witchcraft

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Raven schreef:[

Over dat laurierblad : het ging er niet om dat we tegenwoordig handigere materialen hebben, het ging erom dat iemand zeer kundig en vaardig moet zijn en een zeer groot begrip van het materiaal moet hebben om zoiets ooit te kunnen maken.
Wel eens van trial and error gehoord?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Raven schreef: En iets LIJKT te werken ? maar doet niks .. duizenden jaren lang ?
De prehistorische mens had geen tijd voor "onzin" die geen nut had. En wat wel nut heeft is geen onzin
Hoe kom je daarbij was je soms een objectieve ooggetuige? Hekserij is ook een fraai voorbeeld van onzin waar jij klaarblijkelijk wel tijd voor hebt. Dat iets lang bestaat is niet hetzelfde als aangetoond nut of meerwaarde. In rituelen en bezwering van de ondraaglijke lichtheid van het bestaan kan een escapitische visie wellicht soelaas bieden. Maar in die zin zijn tribal wars en mobbing onder hooligans ook zinvol te noemen. Toch lukt het ook velen op eigen kracht zonder achterdeurtjes, nooduitgangen en ingebeelde reddingsboeien.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Probeer het maar eens ?

Maar nee echt onderzoek naar iets doen is natuurlijk gevaarlijk, het zou kunnen dat je je eigen denkbeelden bij moet stellen.

Je kan beter blijven hangen in die voorgeprogrammeerde zwets antwoorden met zoveel mogelijk moeilijke woorden erin, dan snapt de rest tenminste niet dat je redenaties niet kloppen.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Raven, je kan veel geld verdienen als jij kan aantonen dat hekserij echt werkt en dat je meer 'magische' krachten hebt dan een gewone sterveling. Nog geen één heks heeft ooit het lef gehad zijn of haar gaves te komen tonen en bewijzen bij bijvoorbeeld Skepsis of Randi. Zij hebben een flinke duit geld klaarliggen voor ieder die kan bewijzen over krachten te beschikken die de normale kenbare realiteit te buiten gaan. Waar blijven al die zogenaamde 'begaafden' nou?
Laatst gewijzigd door Kitty op 08 apr 2009 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Raven schreef:Probeer het maar eens ?

Maar nee echt onderzoek naar iets doen is natuurlijk gevaarlijk, het zou kunnen dat je je eigen denkbeelden bij moet stellen.

Je kan beter blijven hangen in die voorgeprogrammeerde zwets antwoorden met zoveel mogelijk moeilijke woorden erin, dan snapt de rest tenminste niet dat je redenaties niet kloppen.
Dat is het standaard antwoord van alle bijgelovigen en kwakzalvers. Er is gewoon niet genoeg tijd en geld om alle denkbeeldige ideeën die mensen rondstrooien na te gaan.

Laten we de zaak eens omdraaien! Heb jij het al eens op een deftige manier geprobeerd? 't Is te zeggen met de nodige controles om te verhinderen dat eventuele vooringenomen ideeën het resultaat beïnvloeden? Welke gegevens heb jij al verzameld?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

DoctorWho,

Geheel mee eens en zo langzamerhand kan ik bogen op veel tochten langs allerlei genootschappen om in het echt mee te maken hoe ze met elkaar omgaan.
Samen afstand nemen van de toetsbare werkelijkheid blijkt daarbij een belangrijk bestanddeel te zijn.

Roeland
PS
Bij Skepsis.nl ligt vast ook nog een prijs klaar en anders trek ik zelf de knip wel voor een overtuigende demo van het paranormale,
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

axxyanus schreef: Dat is het standaard antwoord van alle bijgelovigen en kwakzalvers. Er is gewoon niet genoeg tijd en geld om alle denkbeeldige ideeën die mensen rondstrooien na te gaan.

Laten we de zaak eens omdraaien! Heb jij het al eens op een deftige manier geprobeerd? 't Is te zeggen met de nodige controles om te verhinderen dat eventuele vooringenomen ideeën het resultaat beïnvloeden? Welke gegevens heb jij al verzameld?
IK HAD HET OVER HET MAKEN VAN ZO'N LAURIERBLAD !!!

flintknapping dus .. en ja ik heb het wel eens geprobeerd en geloof me het is niet simpel

As above, so below
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Kitty schreef:Raven, je kan veel geld verdienen als jij kan aantonen dat hekserij echt werkt en dat je meer 'magische' krachten hebt dan een gewone sterveling. Nog geen één heks heeft ooit het lef gehad zijn of haar gaves te komen tonen en bewijzen bij bijvoorbeeld Skepp of Randi. Zij hebben een flinke duit geld klaarliggen voor ieder die kan bewijzen over krachten te beschikken die de normale kenbare realiteit te buiten gaan. Waar blijven al die zogenaamde 'begaafden' nou?
Ik heb niet MEER krachten, maar oefening baart kunst.. mijn krachten zijn dus wel sterker dan die van iemand die er nooit wat mee gedaan heeft.

Het probleem van dit soort "prijsvragen" is altijd dat ze op zo'n manier gedaan worden dat het OF onmogelijk is om een resultaat te bereiken OF elk resultaat wordt gebagetaliseerd met dat is toeval of het moet ergens anders door komen. Een mooi voorbeeld is dat ze de realiteit tebuiten moeten gaan, iets wat ik nooit beweerd heb. Magie volgt altijd de reele fysische weg, als je rookpluimen en lichtflitsen wil zien moet je bij een goochelaar zijn.

Daar komt nog bij dat de meeste heksen geen zin hebben om circusartiest te spelen, Ik ben rasti rostelli niet :wink:

As above, so below
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Raven schreef:Ik heb niet MEER krachten, maar oefening baart kunst.. mijn krachten zijn dus wel sterker dan die van iemand die er nooit wat mee gedaan heeft.
Raven,
Nog maar eens een keertje proberen:
Wat voor sterker ontwikkelbare krachten heb je het over en wat denk je er mee te kunnen bereiken dat uitsteekt boven een empathisch gesprek ?

Roeland
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Raven schreef: Het probleem van dit soort "prijsvragen" is altijd dat ze op zo'n manier gedaan worden dat het OF onmogelijk is om een resultaat te bereiken OF elk resultaat wordt gebagetaliseerd met dat is toeval of het moet ergens anders door komen. Een mooi voorbeeld is dat ze de realiteit tebuiten moeten gaan, iets wat ik nooit beweerd heb. Magie volgt altijd de reele fysische weg, als je rookpluimen en lichtflitsen wil zien moet je bij een goochelaar zijn.
Bij hoeveel testen ben je dan getuige geweest waar dit het geval was?
Raven schreef:Daar komt nog bij dat de meeste heksen geen zin hebben om circusartiest te spelen, Ik ben rasti rostelli niet :wink:
Nee je bent erger. Jij beweert dat je kunstjes kan maar verwacht dat we dat van je geloven zonder voorstelling.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

heeck schreef:
Raven schreef:Ik heb niet MEER krachten, maar oefening baart kunst.. mijn krachten zijn dus wel sterker dan die van iemand die er nooit wat mee gedaan heeft.
Raven,
Nog maar eens een keertje proberen:
Wat voor sterker ontwikkelbare krachten heb je het over en wat denk je er mee te kunnen bereiken dat uitsteekt boven een empathisch gesprek ?

Roeland
Nou ik zie dat niet als iets dat uitsteekt boven een "empathisch gesprek" want gevoel hebben voor de wereld om je hen is volgens mij minstens zo belangrijk. Maar ik snap je vraag.

wat voorbeelden

Ik wist op mijn sollicitatie wat mijn recruiter van plan was om te vragen. Ik heb daarna een assessment gehad + psychologisch onderzoek + gesprek met psycholoog. In het hol van de leeuw dus zal ik maar zeggen. Maar ik wist precies wat hij weten wilde, hij gaf zelf aan dat hij het gevoel had dat ik recht in zijn ziel kon kijken ( hij moest eens weten)

Ik kan met dieren communiceren op een manier die wat verder gaat dan "bello zoek tak". (Wilde) dieren komen vaak uit eigen beweging naar mij.

En zoals eerder gezegd ik kan sommige gebeurtenissen bijsturen.

As above, so below
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dat laatste wil ik meer over weten. De andere gaves zie ik ook bij mezelf. Ten eerste is het echt niet lastig om in te schatten wat iemand bij een sollicitatiegesprek of assesment gaat vragen, en ten tweede is mensenkennis behulpzaam om mensen goed te kunnen inschatten. De een heeft dat inschattingsvermogen inderdaad meer dan de ander.

Wat het communiceren met dieren aangaat. Mijn kat snapt mij en ik snap mijn kat. We verstaan elkaar dus. En ja dieren komen naar je toe als ze aanvoelen dat je ok bent. Dat lijkt me meer het sensitieve invoelingsvermogen van het dier dan dat het aan jou ligt.
Maar toch ben ik wel benieuwd wat het communiceren bij jou inhoudt. Vertel hier eens iets meer over?

En dan het bijsturen van gebeurtenissen, heb je daar concrete voorbeelden van?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Raven,

We komen een ietsje verder met het verkennen van wat je denkt te beheersen door je extra inspanningen en oefenen.
Kan je net zo duidelijk worden over
Raven schreef:En zoals eerder gezegd ik kan sommige gebeurtenissen bijsturen.
Wat voor soort gebeurtenissen wèl en wat voor soort niet ?
En hoe bepaal je of er wel of niet is bijgestuurd als gevolg van jouw extra of juist nagelaten inspanning ?
Is er een verschil met telekinese ?

Roeland
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Raven schreef:Probeer het maar eens ?

Welke woorden vind je te moeilijk en waarom denk je dat ik geen onderzoek heb uitgevoerd? Misschien is het wel juist dit onderzoek dat mij tot het standpunt brengt dat hetgeen jij hekserij noemt niet bestaat. Ik heb eerder de indruk dat je het moeilijk hebt met tot concrete antwoorden en voorbeelden komen. Maar wil je ook gaarne begeleiden om kans te maken op een skepsis prijs en natuurlijk helemaal naar de Randi award. Als het je niet om het geld te doen is neem ik dat wel dan mag jij de eer en glorie en word je miscchien wel een heuse opperheks.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Kitty schreef:Dat laatste wil ik meer over weten. De andere gaves zie ik ook bij mezelf. Ten eerste is het echt niet lastig om in te schatten wat iemand bij een sollicitatiegesprek of assesment gaat vragen, en ten tweede is mensenkennis behulpzaam om mensen goed te kunnen inschatten. De een heeft dat inschattingsvermogen inderdaad meer dan de ander.

Wat het communiceren met dieren aangaat. Mijn kat snapt mij en ik snap mijn kat. We verstaan elkaar dus. En ja dieren komen naar je toe als ze aanvoelen dat je ok bent. Dat lijkt me meer het sensitieve invoelingsvermogen van het dier dan dat het aan jou ligt.
Maar toch ben ik wel benieuwd wat het communiceren bij jou inhoudt. Vertel hier eens iets meer over?

En dan het bijsturen van gebeurtenissen, heb je daar concrete voorbeelden van?
Heb jij een kat ? zwart ? misschien met een beetje wit ? :D

Ik ben wel eens door een merel "geroepen" omdat een jong van 'm in de vijver lag ( ja ze leefde nog) En tijdens een wandeltocht in italie heb ik wel eens aan een wolf "gevraagd" waar ik over kon steken bij een rivier. En nee wolven zijn niet gevaarlijk dat is kul

Gebeurtenissen bijsturen :

Een (opzich goede) relatie die door iets van buitenaf bedreigd wordt weer goed laten gaan.

Voorkomen dat een kat plat wordt gereden die anders dood geweest was.

Voor iemand die in de problemen zit een kaars branden op mijn altaar, toen die kaars na 3 dagen opgebrand was was haar probleem ook verdwenen.

Zorgen dat iemand die er eigenlijk geen zin meer in heeft weer plezier in het leven krijgt.

As above, so below
Plaats reactie