Mujaheed1 schreef:In mijn ogen? Ik ben niet degene om jou te beoordelen op jouw leven.
Dan moet je toch toegeven dat mijn keuze om zonder een god te leven niet ter beoordeling is van een ander en dat het predikaat "zondig" volledig willekeurig is?
Ik kan niet zeggen of je goed of slecht leeft, wel kan ik één ding zeggen en dat is; je erkent het bestaan van Allah niet. Je bent als ik het goed begrijp; overtuigend atheïst. Je leeft op de aarde, je geniet van alle voorzieningen, je hebt misschien kinderen en een vrouw maar je ontkent het bestaan van degene die jou heeft geschapen.
Ja. Ik vind het niet zo waarschijnlijk dat ik en alles om me heen geschapen is.
Je zegt ook; "Om dat voor elkaar te krijgen heb ik niet de regels en geboden van een god nodig."
Beste kiks, jij hebt het in jouw ogen misschien niet nodig, maar heel veel andere mensen wel.De hele mensheid heeft bepaalde richtlijnen nodig zodat ze weten hoe te leven. Als er geen regels zijn is het toch complete chaos. Niet iedereen houd zich eraan, maar ze zijn er wel. Je gaat toch ook niet zeggen; we hebben in nl geen wetboek nodig, we weten allemaal wel hoe we ons moeten gedragen? Graag verneem ik je reactie hierop.
Dat klopt, en de bestaande regels en wetten voldoen volgens mij goed. En er kan van alles en nog wat verbeterd worden, maar de regels van een religie hebben daarin geen meerwaarde. Bovendien, regels spreek je met elkaar af, als ze niet meer voldoen stel je ze bij. Dat laatste gebeurt bij mijn weten bij religies niet of nauwelijks.
Groet
kiks