Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

kiks
Bevlogen

Re: Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld

Bericht door kiks »

Alist schreef:Hoe zo schurkenstaat Kiks?
Ze lappen VN resoluties stelselmatig aan hun laars.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Ali
Banned

Bericht door Ali »

appelfflap schreef: bevel?
te vaak willekeurig tekeergegaan tegen de palestijnen en daardoor elke vorm van menselijkheid verloren?
ze hadden scherpe munitie bij terwijl dit niet nodig was. ze moest niet eens enteren om de schepen onder controle te krijgen. Leg dat eerst eens uit vooraleer je paniek bij paramilitaire soldaten aangrijpt om de doden te vergoeilijken.
Dus politieagenten zouden volgens jouw logica ook niet dagdagelijks standaard met scherpe munitie op zak hoeven uitgerust te zijn. Want zo redeneert onze helderziende Appelflap fijntjes: 'terwijl dit niet nodig was'.

Voel je zelf nou niet waar hier de schoen wringt?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

kiks schreef: Ik zou zeggen: kom op VS stuur er troepen op af en zorg er voor dat de partijen de rechten krijgen die ze horen te hebben.

Het is geen Kosovo, Koeweit etc. In dit geval heeft de VS een ander belang. Tientallen miljoenen Amerikanen zijn loyaal aan Israël. De SGP/CU maar dan in iets grotere aantallen. Een president die veel druk uitoefent op Israël is een kandidaat voor de achterdeur. Europa is zwak, durft geen stelling te nemen. Rusland en China hebben hun eigen problemen (Tjetsjenen , Oeigoeren etc). Het is uitermate complex en duurt al tientallen jaren. Er is maar één ding waar de Israëliërs echt bang voor zijn. 20% van de bevolking is Arabier. Het zijn Palestijnen die Israëlisch staatsburger zijn. Ze hebben niet de nationaliteit. Er bestaat alleen een Joodse nationaliteit. Zij wonen binnen de Israëlische grenzen. Hun natuurlijke aanwas is sterker dan de Joodse.
Het zijn eigenlijk derderangs burgers. Ze worden achtergesteld in bijna alles. Ze maken 20% uit van de bevolking maar krijgen bijvoorbeeld maar 2% van het gezondheidsbudget. Er zijn Joodse sectoren en Arabische sectoren. De laatste profiteren bijvoorbeeld niet van zionistische fondsen. Onderwijs, wegen, drinkwatervoorziening zijn hier veel slechter. De werkloosheidscijfer zijn veel hoger en velen zitten op of onder de armoede grens. Ze scoren eigenlijk maar op één ding goed. Bevolkingsgroei. Als de trend door zet dan zijn er over tientallen jaren meer Arabische Israëliërs dan Joodse Israëliërs. En hier maken de politici zich erg druk over. Dat de Joodse staat aan het verdwijnen is door de groei van het Arabische deel van de bevolking. Dus van binnenuit en niet van buitenaf.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar was het niet zo dat de Israelisch toestemming hadden gegeven om die boten in Ashdod te laten afmeren? Dus, wat is het probleem? Israel heeft gewoon het recht om te zeggen waar de boten die Israel willen aandoen moeten landen! Als al die schepen uit Turkije in Ashdod waren gearriveerd was er geen enkel probleem geweest! Provocering gebeurt gewoon vanaf 2 kanten!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

@ Piet.
Mijn opmerking was dan ook cynisch bedoeld. De belangen van de VS zijn hier heel anders en dus reageert men ook anders.

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

lost and not found yet! schreef:Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar was het niet zo dat de Israelisch toestemming hadden gegeven om die boten in Ashdod te laten afmeren? Dus, wat is het probleem? Israel heeft gewoon het recht om te zeggen waar de boten die Israel willen aandoen moeten landen! Als al die schepen uit Turkije in Ashdod waren gearriveerd was er geen enkel probleem geweest! Provocering gebeurt gewoon vanaf 2 kanten!
Je had dus even gemist dat het geheel zich in de internationale wateren afspeelde........

Klein detail misschien, maar toch.......

Soms is het best handig om de hele discussie wel te volgen.
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Ali
Banned

Bericht door Ali »

kiks schreef:

Groet

kiks
De staat Israel is gelegitimeerd door de Volkerenbond Kiks, knoop dat eens goed in je oren.

De in en in laffe moord op de Israelische olympische sportlieden in München zal ik nooit en te nimmer vergeten, evenals de talloze en eindeloze bloedige reeks ledematen aan flarden rijgende bomaanslagen op Israelische kleuterscholen (!), markten, bussen, hotels en andere openbare locaties door de jaren heen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

kiks schreef:

Groet

kiks
Ze gebruiken wapens die verboden zijn op de conventie van Genève (in bevolkingscentra). Mensen worden zonder proces vastgezet en gemarteld.
Men vernietigt infrastructuur (Libanon, Gaza etc) wat niet een militair doel is. Ontneemt een paar miljoen mensen bewegingsvrijheid. En is op eigen grondgebied een apartheidsstaat gezien de tweedeling in twee bevolkingsgroepen. Joden en Arabieren. De laatste groep wordt gediscrimineerd. Buiten hun landsgrenzen plegen ze koelbloedige moorden op personen die op een lijst staan. Ook hier geen rechtspraak, advocaat of andere juridische gang die je mag verwachten bij een democratie. Geen controle op kernwapens.
En zo kunnen we door gaan. Dit is een kleine aanvulling. Nog een toelichting over het gebruik van verboden wapens. Israël ondertekent deze internationale verdragen niet. En zegt tegen de buitenwacht dat ze zich hier niet aan hoeven te houden.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

kiks schreef:@ Piet.
Mijn opmerking was dan ook cynisch bedoeld. De belangen van de VS zijn hier heel anders en dus reageert men ook anders.

Groet

kiks
Dat had ik gelijk door. Maar kon het gewoon niet laten om er nog een verhaaltje aan vast te plakken.
Jouw voorzet heb ik afgemaakt. Maar we delen de zaak :wink:
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ali schreef:[De staat Israel is gelegitimeerd door de Volkerenbond Kiks, knoop dat eens goed in je oren.
Was me wel bekend hoor, maar de legitimatie geeft Israël geen vrijbrief resoluties niet uit te voeren.
De in en in laffe moord op de Israelische olympische sportlieden in München zal ik nooit en te nimmer vergeten, evenals de talloze en eindeloze bloedige reeks ledematen aan flarden rijgende bomaanslagen op Israelische kleuterscholen (!), markten, bussen, hotels en andere openbare locaties door de jaren heen.
Ik ook niet. Oorspronkelijk heb ik joodse roots, wat in WO2 in mijn familie gevolgen gehad heeft. Ik heb dat gelukkig niet meegemaakt.
Joodse kindjes wordt afkeer van Palestijnen en Arabieren bijgebracht, Palestijnse kindjes het tegenovergestelde. Denk je dat dat goed gaat in de toekomst? Ik heb er een heel hard hoofd in, en ik zou zo ook maar niet even kunnen zeggen hoe je deze ellende kunt beeindigen.

Groet

kiks
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Ali schreef:
De bloedbaden in Sabra en Shatila zal ik nooit vergeten en zo kan ik wel door gaan. Een hele lange lijst.
Ik keur een zelfmoordaanslag niet goed. Maar vaak zit hier iets achter. Men heeft niets meer te verliezen. De situatie is uitzichtloos geworden. Door je leven te geven en de tegenstander op deze wijze een klap toe te dienen heb je nog iets. Laatst zag ik een documentaire op ketnet. Het ging over een 9 jarige meisje in de Gaza strook. De Israëlische militairen hadden haar broertje koelbloedig doodgeschoten. Het kind was zwaar getraumatiseerd en droomde van wraak. Het begrip martelaar viel.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

kiks schreef:
Ali schreef:[De staat Israel is gelegitimeerd door de Volkerenbond Kiks, knoop dat eens goed in je oren.
Was me wel bekend hoor, maar de legitimatie geeft Israël geen vrijbrief resoluties niet uit te voeren.
Ik ook niet. Oorspronkelijk heb ik joodse roots, wat in WO2 in mijn familie gevolgen gehad heeft. Ik heb dat gelukkig niet meegemaakt.
Joodse kindjes wordt afkeer van Palestijnen en Arabieren bijgebracht, Palestijnse kindjes het tegenovergestelde. Denk je dat dat goed gaat in de toekomst? Ik heb er een heel hard hoofd in, en ik zou zo ook maar niet even kunnen zeggen hoe je deze ellende kunt beeindigen.

Groet

kiks
Hoe deze ellende te beëindigen vraag je je af kiks.

Dat vind ik een goeie vraag kiks.

Groet
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Ali schreef: Dus politieagenten zouden volgens jouw logica ook niet dagdagelijks standaard met scherpe munitie op zak hoeven uitgerust te zijn. Want zo redeneert onze helderziende Appelflap fijntjes: 'terwijl dit niet nodig was'.
Voel je zelf nou niet waar hier de schoen wringt?

mja, een militair doodseskader op een hulpskonvooi sturen, schepen enteren en burgers vermoorden in internationale wateren gaan vergelijken met een politiemacht uit een democratische rechtsstaat waar scheiding der machten heerst is gewoon een appel en perenvergelijking Ali.
bedoel je dat schoentje?

maar goed, gewoon het toverwoord zelfverdediging (zelfs op een moment van zuivere agressie) en alles is toegestaan
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

appelfflap schreef:ISrael had probleemloos de doorgang kunnen belemmeren zonder enige vorm van enteren en/of de aandrijving vd boten uitschakelen. blijft nog verwerpelijk maar we hadden tenminste geen bloedbad gehad.
Ik maak een duidelijk verschil tussen de commando's en hun opdrachtgever.

En ik liet die opdrachtgever even buiten beschouwing.

Kijk ook even naar deze video.

http://www.youtube.com/watch?v=eb-G1PlFGIs
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

kiks schreef: Nee hoor. Deze militairen zijn opgeleid om o.a. op met stenen gooiende of stokken in de hand houdende kinderen te schieten. Precies gedaan waar ze voor opgeleid zijn.

Yea right ! calimero =D>
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Plaats reactie