Rereformed op Za Okt 21, 2006 4:01 pm, pagina 6 dit topic schreef:Deadline op Di Okt 10, 2006 11:00 am, pagina5 schreef:ik vind het feit dat aan de bijbel bepaalde waarheden ontleend worden die als goddelijk beschouwd worden stuitend.. Ik vind....autoriteit bijbel... misplaatst is.... de bijbel slechts een mythische legendevorming is van de stamgod jhwh,... genesis bijna letterlijk overgenomen is door de Hebreëen als scheppingsverhaal. Bovendien waren de Sumeriërs eerder ...
Bekijk daarnaast eens de vele onmogelijkheden in dit boek, die allen wetenschappelijk weerlegd zijn ...Daarnaast zijn alle contradicties in dit boek dusdanig dat het bijna onleesbaar is, de logica is ver te zoeken. Ten slotte zijn de mishandelingen, folteringen, moorden en het misbruik in het boek stuitend........
Dus op de brandstapel ermee!
...Waarom moeten wij altijd respect opbrengen?
Kijk, zulke reacties krijg je meteen van je fans als je met het verbranden bezig bent, en lees eens goed de belachelijke opsomming van redenen die ze ervoor hebben en vermenigvuldig het een paar duizend keer met meer van dat soort dwaze praat als je bekendheid krijgt.
Bah.
Rereformed ,
jij schreef in je vorige reactie op mij het volgende:
Rereformed schreef:Het spijt me Deadline, jou weer op je tenen getrapt te hebben, maar het heeft totaal niets met jou te maken, ik zou dezelfde woorden hebben geschreven als die door iemand anders gemaakt zouden zijn. Ik demoniseer noch jou, noch Wahlers, ik wil jullie alleen duidelijk maken wat 'de wereld' opvangt met zulke akties en met zulke taal. Denk je nou echt dat ik weer met jou in de clinch wilde liggen? Helaas was er geen andere manier om het te zeggen, aangezien jij het effect van Wahlers' aktie goed illustreerde.
Door de eerste quote in deze reactie van mij kreeg ik het gevoel. Je quoteert mij ten eerste in delen (waarbij die puntjes die jij neerzet juist mijn belangrijke denkstappen waren):
Ik schreef oorspronkelijk:
ik exact schreef:Otter,
ik vind het feit dat aan de bijbel bepaalde waarheden ontleend worden die als goddelijk beschouwd worden stuitend. Ik vind ook dat een de autoriteit die het boek is gegeven (het woord van god te zijn....) misplaatst is. Immers de laatste honderd jaar zijn er steeds meer en nieuwe archeologische vondsten gedaan die duiden op het feit dat de bijbel slechts een mythische legendevorming is van de stamgod jhwh, die gebaseerd is op Marduk van de Sumeriërs. Tip: zoek eens op internet (of zoek het eens op in Encarta of een andere encylopedie) op Enuma Elish, het scheppingsverhaal van de Sumeriërs en je zult zien dat genesis bijna letterlijk overgenomen is door de Hebreëen als scheppingsverhaal. Bovendien waren de Sumeriërs eerder met hun verhaal dan de Hebreëen.
Bekijk daarnaast eens de vele onmogelijkheden in dit boek, die allen wetenschappelijk weerlegd zijn (zoals het feit dat er te weinig water is en was om de wereld behalve de hoogste bergen onder te laten lopen). Daarnaast zijn alle contradicties in dit boek dusdanig dat het bijna onleesbaar is, de logica is ver te zoeken. Ten slotte zijn de msihandelingen, folteringen, moorden en het misbruik in het boek stuitend....
In het eerste deel van jouw quote kom ik er wel karig vanaf. Van mijn redenatiestappen blijft er niet veel over, wanneer ik als volgt geciteerd wordt:
Rereformed op Za Okt 21, 2006 4:01 pm, pagina 6 dit topic schreef:Deadline op Di Okt 10, 2006 11:00 am, pagina5 schreef:ik vind het feit dat aan de bijbel bepaalde waarheden ontleend worden die als goddelijk beschouwd worden stuitend.. Ik vind....autoriteit bijbel... misplaatst is.... de bijbel slechts een mythische legendevorming is van de stamgod jhwh,... genesis bijna letterlijk overgenomen is door de Hebreëen als scheppingsverhaal. Bovendien waren de Sumeriërs eerder ...
Bekijk daarnaast eens de vele onmogelijkheden in dit boek, die allen wetenschappelijk weerlegd zijn ...Daarnaast zijn alle contradicties in dit boek dusdanig dat het bijna onleesbaar is, de logica is ver te zoeken. Ten slotte zijn de mishandelingen, folteringen, moorden en het misbruik in het boek stuitend........
Het tweede deel hoe jij mij quote is voor mijn hele redenatie nog ongunstiger:
Rereformed's quote van mijn schrijven schreef:...Waarom moeten wij altijd respect opbrengen?
Origineel kwam ik tot deze conclusie door de volgende redenatie (in het rood die weggelaten redenatie):
ik, exact schreef:Wat dacht jij van artikel 147 is dat respect voor een ongelovige dan? Waarom moeten wij altijd respect (en is er extra bescherming voor door wetsartikel 147) opbrengen voor het onzichtbare vriendje van gelovigen enwaarom is er geen respect en of (extra) bescherming voor diegenen die dat niet geloven? Waarom hebben de gelovigen zo´n uitzonderingspositie? Gelovigen wordt altijd het handje boven de hoofd gehouden.
Ik vind het niet zo fijn als mijn woorden zo uit hun context worden gehaald. Zonder de redenaties erom heen lijkt het inderdaad een reactie die erg uit de lucht gegrepen is.
Daarnaast kreeg ik het gevoel (let wel: ik zeg niet dat het zo is!) dat jij met een gekleurde bril las door het volgende feit: ik heb mijn reactie in deze topic 11 dagen geschreven voordat jij dit aanhaalde op deze manier. Daartussen heb jij het de hele tijd al kunnen lezen ect. Het viel mij op dat je een aantal dagen na onze woordenwisseling, in het afscheidstopic van Niels, ineens juist deze reactie van mij opduikt en op die bovenstaande manier gebruikt.
Daarom vraag ik mij af of je hier een reden voor hebt? Je had mijn gedachtegangen erom heen kunnen laten. Daarnaast houd ik er niet van om als "het prototype van een boekenverbrandings aanhanger" neergezet te worden. Ook daarvoor zou ik graag van jou een verklaring willen.
Tot slot valt me op dat je in je laatste reactie wederom een aantal keer mij citeert en deze opmerkingen van mij wederom uit hun verband haalt, wat ik gewoon jammer vind:
Rereformed's quote van Deadline schreef:Dus op de brandstapel ermee!
...Waarom moeten wij altijd respect opbrengen?
Zie hierboven er gaat aan beide opmerkingen een hele redenatie vooraf.
Rereformed's quote van Deadline schreef:Even voor de duidelijkheid: ik ben niet voor het verbranden van boeken.
Ook hier gaat een hele redenatie aan vooraf (wat niet onbelangrijk is voor deze opmerking), in het rood wat jij hebt weggelaten:
ik, exact schreef:Even voor de duidelijkheid: ik ben niet voor het verbranden van boeken. Ik vind dat iedere mening verkondigd mag worden. Echter dat impliceert ook dat mijn mening gehoord mag worden, hoe stuitend die soms ook mag zijn (en nee ik zou nooit een boek verbranden, de bijbel ligt gewoon bij mij op de boekenplank!). Wat rechtvaardigt het hebben van een mening die gebaseerd is op een boek meer dan een mening gebaseerd op gezond verstand?
Vergeet niet beste Rereformed dat ik het bij woorden hou! Ik ga niet andere mensen verbieden concerten te geven (zie het gedrag van de SGP bij het Madonna concert) omdat ze niet overeenkomen met mijn mening en er vervolgens echt werk van gaan maken om mensen met een andere mening het zwijgen op te leggen. Zij doen in feite iets wat op hetzelfde niveau zit van boekverbranding: zij vernietigen het recht op het hebben van een andere mening! Alleen anders dan hen, de SGP-ers en gristenen, roep ik om de verbranding van het boek wat hun die gedachte ingeeft, maar het is een zuiver symbolische zinsnede voor mij. Ik zou het nooit doen, alleen ik wil ermee aangeven waar zij mee bezig zijn. Zij zouden het evenmin leuk vinden als hun vrijheid, die bijbel, hen ontnomen zou worden. Maar andersom hebben zij geen oog voor mijn vrijheden. Ik gebruik echter het woord om wakker te schudden en voeg daarbij niet de daad zoals die gristenen, SGP-ers menen te moeten doen.
Wim heeft van mij een fan gemaakt, omdat hij een genuanceerde actie voert (hoewel ik het daadwerkelijk verbranden van een boek ookw at ver vind gaan, maar zijn verhaal is erg goed!) en omdat ik fan ben van het doel van deze actie. Hij verbrandde niet alleen de boeken die oproepen tot beperking van de vrijheid van meningsuiting, hij verbrandt ook de Duivelsverzen. Dat laatste boek is precies het tegenovergestelde van de koran en de bijbel. Ik vind dat goed want hij toont aan dat als we niks doen dat er op den duur geen plaats meer zal zijn voor elke vorm van vrijheid van meningsuiting. Hij toont aan dat geen enkele mening beter of meer waard is dan de andere. Daarom verbrandt hij juist al die boeken, als symbolische daad en het wakker schudden van de bevolking van Nederland. Ik ben niet voor die verbranding, maar ik sta wel 200% achter het doel van zijn daad. Soms moet je schokkend zijn om over te komen. Juist omdat mensen dit zeer primitief vinden (en dus reageren), zullen ze erachter komen dat wat er nu aan het gebeuren is in West-Europa (de beperking van de vrijheid van meningsuiting) een primitieve daad is. Zij zullen, als zij die boekenverbranding stuitend vinden, moeten afvragen wat zij vinden van de “verbranding” van het vrije woord door de gristenen en de islam in West-Europa (en in het bijzonder in Nederland).
Rereformed's quote van Deadline schreef:Bedankt Rereformed voor het “demoniseren” van mijn persoon. Ga vooral zo door met het uit verband rukken van mijn uitspraken
Dti gevoel kreeg ik inderdaad. Ik wil het nu wat genaunceerder stellen: waarom is het je kennelijk te veel moeite om ook de redenaties om deze opmerkingen heen te quoten? Deze losse opmerkingen zijn op zichzelf staand en hebben geen verband met elkaar (maar worden nu wel in jouw reacties onder elkaar geplaatst of dat zo is) maar enkel met de gedachtestappen uit de reacties waaruit ze komen en die tot deze opmerkingen leiden.
Daarnaast de vraag waarom je mij zo quote, dat enkel bepaalde opmerkingen worden aangehaald en niet de gedachtestappen erom heen?
Tot slot de laatste vraag: waarom wordt ik als het prototype van een boekverbrander fan neergezet in een eerdere reactie van je (zie de eerste quote bovenaan) en waarom vind je mijn reactie belachelijk (behoudens dan dat van die opmerking over de fik erin....)?
Ik hoop hier verduidelijking van jou op te krijgen.
Groet,
Deadline