Hekserigheden
Moderator: Moderators
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Die kennis zou hier ook duidelijk moeten worden. Je geeft vaak korte, toch wel vrij wazige, antwoorden. Je legt zaken niet diep uit. Alles wat jij hier neerzet, kan iedereen bedenken. Kortom je onderscheidt je niet van de grote middenmoot, die geen eens heks is. Kom nu eens met interessante kennis die jouw hekszijn ondersteunen. En niet zo met gewoon humanistische kreten die iedereen onderbouwt. Er valt niets te leren van jouw postings, je voegt niets toe. Je zet zaken neer die niets nieuws laten horen. Het lijkt allemaal zelfverzonnen hekserij met hier en daar een esoterisch tintje met wat kruidengeneeskundige druppeljes. Waar is de religie die de basis vormt.
Vertel eens wat over de goden bijvoorbeeld, wat hun functie is en hun verbintenis met de aarde. Vertel eens wat van het gebruik van de elementen in jouw levensbeschouwing. Waar staan die voor en hoe gebruik je die kennis. Enz.
Probeer nu eens een goede omschrijving te geven van jouw levensbeschouwing inclusief de religie die verbonden is aan jouw hekszijn.
En kom dan niet met kreten als: doe een ander niet wat je zelf niet wil.
En kruiden kunnen genezen.
Of rituelen kunnen 'iets' doen.
Dat zijn allemaal loze opmerkingen die geen inzicht geven in de zo complexe religie van echte heksen.
Of geef toe dat je een self made heks bent, die hier en daar wat cherry pikkend bezig is, en verder geen verdieping heeft in de wereld van de hekserij.
Vertel eens wat over de goden bijvoorbeeld, wat hun functie is en hun verbintenis met de aarde. Vertel eens wat van het gebruik van de elementen in jouw levensbeschouwing. Waar staan die voor en hoe gebruik je die kennis. Enz.
Probeer nu eens een goede omschrijving te geven van jouw levensbeschouwing inclusief de religie die verbonden is aan jouw hekszijn.
En kom dan niet met kreten als: doe een ander niet wat je zelf niet wil.
En kruiden kunnen genezen.
Of rituelen kunnen 'iets' doen.
Dat zijn allemaal loze opmerkingen die geen inzicht geven in de zo complexe religie van echte heksen.
Of geef toe dat je een self made heks bent, die hier en daar wat cherry pikkend bezig is, en verder geen verdieping heeft in de wereld van de hekserij.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Inderdaad.
Je presenteer jezelf niet als heks, het is erger, je presenteert jezelf als getalenteerd en vakbekwaam heks.
Waar tot nu toe geen enkele reden voor is.
Je kruidenkennis reikt niet verder dan een middagje redelijk googelen met een handjevol trefwoorden.
Overigens die andere heks, waar Kitty het over had, en die ook hier op Freethinker actief was, zij vond jouw optreden ook uitermate ongeloofwaardig.
Je presenteer jezelf niet als heks, het is erger, je presenteert jezelf als getalenteerd en vakbekwaam heks.
Waar tot nu toe geen enkele reden voor is.
Je kruidenkennis reikt niet verder dan een middagje redelijk googelen met een handjevol trefwoorden.
Overigens die andere heks, waar Kitty het over had, en die ook hier op Freethinker actief was, zij vond jouw optreden ook uitermate ongeloofwaardig.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Het idee van de vijf elementen en de alchemie is obsoleet. We hebben een beter systeem ontwikkeld dat meer elementen omvat (de periodieke tabel) en dat we chemie (of scheikunde) noemen, net zoals astrologie vervangen is door een beter (en wetenschappelijk) model, namelijk astronomie. Het vijfde element, de geest, is al helemaal geen element, dus om die op een hoop te gooien met de andere vier, maakt het "vijf elementenmodel" een compleet mislukte poging tot een alomvattend (lees: mensomvattend) filosofisch wereldmodel, dat volkomen door de huidige wetenschappelijke kennis en inzichten is gefalcificeerd en vervangen.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
De Gulden Regel zegt niks over de religie maar over wat men er uit destilleert/zou moeten destilleren, dat vind ik veel belangrijker.Kitty schreef: En kom dan niet met kreten als: doe een ander niet wat je zelf niet wil.
Heksen slagen daar beter in dan anderen is mijn ervaring, of die anderen nou gelovig of niet zijn.
De invasie van hoe zal ik het deze keer eens noemen, 'klikochristenen' van de laatste tijd gaat het duidelijk minder goed af.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ik ben het helemaal met je eens. Deze eeuw heb ik een keer heksen horen zeiken en dat ging dan om eoa voor heksen heilige boom waar eoa christen zonodig een kerststal in moest parkeren. Ik zou er ook niet op zitten wachten als er opeens een crusifix aan mijn wietplant hing. (Dat kan gewoon niet goed zijn voor de arme plant)Fenomeen schreef:De Gulden Regel zegt niks over de religie maar over wat men er uit destilleert/zou moeten destilleren, dat vind ik veel belangrijker.Kitty schreef: En kom dan niet met kreten als: doe een ander niet wat je zelf niet wil.
Heksen slagen daar beter in dan anderen is mijn ervaring, of die anderen nou gelovig of niet zijn.
De invasie van hoe zal ik het deze keer eens noemen, 'klikochristenen' van de laatste tijd gaat het duidelijk minder goed af.
Heksen vind ik gewoon meestal lief, zelfs Raven een beetje.
Zo, nu de Ghostbusters weer.
Laatst gewijzigd door Marinus op 29 jun 2009 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
In de humanistische alchemistentraditie is het vijfde element (platogewijs) Liefde. Ongeveer zoals in die film, "the fifth element".Fjedka schreef:Het idee van de vijf elementen en de alchemie is obsoleet. We hebben een beter systeem ontwikkeld dat meer elementen omvat (de periodieke tabel) en dat we chemie (of scheikunde) noemen, net zoals astrologie vervangen is door een beter (en wetenschappelijk) model, namelijk astronomie. Het vijfde element, de geest, is al helemaal geen element, dus om die op een hoop te gooien met de andere vier, maakt het "vijf elementenmodel" een compleet mislukte poging tot een alomvattend (lees: mensomvattend) filosofisch wereldmodel, dat volkomen door de huidige wetenschappelijke kennis en inzichten is gefalcificeerd en vervangen.
Amateur!The Prophet schreef:Zelf goudsbloemolie maken
Benodigdheden:
* verse of gedroogde goudsbloemen (calendula officinalis)
* olie (zonnebloemolie, olijfolie)
* schoon potje met deksel
* gaasje
* schaar
Knip de bloemen fijn en doe ze in een schoon potje met deksel. Je kunt hiervoor een jampotje gebruiken die goed uitgekookt is. Giet hier olie over tot de bloemen volledig met olie bedekt zijn. Zet vervolgens het potje op een warme plaats. Indien je verse goudsbloemen gebruikt, leg je een gaasje op het potje in plaats van een deksel, zodat het vocht kan ontsnappen. Het voordeel van het maken van goudsbloemolie met gedroogde bloemen is dat de olie minder snel ranzig wordt.
Wanneer de olie mooi oranje/geel van kleur is, kun je het zeven door bijvoorbeeld een koffiefilterzakje.
Bewaar de olie op een koele, donkere plaats.
Deze olie kun je ook onder andere gebruiken in crèmes, zalven of als massageolie en is toepasbaar bij huidontstekingen, wondjes, operatiewonden, schimmelplekjes en huiduitslag.
Goudsbloem werkt ontstekingsremmend, antiseptisch, wondhelend, krampoplossend en galdrijvend.
Water is zwaarder dan olie!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Water zakt naar de bodem en daar kan niets verdampen.The Prophet schreef:Water verdampt, olie niet.cluny schreef:Water is zwaarder dan olie!
The Prophet schreef:Ik verklaar hierbij, met de hand op mijn hart, erewoord, dat ik nog nooit in mijn leven goudsbloemolie heb gemaakt.
Overigens Goudsbloemolie verdient een eigen topic.
Binnenkort zal ik deze openen en alle goudsbloembijdragen verzamelen en deze chronologisch in een topic plaatsen. Ik denk onder de rubriek Goed Nieuws.
Water is een nogal stompzinnig medium om olie uit planten te extraheren. Ik heb toevallig zelf ervaring met extractie van ...uhm ander soort plantenolie, en dat kun je toch echt het beste met ethanol doen (gebruik wel medische alcohol, veel soorten alcohol zijn bijzonder giftig!!!!)The Prophet schreef:Water verdampt, olie niet.cluny schreef:Water is zwaarder dan olie!
The Prophet schreef:Ik verklaar hierbij, met de hand op mijn hart, erewoord, dat ik nog nooit in mijn leven goudsbloemolie heb gemaakt.
Geheel ongerelateerd aan bovenstaande
Hasholie? just don't.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"