Zoals je kunt lezen geef ik niet alleen geen fluit om helderziendheid, maar vind ik helderziende contacten een aanwijzing dat er uit de duim wordt gezogen en dat daarom de grens met bedrog goed in de gaten moet worden gehouden. De astraal gecontacteerde wordt dan namelijk als een autoriteit gepresenteerd die boven de menselijke beoordeling staat.
Wat Steiner stelt over de Lemuriërs etc. is in deze een aardig voorbeeld.
De suggestie naar Bob betreft het onderscheid maken tussen opmerkingen van Steiner waar je het zomaar mee eens bent en de rest. Ook die aansprekende verdienen te worden geverifieerd.
In geval van Bob specifiek de drie alinea's met deze als eerste, waar het verschil tussen de kosmische en de persoonlijke verdichting wegvalt.:
Ook mag worden betoogd waarom die ideeën van Steiner meer beloven dan de moderne ontwikkelingen in deze.Bob schreef:Ik denk dat het aanbeveling geniet om meer te weten te komen over wat thor nav in mijn ogen goede bronnen beschrijft als materialisatie van emoties, de rol van bewustzijn (arousal zou ik een mooier woord vinden overigens), en wat ik even benoem als de rol van spiritualiteit.
Roeland