Beste Believer, je kwam met een stelling die bewijsbaar vanuit jouw bijbel niet waar bleek te zijn.Believer in YHWH schreef:Rereformed schreef:Alweer lijk je je bijbel maar slecht gelezen te hebben.Believer in YHWH schreef:God geeft geen opdracht tot genocide. Wist wel dat het zou gebeuren. Echt een belangwekkend verschil.
Jozua 10:40:
Jozua liet geen enkele koning in leven, hij bracht iedereen die er woonde om, zoals Jahweh, de God van Israël, had opgedragen.
Een stapje terug. Er staat wat er staat en dat heeft dus plaatsgevonden. Nog even los van de redenen.....
Jouw argumentatie gaat hierin als volgt. Als God aangenaam is voor mij wil ik het overwegen. Hij is (hierin) onaangenaam (naar mijn mening) en dus wil ik het niet overwegen.
Jij bent dus de benchmark?
Dat is precies waar Hij je toe oproept mee te stoppen.
Het gaat niet om jou. Maar om Hem.
Je antwoord heeft geen enkele betrekking op dit feit. Is het zo moeilijk voor je om feiten onder ogen te zien?
Nu dit feit op tafel ligt keren we weer terug naar de opmerking van Bonjour die je maar eens goed moet overdenken:
Beetje gek ja. Want dat betekent eenvoudig dat je liever immoreel bent om je eigen hachje te redden dan je geloof opzegt.Bonjour schreef:Dus als ik niet wens een God te aanbidden die opdracht geeft tot genocide, wat gelijk zou zijn met het aanbidden van Hitler, vindt Hij dat ik moet branden in Hel, en jij bent het daar mee eens. Beetje gek toch?
Kijk, deze vorm van denken maakt je immoreel: "Hij hoeft zich niet te rechtvaardigen. Daarom is Hij God."