Vragen aan Mujaheed1

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Mujaheed1
Forum fan

Re: Vragen aan Mujaheed1

Bericht door Mujaheed1 »

Ja, ik ben zeker geintereseerd, gezien dat de meeste psygologen er een andere mening op na houden bij mijn weten.
@ Jim. Boek; "Wees niet bedroefd." van dr. Aaid al Qarni.
Dit lijkt mij meer invulkunde, kun je niet eens wat soera's aangeven?
Pak ik het boek even uit de stofnesten en lees het ook even.
Het is mij dus absoluut niet opgevallen.
Zoek mijn andere topics eens op, ergens had ik een filmpje geplaatst genaamd "quran and modern science." daarin worden alle verzen genoemd en alle theorieën besproken. Als je het niet kunt vinden zal ik de link plaatsen voor je.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
Jinny

Bericht door Jinny »

Mujaheed1 schreef:
Jim schreef:Wat een onzin, dat kind is dus ter plaatse haar liefhebbende moeder vergeten?
Je klinkt nogal als de eerste de beste voordeurspammer (Jehova Getuigen).
Die komen ook nooit verder dan kretelogie die ze zelf ook niet controleren kunnen.
Jij weet nu eenmaal niet of het paradijs is zoals je beschrijft, geen mens is er ooit vanuit teruggekomen.
Je gelooft dus, en dat maakt jouw mening even veel waard als die van mij of bv Kiks.
Loze voorverwarmde lucht dus.
Oké. We zullen het zien als we doodgaan. Ik, jij, kiks en wij allemaal. Als we dood zijn dan zullen we zien wat er is na de dood. Dan is het definitief.
Yep, maar helaas, mocht ik gelijk hebben zul je het nooit weten.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Ik doe mijn best om echt overal op te antwoorden, excuses als ik een vraag vergeten ben. Er word steeds opnieuw gepost, zo blijf ik aan het antwoorden. Nogmaals excuses voor de onoverzichtelijke posts.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
Jinny

Bericht door Jinny »

Mujaheed1 schreef:
Ja, ik ben zeker geintereseerd, gezien dat de meeste psygologen er een andere mening op na houden bij mijn weten.
Dit lijkt mij meer invulkunde, kun je niet eens wat soera's aangeven?
Pak ik het boek even uit de stofnesten en lees het ook even.
Het is mij dus absoluut niet opgevallen.
Zoek mijn andere topics eens op, ergens had ik een filmpje geplaatst genaamd "quran and modern science." daarin worden alle verzen genoemd en alle theorieën besproken. Als je het niet kunt vinden zal ik de link plaatsen voor je.
Zal er deze week eens op googlen.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Jim schreef:
Mujaheed1 schreef:
Jim schreef:Wat een onzin, dat kind is dus ter plaatse haar liefhebbende moeder vergeten?
Je klinkt nogal als de eerste de beste voordeurspammer (Jehova Getuigen).
Die komen ook nooit verder dan kretelogie die ze zelf ook niet controleren kunnen.
Jij weet nu eenmaal niet of het paradijs is zoals je beschrijft, geen mens is er ooit vanuit teruggekomen.
Je gelooft dus, en dat maakt jouw mening even veel waard als die van mij of bv Kiks.
Loze voorverwarmde lucht dus.
Oké. We zullen het zien als we doodgaan. Ik, jij, kiks en wij allemaal. Als we dood zijn dan zullen we zien wat er is na de dood. Dan is het definitief.
Yep, maar helaas, mocht ik gelijk hebben zul je het nooit weten.
Yep, en mocht ik gelijk hebben dan zul je een 3-vragen test krijgen in het graf die elk mens moet doorstaan. Als je het antwoord dan niet weet, heb je een probleem. Hier wat info; http://nl.wikipedia.org/wiki/Nakir_en_Munkar
Deseo!
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Deseo! »

Mujaheed1 schreef:
Dat boek kan ook direct in de prullenbak, zie hier voor meer info.
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Deseo! schreef:
Mujaheed1 schreef:
Dat boek kan ook direct in de prullenbak, zie hier voor meer info.
Vind het echt waardeloze reacties. Er word een citaat uitgeplukt en helemaal kapotbekritiseerd. De auteur heeft zoveel gebruik gemaakt van gedichten van zowel oosterse al westerse dichters en filosofen etc om wat afwisseling in het boek aan te brengen. Dan word er een citaat uitgehaald over rijkdom en zo bekritiseerd? Elders in het boek staat juist heel vaak; geef aan liefdadigheid uit en wees niet buitensporig. Ik zou zeggen jim; het boek is niet duur, lees het eens zelf en laat me dan weten wat je ervan vond. Je gaat een boek toch niet beoordelen op de kaft alleen of wat reacties van islam bashers.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

@ Jim.

Hier de link met het filmpje; Quran and modern science. http://www.youtube.com/watch?v=O3vglFjs ... =1&index=3 Zéér interessant en zal denk veel van je vragen beantwoorden. Het bestaat uit 14 delen van 10 min. Je kunt het gewoon in porties bekijken...zie maar hoever je komt. Veel kijkplezier.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Mujaheed1 schreef:Je gaat een boek toch niet beoordelen op de kaft alleen of wat reacties van islam bashers.
Ik zie vooral jou dingen beoordelen zonder dat je blijk van kennis van die dingen geeft. Geloof me, een heleboel mensen hier hebben bijvoorbeeld de koran gelezen. De gemiddelde vrijdenkert concludeert dat het troep is. Ik stierf bijna van verveling ergens halverwege soera 2, maar ik hou dan verder ook mijn waffel over de koran. Ik heb wel islamitische onderbouwingen gelezen voor "Wetenschap in de Koran" en mij is duidelijk dat dat totale onzin is. Zelfs dingen die bekend waren (zoals de bolvormige aarde) zijn niet terug te vinden.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Marinus schreef:
Mujaheed1 schreef:Je gaat een boek toch niet beoordelen op de kaft alleen of wat reacties van islam bashers.
Ik zie vooral jou dingen beoordelen zonder dat je blijk van kennis van die dingen geeft. Geloof me, een heleboel mensen hier hebben bijvoorbeeld de koran gelezen. De gemiddelde vrijdenkert concludeert dat het troep is. Ik stierf bijna van verveling ergens halverwege soera 2, maar ik hou dan verder ook mijn waffel over de koran. Ik heb wel islamitische onderbouwingen gelezen voor "Wetenschap in de Koran" en mij is duidelijk dat dat totale onzin is. Zelfs dingen die bekend waren (zoals de bolvormige aarde) zijn niet terug te vinden.
Jawel hoor, kijk hier eens naar dan vind je het terug. http://www.youtube.com/watch?v=O3vglFjs ... =1&index=3

Je stierf van verveling? Probeerde je het soms in één keer uit te lezen? En tafsirs gebruikt?
Jinny

Bericht door Jinny »

Mujaheed1 even voor de duidelijkheid, ik ben een diehard atheïst.
Wat ik van religies vind zal ik hier niet hardop ventileren, Kitty schopt me ogenblikkelijk een ban na mijn post.
Mensen als jij missen realiteitszin is de meest voorzichtige kwalificatie die ik verzinnen kan.

Zijn we duidelijk tegenover elkaar?

Wil niet zeggen dat ik je linkjes niet bekijk, maar ter leering ende vermaeck.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Zeg nou ook eens iets aardigs, of zit dat niet in het pakket?
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Ali schreef:Zeg nou ook eens iets aardigs, of zit dat niet in het pakket?
Wie bedoel je?
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Jim schreef:Mujaheed1 even voor de duidelijkheid, ik ben een diehard atheïst.
Wat ik van religies vind zal ik hier niet hardop ventileren, Kitty schopt me ogenblikkelijk een ban na mijn post.
Mensen als jij missen realiteitszin is de meest voorzichtige kwalificatie die ik verzinnen kan.

Zijn we duidelijk tegenover elkaar?

Wil niet zeggen dat ik je linkjes niet bekijk, maar ter leering ende vermaeck.
Hee, ik antwoord toch op je vragen of niet soms? Jij begon over de wetenschap waar je niets van kon vinden in de koran en ik geef je een link waar je vragen beantwoord zullen worden. Fijn dat je even laat weten dat je diehard atheïst bent, net als iedereen hier. Dit is toch dé site voor atheïsten.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Mujaheed1 schreef:In mijn ogen? Ik ben niet degene om jou te beoordelen op jouw leven.
Dan moet je toch toegeven dat mijn keuze om zonder een god te leven niet ter beoordeling is van een ander en dat het predikaat "zondig" volledig willekeurig is?
Ik kan niet zeggen of je goed of slecht leeft, wel kan ik één ding zeggen en dat is; je erkent het bestaan van Allah niet. Je bent als ik het goed begrijp; overtuigend atheïst. Je leeft op de aarde, je geniet van alle voorzieningen, je hebt misschien kinderen en een vrouw maar je ontkent het bestaan van degene die jou heeft geschapen.
Ja. Ik vind het niet zo waarschijnlijk dat ik en alles om me heen geschapen is.
Je zegt ook; "Om dat voor elkaar te krijgen heb ik niet de regels en geboden van een god nodig."
Beste kiks, jij hebt het in jouw ogen misschien niet nodig, maar heel veel andere mensen wel.De hele mensheid heeft bepaalde richtlijnen nodig zodat ze weten hoe te leven. Als er geen regels zijn is het toch complete chaos. Niet iedereen houd zich eraan, maar ze zijn er wel. Je gaat toch ook niet zeggen; we hebben in nl geen wetboek nodig, we weten allemaal wel hoe we ons moeten gedragen? Graag verneem ik je reactie hierop.
Dat klopt, en de bestaande regels en wetten voldoen volgens mij goed. En er kan van alles en nog wat verbeterd worden, maar de regels van een religie hebben daarin geen meerwaarde. Bovendien, regels spreek je met elkaar af, als ze niet meer voldoen stel je ze bij. Dat laatste gebeurt bij mijn weten bij religies niet of nauwelijks.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie