Ja, en?@rno schreef:Slavinken, nuggets , filet Americain, gehakt, frikadel, kroket, zeefruit, hamburger, biefstuk van de haas ...
Papa, wat eet ik eigenlijk?
"Een eufemisme is een woord, zinsdeel of soms een hele zin waarmee iets mooier of vriendelijker wordt voorgesteld dan het in werkelijkheid is. Het wordt gebruikt om de negatieve gevoelens die met datgene wat in feite bedoeld wordt (in taalkundige termen de referent) te verdoezelen."
Wij weten wat leven is....
Moderator: Moderators
Re: Wij weten wat leven is....
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Zei Pol Pot ook.Cluny schreef: Ja, en?
Doordat mensen, die vlees eten, een andere benaming geven aan hetgeen ze eten, houden ze zichzelf en onwetenden (bijvoorbeeld kinderen) voor de mal.
Eufemisme ?Ali schreef:Zei Pol Pot ook.Cluny schreef: Ja, en?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Zo'n houding werkt ook niet. Veel beter is het om flink de draak te steken met vleeseterij.Jagang schreef:
Niemand HOEFT van mij vlees te eten, maar ik heb niets met die puriteinse houding waarmee sommige vegetariërs anderen menen te moeten vertellen hoe zij zouden moeten leven.
Dat was mij al bekend.@rno schreef:Doordat mensen, die vlees eten, een andere benaming geven aan hetgeen ze eten, houden ze zichzelf en onwetenden (bijvoorbeeld kinderen) voor de mal.
Ik kan me daar niet over opwinden.
Je houdt er dan een nonchalante houding op na. Ook jegens kinderen naar nu blijkt.Cluny schreef:Dat was mij al bekend.@rno schreef:Doordat mensen, die vlees eten, een andere benaming geven aan hetgeen ze eten, houden ze zichzelf en onwetenden (bijvoorbeeld kinderen) voor de mal.
Waarom zegt een ouder niet tegen een kind als het vraagt waar een hamburger van gemaakt is: "Dat zijn gemalen koeien en varkens" ?
Ik zou het niet weten, wellicht komt dat omdat ik redelijk nonchalant van karakter ben.balkon schreef:Je houdt er dan een nonchalante houding op na. Ook jegens kinderen naar nu blijkt.Cluny schreef:Dat was mij al bekend.@rno schreef:Doordat mensen, die vlees eten, een andere benaming geven aan hetgeen ze eten, houden ze zichzelf en onwetenden (bijvoorbeeld kinderen) voor de mal.
Waarom zegt een ouder niet tegen een kind als het vraagt waar een hamburger van gemaakt is: "Dat zijn gemalen koeien en varkens" ?
Net zoals Pol Pot zal ik er dan maar gelijk onderstrepend aan toevoegen.
Interpol is op de hoogte.Cluny schreef: Ik zou het niet weten, wellicht komt dat omdat ik redelijk nonchalant van karakter ben.
Net zoals Pol Pot zal ik er dan maar gelijk onderstrepend aan toevoegen.
Wat een onzin, er zijn ook runderbiefstukken, kalfslapjes, varkenskarbonades, konijnenbouten, hazenrug, hertenbiefstuk.@rno schreef:Doordat mensen, die vlees eten, een andere benaming geven aan hetgeen ze eten, houden ze zichzelf en onwetenden (bijvoorbeeld kinderen) voor de mal.
Waar wordt hier iets verdoezeld?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Jouw 'de draak steken met vleeseten' is nog niet veel beter gebleken om mensen van het vleeseten af te helpen. Je hebt hier nog geen enkel resultaat bereikt anders dan het resultaat dat mensen je een overdreven zwatelaar vinden mbt je argumenten.balkon schreef:Zo'n houding werkt ook niet. Veel beter is het om flink de draak te steken met vleeseterij.Jagang schreef:
Niemand HOEFT van mij vlees te eten, maar ik heb niets met die puriteinse houding waarmee sommige vegetariërs anderen menen te moeten vertellen hoe zij zouden moeten leven.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Mijn kinderen hadden geen enkel probleem met het eten van varkenslapjes, die heetten bij ons ook gewoon varkenslapjes. Nooit problemen mee gehad. Sterker nog, als ik ze vroeg wat ze met kerst wilden eten kozen ze kalkoen of konijn.balkon schreef:Je houdt er dan een nonchalante houding op na. Ook jegens kinderen naar nu blijkt.Cluny schreef:Dat was mij al bekend.@rno schreef:Doordat mensen, die vlees eten, een andere benaming geven aan hetgeen ze eten, houden ze zichzelf en onwetenden (bijvoorbeeld kinderen) voor de mal.
Kitty schreef

Ja maar dat was dan ook voor de film babe furore maakteMijn kinderen hadden geen enkel probleem met het eten van varkenslapjes, die heetten bij ons ook gewoon varkenslapjes

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
...waarom je geen seks met doden mag hebben:
Doordat ik dieren als mijn naasten beschouw en ik zwaar aangedaan ben door het feit dat anderen mijn naasten doden en vervolgens opeten, is het niet ok dat dit gebeurt.Kitty schreef: Er zijn meer naasten in het spel dan alleen de partner die hierdoor zwaar aangedaan zouden zijn. Dus nee, ik vind het niet ok.
Hier ook maar even: ik heb geen dieren in mijn familie.