Hoe betrouwbaar zijn de evangeliën?
Moderator: Moderators
En de moslim vindt dat de christen een dwaler is en niet het juiste geloof aanhangt, en zo kun je aan de gang blijven.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Zover ik weet geloven moslims niet dat Jezus Christus de Heer is maar gewoon een profeet. Dus wie heeft dat in je oor gefluistert?Kochimodo schreef:Een moslim staat ws onder invloed van een 'geest van dwaling' of iets dergelijks. Dus in zijn hart staat niet 'de waarheid' van het evanglie van den Heere Jezus Christus.
Er wordt gezegt dat je een gelovige aan de vruchten kan herkennen. Als ze door iemand misleid zijn zal God niet dat oordelen, maar of ze rechtvaardig in Gods ogen zijn. Wij zijn tenslotte broeders...en dan heb ik het niet over de Osamas van deze wereld.Kitty schreef:En de moslim vindt dat de christen een dwaler is en niet het juiste geloof aanhangt, en zo kun je aan de gang blijven.
Ook niet over de christenen die abortusartsen ombrengen neem ik aan?
Maar wel over de goede moslims en christenen? Hoe zie ik dan dat een goede moslim geen goede vrucht is? Daar zal die moslim zelf geheel anders over denken. Je maakt het toch niet zo aannemelijk allemaal, het blijft toch jouw behoefte die je laat kiezen voor jouw geloof wat je er dan ook allemaal bij verzint.
Maar wel over de goede moslims en christenen? Hoe zie ik dan dat een goede moslim geen goede vrucht is? Daar zal die moslim zelf geheel anders over denken. Je maakt het toch niet zo aannemelijk allemaal, het blijft toch jouw behoefte die je laat kiezen voor jouw geloof wat je er dan ook allemaal bij verzint.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Dat is tamelijk vruchteloos. Er zijn nog te veel abortusartsen over. Nee, dat gaat in tegen elke bestaande wet. Door z'n gedrag, z'n taal, dreigementen, kortom je zal een fanatiekeling snel herkennen. Maar dat heeft Wilders toch al gezegd?Kitty schreef:Ook niet over de christenen die abortusartsen ombrengen neem ik aan?
En hoe zit het met de Boeddhisten, natuurreligies, Hindoeïsme, etc?
Natuurlijk trekt iemand die sterk gelooft in de eigen religie andere geloven in twijfel. Maar spreken van een absolute waarheid is in mijn ogen nonsens en ook nog eens extreem gevaarlijk. Hoeveel oorlogen zijn er gevoerd vanwege dat soort nonsens?
Natuurlijk trekt iemand die sterk gelooft in de eigen religie andere geloven in twijfel. Maar spreken van een absolute waarheid is in mijn ogen nonsens en ook nog eens extreem gevaarlijk. Hoeveel oorlogen zijn er gevoerd vanwege dat soort nonsens?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Het belangrijkste is met jezelf beginnen voordat je anderen beschuldigt. In dat opzicht ben jij niet beter dan een fanatieke moslim of Wilders, die ook alleen maar haat zaait en vooroordelen heeft en graag anderen bevooroordeelt. Hij zegt wel mooi en krachtig van zo moet je dat oplossen, maar intellectueel begrijpt hij alle aspecten van 'het probleem' niet. En lost zo niets op, hij maakt de problemen alleen maar groter.lanier schreef:En hoe zit het met de Boeddhisten, natuurreligies, Hindoeïsme, etc?
Nausea, die weet dat een onverstandige leider verdrukking doet toenemen. Of is dit weer off-topic?
-
a.r.
Waar haal je in vredesnaam het idee/recht vandaan om deze vergelijking te maken? Jij komt op dit forum jouw sprookjes verkondigen omdat je denkt zieltjes te kunnen winnen doordat je het waandenkbeeld hebt, de Ultieme Waerheid te hebben gevonden.........hou asjeblieft je mond over intellectueel want dat is een volkomen misplaatst woord in deze. Begin jij maar eens op zoek te gaan naar iig meer waarheid als de sprookjes waar jij tot nu toe voor gekozen hebt!Nausea schreef:Het belangrijkste is met jezelf beginnen voordat je anderen beschuldigt. In dat opzicht ben jij niet beter dan een fanatieke moslim of Wilders, die ook alleen maar haat zaait en vooroordelen heeft en graag anderen bevooroordeelt. Hij zegt wel mooi en krachtig van zo moet je dat oplossen, maar intellectueel begrijpt hij alle aspecten van 'het probleem' niet. En lost zo niets op, hij maakt de problemen alleen maar groter.lanier schreef:En hoe zit het met de Boeddhisten, natuurreligies, Hindoeïsme, etc?
Nausea, die weet dat een onverstandige leider verdrukking doet toenemen. Of is dit weer off-topic?
A.r. die al heel jong leerde "verbeter de wereld en begin bij jezelf" en die inmiddels op middelbare leeftijd gekomen, tot de conclusie is gekomen dat zij dat wel heeft gedaan en nog steeds doet, maar dat dát voor de meeste andere mensen een onmogelijke opgave blijkt te zijn. En tja , nu klinkt ze weer arrogant! Soit! Het zij zo!
Zullen we het op de man spelen achterwegen laten? En gewoon inhoudelijk een discussie voeren? Het gaat hier nog steeds over de betrouwbaarheid van de evangeliën.
Ja, ma. 8) Ik laat iedereen gewoon zeilf beslissen wat hij of zij als waarheid beschouwt.Kitty schreef:Zullen we het op de man spelen achterwegen laten? En gewoon inhoudelijk een discussie voeren? Het gaat hier nog steeds over de betrouwbaarheid van de evangeliën.
Nausea, the man with good intentions.
Laatst gewijzigd door Nausea op 08 jun 2009 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed zo!Nausea schreef:Ja, ma. 8)Kitty schreef:Zullen we het op de man spelen achterwegen laten? En gewoon inhoudelijk een discussie voeren? Het gaat hier nog steeds over de betrouwbaarheid van de evangeliën.
Ik ben meer dan 30 jaar christen -waarvan bijna 10 jaar een pinkster-christen- geweest dus ben ik op de hoogte van dit soort achterhaalde denkbeelden.Nausea schreef:Zover ik weet geloven moslims niet dat Jezus Christus de Heer is maar gewoon een profeet. Dus wie heeft dat in je oor gefluistert?Kochimodo schreef:Een moslim staat ws onder invloed van een 'geest van dwaling' of iets dergelijks. Dus in zijn hart staat niet 'de waarheid' van het evanglie van den Heere Jezus Christus.
Sorry? Wil je wel een beetje oppasen met het maken van dit soort opmerkingen?Het belangrijkste is met jezelf beginnen voordat je anderen beschuldigt. In dat opzicht ben jij niet beter dan een fanatieke moslim of Wilders, die ook alleen maar haat zaait en vooroordelen heeft en graag anderen bevooroordeelt.
Ik beweer helemaal niet dat ik DE waarheid ken! Dat in tegenstelling tot jij, en daarop heb ik jou aangesproken. Waaruit blijkt dat ik haat zaai? Elke evangeliserende religie beweert toch de waarheid te verkondigen? Aangezien er vele religies zijn en ook nog eens vele stromingen binnen elke religie is de kans heel erg klein dat DE waarheid nu net wordt verkondigd door die ene stroming.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington