Een beetje tammer kan ook wel Chronos.Chronos schreef:Blijkbaar heb je er weinig van geleerd.BadAssChick schreef: ik ken de geschiedenis ,heb ik van jou geen les voor nodig ,ik heb er eindexamen in gedaan
Jij lijkt mij eerder de man die nogal een selectief geheugen heeft gezien je gedraai in de rest van je post.
En dat is de schuld van die soldaten?Zij hebben inderdaad geen keus dan doden en gedood worden. De rest is bijzaak.en daarnaast zoals jij schreef dat soldaten doden of gedood moeten worden...alsof ze voor niks anders goed zijn ,je gaat voorbij aan het feit dat er veel soldaten gedwongen/opgeroepen zijn,ze hadden geen keus ....
Men moet het beroep toch een beetje interessant maken om voldoende sukkels te kunnen ronselen?
Beetje cru maar de waarheid is hard. Alleen de generaals halen hun pensioen tijdens een oorlog.
En hoe vaak maken zij fouten, zoals in WOI, hoeveel mensen hebben zij niet laten afslachten omdat zij iets hebben geleerd dat niet meer klopte?
Je draait om je uitspraak te ontlopen Chronos.
Doe dat zelf even, je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom een soldaat niets meer is dan kannonenvoer.Ken jij dan personen die verantwoording hadden afgelegd voor de dode soldaten? Zo weinig...zo weinig.en ja als jij iemand de oorlog in stuurt omdat je er zelf geen vuile handen aan wil krijgen zal je je moeten verantwoorden tegenover de familie van een gevallen soldaat
Please grow up.
Je uitspraak over Dutchbat liet een mateloze arrogantie zien over iets waar je nog nooit mee te maken hebt gehad blijkbaar.
Ik begin toch een beetje met Sarnian eens te zijn dat er weinig meer dan lege lucht tussen jouw oren huist.Er valt weinig uit te leggen. Die hebben gewoon pech.ik zelf heb een zoon van 12 en ik zou niet willen dat hij soldaat werdt ,en stel dat hij gedwongen zou worden of opgeroepen zou ik me er met hand en tand tegen verzetten,mijn kinderen worden geen kanonnen vlees ,en gelukkig is in nederland de dienstplicht afgeschaft ,maar helaas in vele andere landen nog niet ,en leg dat maar in die landen is uit aan ouders van gestorven jongens