Je valt in herhaling Gotan. Is dit het beste wat je ons kan brengen?gotan schreef: Is dat alles wat je daar op kunt verzinnen ? Moet ik mijn tijd hier ook niet verder insteken.
Opstanding van Jezus realistsch?
Moderator: Moderators
Re: Opstanding van Jezus realistsch?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Een pamper kan ik je nog brengen. En hoe is het met Jimmeke in het ballenbad ?PietV. schreef:Je valt in herhaling Gotan. Is dit het beste wat je ons kan brengen?gotan schreef: Is dat alles wat je daar op kunt verzinnen ? Moet ik mijn tijd hier ook niet verder insteken.
-
Jinny
Ach kijk, onze niet gelovige heeft geen antwoord?
Nu dan nogmaals, wat voor invloed heeft het op een atheïst indien die kistjes authentiek zouden zijn?
Nu dan nogmaals, wat voor invloed heeft het op een atheïst indien die kistjes authentiek zouden zijn?
Laat de pamper maar zitten, ik heb er meer dan genoeg in mijn handen gehad. En wat Jim betreft. We vermaken ons uitstekend.gotan schreef: Een pamper kan ik je nog brengen. En hoe is het met Jimmeke in het ballenbad ?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
Jinny
Zeker vermaak ik me, daarvoor ben ik niet perse afhankelijk van een Gotan.
Misschien heeft meneer Gotan ook nog eens de beleefdheid om een reguliere vraag te beantwoorden?
Misschien heeft meneer Gotan ook nog eens de beleefdheid om een reguliere vraag te beantwoorden?
-
a.r.
Ik zit met borrelnootjes en cola voor me te genieten van het geglibber en gespartel van Gotan. Zoals je weet Jim, heb ik profetische gaven
....d'r komt echt geen antwoord op je vraag aan Gotan wat voor invloed het heeft op een atheïst indien die kistjes authentiek zouden zijn.....veuls te gevaarlijk voor hem om daar over na te denken. 
Enig idee hoe een arme Joodse familie zo'n familiegraf kon betalen?Is dat alles wat je daar op kunt verzinnen ? Moet ik mijn tijd hier ook niet verder insteken.
Waaruit valt met zekerheid op te maken dat Maria Magdalena wordt bedoeld?
Kun jij met zekerheid zeggen welke namen er precies staan geschreven?
Joden eerden vroeger altijd hun overleden voorvaderen bij het familiegraf (sommigen doen dit nog steeds); waarom is hierover binnen de christelijke of joodse gemeenschap nooit iets naar buiten gebracht?
Joden horen binnen 24-uur te worden begraven; hoe konden deze familieleden binnen 24-uur hier worden begraven als je nagaat dat
Is het niet vreemd dat één kistje spoorloos verdween in een museum (sommigen spreken dit tegen) en dat later dit kistje opduikt met erop een hele belangrijke tekt 'Jacobus zoon van Jozef broer van Jezus'.
Waarom zou je iemand vermelden als 'broer van'? Waarom staan bij de andere namen geen verbintenissen met Jezus?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Zoals bekend hang ik inderdaad de hypothese aan dat er 2000 jaar geleden een half waanzinnige profeet rond heeft gehobbeld - meer dan één zelfs. Daarom was ik nieuwsgierig naar de bron van Gotan. Helaas heeft hij me er met zijn samenzweringsgewauwel vakkundig van overtuigd dat die bron niet deugt. Jammer. Ik ben immers ook maar een mens en zie mijn hypotheses graag bevestigd.Jim schreef:Mocht het inderdaad de bottenkist van Jezus zijn, en dan nog....
Men is sceptisch of hij bestaan zou hebben, nu dan heeft er een half waanzinnige profeet rond gehobbeld, zoals er meer rond liepen.
Laat ik dan maar antwoord geven: nul komma nul. Ik ben alleen maar ongeneeslijk nieuwsgierig.Jim schreef:Nu dan nogmaals, wat voor invloed heeft het op een atheïst indien die kistjes authentiek zouden zijn?
Zo arm was die familie waarschijnlijk niet.lanier schreef:Enig idee hoe een arme Joodse familie zo'n familiegraf kon betalen?
http://www.jesuspolice.com/common_error.php?id=12
Dit is ook overigens een leuke website.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
Waar haal je ergens vandaan dat dit om een samenzwering gaat ?? Wél duidelijk een doofpot-affaire, wat begrijpelijk is gezien de gevolgen voor de chistenen. Pech, géén opstanding. En als je je leesbrilletje eens zou opzetten kon je mijn bronnen al hebben gelezen. Eén van deze bronnen al eens gelezen, nagetrokken ?MNb schreef:Zoals bekend hang ik inderdaad de hypothese aan dat er 2000 jaar geleden een half waanzinnige profeet rond heeft gehobbeld - meer dan één zelfs. Daarom was ik nieuwsgierig naar de bron van Gotan. Helaas heeft hij me er met zijn samenzweringsgewauwel vakkundig van overtuigd dat die bron niet deugt. Jammer. Ik ben immers ook maar een mens en zie mijn hypotheses graag bevestigd.Jim schreef:Mocht het inderdaad de bottenkist van Jezus zijn, en dan nog....
Men is sceptisch of hij bestaan zou hebben, nu dan heeft er een half waanzinnige profeet rond gehobbeld, zoals er meer rond liepen.
Voor een atheïst zou dit betekenen dat heel het N.T.- verhaal een misvorming is van een geschiedenis die niks met een nieuwe godsdienst te maken heeft. Dat dit enkel ging om een poging tot verzet de Romeinen er uit te werken en ook de marionetten-clerus, bekent als de Sadduceeën, geinstalleerd door Herodus de Grote en zijn zoon Antipas. Voor de atheïst met ooglappen nog eens duidelijk: Yehosua ha notzri was een mogelijke troonpretendent uit de stam David met als achterban de zelotenbeweging. Kun je nog volgen of wordt het al wat moeilijk ? Zegt u maar.Laat ik dan maar antwoord geven: nul komma nul. Ik ben alleen maar ongeneeslijk nieuwsgierig.Jim schreef:Nu dan nogmaals, wat voor invloed heeft het op een atheïst indien die kistjes authentiek zouden zijn?
Nee, zo arm was die familie zeker niet. Dit is reeds duidelijk bij de registratie oproep van bezitters onroerend goed in Judea, gekend als ' de volkstelling'.Zo arm was die familie waarschijnlijk niet.lanier schreef:Enig idee hoe een arme Joodse familie zo'n familiegraf kon betalen?
-
Jinny
Ik zie nog steeds het probleem niet.
En als het een probleem is voor christenen, hun probleem, niet het mijne.
En als het een probleem is voor christenen, hun probleem, niet het mijne.
Dat bedoel ik dus - je veronderstelt een samenzwering om bepaalde feiten in de doofpot te stoppen. Daar geloof ik bij voorbaat helemaal niets van.gotan schreef:Waar haal je ergens vandaan dat dit om een samenzwering gaat ?? Wél duidelijk een doofpot-affaire, wat begrijpelijk is gezien de gevolgen voor de chistenen.
Het is bepaald geen originele stelling dat het NT volstrekt onbetrouwbaar is als historische bron. Want het is helemaal niet als geschiedschrijving bedoeld.gotan schreef:Voor een atheïst zou dit betekenen dat heel het N.T.- verhaal een misvorming is van een geschiedenis die niks met een nieuwe godsdienst te maken heeft.
Ja hoor. Dankzij je doofpotgewauwel geloof ik er alleen helemaal niets van, net zo min als van je kistjes.gotan schreef:Voor de atheïst met ooglappen nog eens duidelijk: Yehosua ha notzri was een mogelijke troonpretendent uit de stam David met als achterban de zelotenbeweging. Kun je nog volgen of wordt het al wat moeilijk ? Zegt u maar.
Doofpotgewauwel leidt namelijk onveranderlijk tot het volgende schema:
1) elk feit en elke bewering die de theorie bevestigt wordt als doorslaggevend bewijs aanvaard.
2) elk feit en elke bewering die de theorie ontkracht wordt aan de doofpotaffaire toegeschreven.
Een snellere manier om mijn belangstelling kwijt te raken is er niet. Dus nee, die boeken van je heb ik niet gelezen en dat ga ik niet doen ook.
Waarop heel voorspelbaar de reactie zal volgen dat ik dan niet weet waar ik het over heb. Jaja.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
MNb:
Al je zelf wijsgemaakte zekerheden op de helling. Nee, je hebt gelijk, niet lezen die boeken.
Dat kan ik zeer goed begrijpen. Stel dat je je mening moet herzien.. wat een een afgang zou dát niet wezen he?Dus nee, die boeken van je heb ik niet gelezen en dat ga ik niet doen ook.
Al je zelf wijsgemaakte zekerheden op de helling. Nee, je hebt gelijk, niet lezen die boeken.
Alweer een voorspelling die uitgekomen is.MNb schreef:Waarop heel voorspelbaar de reactie zal volgen dat ik dan niet weet waar ik het over heb. Jaja.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
-
a.r.
Tis (in zekere zin toch) volkomen onbelangrijk of er ooit een man heeft rondgelopen die jezus heette....van belang is niet dat of die man nu werkelijk geleefd heeft, maar dát de naam van die man vandaag de dag nog zoveel invloed heeft....dat de man die wellicht die naam droeg ooit een lijdelijke en daardoor goddelijke status verkregen heeft en dát mensen in deze tijd nog steeds willen geloven dát dát werkelijk waar is....of zich er (zoals ik jarenlang gedaan heb) er NIETS van aantrekken dat er mensen zijn die dát geloven, die het totaal onverschillig laat wát mensen allemaal (willen) geloven ....omdat ZIJ met de paplepel ingegoten krijgen dát je voor die overtuiging respect voor dient op te brengen. Het lezen van slechts één boek (in den beginne
) van mijn zoektocht, riep zoveel vraagtekens op dat ik nog een poosje verder zocht...en tot mijn grote verbazing alle antwoorden op mijn vragen vond...." was het echt zóóó erg" , "geloofden mensen dát echt"?? Verbijstering maakte zich meester van mij indertijd en tegelijkertijd vielen alle kinderpuzzelstukjes samen
en leerde ik hoog te vliegen en vér te zien. Hoe arrogant a.r......wát schrijf je nu weer...voel jij je boven het gros der mensheid verheven? Já en néé....ik ben geen haar beter dan de rest van de mensheid...óók ik heb immers nimmer gezocht naar wát wél of wát niet waar was gezocht....lauw loene, zou mij grootvader zeggen...lamawaaie....onbelangrijk/onverschilligheid....maar het is niet meer onbelangrijk voor mij....het gaat mij (gedwongen door omstandigheden) weldegelijk aan mijn hart dát er zoveel mensen zijn die dit zwakke verhaaltje voor absolute waarheid aannemen en die, omdát zij het (iig deels) voor waarheid aannemen de rest van de mensheid en toekomstige generaties beinvloeden met hun kleinmenselijke /kleinzielige én/maar vooral zeker niet (goed) onderzochte overtuiging! Indoctrinatie, verkettering en onverschilligheid zijn hier de oorzaak van en ik ben mede schuldig! Ik voel het dan ook als mijn taak om mensen op te roepen eens verder te zoeken dan hun neus lang is en zeker niet klakkeloos aan te nemen wát hen verteld/met de paplepel ingegoten wordt! Een beetje kritischer te zijn tav van hun overtuiging....néé niet mijn schrijven als waarheid aan te nemen, maar wél net als ik, kritisch op onderzoek uit te gaan. Religie zal wanneer men werkelijk eerlijk durft te worden, ontmaskerd worden alszijnde vals en dat mensen zingeving zoeken in HUN leven is mi alleen eerlijk en doet getuigen van aristocratie van geest!
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Come on MNb, dat was geen voorspelling. Wanneer je tegen je gesprekspartner vertelt dat je zijn boeken bij voorbaat niet eens wenst te lezen dan heeft een discussie weinig zin.MNb schreef:Alweer een voorspelling die uitgekomen is.MNb schreef:Waarop heel voorspelbaar de reactie zal volgen dat ik dan niet weet waar ik het over heb. Jaja.
Heb je overigens Doherty al gelezen?
@Gotan, het topic is de opstanding van Jezus. Dat ben ik eigenlijkde laatste pagina's helemaal niet meer tegengekomen, integendeel, hij schijnt nu voorgoed met botjes en al in een kistje te zitten. Nu geef ik toe dat we een vroom christen nodig hebben hier om van het opstandingsverhaaltje iets realistisch te maken, en de topicstarter is ook met de noorderzon vertrokken, maar valt er nog iets strikt ontopic over te zeggen of kan hier een slotje op?
Born OK the first time