De reden waarom ik het een coup noem

Het forum voor columns over specifieke onderwerpen.

Moderator: Moderators

Gesloten
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: De reden waarom ik het een coup noem

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 26 jul 2023 11:28
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 jul 2023 10:26
Klopt
Ook de EU is bezig met het censureren van het internet, dit doen ze stapje voor stapje en dit is niet de laatste stap.

https://stichtingvaccinvrij.nl/nieuwe-e ... -omzeilen/
Interessant hoe sommige organisaties zoals antivax clubs en Viruswaarheid al een paar jaar roepen dat ze op internet gecensureerd (gaan) worden, die gedachte kunnen ze vrijuit op internet kunnen verspreiden. Vooralsnog is echter helemaal niets van censuur te merken. Het wemelt van de websites en social media accounts die vrijuit de meest bizarre complottheorieen kunnen verspreiden.

Hooguit hebben diezelfde clubs de neiging elke gebruiker die kritische vragen stelt, zelf direct te blokken.
De bedoeling is natuurlijk dat ze dat dan niet meer kunnen.
Op eigen terrein iets verbieden is trouwens iets anders dan dat de overheid dat bij je doet.

Ook is het een gevaarlijke gedacht van je:
Vandaag juich omdat iets wordt verboden omdat het je niet aanstaat, maar morgen ben je misschien zelf aan de beurt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 26 jul 2023 11:37
dikkemick schreef: 26 jul 2023 11:23 We zien volgens mij allemaal wel dat t in Israël al jaren niet fatsoenlijk er aan toe gaat.
Eensch!
Aan de andere kant, wie zijn wij Nederlanders om een ander land op hun fatsoen aan te spreken? Vanuit het buitenland wordt Nederland bekritiseerd omdat men daar vindt dat het er hier in Nederland al jaren niet fatsoenlijk er aan toe gaat, juist vanwege allerlei verworven vrijheden hier! Hoe 'fatsoenlijk' is Nederland eigenlijhk als we zulks langs de lat van de Mensenrechten leggen?
Nederland wint ook zeker de schoonheidsprijs niet, maar zie t als Rutte die steeds meer plekken in België annexeert omdat hij vindt dat dit destijds ook bij Nederland hoorde en wij er gewoon recht op hebben. Daarbij heeft Nederland dan (fictief) een ENORME overmacht aan wapentuig en zijn de Belgen afhankelijk van stenen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 26 jul 2023 11:47
dikkemick schreef: 25 jul 2023 18:24
HierEnNu schreef: 25 jul 2023 13:15Het woord coup is daarbij niet op zijn plaats want
het parlement van Israël heeft ingestemd met die omstreden hervormingen!
Het riekt naar coup, ik noem t coup. Het is even asociaal als de doorsnee coup.
[-X
Een soort van rigide vasthouden aan wat nou eenmaal jouw mening is en zulks persé willen uitkramen ook al is zulks BS?
Met Asociaal en/of doorsnee coups heeft zulks uiteraard al helemaal niets van doen!
Heb jij een betere naam voor deze dictatoriale trekjes die slechts naar 1 doel leiden? 1 Groot Joods raszuiver Israël. Does that ring a bell? Zou ik Netanyahu willen vragen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 25 jul 2023 12:56
HierEnNu schreef: 25 jul 2023 12:46
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 25 jul 2023 12:06Het Zionisme is een Joodse variant van het Duitse Nazisme.
[-X
Nee, het Zionisme is niet een Joodse variant van het Duitse Nazisme. Het zijn mijns inziens dermate verschillende ideologieën dat ze niet met elkaar op één lijn gesteld en/of verward dienen te worden.

Zionisme is aan het einde van de 19e eeuw ontstaan als reactie op de verspreiding van het antisemitisme en de wens om een veilige thuisbasis voor het Joodse volk in de vorm van een Joodse staat te creëren in de Levant. Het streven naar een eigen soevereine staat voor het Joodse volk is het kernidee van het Zionisme.
Het streven naar Lebensraum was een der doelen van het Nazisme.
Voor beide gold dat de bewoners die er al eeuwen woonden het veld moesten ruimen.
De nazi's vonden zich Ubermenschen de Zionisten het uitverkoren volk.
Die redenatie geldt voor veel westerse regimes die zich in het verleden schuldig maakten aan kolonialisme, met name de VS en Nederland zijn daar schoolvoorbeelden van. Laat dat vergelijken met de Nazi's achterwege:
  • "Godwin wilde met die wet mensen bewust maken van de discussiemethode en er op wijzen dat de vergelijking in de meeste gevallen geen stand houdt en van weinig respect getuigt ten opzichte van de slachtoffers van de nazi's."
Benoem in plaats daarvan concreet de wandaden en/of zelfs misdaden die [de regering van] Israël daadwerkelijk pleegt, zulks is toch erg genoeg, daar hebben de Nazi's niks meer mee van doen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 26 jul 2023 11:55
HierEnNu schreef: 26 jul 2023 11:47
dikkemick schreef: 25 jul 2023 18:24 Het riekt naar coup, ik noem t coup. Het is even asociaal als de doorsnee coup.
[-X
Een soort van rigide vasthouden aan wat nou eenmaal jouw mening is en zulks persé willen uitkramen ook al is zulks BS?
Met Asociaal en/of doorsnee coups heeft zulks uiteraard al helemaal niets van doen!
Heb jij een betere naam voor deze dictatoriale trekjes die slechts naar 1 doel leiden? 1 Groot Joods raszuiver Israël. Does that ring a bell? Zou ik Netanyahu willen vragen.
Gaat dit nog steeds over jouw foutief gebruik van het woordje coup of
geef je nou toe aan je behoefte haat te spuien?
Hoezo zou "1 Groot Joods raszuiver Israël." een belletje moeten doen rinkelen?
Is dit een verkapte wijze van formuleren om jouw racistische neigingen en/of Jodenhaat te verhullen of wat?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 25 jul 2023 18:21De meeste Zionisten willen de Palestijnen vernietigen en een rijk vestigen van de Nijl tot aan de Eufraat.
Een dergelijk stellige en baude uitspraak vereist bewijsvoering!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 26 jul 2023 12:14 Gaat dit nog steeds over jouw foutief gebruik van het woordje coup of
Is dit een verkapte wijze van formuleren om jouw racistische neigingen en/of Jodenhaat te verhullen of wat?
Ik heb Netanyahu -haat en beslist geen Jodenhaat. Netanyahu werkt er naar toe de enige controle in dit land de nek om te draaien om naar een autocratie te gaan. Een raszuiver Israël dus zonder oorspronkelijke bewoners.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 26 jul 2023 02:03 Als de meerderheid over alles kan beslissen (ook over zaken die alleen een minderheid aangaan) dan is dat wel degelijk ondemocratisch. Democratie houdt op te bestaan als je de mensen geen rechten toekent, die zelfs de meerderheid niet mag schenden. (ook een 2/3 meerderheid niet!).
De stelling
  • "Democratie houdt op te bestaan als ... ..."
is weinig zinvol zonder een heldere definitie van Democratie, waar ook consensus over bestaat.

Tevens borrelt mij de vraag op:
  • "Bestaat er wel ergens een 'echte' Democratie die aan die definitie voldoet?
Tevens onderschrijf ik die mening van Loesje:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 26 jul 2023 12:21
HierEnNu schreef: 26 jul 2023 12:14 Gaat dit nog steeds over jouw foutief gebruik van het woordje coup of
Ik heb Netanyahu -haat en beslist geen Jodenhaat. Netanyahu werkt er naar toe de enige controle in dit land de nek om te draaien om naar een autocratie te gaan. Een raszuiver Israël dus zonder oorspronkelijke bewoners.
OK, fijn om te lezen!
Waar baseer je die doelen van Netanyahu concreet op? Zover mij bekend is hij feitelijk zelfs tegenstander van die wetswijzigingen maar doet hij water in de wijn naar wens van de coalitiepartners om aan de macht te kunnen blijven. Iets wat bijvoorbeeld 'onze' Rutte 12 jaar aan één stuk door heeft gedaan hier in Nederland.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Om aan de MACHT te kunnen blijven en om een rechtszaak te ontlopen. Bennie weet exact waarmee hij bezig is.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 26 jul 2023 12:21
Dat is denk ik waar.

Waarschijnlijk is het buitenspel zetten van het Hooggerechtshof een eerste stap om dit te kunnen realiseren.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 26 jul 2023 12:19
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 25 jul 2023 18:21De meeste Zionisten willen de Palestijnen vernietigen en een rijk vestigen van de Nijl tot aan de Eufraat.
wat zouden de 2 blauwe strepen op de joodse vlag betekenen? op zich maakt het niet uit

het is hoedanook geen coup maar een logisch gevolg vd demografische ontwikkelingen binnen Israel
een evolutie die je niet kunt stopzetten,

ok, netanyahu wil nu processen ontlopen maar binnen 10j is die mens dood en winnen de ultra orthodoxe partijen enkel maar aan politieke invloed.
dat is simpelweg onvermijdelijk en zal een enorme impact op de staat Israel hebben.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 26 jul 2023 12:54
HierEnNu schreef: 26 jul 2023 12:19
wat zouden de 2 blauwe strepen op de joodse vlag betekenen? op zich maakt het niet uit

het is hoedanook geen coup maar een logisch gevolg vd demografische ontwikkelingen binnen Israel
een evolutie die je niet kunt stopzetten,

ok, netanyahu wil nu processen ontlopen maar binnen 10j is die mens dood en winnen de ultra orthodoxe partijen enkel maar aan politieke invloed.
dat is simpelweg onvermijdelijk en zal een enorme impact op de staat Israel hebben.
Of hij wordt zo oud als Mugabe.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 jul 2023 11:47 De bedoeling is natuurlijk dat ze dat dan niet meer kunnen.
Op eigen terrein iets verbieden is trouwens iets anders dan dat de overheid dat bij je doet.
Dat klopt, maar voorlopig wordt er nauwelijks iets verboden en hebben social media platforms vooral belang bij het verspreiden van zo sensationeel mogelijke content omdat het gebruikers trekt. Afwijkende content wordt daardoor eerder aangejaagd dan afgeremd, laat staan verboden.
Ook is het een gevaarlijke gedacht van je:
Vandaag juich omdat iets wordt verboden omdat het je niet aanstaat, maar morgen ben je misschien zelf aan de beurt.
Ik juich nergens dat iets verboden wordt.
Wat mij betreft heeft iedereen het recht zijn mening en visie te verspreiden, wat die ook is.

Ik stel slechts vast dat alle voorspellingen van aankomende censuur al jarenlang niet uitkomen.

Roepen dat je gecensureerd wordt, kan een effectieve en overtuigende strategie zijn voor clubs die in bredere kringen geen gehoor vinden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gesloten