Fouten in de Koran
Moderator: Moderators
Re: Fouten in de Koran
Het heeft één groot voordeel, mijn beoordeling van moslims is weer helemaal gezakt naar het nulpunt. Dus ik ben blij dat hij mij weer even 'de waarheid' heeft verteld en ik mijn blik t.o.v. moslims weer helemaal zuiver heb.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Maar die ene vraag van jou, daarop zou ik toch wel graag een antwoord willen zien.Kitty schreef:We kunnen natuurlijk gewoon ook stoppen met al die vragen, want zijn we echt geïnteresseerd in de antwoorden?
Blijft Mujaheed1 ons "onderwijzen", ja dan komen er natuurlijk vragen.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
he Mujaheed1, je zei dat moslims ook in Noa en Abraham geloven?
Misschien is het en goed idee om "De Bijbel Als Mythe"te lezen:
Met andere woorden, het oude testament is mythe, maar dat kon Mohammed toen natuurlijk niet weten.
Oeps foutje, bedankt.
Misschien is het en goed idee om "De Bijbel Als Mythe"te lezen:
http://www.theosofie.net/sunrise/sunris ... licht.htmlWelk archeologisch bewijs bestaat er met betrekking tot deze bijbelse figuren? Archeologen, van wie vele tot een kerk behoren, hebben intensief naar bewijzen over de historische aartsvaders gezocht omdat ze meenden dat tenzij deze mensen werkelijk hadden bestaan, hun eigen geloof op onwaarheid berustte. Hoewel de bijbel heel wat specifieke informatie bevat, heeft het zoeken geen resultaat opgeleverd. Tegenstrijdigheden in de details zijn van belang omdat zulke ‘specifieke verwijzingen in de tekst naar steden, buurvolken en bekende plaatsen precies die aspecten zijn die de verhalen over de aartsvaderen onderscheiden van geheel mythische volksverhalen. Ze zijn van wezenlijk belang om de tijd en de boodschap van de tekst te kunnen bepalen’ (blz. 52-3). Kamelen, bijvoorbeeld, werden in het Nabije Oosten tot de zevende eeuw v.Chr. niet algemeen als lastdieren gebruikt, en de Filistijnen hebben zich niet vóór de twaalfde eeuw in Kanaän gevestigd. Opgravingen op verscheidene locaties die in Genesis als belangrijk staan aangegeven tonen soms aan dat deze plaatsen in de vroege ijzertijd heel klein waren of niet bestonden, maar dat ze pas tegen het einde van de achtste en in de zevende eeuw nederzettingen van belang waren geworden.
Met andere woorden, het oude testament is mythe, maar dat kon Mohammed toen natuurlijk niet weten.
Oeps foutje, bedankt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Zo, Hans Jansen, J.H. Kramers, F. Leemhuis, Thomas Milo en Eildert Mulder hebben niet hun best gedaan om Arabisch leren... Als ze nu moslim waren geweest!Mujaheed1 schreef:alleen elke moslim zou zn best moeten doen om het Arabisch te leren om het beter te begrijpen.
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
En soms is het ook voor moslims die in de lage landen wonen handig eens de Nedelandse taal te leren.Deseo! schreef:Zo, Hans Jansen, J.H. Kramers, F. Leemhuis, Thomas Milo en Eildert Mulder hebben niet hun best gedaan om Arabisch leren... Als ze nu moslim waren geweest!Mujaheed1 schreef:alleen elke moslim zou zn best moeten doen om het Arabisch te leren om het beter te begrijpen.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
Jij bent degene die binnenkomt en ons wil overhalen Moslim te worden.Mujaheed1 schreef:sorry ik begrijp niet precies wat je bedoelt..maar als ik alleen al ga uitleggen waarom de islam de waarheid is en niet het christendom dan ben ik al uren bezig. wat wil je precies weten? en ik weet niet of je het al wist. maar wij moslims geloven ook in noah, mozes, jezus en de andere profeten. dus wij erkennen de profeten die in de bijbel staan etc. maar de christenen ontkennen onze profeet (vrede zij met hem) terwijl in de bijbel duidelijk aanwijzingen stonden voor het komen van een volgende profeet genaamd ahmad (mohammed) vrede zij met hem.Mariakat schreef:Maar, Mujaheed, Jij wil ons overhalen jou jouw geloof.Mujaheed1 schreef:hallo,
goede vraag, Allah bestraft iemand niet vóórdat de boodschap tot hem is gekomen en ook niet degenen die zoals jij zegt mentaal/geestelijk ziek zijn.
Het is hetzelfde met kinderen, wanneer een baby of minderjarig kind sterf gaat hij/zij naar het paradijs...zelfs de kinderen/babies van ongelovigen.
hoop dat je vraag zo beantwoord is!
vriendelijke groet,
Waarom zouden we, als we zonodig bekeerd zouden moeten worden, niet voor het christendom, maar voor de Islam kiezen.
Het antwoord dat jij nu geeft, zou een Christen ook geven over God.
Beiden hebben veel wijsheid en veel idioterie in zich.
Net als heel veel andere religies en ideologieën.
Misschien kun je beter een aantal dingen naast elkaar zetten, als het gaat om een verstandige keuze.
Maar dat ook het humanisme en het atheïsme erbij betrekken.
Als je dan aantoonbaar het beste eruit kunt laten zien, dan wordt ik misschien nieuwsgierig.
maar jij kunt dat wat je van mij vraagt toch ook zelf doen? jij kunt toch boeken lezen over alle religies en zelf een conclusie trekken. daar heb je mij niet voor nodig toch? neem een voorbeeld van deze man;
http://www.youtube.com/watch?v=CFFGYend ... re=related
je kunt me pm'en met specifieke vragen.
Mujaheed.
Dus jij zult moeten aantonen waarom wij dat wel of niet zouden moeten doen.
Ik vraag je waarom wij, als atheïsten, als we in een god zouden willen geloven, niet evengoed het christendom zouden omarmen en niet de islam.
Daarop geeft je weer allerelei evangelisatie materiaal van de Islam en zegt bovendien ook nog dat jullie Jezus erkennen.
Je gaat ervan uit dat wij niet weten wat Islam inhoudt, wat een ongelukkige veronderstelling is, want daarmee verlies je aan aanzien als gesprekspartner.
Maar weet jij voldoende van die Jezus, die jij zegt te erkennen, om een vergelijking te maken?
Om ons aan te tonen "to the point", waarom Mohammed gelijk heeft.
Dus nogmaals:
Waarom zouden wij die Jezus niet volgen, waarvan het Christendom leert, dat die gekomen is uit liefde en naastenliefde en gelijkwaardigheid preekt.
Waarom zouden wij Mohammed volgen, die 600 jaar later leeft, het christendom waarschijnlijk dus ook kende en zegt alles van Jezus leerde te weten en hem als profeet erkent en eert, maar zelf alleen nog agressie en oorlog preekt naar allen, die niet aannemen, wat Mohammed hen verkondigt.
Ik vroeg je om een vergelijking die ten gunste voor de Islam zou'.
PS
Je hebt het over weinig tijd om iedereen per stuk te antwoorden.
Denk je dat het per PB sneller zal gaan?
Dit forum is toch juist bedoeld om meerdere mensen ineens te bereiken en de mening van meerdere mensen aan te horen, te overdenken en er iets of niets mee te doen?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
sorry ik begrijp niet precies wat je bedoelt..maar als ik alleen al ga uitleggen waarom de islam de waarheid is en niet het christendom dan ben ik al uren bezig. wat wil je precies weten? en ik weet niet of je het al wist. maar wij moslims geloven ook in noah, mozes, jezus en de andere profeten. dus wij erkennen de profeten die in de bijbel staan etc. maar de christenen ontkennen onze profeet (vrede zij met hem) terwijl in de bijbel duidelijk aanwijzingen stonden voor het komen van een volgende profeet genaamd ahmad (mohammed) vrede zij met hem.Maar, Mujaheed, Jij wil ons overhalen jou jouw geloof.
Waarom zouden we, als we zonodig bekeerd zouden moeten worden, niet voor het christendom, maar voor de Islam kiezen.
Het antwoord dat jij nu geeft, zou een Christen ook geven over God.
Beiden hebben veel wijsheid en veel idioterie in zich.
Net als heel veel andere religies en ideologieën.
Misschien kun je beter een aantal dingen naast elkaar zetten, als het gaat om een verstandige keuze.
Maar dat ook het humanisme en het atheïsme erbij betrekken.
Als je dan aantoonbaar het beste eruit kunt laten zien, dan wordt ik misschien nieuwsgierig.
maar jij kunt dat wat je van mij vraagt toch ook zelf doen? jij kunt toch boeken lezen over alle religies en zelf een conclusie trekken. daar heb je mij niet voor nodig toch? neem een voorbeeld van deze man;
http://www.youtube.com/watch?v=CFFGYend ... re=related
je kunt me pm'en met specifieke vragen.
Mujaheed.
hallo Mariakat,Jij bent degene die binnenkomt en ons wil overhalen Moslim te worden.
Dus jij zult moeten aantonen waarom wij dat wel of niet zouden moeten doen.
Ik vraag je waarom wij, als atheïsten, als we in een god zouden willen geloven, niet evengoed het christendom zouden omarmen en niet de islam.
Daarop geeft je weer allerelei evangelisatie materiaal van de Islam en zegt bovendien ook nog dat jullie Jezus erkennen.
Je gaat ervan uit dat wij niet weten wat Islam inhoudt, wat een ongelukkige veronderstelling is, want daarmee verlies je aan aanzien als gesprekspartner.
Maar weet jij voldoende van die Jezus, die jij zegt te erkennen, om een vergelijking te maken?
Om ons aan te tonen "to the point", waarom Mohammed gelijk heeft.
Dus nogmaals:
Waarom zouden wij die Jezus niet volgen, waarvan het Christendom leert, dat die gekomen is uit liefde en naastenliefde en gelijkwaardigheid preekt.
Waarom zouden wij Mohammed volgen, die 600 jaar later leeft, het christendom waarschijnlijk dus ook kende en zegt alles van Jezus leerde te weten en hem als profeet erkent en eert, maar zelf alleen nog agressie en oorlog preekt naar allen, die niet aannemen, wat Mohammed hen verkondigt.
Ik vroeg je om een vergelijking die ten gunste voor de Islam zou'.
PS
Je hebt het over weinig tijd om iedereen per stuk te antwoorden.
Denk je dat het per PB sneller zal gaan?
Dit forum is toch juist bedoeld om meerdere mensen ineens te bereiken en de mening van meerdere mensen aan te horen, te overdenken en er iets of niets mee te doen?
dit is de grote misinterpretatie die je maakt; je zegt; jezus (vrede zij met hem) predikt liefde etc. en mohammed (vrede zij met hem) predikt oorlog en agressie.
een ding moet je goed begrijpen Mariakat; Alle profeten zijn met dezelfde boodschap gestuurd. Dat is ook erg logisch. Allah gaat niet de ene boodschapper zenden met een andere boodschap dan de andere.
in het kort; Alle profeten zijn met één boodschap gestuurd, en dat is de boodschap van TAWHEED. dat betekent; de EENHEID van Allah.
zoals je weet is de kern van de islam; La ilaha Il-Allah. (er bestaat geen god buiten Allah)
Dat is de "key to paradise".
Mohammed (vrede zij met hem) is het zegel van het profeetschap.
ik ga proberen een goed voorbeeld te geven;
het is net als een huis dat gebouwd is, en iedereen loopt er om heen en ziet hoe mooi het is, maar in het hele huis ontbreekt er één steen. en de mensen zeggen; het zou perfect geweest zijn als die steen op zn plek zou zitten. dat is ongv. hetzelfde als met de profeet mohammed (vrede zij met hem) hij komt als bevestiging van wat er voor hun werd gezonden aan boodschappers en om de missie te vervolmaken.
ik hoop dat je vraag nu beantwoord is.
vriendelijke groet.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
Mujaheed1, even tussendoor, een tip wat betreft quoten: Lees eens Snelcursus quoten, want je reacties lijken zo nergens op.
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Quotes hersteld. Voor je weer een posting plaatst, graag je even verdiepen hoe je quotes plaatst.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
is idd. handig om dat te weten. zal het even doornemen...ik kreeg namelijk steeds de melding dat ik niet teveel quotes moet plaatsen in mn reactie.Kitty schreef:Quotes hersteld. Voor je weer een posting plaatst, graag je even verdiepen hoe je quotes plaatst.
dank.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
-
Samante
Wij wijzen je er wel steeds op dat je niet teveel onzin moet plaatsen in je reacties.Mujaheed1 schreef:is idd. handig om dat te weten. zal het even doornemen...ik kreeg namelijk steeds de melding dat ik niet teveel quotes moet plaatsen in mn reactie.Kitty schreef:Quotes hersteld. Voor je weer een posting plaatst, graag je even verdiepen hoe je quotes plaatst.
dank.
Dat zal wel heel moeilijk worden, want het is louter onzin.
Ik dacht dat je zou begrijpen wat ik bedoelde.dit is de grote misinterpretatie die je maakt; je zegt; jezus (vrede zij met hem) predikt liefde etc. en mohammed (vrede zij met hem) predikt oorlog en agressie.
Mohammed kende het Christendom.
Wat hij zegt over liefde en begrip is dus niet nieuw, maar stamt uit het Christendom, dat al 600 jaar bestond rond de Middelandse Zee en de wat meer geciviliseerde gebieden verder de binnenlanden in.
Jezus bracht zijn boodschap van naastenliefde, en zo al de primitieve wetten uit de oude tijden, zoals de oog om oog wetten en de stenigingen, overrulend.
Zeggend dat de mensen elkaar niet moet oordelen, maar dat over moet laten aan God.(Allah)
(Waarschijnlijk had hij weer veel van de Grieken en in die tijd binnendruppelende berichten vanuit het Oosten)
Niet dat mensen dat ook altijd uitvoerden, maar zo was wel de leer.
Mohammed komt dan weer met een religie met de oudtestamentische primitieve wetten van uit de tijd van Moses en zijn Levieten.
Met dezelfde expansiedrang van het oude joodse volk, dat duizend(en) jaren daarvoor een deeltje van het Midden Oosten veroverde.
Mohammed en zijn volgelingen na hen, doen dus weer exact hetzelfde als de eerste joden deden.
Hun macht en hun geloof met geweld aan anderen opleggen.
De Koran roept op tot een Jihad en zijn volgelingen met hem.
De Koran schrijft onmenselijke wrede straffen voor.
Niet dat dat niet overal gebeurde en primitief denkende mensen eigen is.
Ook het Christendom is in diezelfde tijd met geweld verbreid.
Niemand is uniek
De wereld is vroeger nergens anders geweest en nu nog is de wereld niet veilig voor velen, die een vreedzaam leven willen zonder angst en dwang.
En dat niet in het minst door (bepaalde vormen van) de Islam, zoals je zult moeten erkennen.
Zelfs het christendom heeft de slechte naam gekregen door de wandaden van degenen, die zich christelijk noemden.
In het verleden hebben kerkvaders zich vergrepen aan de ideeen van deze religie en er hun draai aan gegeven uit machtswellust en weer opnieuw primitief denken.
Enige restanten van die waanzin bestaan er nog, maar dit is toch weer grotendeels hersteld.
Waarom dan een nieuwe religie starten met heel andere inhoud?een ding moet je goed begrijpen Mariakat; Alle profeten zijn met dezelfde boodschap gestuurd. Dat is ook erg logisch. Allah gaat niet de ene boodschapper zenden met een andere boodschap dan de andere.
in het kort; Alle profeten zijn met één boodschap gestuurd, en dat is de boodschap van TAWHEED. dat betekent; de EENHEID van Allah.
zoals je weet is de kern van de islam; La ilaha Il-Allah. (er bestaat geen god buiten Allah)
Dat is de "key to paradise".
........hetzelfde als met de profeet mohammed (vrede zij met hem) hij komt als bevestiging van wat er voor hun werd gezonden aan boodschappers en om de missie te vervolmaken
Ik denk dat de enige overeenkomst is dat er maar in 1 god geloofd wordt, maar dat is bij het jodendom ook.
Mohammed (vrede zij met hem) is het zegel van het profeetschap.
Waarom is hij dan niet zoiets als een kerkvader in de bestaande religie?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
De grondslag van de Islam is louter: de christenen hebben een boek, de joden hebben een boek, wij willen ook een boek.
De Gouden Regel van het roofdier: Isoleer je prooi, en manouvreer deze tot buiten de invloedssfeer en/of verdediging van de kudde, en sla toe.Mujaheed1 schreef:je kunt me pm'en met specifieke vragen.
Mujaheed.
Dit is een vrij doorzichtige poging tot indoctrinatie.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford