Ik wens jou goede vandaag en ...
net zo veel geluksgevoel
als ik die dag voelde
toen ik daar mocht staan!
.

"Eindelijk echt voedsel in een baan om de aarde!" Wereldwijde ruimteliefhebbers hebben via sociale media de allereerste ruimtebarbecue gevierd die onlangs plaatsvond aan boord van het Chinese ruimtestation Tiangong met behulp van de nieuw geïntroduceerde ruimteoven van het land. (..)

Zo, nu smakelijk eten..BERN, Zwitserland Een Zwitserse Gruyère werd donderdag gekroond tot Wereldkampioen Kaas 2025 en versloeg daarmee meer dan 5000 rivalen uit 46 landen.
De 18 maanden oude Vorderfultigen Spezial, geproduceerd door Bergkaserei Vorderfultigen, heeft de kaascontest gewonnen tijdens de World Cheese Awards in de Zwitserse hoofdstad Bern.
De winnende kaas kwam van een bergkaasmakerij in de regio Gantrisch in de Voor-Alpen, net ten zuiden van Bern.
Jurylid Perry Wakeman van de grote finale zei dat het het soort kaas was "waar mensen enthousiast over zouden worden".
"Het is een grote, oude kaas – er gebeurt veel. De textuur is prachtig: hij is hard als je hem openbreekt; de kristalstructuur is zo delicaat," zei hij. "Hij is enorm. Hij maakt indruk." (..)