Overslaan zit niet in mijn bloed Roeland. En daar heb je wellicht meteen je antwoord!heeck schreef: ↑11 jun 2018 09:02 Petra,
Wat maakt deze stukken bij voorbaat interessanter dan de door jou overgeslagen tesksten met de tussen Koerthof en Haring uitgewisselde argumenten?
Maak me eerst duidelijk waarom ik me zo zou moeten opwinden dat ik mijn dag ga besteden aan wat je nu weer aandraagt en de rest van mijn bezigheden verzaak.
Roeland
Ik heb een prachtepistel over aanbidden van het DNA gegeven.
Als ik een flauw benul had hoe ik het nóg duidelijker kon maken had ik dát gedaan.
P.S.
1)Je hoort meer over het onder water lopen van Nederland over honderd jaar dan over het onder water lopen van Bangladesh nu.
De ene zit dit in het bloed en de andere wat anders. Die krachten tezamen; daar gaat om
Als we ons allemaal over hetzelfde opwinden, is dat wat?
2)Kernpunt van het essay is dat we niet kunnen weten wat mensen in de toekomst willen. Over wat wij belangrijk vinden denken zij waarschijnlijk heel anders. De toekomst is onmogelijk te voorspellen.
Gaat ie er gemakshalve maar WEL vanuit DAT ER NOG MENSEN ZIJN dan hè
3) Misschien kunnen we best toe met wat minder van bijvoorbeeld de huidige 8000 soorten gras, 25.000 soorten wormen of 100 soorten spreeuwen.
Gaat ie er gemakshalve WEL vanuit dat er nog wat soorten overblijven hè.
Dat er überhaupt nog een ecosysteem IS
Dat er nog een evolutieproces plaatsvindt!
En dat die soort, waar er geen 8000, 25.0000, 100, of zelfs maar 2 van over zijn... nog rondloopt.