Accufoben en waterstofgroupies.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Accufoben en waterstofgroupies.

Bericht door lanier »

Hij is lid van een belangengroep dus zou men al zijn punten eens goed moeten herbezien.
Dat is te kort door de bocht. Alsof iemand die een belang heeft een broodje aap verkoopt. Zeker geen hoogleraar en professor die dat doet want dan zet hii zijn naam op het spel.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

https://www.manners.nl/formule-1-duurzame-brandstof/

Ik had nog nooit van drop-in fuel gehoord. De F1 staat bekend om revolutionaire uitvindingen. Het zou mooi zijn dat ze dit kunnen ontwikkelen en dat auto's inderdaad op algen of afval gaan rijden. Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat elektrisch rijden de toekomst is.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

De elektromotor is vele malen zuiniger, sterker en onderhoudsvriendelijker dan een verbrandingsmotor. Daar kunnen we niet omheen denk ik. Maar de brandstof hiervoor kan op vele manieren. Laatst nog een Duitse documentaire gezien over een mengsel van Ethanol en water, wat dan als brandstofcel gebruikt wordt. Zou het zoveelste alternatief kunnen zijn. Mijn probleem zit hem in het gewicht van accu's en de vervuiling bij het maken van die dingen. Dan is een brandstofcel op waterstofbasis vele malen schoner.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Henry II schreef: 12 okt 2021 13:11Dan is een brandstofcel op waterstofbasis vele malen schoner.

Het hangt ervan af hoe die waterstof geproduceerd wordt. En ook de bouw van zonnepanelen en windmolens is vervuilend en gebeurt voor zover mij bekend nog steeds met behulp van fossiele brandstoffen.

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

vegan-revolution schreef: 12 okt 2021 15:45  
Henry II schreef: 12 okt 2021 13:11Dan is een brandstofcel op waterstofbasis vele malen schoner.

Het hangt ervan af hoe die waterstof geproduceerd wordt. En ook de bouw van zonnepanelen en windmolens is vervuilend en gebeurt voor zover mij bekend nog steeds met behulp van fossiele brandstoffen.

Klopt.
Men dient van alle vormen het hele traject te bekijken en alle soorten van schade mee te nemen.
Hier wordt nogal eens tegen gezondigd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
vegan-revolution
Superposter

De meeste mensen zijn te lui om bronnen met cijfers erbij te zoeken en daarmee zaken door te rekenen en roepen daarom meestal zonder enige fundering alleen maar wat hun onderbuik hen ingeeft.

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

vegan-revolution schreef: 12 okt 2021 16:49  
De meeste mensen zijn te lui om bronnen met cijfers erbij te zoeken en daarmee zaken door te rekenen en roepen daarom meestal zonder enige fundering alleen maar wat hun onderbuik hen ingeeft.

Mensen zoeken tegenwoordig hun informatie op het internet.

Helaas barst het daar van des en onvolledige informatie.
Men vindt al snel een "bron" die in het straatje past.
Het valt ze meestal niet op omdat de meeste van die mensen op dit gebied niet een behoorlijke basis kennis hebben.
vegan-revolution
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 okt 2021 17:49Mensen zoeken tegenwoordig hun informatie op het internet.

Helaas barst het daar van des en onvolledige informatie.

Dat is inderdaad helaas een zwakte van informatie op het internet. Maar bij gerenommeerde organisaties loop je minder kans om desinformatie op te duiken. En met het CBS als bron zit je doorgaans wel goed. Dit vermeld hebbende staan er ook nog wel eens fouten in boeken.

Sowieso is het goed om de bron te vermelden. Als aangetoond kan worden dat het bij de bron fout zit dan kun je dienaangaande correcties aanbrengen in de daarop gebaseerde conclusies. Dat wil zeggen : vooropgesteld dat er significante afwijkingen zijn.

appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 okt 2021 17:49 Men vindt al snel een "bron" die in het straatje past.
op de unief had ik vroeger een vak bronnenonderzoek.
bijzonder fascinerend en iets dat je vandaag al in het middelbaar zou moeten geven (of misschien nog vroeger)

kinderen kritisch leren omgaan met websites en bronnen
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 12 okt 2021 19:16
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 okt 2021 17:49 Men vindt al snel een "bron" die in het straatje past.
bijzonder fascinerend en iets dat je vandaag al in het middelbaar zou moeten geven (of misschien nog vroeger)

Kritisch bronnen onderzoek hoortinderdaad bij wetenschap.
Helaas zie je meer en meer dat als je bronnen (meestal van het internet) in twijfel trekt je wordt verketterd.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 okt 2021 19:22
appelfflap schreef: 12 okt 2021 19:16

Kritisch bronnen onderzoek hoortinderdaad bij wetenschap.
Helaas zie je meer en meer dat als je bronnen (meestal van het internet) in twijfel trekt je wordt verketterd.
Dat hangt er wel vanaf wie die bron is. Een professor op zijn vakgebied staat bij mij een stuk hoger aangeschreven dan iemand die maar wat zit te googlen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Uiteindelijk zullen we altijd ergens een negatieve impact hebben, tenzij we overschakelen op een "subsistence economy".

Liefhebbers, steek je vinger op.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jagang schreef: 13 okt 2021 03:10 Uiteindelijk zullen we altijd ergens een negatieve impact hebben, tenzij we overschakelen op een "subsistence economy".

Liefhebbers, steek je vinger op.
A subsistence economy is an economy directed to basic subsistence (the provision of food, clothing, shelter) rather than to the market.[1] Henceforth, "subsistence" is understood as supporting oneself at a minimum level. Often, the subsistence economy is moneyless and relies on natural resources to provide for basic needs through hunting, gathering, and agriculture. In a subsistence economy, economic surplus is minimal and only used to trade for basic goods, and there is no industrialization.[2][3] In hunting and gathering societies, resources are often if not typically underused.[4]
bron wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Subsistence_economy

Heb zo maar het vermoeden dat dit het niet gaat worden :)
Dan maar de hoop gevestigd op ontwikkelingen in wetenschap en innovatie energie en voedselvoorziening.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

lanier schreef: 12 okt 2021 19:54Dat hangt er wel vanaf wie die bron is. Een professor op zijn vakgebied staat bij mij een stuk hoger aangeschreven dan iemand die maar wat zit te googlen.
Misschien.
Misschien is dat niet zo, want veel mensen halen dit soort mensen met een google linkje aan.
Dat is dan vaak een uitsnijdsel en aangepast iets van wat deze Prof heeft of beweerd zou hebben beweerd.
Maar zelden wordt er naar zijn publicaties verwezen.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

vegan-revolution schreef: 12 okt 2021 15:45  

Je snapt me niet denk ik. Een brandstofcel is het stukje techniek dat waterstofgas omzet in electriciteit en water. Ik heb niets gezegd over het produceren van waterstofgas. Het maken van waterstofgas is nog niet zo efficiënt, maar daar kunnen we aan werken. Het maken van litium ion batterijen is niet duurzaam en lijkt alleen maar schoon. In Gent hebben e dacht ik al zonnepanelen gemaakt die direct waterstofgas kunnen maken. Zo kun je dan je stroom omzetten naar iets wat je ook in het donker kunt gebruiken. En windmolens zijn een mooi voorbeeld van de noodzaak van waterstofgas, als opslagmedium. 's Nachts wekken we veel meer stroom op dan nodig is met die windmolens, en kunnen dat nergens opslaan. Alleen als we heel heel dikke kabels hebben, dan zouden we een follow-the-sun stroom netwerk kunnen bouwen, waarbij de stroom die we gebruiken en leveren altijd óók op de plek komt waar het nacht is.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Plaats reactie