skeptic schreef:Ruby schreef:
Tot slot: Sommigen denken de waarheid in pacht te hebben en die mensen (christenen, moslims, atheisten, vrijdenkers etc) gaan hun waarheid opdringen aan een ander.
Het belangrijkste is: geloof in Jezus, zoon van God, die gestorven is voor onze zonden. Dat is immers wat erin staat. Dus als je het boek leest, dan moet dat het belangrijkste zijn.
als jij zegt wat het belangrijkste is, heb jij dan ook de waarheid in pacht?
Ik had gezegd:
Over evolutie staat niets, maar vindt God misschien ook wel niet interessant. Wat doet het er toe? Het belangrijkste is: geloof in Jezus, zoon van God, die gestorven is voor onze zonden. Dat is immers wat erin staat. Dus als je het boek leest, dan moet dat het belangrijkste zijn.
Zoals ik al eerder heb aangegeven. Ik speel even voor advocaat van de "duivel". Liever zou ik zien dat iemand dat deed die 100% de Bijbel geloofd. Ik haalde hier dus ook maar weer even aan hoe ik denk dat iemand dat ziet die 100% in de Bijbel geloofd het zou kunnen zien. Met het stukje: "als je het boek leest" bedoelde ik: hen die de Bijbel geloven.
Dus nog even voor de duidelijkheid, Skeptic, ik bedoelde hier niet dat IK het zo zie. En ik weet helaas van Bijbel gelovers, dat zij het wel zo zien. Zij denken ook idd de waarheid in pacht te hebben.
Btw: Ik maak het mezelf wel moeilijk he?
------------------------
@Devious, dat ga ik eens navragen. Dat kan ik me ook niet helemaal voorstellen, maar ja... ikke niet weten.

------------------------
Ik heb ooit eens het boek "Er klopt niks van" gekocht. Ik weet niet of iemand het ooit gezien/gelezen heeft, maar het is... ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Ik had het nu weer ter hand genomen in de hoop daar dingen te vinden zoals wetenschappelijk onderzoek ofzo pro creationisme of op z'n minst goede weerleggingen wat betreft evolutietheorie. Het boek is echt om te gillen. Zó ontzettend kort door de bocht! Niet normaal meer gewoon. Mocht je enigszins nieuwsgierig zijn dan kun je een kijkje wagen op:
http://www.real-life.nl/evolutietheorie.html
Dus ik ga nog maar eens verder op zoek. Boek was absoluut zonde van mijn geld. Alhoewel mijn man het nu aan het lezen is. Hij vindt het eigenlijk wel grappig (er wordt iets geroepen terwijl ze het vervolgens niet onderbouwen) en is ontzettend verbaasd over de goed gekozen titel.

Mijn man stemt mij niet gerust. Want hij zei ook dat er idd geen onderzoeken enzo zijn naar creationisme. Creationisten proberen de evolutietheorie onderuit te schoppen en verder willen ze, volgens hem, niets met wetenschap te maken hebben omdat dat niet in Gods wens is (ofzo). Ben benieuwd of ik ooit wat vindt. Hij is inmiddels al een paar jaartjes van de opleiding af, dus wie weet...
Ik ben vast het dommertje hier, maar ik was helemaal verbaasd te horen dat we aanleg voor kieuwen hebben. Eén van de vele dingen voor evolutietheorie. Ik kan me dat gewoon niet visualiseren, he? Ik kan me nog indenken dat we onszelf aanpassen aan onze omgeving en zo, maar dat we misschien echt ooit eerst "geheel anders" waren, dat vind ik zoooo vreemd (ik zeg niet of ik het wel al dan niet geloof, maar het me in te denken/voorstellen vind ik gewoon meer dan onmogelijk(mijn voorstellingsvermogen is absoluut te klein). Hoe zouden we eruit zien of wat zouden we zijn over een paar miljoen jaar? Gekke gedachte hoor.