Abiogenese en evolutie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Hanss
Banned
Contacteer:

Re: Abiogenese en evolutie

Bericht door Hanss »

Hieronder een correctie van een eerdere bijdrage omdat ik zag dat men mijn tekst diverse malen inclusief mijn fout gequoteerd had

Feit 1: als ik een legoblokje zie dan denk ik niet: "oh kijk eens hoe dat zomaar uit zichzelf is ontstaan!"

Feit 2: als ik een atoom beschouw dan denk ik niet: "oh kijk eens hoe dat zomaar uit zichzelf is ontstaan!"

Beide voorbeelden gaan over bouwstenen en beide voorbeelden laten een ontwerper achter die bouwstenen zien, en bij feit 1 is dat een mens, en bij feit 2 is dat 'een intelligentie'.

Een zielloos iets is geen intelligentie en dus moet het een wezen zijn die achter het ontwerp zit van het atoom en de onderdelen ervan.

Een (waterstof)atoom LIJKT simpel in elkaar te zitten, maar dat is het niet.

Probeer dat maar eens vanuit het niets te maken en dat het stabiel blijft, en dat je er moleculen mee kan bouwen.

Een zielloos 'niets' dat een 'kosmische scheet' laat waaruit alles is ontstaan is mijns inziens absoluut dwazer dan de veronderstelling dat een pienter personage achter het ontwerp van de bouwstenen van het heelal zit en dan heb ik het nog helemaal niet gehad over het ontstaan van leven.

=============

Ik stel nogmaals dat evolutionisten die aannemen dat die topzware 'punt', die ineens ('Big Bang') ging uitdijen en die verantwoordelijk is voor het vullen van de lege ruimte (hoe weet men dat er een lege ruimte was?) met enorme hoeveelheden materie, voorbijgaan aan het gegeven dat er INFORMATIE in die 'punt' moet hebben gezeten die ervoor zorgde dat er 'kant en klaar' natuur- en scheikundige wetmatigheden gingen gelden, die overal in het heelal hetzelfde werken.

Waar komt die informatie vandaan?

Wat of wie heeft die informatie er in gestopt?

"Tijd en toeval en willekeur" kunnen dit niet hebben gedaan, want dat is hetzelfde als het tekenen van een kaalgeschoren hoofd op een muur en wachten tot er vanzelf haar op groeit.

Evolutionisten kunnen die vraag niet beantwoorden, en omdat ze die vraag niet kunnen beantwoorden zijn AL hun gevolgtrekkingen DAARNA gebaseerd op drijfzand.

Indien er geen verklaring kan worden geproduceerd voor het intelligente (wis- natuur- scheikundige) ontwerp van materie, dan kan men ook geen verklaring geven voor het ontstaan van (het) leven en voor alles wat er daarna gebeurde.

Wie echter gelooft dat een intelligent persoon dit heelal geschapen heeft met alles wat er in is, en met logische natuurkundige- scheikundige wetmatigheden, die heeft wel een antwoord op zulke vragen.

Zogenaamde geleerden denken op basis van waarnemen met hun beperkte zintuigen en met behulp van hun "zelfgemaakte hulpstukken" (telescopen en meetinstrumenten e.d.) sluitende conclusies te kunnen trekken over het ontstaan van het waarneembare, maar het enige wat ze doen is uiting geven aan hun eigen fantasie.

Dat heeft klinisch bekeken net zo veel waarde als iemand die beweert dat God alles gemaakt heeft wat waarneembaar is, om over het niet-waarneembare maar te zwijgen.

Kortom: evolutionisme is net zo goed een fabeltje als dat ze zeggen dat een schepper een sprookje is.

Evolutionisten hebben geen been om op te staan, en dat weten ze eigenlijk ook wel, maar omdat ze de optie van een intelligente schepper verafschuwen aan wie ze zich hebben te verantwoorden, bedienen ze zich van leugens en bedrog en van 'wetenschappelijke bla bla' om onwetende mensen te imponeren met hun 'kennis' opdat ze zoveel mogelijk medestanders hebben (niet de waarheid is voor hun belangrijk, maar het hebben van zoveel mogelijk gelijkgezinden) die ze onwetender kunnen maken met hun evolutiesprookje, te beginnen met kinderen.

"Er was een een kosmische knal en in die knal zat alles wat later de mens opleverde die over die knal kon gaan nadenken en die dus geen God nodig had die aan de basis zou staan van alles wat leeft en is.

De mensen die in dit sprookje geloofden leefden nog lang en gelukkig" :^o :^o :^o :^o

http://xembryo.blogspot.com/2011/08/er- ... -knal.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Hanss schreef:Hieronder een correctie van een eerdere bijdrage omdat ik zag dat men mijn tekst diverse malen inclusief mijn fout gequoteerd had

Feit 1: als ik een legoblokje zie dan denk ik niet: "oh kijk eens hoe dat zomaar uit zichzelf is ontstaan!"

Feit 2: als ik een atoom beschouw dan denk ik niet: "oh kijk eens hoe dat zomaar uit zichzelf is ontstaan!"

Beide voorbeelden gaan over bouwstenen en beide voorbeelden laten een ontwerper achter die bouwstenen zien, en bij feit 1 is dat een mens, en bij feit 2 is dat 'een intelligentie'.
Je vergat feit 3 en 4.
Feit 3: Legoblokjes bestaan ook uit atomen.
Feit 4: De productie van legoblokjes is meermalen, onafhankelijk en universeel waargenomen als gedrag van mensen.

Wat een perfecte weergave is, dat we elke dag diverse waarnemingen doen, waarvan we slechts enkele onthouden, die stoppen we in een interpretatie die past bij onze opvattingen en als we daaruit zonder methodologische werkwijze feiten gaan destileren, ontbreken de meeste feiten. Daarom is een gedegen methodologische werkwijze die de onderzoeker en zichzelf corrigeert indien nodig. De meeste geloven laten die werkwijze nu juist niet toe en geven als het ertoe doet juist een zwak surrogaat. Je bovenstaande post is een voor zichzelf sprekend voorbeeld.

Groet,

Bob

Edit: Laten we het eerst eens worden over deze methodologische benadering, alvorens ik inga op de drogredenen die je later in je post opsomt. Voor eenieder die bij de rest van de post denk: "goh interessant" verwijs ik naar zoveel andere posts op dit forum, alsmede talk origins, etc. etc. De regelmatige passant hier kent de links inmiddels wel.
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Doet me trouwens denken:
Waaruit is de god van Hanss gemaakt, en hoezo is die er gewoon? Wie of wat heeft die functies van scheppende alomtegenwoordige, algoede vader in dat fenomeen gestopt?

Nouja, verder wacht ik de voorgestelde methodologie af.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Hanss schreef:Zogenaamde geleerden denken op basis van waarnemen met hun beperkte zintuigen en met behulp van hun "zelfgemaakte hulpstukken" (telescopen en meetinstrumenten e.d.) sluitende conclusies te kunnen trekken over het ontstaan van het waarneembare, maar het enige wat ze doen is uiting geven aan hun eigen fantasie.
Hiermee degradeer je jezelf al tot een onwaardige discussie partner.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

Blues-Bob schreef:
Hanss schreef:Hieronder een correctie van een eerdere bijdrage omdat ik zag dat men mijn tekst diverse malen inclusief mijn fout gequoteerd had

Je vergat feit 3 en 4.
Feit 3: Legoblokjes bestaan ook uit atomen.
Feit 4: De productie van legoblokjes is meermalen, onafhankelijk en universeel waargenomen als gedrag van mensen.

Wat een perfecte weergave is, dat we elke dag diverse waarnemingen doen, waarvan we slechts enkele onthouden, die stoppen we in een interpretatie die past bij onze opvattingen en als we daaruit zonder methodologische werkwijze feiten gaan destileren, ontbreken de meeste feiten. Daarom is een gedegen methodologische werkwijze die de onderzoeker en zichzelf corrigeert indien nodig. De meeste geloven laten die werkwijze nu juist niet toe en geven als het ertoe doet juist een zwak surrogaat. Je bovenstaande post is een voor zichzelf sprekend voorbeeld.

Groet,

Bob

Groet,

Bob
Een hoop bla bla, maar geen antwoord op de vraag wat- of wie verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.

Wie wijs en neutraal is die zegt : "dat weten we niet", maar wie vooringenomen is die zegt dat het niet uitmaakt en dat alleen het resultaat telt en dat men dan 'niet moet zeiken over enige schepper of andere sprookjesfiguur".

Dat men dan vervolgens zelf die 'sprookjesfiguur' is die op die onlogische wijze alles laat ontstaan ontgaat hun dan.

Ja, ik geef toe dat het geloof in een schepper hartstikke irrationeel is indien men de waarde van de ratio relateert aan zintuiglijke bevindingen, want God is NIET zichtbaar met het naakte oog, noch met behulp van de andere zintuigen, maar is dat een bewijs dat God niet bestaat omdat men de middelen (nog) niet heeft uitgevonden om God te kunnen waarnemen?

Heeft men dan wel een antwoord op de vraag wat of wie de wis- natuur- scheikundige informatie in die 'oerknal' heeft gestopt?

NEE, daar heeft men geen wetenschappelijk antwoord op....wel een hoop fantasierijke 'verklaringen' waarmee men 'tijd hoopt te kunnen rekken' om die 'verderfelijke creationisten' te kunnen verslaan, 'want eens zal men een sluitende verklaring vinden...de raderen draaien' :roll:

De gelovige in God denkt ondertussen "droom maar fijn door" en gaat Godverzekerd verder in het leven op weg naar de oneindigheid.

Bob, een medemenselijke groet van mij: Groet
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

De denkfout zit hem erin dat je (Hanss) alles antropomorfisch bekijkt.

"Wij maken dingen, dus moet al het andere (waaronder wijzelf) ook door iemand gemaakt zijn".

Een denkfout die snel gemaakt is, maar eentje die door huidige wetenschappelijke observaties hopeloos verouderd is.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

Bram Kaandorp schreef:De denkfout zit hem erin dat je (Hanss) alles antropomorfisch bekijkt.

"Wij maken dingen, dus moet al het andere (waaronder wijzelf) ook door iemand gemaakt zijn".

Een denkfout die snel gemaakt is, maar eentje die door huidige wetenschappelijke observaties hopeloos verouderd is.

Geef gewoon antwoord op de vraag wat- of wie verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.

Dat antwoord heb je niet, behalve als je in God gaat geloven.

Voor de 'dommen' onder ons: Antropomorfisch denken
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Hanss schreef:
Bram Kaandorp schreef:De denkfout zit hem erin dat je (Hanss) alles antropomorfisch bekijkt.

Geef gewoon antwoord op de vraag wat- of wie verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.

Dat antwoord heb je niet, behalve als je in God gaat geloven.

Voor de 'dommen' onder ons: Antropomorfisch denken
Wat ik zeg is dat er geen "wie" is, en dat je dat gedeelte van de vraag kunt laten vallen.

Dan kunnen we doorgaan met het "wat"
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
caius
Technologist

Bericht door caius »

Monsignor Georges Lemaître schreef:As far as I see, such a theory [of the primeval atom] remains entirely outside any metaphysical or religious question. It leaves the materialist free to deny any transcendental Being. He may keep, for the bottom of space-time, the same attitude of mind he has been able to adopt for events occurring in non-singular places in space-time. For the believer, it removes any attempt to familiarity with God, as were Laplace's chiquenaude or Jeans' finger. It is consonant with the wording of Isaiah speaking of the 'Hidden God' hidden even in the beginning of the universe.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... a%C3%AEtre" onclick="window.open(this.href);return false;
Baruch Spinoza schreef:Het opperste mysterie van de tirannie, de steun en toeverlaat ervan, is ervoor te zorgen dat mensen in een staat van misleiding verkeren, en wel in de verblindende naam van de religie om de angst te verhullen waarmee ze in het gareel moeten worden gehouden, zodat ze voor hun slaafsheid zullen vechten alsof het hun verlossing is.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Spinoza" onclick="window.open(this.href);return false;

Doe er het jouwe mee. 8*)
Anarchism really stands for the liberation of the human mind from the dominion of religion; the liberation of the human body from the dominion of property; liberation from the shackles and restraint of government.- Emma Goldman
Global Mind Change
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

Hanss schreef:Geef gewoon antwoord op de vraag wat- of wie verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.

Ik heb medelijden met jullie en daarom kom ik jullie tegemoet: toen ik zelf nog een SUPERcynische evolutieverdwaasde was heb ik destijds heel vaak en heel diep over die vraag nagedacht en niets bevredigde me, want ik speurde en speurde naar een hoogintelligent wetenschappelijk antwoord op die vraag, maar geen enkele 'geleerde' kon daarop een antwoord geven...of toch wel?

Ja, er was een geleerde die mij wel verder hielp: Arthur Wilder-Smith, met dank ook aan de toenmalige E.O. die aan deze man destijds een podium bood op de TV om zijn wijsheid door te kunnen geven.

Hij is nu bij zijn schepper en ik zal deze beminnelijke man ooit van nabij mee gaan maken.
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Als evolutie niet kan, hoe verklaar je dan ringsoorten...

Onee, die had ik al gevraagd in een aparte topic, en daarop heb jij niet geantwoord.

Is dat omdat je er geen antwoord op weet?

Want dat is waar je de rest van het form van beschuldigt als je zegt dat we geen antwoord op jouw vraag kunnen geven (Hint, dat is al gedaan, maar je wil het niet accepteren).

Edit: woordwijziging voor duidelijkheid
Laatst gewijzigd door Bram Kaandorp op 11 aug 2011 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Douglas Adams
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

Bram Kaandorp schreef:Wat ik zeg is dat er geen "wie" is, en dat je dat gedeelte van de vraag kunt laten vallen.

Oké: Geef gewoon antwoord op de vraag WAT verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Hanss schreef:
Bram Kaandorp schreef:Wat ik zeg is dat er geen "wie" is, en dat je dat gedeelte van de vraag kunt laten vallen.

Oké: Geef gewoon antwoord op de vraag WAT verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.
Ik dacht dat dat al gedaan was, maar dat je dat afwees omdat er niet het woord je "God" in zat.

Douglas Adams
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

caius schreef:
Monsignor Georges Lemaître schreef:As far as I see, such a theory [of the primeval atom] remains entirely outside any metaphysical or religious question. It leaves the materialist free to deny any transcendental Being. He may keep, for the bottom of space-time, the same attitude of mind he has been able to adopt for events occurring in non-singular places in space-time. For the believer, it removes any attempt to familiarity with God, as were Laplace's chiquenaude or Jeans' finger. It is consonant with the wording of Isaiah speaking of the 'Hidden God' hidden even in the beginning of the universe.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... a%C3%AEtre" onclick="window.open(this.href);return false;
Baruch Spinoza schreef:Het opperste mysterie van de tirannie, de steun en toeverlaat ervan, is ervoor te zorgen dat mensen in een staat van misleiding verkeren, en wel in de verblindende naam van de religie om de angst te verhullen waarmee ze in het gareel moeten worden gehouden, zodat ze voor hun slaafsheid zullen vechten alsof het hun verlossing is.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Spinoza" onclick="window.open(this.href);return false;

Doe er het jouwe mee. 8*)
Ik doe daar niet veel mee, behalve dat ik het gelezen heb.

Je antwoord niet op deze vraag: WAT verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.
a.r.

Bericht door a.r. »

Hanss schreef:

Ik weet het, ik weet het, ik weet! Een toverkol!
Plaats reactie