzen schreef: Peter van Velzen,
Trang
Thailand (waar de L en de R veel door elkaar worden gehaald)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
henk, het is op mij niet overgekomen als een tot niet verder deelnemen uitnodiging reactie, meer een geheugensteuntje dat niet elke discussie tot mijn gebied behoort.
quod licet jovi, non licet bovi, lijkt het idd een beetje op al doet het me weinig, uiteraard als newbie zal je een beetje op moeten letten welke discussie geschikt is voor deelname vooral als het gaat over iets wat al langere tijd aan de gang is en waarover je jezelf niet kan inlezen, al denk ik ook niet dat het altijd fout is als er nieuw vlees in de kuip komt met een frisse inkijk op oude dingen.
quod licet jovi, non licet bovi, lijkt het idd een beetje op al doet het me weinig, uiteraard als newbie zal je een beetje op moeten letten welke discussie geschikt is voor deelname vooral als het gaat over iets wat al langere tijd aan de gang is en waarover je jezelf niet kan inlezen, al denk ik ook niet dat het altijd fout is als er nieuw vlees in de kuip komt met een frisse inkijk op oude dingen.
ik doe wat ik wil, en dat wil ik met jou delen.
@ Collide: Blij dat je het zo opvat.
Het heeft niets met een "old boys network" te maken.
Het heeft niets met een "old boys network" te maken.
Henry Ford
Henry Ford
Nou ja, ik had waarschijnlijk ook beter niet kunnen reageren, maar te lang op mijn handen zitten heeft m'n arts me afgeraden.collide schreef:henk, het is op mij niet overgekomen als een tot niet verder deelnemen uitnodiging reactie, meer een geheugensteuntje dat niet elke discussie tot mijn gebied behoort.
Mooi, dat jij het niet zo opvatte. Je leest waarschijnlijk nog niet zo lang mee...
Lees mee, schrijf mee en zie hoe je het zelf ervaart.quod licet jovi, non licet bovi, lijkt het idd een beetje op al doet het me weinig, uiteraard als newbie zal je een beetje op moeten letten welke discussie geschikt is voor deelname vooral als het gaat over iets wat al langere tijd aan de gang is en waarover je jezelf niet kan inlezen, al denk ik ook niet dat het altijd fout is als er nieuw vlees in de kuip komt met een frisse inkijk op oude dingen.
Bedankt voor je reactie, ook onder mijn 'filmkeuze'.
Met vriendelijke groet,
Henk.
Ni dieu, ni maître.
Snap je het inmiddels wel?gerard_m schreef:Ik heb de 2 topics doorgelezen en snap echt niet waar je probleem over gaat. Jij mag toch (net als de anderen) gewoon schrijven hoe je erover denkt?Zonder zich af te willen vragen waarom zij met haar hele forum bij "leidinggevende denkers van Freethinker" in kwaad daglicht staat.
Ariel staat klaar.
Niet met koffie en gebak maar met genadeloos moderatormachtsmisbruik om elke vorm van kritiek op haarzelf en het forum de kop in te drukken.
Je bent het oneens met de anderen over Srebrenica en je mening wordt bediscusieerd, maar je wordt nergens gecensureerd (of erger). Dus wat is je probleem met het beheer?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Sinds enkele FFI leden hier korte tijd met wisselend resultaat actief waren is de afkeer voor Freethinker op het anti-islam forum FFI explosief toegenomen.
Gelukkig kunnen sommigen voldoende moed verzamelen om tegengas te geven zoals blijkt uit deze reactie.
Maar belangrijker is: Heeft Dhana gelijk?
Off topic reacties met Freethinker in de hoofdrol.
Gelukkig kunnen sommigen voldoende moed verzamelen om tegengas te geven zoals blijkt uit deze reactie.
De lange reactie spreekt voor zich.xplosive schreef:Mahalingam en gerard_m houden zich daar anders aardig staande en ik zie ook geen persoonlijke aanvallen jegens hen. Hoe zou dat komen? Is er dan toch een verschil in hoe Mahalingam en gerard_m zich opstellen ten opzichte van hoe anderen dat doen? Natuurlijk vind je bij sommige zichzelf noemende vrijdenkers aldaar allerlei vooroordelen, maar er wordt door velen daar (op een redelijk nette manier) op die vooroordelen geschoten zonder dat ze afgeserveerd worden. Dus is er daar wel degelijk ruimte voor discussie. Je hoeft het niet eens te zijn met alles wat er op freethinker.nl gebeurt, maar daarom is het evenmin nodig om een karikatuur van freethinker.nl te maken. De uithaal van Cluny (ondanks zijn soms goede anti-islamitische bijdragen aldaar) naar Ariel op freethinker.nl vond ik trouwens absoluut laag-bij-de-gronds en verwerpelijk. Ik ervaar Ariel (hoewel ik het lang niet altijd met haar eens ben) als een verregaand tolerante moderator.Dhana schreef:Je mag daar free thinken zo lang je wilt zolang het maar overeen komt met daar geldende mening. Zoniet word je meteen afgebrand door minne persoonlijke aanvallen.
En stel je voor dat je de aandacht op jezelf richt. Dat is boven het maaiveld uitkomen en dient op belerend calvinistische wijze accuut de kop ingedrukt te worden.
Ik zie nergens op freethinker.nl dat Ariel daar een ban heeft, dus blijkbaar vinden de moderators daar dat de bijdragen van Ariel daar best door de beugel kunnen. Het enige dat je denk ik wel kunt stellen is dat ze op freethinker.nl meer gespitst zijn op "loodzwaar harde" bewijzen en "oeverloos uitgespelde" onderbouwingen.
Maar goed, eigenlijk is dit off-topic.
Maar belangrijker is: Heeft Dhana gelijk?
Off topic reacties met Freethinker in de hoofdrol.
-
Jinny
Ik zie daar enkele bannelingen terug (mercrator bv) maar verder heb ik niet de minste behoefte om me daar te begeven.
- Doppelgänger
- Bevlogen
Nou nee. Ik zie hier vaak genoeg levendige discussies tussen mensen die hier al jaren posten, dus de stelling dat men het hier met elkaar eens 'moet' zijn raakt kant nog wal. Slechts één van onze FFI-vrienden heeft destijds een ban aan zijn broek gekregen, omdat het hem maar niet lukte om zich aan de forumregels te houden. Die anderen staat het nog steeds vrij om hier te posten. Dat ze dat niet doen, maar in plaats daarvan verkiezen om een jaar na dato op een ander forum nog steeds huilie huilie te doen over hoe naar wij allemaal zijn, zegt mij genoeg.Cluny schreef:Maar belangrijker is: Heeft Dhana gelijk?
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken