Israel, godsdienst en kernwapens.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
siger

Re: Israel, godsdienst en kernwapens.

Bericht door siger »

BFA schreef:Ik schrijf uit mijn hoofd. Wat ik schrijf is samengesteld uit verschillende bronnen die ik gelezen heb. Een stuk eigen gevolgtrekkingen of opinie bijgevoegd.
Aangezien ik alles uit mijn hoofd schrijf claim ik geen absolute juistheid.
Absolute juistheid bestaat waarschijnlijk niet, want er is geen god.

Een beetje onzorgvuldigheid maakt helemaal niet uit tussen gelijkgestemden. In een joelende massa bij een sportwedstrijd of een terechtstelling vragen mensen elkaar ook geen onderbouwing, in tegendeel, ze ondersteunen elkaar en bereiken een roes die je niet zo makkelijk elders vindt.

Zo is het gelukkig niet op freethinker.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

BFA schreef:Sorry mensen, ik vind al dit gekibbel heel contraproduktief.
Ik heb betere dingen te doen dan mijn tijd daaraan te besteden.

Ik schrijf uit mijn hoofd. Wat ik schrijf is samengesteld uit verschillende bronnen die ik gelezen heb. Een stuk eigen gevolgtrekkingen of opinie bijgevoegd.
Aangezien ik alles uit mijn hoofd schrijf claim ik geen absolute juistheid. Absolute juistheid is iets dat nooit kan geclaimd worden, zelfs niet met de bron ernaast.
De officiële samenwerking tussen Nazi's en Al Husseini of MB begint reeds in 1933. Met financiële steun van Nazi's aan MB.
Al Husseini wordt in 1941 officieel een woordvoerder op de radio. Hij is in de jaren '30 reeds in Duitsland geweest voor diplomatieke overeenkomsten. Is de assumptie dat hij dan al de radio te horen was zo verkeerd? De officiële samenwerking tussen Nazi's en Al Husseini of MB begint reeds in 1933. Met financiële steun van Nazi's aan MB.
Al Husseini wordt in 1941 officieel een woordvoerder op de radio. Hij is in de jaren '30 reeds in Duitsland geweest voor diplomatieke overeenkomsten. Is de assumptie dat hij dan al de radio te horen was zo verkeerd? Hij was daar in ieder geval in verband met anti-semitische propaganda al bruikbaar op. ik vind het naïef van te denken dat van die bruikbaarheid door Nazi's geen gebruik is gemaakt. Hij kon nog niet continu in Duitsland zijn. Het feit dat hij na zijn vlucht in 1941 direct een zwaar betaalde radiopropagandator werd wil ook zeggen dat hij zijn kunnen reeds bewezen had. Dit kon enkel in de jaren '30. Ik gebruik ook "jaren '30" omdat ik niet directere nauwkeurigheid heb.
Ik kan me deze geïrriteerdheid waarmee je je betoog begint wel voorstellen, aangezien je in de beklaagdenbank zit, maar mijn vorige reaktie laat duidelijk zien dat je verdediging niet veel om het lijf heeft wat voor de dag kan komen en dat je bewering over de moefti eenvoudig getuigt van een schromelijk gebrek aan kennis van zaken en een amateuristische manier van redeneren. De bewering die hier onder de loep genomen is is zelfs zo belabberd dat ik Uncle Rat nu wel een plezier kan doen door te stellen dat ik hier de conclusie uit kan trekken dat je hier niet met opzettelijke verdraaiing en haathetze bent bezig geweest, want daar is die inderdaad veel te amateuristisch voor en dan zou de argumentatie veel slimmer zijn geweest.

Wat deze knoert van een vergissing aangaande die moefti op de Duitse radio sinds de dertiger jaren betreft zou dit voorval je voor eens en altijd moeten leren NOOIT meer zo onzorgvuldig te werk te gaan in discussies als je hier deed en nog steeds schijnt te willen goedpraten.
Born OK the first time
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

Rereformed schreef: NOOIT meer zo onzorgvuldig te werk te gaan in discussies
Feit is dat ik niet veel discussie gezien heb.
Een hoop beschuldigingen van Mns-dinges naar mij om de discussie te ontlopen en blokkeren met chantage naar jullie toe om dit ontlopen kracht bij te zetten.
Hij is duidelijk in zijn opzet geslaagd. Heeft en hele hoop emotionele rompslomp gecreëerd, juist omdat hij liever zou hebben dat Husseini niet zou bestaan hebben. Hij kent hem maar wil de aandacht op Husseini en de MB in een verdere discussie niet. Dan zou het duidelijk kunnen worden dat de standpunten van de MB niet veranderd zijn alhoewel de MB het tegendeel wil laten blijken.
Ik vind dit triestiger dan de kleine onnauwkeurigheid die ik gemaakt heb.
Zankoku na tenshi no youni
siger

Bericht door siger »

BFA schreef:Over de Muslim - SS
De moslimlegioenen van Hoesseini namen deel aan massamoorden op duizenden Servische verzetstrijders, Joden en zigeuners. Zelfs de Duitse officieren die de meest afschuwelijke moorden gewend waren, waren geschokt door de wreedheid van de moslim SS’ers. Zij sneden de harten van hun tegenstanders uit het lichaam.....
http://www.franklinterhorst.nl/Nazi%20c ... sseini.htm
Zo'n bron of geen bron maakt ook weinig verschil. Ben je het feitelijk eens met hun godsdienstwaanzinnige homepagina?(http://www.franklinterhorst.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;):
Deze Website meldt gebeurtenissen uit de wereld van vandaag in relatie met wat de Bijbelse profeten hierover hebben voorzegd. Deze woordvoerders van God hebben een duidelijke boodschap aan ons nagelaten over een naderend onheil wat de wereld straks zal overspoelen

De Bijbel noemt dit de tijd van de "Grote Verdrukking ". De huidige ontwikkelingen in de wereld maken duidelijk dat de Bijbelse profetieën in snel tempo haar voltooiing naderen. Een van de meest duidelijke voorbeelden is het herstel van Israël. Meer dan tweeduizend jaar geleden hebben de profeten dit herstel aangekondigd en wat weinigen ooit voor mogelijk hebben gehouden is in 1948 gebeurt.

Het Joodse volk is terug in het land dat God als een eeuwigdurend verbond aan hen heeft gegeven. Maar dit eeuwige recht op het land wordt hen betwist door volkeren die er geen enkele aanspraak op kunnen maken. Precies zoals de profeten het hebben voorzegd beuken Israels vijanden onafgebroken op de muren van het land en op de poorten van hun eeuwige stad Jeruzalem.
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

siger schreef:Zo'n bron of geen bron maakt ook weinig verschil.
Ach ja, van jou had ik niets anders verwacht.
Wat ik van die gequoted heb, wordt ook door andere bronnen die ik gegeven heb onderschreven.
Dan moet je gaan spitten en zoals je met je eigen link aangeeft, dat lijkt je specialiteit niet te zijn.
siger schreef:Misschien interessant: http://www.archives.gov/iwg/reports/hitlers-shadow.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Er wordt op het eerste zicht niet over het Moslim Brotherhood gesproken.
OP blz 19 is het dus dat over de Muslim Brotherhood gesproken werd.
Al Husseini is samen met Hassan al Banna de stichter van de MB.
Fan van Hitler is die MB nog steeds.
Zankoku na tenshi no youni
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Rereformed schreef:Ik kan me deze geïrriteerdheid waarmee je je betoog begint wel voorstellen, aangezien je in de beklaagdenbank zit, maar mijn vorige reaktie laat duidelijk zien dat je verdediging niet veel om het lijf heeft wat voor de dag kan komen en dat je bewering over de moefti eenvoudig getuigt van een schromelijk gebrek aan kennis van zaken en een amateuristische manier van redeneren.
BFA mag dan misschien in de beklaagdenbank zitten, het zijn een aantal Freethinkers die, op grond van een feitje dat waarschijnlijk niet klopt, menen een wapen in de schoot geworpen te hebben gekregen.
Op basis van dat mogelijk onjuiste detail denken zij het hele verhaal ondergraven te hebben. Het hele internet staat vol met de vrijage tussen de nazi's en Al Husseini, maar de betreffende vrijdenkers zijn zo verblind door hun overwinningsroes dat ze menen de bewijzen in handen te hebben dat de boodschapper de waarheid opzettelijk verdraait en dus, ja dat kan niet anders, en dus een hetze tegen moslims voert. Welk een geweldige zege: de waarheid, die vervelende waarheid hoeven ze niet meer onder ogen te zien. Dankzij BFA is - in de ogen van deze Freethinkers - Al Husseini gerehabiliteerd.
De bewering die hier onder de loep genomen is is zelfs zo belabberd dat ik Uncle Rat nu wel een plezier kan doen door te stellen dat ik hier de conclusie uit kan trekken dat je hier niet met opzettelijke verdraaiing en haathetze bent bezig geweest, want daar is die inderdaad veel te amateuristisch voor en dan zou de argumentatie veel slimmer zijn geweest.
Het is merkwaardig dat dit nu pas geconcludeerd wordt. De argumentatie van BFA werd immers al veel eerder te licht bevonden. Blijkbaar was de reflex om alle onwelgevallige feiten als verdraaiingen en een hetze tegen moslims af te doen, te sterk.

De beschuldigingen worden ingetrokken met dezelfde argumentatie die eerder reden was om ze te uiten. :lol:
Wat deze knoert van een vergissing aangaande die moefti op de Duitse radio sinds de dertiger jaren betreft zou dit voorval je voor eens en altijd moeten leren NOOIT meer zo onzorgvuldig te werk te gaan in discussies als je hier deed en nog steeds schijnt te willen goedpraten.
Wat deze knoert van een overdrijving ('deze knoert van een vergissing aangaande die moefti op de Duitse radio sinds de dertiger jaren') betreft zou dit voorval BFA voor eens en altijd moeten leren dat sommige Freethinkers alles uit de kast halen om de boodschapper neer te halen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Maar er is toch niemand die de collaboratie tussen de Muslim SS en Hitler ontkent?
En wanneer iemand op zijn bek gaat, dan mag hij er toch op aangesproken worden?

Ik zie jou ook bijna niets anders doen dan anderen trachten te pootje haken.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Jagang schreef:Maar er is toch niemand die de collaboratie tussen de Muslim SS en Hitler ontkent?
Vanwaar dan die 'hetze tegen moslims' beschuldiging?
En wanneer iemand op zijn bek gaat, dan mag hij er toch op aangesproken worden?
Dat heb ik zojuist toch ook gedaan?
Ik zie jou ook bijna niets anders doen dan anderen trachten te pootje haken.
Waar het mij om ging - mocht het je nog niet duidelijk zijn - was dat er nogal zware beschuldigingen werden geuit. Disproportioneel zware beschuldigingen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Uncle Rat schreef:
Jagang schreef:Maar er is toch niemand die de collaboratie tussen de Muslim SS en Hitler ontkent?
Omdat hij zijn betoog onderbouwt door in het wilde weg onjuiste zaken neer te plempen.

Ik denk aan een "hetze" wanneer men elk argument, legitiem of niet, aangrijpt om het eigen gelijk te halen.
(De "het doel heiligt de middelen"- methode.)

Ook een in de kern juiste mening kan het podukt zijn van een hetze, wanneer de wijze waarop die mening tot stand komt wordt verwaarloosd.
Waar het mij om ging - mocht het je nog niet duidelijk zijn - was dat er nogal zware beschuldigingen werden geuit. Disproportioneel zware beschuldigingen.
Die disproportionaliteit waag ik te betwijfelen.
Of de onjuiste details in het betoog van BFA rechtvaardigen om het betoog als 'klinkklare leugens' te betitelen terecht is moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

De beweringen van BFA kunnen echter onmogelijk als een 'haathetze tegen moslims' betiteld worden: het wijdverspreide antisemitisme onder moslims is immers geen punt van discussie en anders dan veel Westerlingen komen veel mohammedanen recht voor hun antisemitische sentimenten uit.
Het antisemitise is overigens ook zo ongeveer het enige dat de Nazi ideologie en de Islam verenigt.
Het moge ook duidelijk zijn dat de Nazi's vroeg of laat ook de jacht op de moslims zouden hebben geopend.

Ze waren immers niet "Arisch".

Een band geboren uit opportunisme.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

BFA schreef: Ach ja, van jou had ik niets anders verwacht.
Wat ik van die gequoted heb, wordt ook door andere bronnen die ik gegeven heb onderschreven.
Dan moet je gaan spitten en zoals je met je eigen link aangeeft, dat lijkt je specialiteit niet te zijn.
Achter de boodschapper aan maar weer.

Je had van mij verwacht dat ik de bron ging lezen die je gaf, en niet betere bronnen die je niet gaf?
Je had van mij verwacht dat ik betere bronnen ging opspitten die jouw onjuistheden goedpraten?
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Jagang schreef:
Uncle Rat schreef:
Omdat hij zijn betoog onderbouwt door in het wilde weg onjuiste zaken neer te plempen.
Dat is geen bewijs van een hetze.
Ik denk aan een "hetze" wanneer men elk argument, legitiem of niet, aangrijpt om het eigen gelijk te halen.
(De "het doel heiligt de middelen"- methode.)
Ook dat is geen bewijs van een hetze. Het doel is dan het eigen gelijk te halen. De middelen zijn de argumenten (legitiem of niet).
Ook een in de kern juiste mening kan het podukt zijn van een hetze, wanneer de wijze waarop die mening tot stand komt wordt verwaarloosd.
Dat zou kunnen, maar daarom is het dat nog niet.
Die disproportionaliteit waag ik te betwijfelen.
Eerlijk gezegd geloof ik dat niet.
Of de onjuiste details in het betoog van BFA rechtvaardigen om het betoog als 'klinkklare leugens' te betitelen terecht is moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

De beweringen van BFA kunnen echter onmogelijk als een 'haathetze tegen moslims' betiteld worden: het wijdverspreide antisemitisme onder moslims is immers geen punt van discussie en anders dan veel Westerlingen komen veel mohammedanen recht voor hun antisemitische sentimenten uit.
Het antisemitise is overigens ook zo ongeveer het enige dat de Nazi ideologie en de Islam verenigt.
Het moge ook duidelijk zijn dat de Nazi's vroeg of laat ook de jacht op de moslims zouden hebben geopend.

Ze waren immers niet "Arisch".

Een band geboren uit opportunisme.
Mogelijk is wat je stelt juist. Maar wat heeft het ermee te maken?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Uncle Rat schreef:Ook dat is geen bewijs van een hetze. Het doel is dan het eigen gelijk te halen. De middelen zijn de argumenten (legitiem of niet).
Dat zou kunnen, maar daarom is het dat nog niet.
Wanneer je omjuistheden in het rondstrooit om tegelijkertijd een ander te benadelen, en zelf je gelijk te halen, ben je bezig met een hetze.
Heel simpel.

Daar hoef je geen forensisch lab op los te laten teneinde bewijzen te verzamelen, Uncle Rat.

Temeer omdat BFA nog niets van wat hij heeft geroepen, heeft willen corrigeren.
Integendeel.
Wel klagen over het gebrek aan discussie, zonder zich in de voorwaarden voor een discussie te verdiepen.
Waarmee?
Henry Ford
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Jagang schreef:Wanneer je omjuistheden in het rondstrooit om tegelijkertijd een ander te benadelen, en zelf je gelijk te halen, ben je bezig met een hetze.
Heel simpel.
Wie wordt er benadeeld dan? De moslims? Worden die in diskrediet gebracht omdat de jaren '30 de jaren '40 moeten zijn?
Daar hoef je geen forensisch lab op los te laten teneinde bewijzen te verzamelen, Uncle Rat.
Nee, want bewijzen zijn er niet.
Integendeel.
Wel klagen over het gebrek aan discussie, zonder zich in de voorwaarden voor een discussie te verdiepen.
Volgens mij heeft hij dat wel gedaan.
Waarmee?
Met het onderwerp. Verder weet ik het ook niet. Ik begon er niet over.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Uncle Rat schreef:Wie wordt er benadeeld dan? De moslims? Worden die in diskrediet gebracht omdat de jaren '30 de jaren '40 moeten zijn?
Ja.
Ze worden daarmee gretiger neergezet dan ze in werkelijkheid waren.

Haj Amin al-Hussaini heeft daarbij niet eens Duits gesproken, begrijp ik zelfs.
Nee, want bewijzen zijn er niet.
Wel dus.
Integendeel.
Volgens mij heeft hij dat wel gedaan.
Volgens mij heb ik vooral apologetische geluiden gehoord.
Henry Ford
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

BFA schreef:
Rereformed schreef: NOOIT meer zo onzorgvuldig te werk te gaan in discussies
Feit is dat ik niet veel discussie gezien heb.
Een hoop beschuldigingen van Mns-dinges naar mij om de discussie te ontlopen en blokkeren met chantage naar jullie toe om dit ontlopen kracht bij te zetten.
Hij is duidelijk in zijn opzet geslaagd. Heeft en hele hoop emotionele rompslomp gecreëerd, juist omdat hij liever zou hebben dat Husseini niet zou bestaan hebben. Hij kent hem maar wil de aandacht op Husseini en de MB in een verdere discussie niet. Dan zou het duidelijk kunnen worden dat de standpunten van de MB niet veranderd zijn alhoewel de MB het tegendeel wil laten blijken.
Ik vind dit triestiger dan de kleine onnauwkeurigheid die ik gemaakt heb.

BFA, uit je formulering dat je je aan 'een kleine onnauwkeurigheid' hebt schuldig gemaakt in een betoog dat zich concentreert op het beschuldigen van je tegenpartij, kan ik niets anders opmaken dan dat je je eigen fout bagatelliseert en is daarom voor mij niet genoeg. Ik ben hier bezig met het uitvoeren van mijn moderatorfunktie. Ik heb geconstateerd dat je een bewering deed die duidelijk niet klopte. Op dit forum hechten wij bijzonder grote waarde aan het correct weergeven van feiten en ik wil graag weten of je er aan mee wil doen deze forumcultuur hoog te houden. Het gaat er mij als moderator nu om dat je ruiterlijk toegeeft dat je slordig was of vergissingen maakte en het betreurt, en instemt met mijn verzoek om in het vervolg zorgvuldiger te zijn.
Geef in een korte en bondige reactie toe een fout gemaakt te hebben en kom met een verontschuldiging ervoor en laat weten in het vervolg meer te letten op het correct weergeven van feiten, dan kunnen we verder met de discussie en kan ik als moderator achter deze zaak een punt zetten. Kun je je fouten niet toegeven en komt de verontschuldiging hiervoor niet, en ga je door deze zaak te bagatelliseren, dan kunt u opstappen.

PS, de forumregels stellen dat forumleden dienen te worden aangesproken op hun naam zoals ze die zelf weergeven. Mns-dinges om de gebruiker MNb aan te duiden wordt niet op prijs gesteld.
Born OK the first time
Gesloten