Die hele abortus zou best eens niet het springende punt kunnen zijn. Het is in ieder geval een begin- noch eindpunt. Het is een topje of dalletje, dat is alles, uiteindelijk maakt het niet uit. Een ongewenst kind kan zich heel wel gewenst gaan voelen. En niet alleen gewenst maar je ziet ook vaak dat hij of zij later de dader totaal vergeeft.Mijn hiernamaals zal als mijn hiervoormaals zijn.
(Opnieuw) Abortusarts doodgeschoten.
Moderator: Moderators
@Fishhook,
Re: (Opnieuw) Abortus-arts doodgeschoten.
Ook al claim je onjuistheid, abortus is een gegeven. Het valt niet te bestrijden en is op legale wijze mogelijk. Ontneem je deze keuze dan gaat het naar de illegaliteit. Met alle gevolgen van dien. Hiernaast kun je ook zeggen "baas in eigen buik". Dit is het terrein waar de vrouw het voor het zeggen heeft. En niet de buurman die er tegen is.Yours schreef:
Tenslotte reageer ik nog op hetgeen waar dit onderwerp in eerste instantie over handelde: het is onjuist om wie dan ook van het leven te beroven.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
appelfflap
- Banned
Re: (Opnieuw) Abortus-arts doodgeschoten.
stel je voor dat je ouders een condoom gebruiken. voor je het weet zit je in een stukje plastiek.Yours schreef:Stel je eens voor dat een van ons die levende foetus in die moeder geweest zou zijn, die in de baarmoeder vermoord wordt. Weg met de (naar zoals hier aangenomen wordt) enige kans van leven! .
wil een moeder geen kleine hebben dan zal ze die ook niet krijgen. om redenen van volksgezondheid en om kwakzalvers tegen te gaan is een legaal kader de beste weg.
ik beschouw een klompje cellen niet als leven maar een volgroeide foetus wel. EU landen hanteren allemaal een grens tussen 15 en 20 weken. waar leg jij die grens?
appelfflap in Nederland is de grens 22 weken en er is dan allang geen sprake meer van een klompje cellen. Maar van een kindje met alles erop en eraan.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- van Dommelen
- Banned
Ik ben voor strikte abortuslijnen.
Maar eerst dient uitgemaakt te worden of abortus uberhaupt wel toegestaan is. Ik vind hier de bestaande lijnen veel te soepel. Als het aan mij ligt wordt de wet veranderd en komt de grens te liggen bij verkrachting en niet zomaar omdat je toch eigenlijk niet zoveel zin hebt een kind op te voeden.
Is de grens van verkrachting overschreden dan zou ik zelf nog een tweede criteria willen aanleggen.
Tegen beter weten in natuurlijk dat dit ooit wordt uitgevoerd, want ik denk niet dat veel mensen mijn mening delen.
Ik zou nl graag wettelijk vastgesteld zien of de vrouw genot ondervond bij de verkrachting of niet. Als zij genot van de zaak heeft ondervonden dan nivelleert dit als het ware het negatieve aspect van verkrachting en is abortus niet meer toegestaan.
Schematisch weergegeven krijg je dan.
1. was er sprake van een ongelukje? Zo ja, geen abortus mogelijk
Zo nee, ga door naar vraag 2
2. was er sprake van verkrachting ? zo nee, geen abortus mogelijk
zo ja, ga door naar vraag 3
3. was er sprake van genot? Zo ja, voedt dan ook uw kind maar op
Zo nee, dan kan abortus gepleegd worden binnen 20 weken.
Maar eerst dient uitgemaakt te worden of abortus uberhaupt wel toegestaan is. Ik vind hier de bestaande lijnen veel te soepel. Als het aan mij ligt wordt de wet veranderd en komt de grens te liggen bij verkrachting en niet zomaar omdat je toch eigenlijk niet zoveel zin hebt een kind op te voeden.
Is de grens van verkrachting overschreden dan zou ik zelf nog een tweede criteria willen aanleggen.
Tegen beter weten in natuurlijk dat dit ooit wordt uitgevoerd, want ik denk niet dat veel mensen mijn mening delen.
Ik zou nl graag wettelijk vastgesteld zien of de vrouw genot ondervond bij de verkrachting of niet. Als zij genot van de zaak heeft ondervonden dan nivelleert dit als het ware het negatieve aspect van verkrachting en is abortus niet meer toegestaan.
Schematisch weergegeven krijg je dan.
1. was er sprake van een ongelukje? Zo ja, geen abortus mogelijk
Zo nee, ga door naar vraag 2
2. was er sprake van verkrachting ? zo nee, geen abortus mogelijk
zo ja, ga door naar vraag 3
3. was er sprake van genot? Zo ja, voedt dan ook uw kind maar op
Zo nee, dan kan abortus gepleegd worden binnen 20 weken.
Verkrachting is gemeenschap hebben onder dwang, het is niet gewenst.van Dommelen schreef:Ik zou nl graag wettelijk vastgesteld zien of de vrouw genot ondervond bij de verkrachting of niet. Als zij genot van de zaak heeft ondervonden dan nivelleert dit als het ware het negatieve aspect van verkrachting en is abortus niet meer toegestaan.
Dat er eventueel genot ontstaat tijdens de verkrachting (lijkt mij sterk, maar goed) is uiteindelijk een lichamelijke reactie waar de verkrachte in kwestie niets aan kan doen.
Het blijft een ongewenste handeling.
Een eventuele zwangerschap die ontstaat uit een dergelijke ongewenste handeling is dus zeker ook niet gewenst.
Gelukkig hebben mensen als jij het niet voor het zeggen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- Ongeloveloos
- Banned
van Dommelen schreef:
Ik heb in dit topic uitspraken gedaan (waar ik volledig achter sta), die sommigen tegen de borst stuitte.
Maar wat jij hier stelt, gaat zelfs mijn normen te boven !
Verkrachting is verkrachting punt !! Van mijn part krijgt de vrouw 6 orgasmes, dat staat los van het verkrachtings aspect.
appelfflap schreef:
Dat neemt niet weg dat het een goede zaak is dat er een wettelijk kader gevormd is voor het geval de rechten van de vrouw geschonden zijn. De tijdsgrens die gesteld is blijft discutabel gezien het hier eerder genoemde argument: het gaat in principe om een compleet mens. En dan kom ik terug op mijn eerdere berichten. Stel je voor dat jij die foetus in die moeder bent: weg kans op leven. En dan ook nog eens op wat voor een manier.
Een samengesmolten zaad- en eicel beschouw ik als ‘leven’ en mag niet gedood worden. Daar stopt het in principe voor mij gezien de mensenrechten op basis van de conclusies van Prof. Vermeersch:ik beschouw een klompje cellen niet als leven maar een volgroeide foetus wel. EU landen hanteren allemaal een grens tussen 15 en 20 weken. waar leg jij die grens?
Het nemen van de verantwoordelijkheid voor het verwekte leven is dan ook mijn uitgangspunt.Wanneer we, vertrekkend van het moment van de geboorte, terugblikken, dag na dag, naar de vorige stadia van de fœtale en embryonale ontwikkeling, zullen we nooit een precies ogenblik vinden, waarop we, op grond van de feiten zelf, kunnen zeggen: “hiervoor was er geen reden om de mensenrechten toe te kennen, en hierna wel”.
Dat neemt niet weg dat het een goede zaak is dat er een wettelijk kader gevormd is voor het geval de rechten van de vrouw geschonden zijn. De tijdsgrens die gesteld is blijft discutabel gezien het hier eerder genoemde argument: het gaat in principe om een compleet mens. En dan kom ik terug op mijn eerdere berichten. Stel je voor dat jij die foetus in die moeder bent: weg kans op leven. En dan ook nog eens op wat voor een manier.
Het is bekent dat sommige kinderen die seksueel misbruikt worden ook genot ervaren, in dat geval is het natuurlijk ook niet erg...Ongeloveloos schreef:
Verkrachting is verkrachting punt !! Van mijn part krijgt de vrouw 6 orgasmes, dat staat los van het verkrachtings aspect.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ik vind dit een beetje een onzinnige gedachte Yours! Als klompje cellen zit je echt niet uit te kijken naar het leven wat je gaat krijgen. O, help, daar komt een zuigapparaat aan en ik ga dood!Stel je voor dat jij die foetus in die moeder bent: weg kans op leven. En dan ook nog eens op wat voor een manier.
Je kan wel mooie idealen hebben, maar het is niet de realiteit. Beter is het een zwangerschap te voorkomen, maar er zullen altijd ongewenste zwangerschappen blijven. Wil je dan dat die mensen zelf met breinaalden o.i.d. aan de gang gaan? Of het kind geboren laten worden en het dan vermoorden? Want dat gebeurd ook!
Hoe ver ga jij door met die gedachte? Wat doe jij met een mug, wesp, of een stel mieren? Het is wel niet te vergelijken met een mens, maar waarom eigenlijjk niet? Ook zij leven!
Groet Kristel
Yours schreef:
Recentelijk las ik hier ergens, helaas weet ik niet meer in welk topic, dat er al in een vrij pril stadium hersenactiviteit te meten is. Laat staan bij een foetus van 22 weken: die hersenen zijn op dat moment zodanig ontwikkeld dat de foetus het abortusproces zeer wel mogelijk bewust beleeft.
De mogelijkheid van adoptie is er echter uiteindelijk ook nog: er zijn vele echtparen waar gewenste zwangerschap uitblijft. De ongewenst zwangere vrouw moet dan uiteraard geestelijk in staat zijn om de zwangerschap te volbrengen en het kind daarna af te staan.
Ongedierte is niet te vergelijken met een mens.
vuurdoorn antwoordde:Stel je voor dat jij die foetus in die moeder bent: weg kans op leven. En dan ook nog eens op wat voor een manier.
Ik vind dit een beetje een onzinnige gedachte Yours! Als klompje cellen zit je echt niet uit te kijken naar het leven wat je gaat krijgen. O, help, daar komt een zuigapparaat aan en ik ga dood!
Recentelijk las ik hier ergens, helaas weet ik niet meer in welk topic, dat er al in een vrij pril stadium hersenactiviteit te meten is. Laat staan bij een foetus van 22 weken: die hersenen zijn op dat moment zodanig ontwikkeld dat de foetus het abortusproces zeer wel mogelijk bewust beleeft.
Ik heb al aangegeven dat het een goede zaak is dat er een wettelijk kader is voor het geval de rechten van de vrouw geschonden zijn.Je kan wel mooie idealen hebben, maar het is niet de realiteit. Beter is het een zwangerschap te voorkomen, maar er zullen altijd ongewenste zwangerschappen blijven. Wil je dan dat die mensen zelf met breinaalden o.i.d. aan de gang gaan? Of het kind geboren laten worden en het dan vermoorden? Want dat gebeurd ook!
De mogelijkheid van adoptie is er echter uiteindelijk ook nog: er zijn vele echtparen waar gewenste zwangerschap uitblijft. De ongewenst zwangere vrouw moet dan uiteraard geestelijk in staat zijn om de zwangerschap te volbrengen en het kind daarna af te staan.
Hoe ver ga jij door met die gedachte? Wat doe jij met een mug, wesp, of een stel mieren? Het is wel niet te vergelijken met een mens, maar waarom eigenlijk niet? Ook zij leven!
Ongedierte is niet te vergelijken met een mens.
Re: (Opnieuw) Abortusarts doodgeschoten.
Bewust beleven of primitieve reflexen. In het eerste jaar na de geboorte vindt de grootste groei plaats van het aantal synapsen. Als je kijkt naar iemand die pas geboren is dan is de dendriet ontwikkeling beperkt. Je ziet ook pas dat na de geboorte stofwisselingsprocessen op een hoger niveau gaan functioneren. Dat kun je meten aan het enzymgehalte. Parallel hieraan kun je aan het EEG de hersenactiviteit zien stijgen. De informatieverwerking na de geboorte neemt een grote sprong. Als je globaal kijkt naar de zenuwpopulatie dan zie je een sprong van wel 1000%. Dus een foetus van 22 weken die iets bewust beleefd is een aardige gedachte maar zeer onwaarschijnlijk. Wat herinner jij je trouwens van je geboorte.Yours schreef: Recentelijk las ik hier ergens, helaas weet ik niet meer in welk topic, dat er al in een vrij pril stadium hersenactiviteit te meten is. Laat staan bij een foetus van 22 weken: die hersenen zijn op dat moment zodanig ontwikkeld dat de foetus het abortusproces zeer wel mogelijk bewust beleeft.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
@p. vroon,
In 1987 werd in Canada een baby geboren vanuit de kortste zwangerschap ooit: na 21 weken en 5 dagen; de jongen groeide tot een gezond kind uit. Dat zelfde was het geval met een meisje dat in 2006 in Amerika werd geboren: die zwangerschap duurde 1 dag langer. Deze kinderen kwamen na minder dan 20 weken na de bevruchting ter wereld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prematuur_(voortplanting)
Als je tevens bedenkt dat baby’s al vanaf rond de 12 weken zwangerschap in de baarmoeder bewegen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwangerschap en er vanaf dat moment tot op zekere hoogte interactie tussen de moeder en het kind plaats kan vinden, denk ik niet dat je kunt stellen dat het kind er niets van voelt als het mes er in gezet wordt.
In 1987 werd in Canada een baby geboren vanuit de kortste zwangerschap ooit: na 21 weken en 5 dagen; de jongen groeide tot een gezond kind uit. Dat zelfde was het geval met een meisje dat in 2006 in Amerika werd geboren: die zwangerschap duurde 1 dag langer. Deze kinderen kwamen na minder dan 20 weken na de bevruchting ter wereld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prematuur_(voortplanting)
Als je tevens bedenkt dat baby’s al vanaf rond de 12 weken zwangerschap in de baarmoeder bewegen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwangerschap en er vanaf dat moment tot op zekere hoogte interactie tussen de moeder en het kind plaats kan vinden, denk ik niet dat je kunt stellen dat het kind er niets van voelt als het mes er in gezet wordt.
-
appelfflap
- Banned
en daarom dat ik in dat late stadium eveneens tegen abortus ben als er geen gegronde redenen zijn.Kitty schreef:appelfflap in Nederland is de grens 22 weken en er is dan allang geen sprake meer van een klompje cellen. Maar van een kindje met alles erop en eraan.
ik weet ook dat de grens aribtrair is maar moeders die geen kinderen willen zullen er in slagen die kleine af te drijven. je moet die moeders een kans geven abortus te plegen.