De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Willempie
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Willempie »

[quote="Maria"
Maar mn. alleen voor leden van de christelijke kerk. :evil3:
Dat is gewoon niet waar. De kerken geven hulp aan alle mensen die hulp nodig hebben en niet alleen aan christenen.
Algemene sociale wetten zijn in Amerika haast nihil.
En nu straks ook niet meer, als de minimale ziekenfonds voor iedereen nl. Obamacare door Trump teniet gedaan wordt.
Obamacare is voor vele mensen een ramp. Trump wil het niet afschaffen maar hervormen zodat de mensen er baat bij hebben in plaats van dat het mensen schade doet.
Voortaan weer alleen een verzekering voor diegenen met een goede baan.
Lang leve republikeinen, maw. vooral de partij van de Amerikaanse christenen.
De kerken en de republikeinen vinden nl. dat zij dat prima kunnen verzorgen.
Zij vinden dan ook: christenen voor christenen.
En christenen first.

Voor wie was Jezus ook al weer gekomen?
Dit is linkse retoriek. Christenen streven het beste na voor alle mensen. George Washington had het beste voor met alle mensen, niet alleen maar met christenen. Ik had zo mijn bedenkingen maar ik begin Trump steeds meer te waarderen.
Hallo meneer God, met Anna.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Trump laat mensen niet toe uit bepaalde Islamitische landen in het Midden-Oosten. De bedrijven van Trump doen zaken in het MO en laat hij nu net een uitzondering maken op die landen waar hij zaken mee doet.
https://www.bloomberg.com/graphics/2017 ... -interest/" onclick="window.open(this.href);return false;
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Willempie schreef:Ik had zo mijn bedenkingen maar ik begin Trump steeds meer te waarderen.
Hoe lang blijf je Trump verdedigen? Als er iemand is die niet op Jezus lijkt, dan is het Trump. Zijn belangrijkste adviseur Steve Bannon was helder toen hij zei, 'Duisternis is goed' & 'Satan, Darth Vader, Dick Cheney, dat is pas macht'.
Zionist
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Willempie schreef: Ik had zo mijn bedenkingen maar ik begin Trump steeds meer te waarderen.
Wat dacht je hiervan?
Uitgebreider hier te lezen.
http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... scus.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
KATHOLICISME Amerikaanse bisschoppen worstelen met hun nieuwe president. 'Het is een verwarrende tijd om katholiek te zijn, laat staan een Amerikaanse katholiek.'

De uiteenlopende reacties van deze twee priesters zijn tekenend voor de verdeeldheid onder de Amerikaanse katholieken over Donald Trump. Een kleine 52 procent van de katholieke stemmers stemde in november bij de presidentverkiezingen op hem, 45 procent koos, soms met lichte tegenzin, voor zijn tegenstander Hillary Clinton ('alles beter dan Trump'). En nu hij in functie is, zijn katholieken het onderling net zo oneens over hun nieuwe president als de rest van hun landgenoten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

ChaimNimsky schreef:Zijn belangrijkste adviseur Steve Bannon was helder toen hij zei, 'Duisternis is goed' & 'Satan, Darth Vader, Dick Cheney, dat is pas macht'.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Waar staat dat Steve Bannon zoiets gezegd zou hebben?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

lanier schreef:Trump laat mensen niet toe uit bepaalde Islamitische landen in het Midden-Oosten. De bedrijven van Trump doen zaken in het MO en laat hij nu net een uitzondering maken op die landen waar hij zaken mee doet.
https://www.bloomberg.com/graphics/2017 ... -interest/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsja, er is hier duidelijk sprake van belangenverstrengeling. Wanneer Donald Trump het landsbelang consequent had laten prevaleren volgens zijn eigen aangedragen visie, dan zouden juist ook landen als Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten op die lijst met landen hebben moeten staan. Daarmee is duidelijk dat Donald Trump bepaalde principes niet stelt boven zaken die zijn familiebedrijf goed doen. Duidelijk fout dus van Donald Trump.

Van de andere kant kunnen mensen die principieel moslims uit hun land willen weren het toejuichen dat Donald Trump überhaupt een lijst met moslimlanden heeft gemaakt van waaruit immigratie van moslims taboe is verklaard, aangezien het voorheen nul landen waren waarvoor dat gold. Beter iets dan niets zo zullen sommigen onder hen redeneren.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Willempie schreef:
Obamacare is voor vele mensen een ramp. Trump wil het niet afschaffen maar hervormen zodat de mensen er baat bij hebben in plaats van dat het mensen schade doet.
Is dat zo? Misschien even onderbouwen?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef:
ChaimNimsky schreef:Zijn belangrijkste adviseur Steve Bannon was helder toen hij zei, 'Duisternis is goed' & 'Satan, Darth Vader, Dick Cheney, dat is pas macht'.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Waar staat dat Steve Bannon zoiets gezegd zou hebben?
Waarom niet gewoon ff googlen op "Satan, Darth Vader, Dick Cheney"
77.900 resultaten
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Willempie schreef:
Maria schreef: ......
Voor wie was Jezus ook al weer gekomen?
Dit is linkse retoriek..
Pardon?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Afgelopen november. Het heeft zelfs Wikipedia gehaald:

https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Bannon" onclick="window.open(this.href);return false;

On November 18, 2016, during his first interview not conducted by Breitbart Media since the 2016 presidential election, Bannon remarked on some criticisms made about him, stating that

"Darkness is good: Dick Cheney. Darth Vader. Satan. That's power. It only helps us when they get it wrong. When they're blind to who we are and what we're doing." The quote was published widely in the media.
Born OK the first time
vegan-revolution
Superposter

Maria schreef:
Waarom niet gewoon ff googlen op "Satan, Darth Vader, Dick Cheney"
77.900 resultaten
Het aantal gevonden resultaten bepaalt niet of het om een gerucht gaat of niet.
vegan-revolution
Superposter

Rereformed schreef:
Afgelopen november. Het heeft zelfs Wikipedia gehaald:

https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Bannon" onclick="window.open(this.href);return false;

On November 18, 2016, during his first interview not conducted by Breitbart Media since the 2016 presidential election, Bannon remarked on some criticisms made about him, stating that

"Darkness is good: Dick Cheney. Darth Vader. Satan. That's power. It only helps us when they get it wrong. When they're blind to who we are and what we're doing." The quote was published widely in the media.
Als ik dit zo op Wikipedia lees begrijp hieruit dat dit door Steve Bannon bedoeld was als dat wanneer men een karikatuur van hem (Steve Bannon) schetst (als boeman, Satan of wat dan ook aan "slechts") dat die karikatuur dan als een boemerang neerdaalt op de hoofden van diegenen die deze karikatuur schetsen.
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

Willempie schreef:
Maria schreef:Hoe denken ze in de toekomst nog raketten naar Mars te krijgen met dit soort basis onderwijs en overtuigingen?

Gelijk maar alle gelden terugtrekken die besteed worden aan onderzoek naar buitenaards leven.
Kunnen weer een hoop Bijbels van worden gedrukt om alle Korans te vervangen.

Natuurwetenschappelijke musea ook maar opdoeken.
Van die gelden kunnen dan weer een berg arken van Noach gebouwd worden.

Enz.
Vind jij het erg belangrijk om raketten naar Mars te krijgen? Ik niet.
Vind jij het belangrijk onderzoek te doen naar buitenaards leven? Ik niet.

Wat ik belangrijk vind is dat er geen kinderen met honger naar school gaan.
Wil je hiermee nu zeggen dat :
* als we creationisme gaan onderwijzen, dat dan de kennis om naar Mars te gaan verloren gaat (of je dit nu erg vind of niet doet er nu ff niet toe) ?
* als we creationisme gaan onderwijzen, dat we dan de honger uit de wereld gaan verhelpen (of op z'n minst verbeteren) ?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik vind dit knap irritant worden.
vegan-revolution schreef: Waar haal je die wijsheid vandaan? Waar staat dat Steve Bannon zoiets gezegd zou hebben?
Maria schreef: Waarom niet gewoon ff googlen op "Satan, Darth Vader, Dick Cheney"
77.900 resultaten
vegan-revolution schreef: Het aantal gevonden resultaten bepaalt niet of het om een gerucht gaat of niet.
Eerst vraag je waar die wijsheid vandaan komt, dat Bannon dit gezegd zou hebben, alsof ChaimNimsky dit uit zijn duim zuigt en alsof je zelf niet eest kunt googelen.

Dan vind je bij 77.900 hits het niet waard om er aan paar aan te klikken om zelf te gaan kijken of die woorden idd. door hem gezegd zijn.

Je krijgt Wikipedia van Rereformed voorgekauwd.
En herhaalt wat er in te lezen staat.
vegan-revolution schreef:Als ik dit zo op Wikipedia lees begrijp hieruit dat dit door Steve Bannon bedoeld was als dat wanneer men een karikatuur van hem (Steve Bannon) schetst (als boeman, Satan of wat dan ook aan "slechts") dat die karikatuur dan als een boemerang neerdaalt op de hoofden van diegenen die deze karikatuur schetsen.
En idd. dat staat in Wikipedia.

Misschien nu toch maar eens één van die 77.900 hits aanklikken en zoeken naar de context, waarin dit gezegd is en ook zoeken naar de context, waarin en waarom dit herhaald werd.
Te beginnen met de 39 links die Wikipedia hier geeft over Steve Bannon
Er zitten er vast wel een aantal bij, die je een beetje betrouwbaar vindt.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Fish schreef:
Willempie schreef:
Is dat zo? Misschien even onderbouwen?
Naar ik begrijp moeten mensen die gezond zijn met hoge inkomens via de belasting en verzekeringsmaatschappijen dokken voor mensen die ziek zijn en nauwelijks of geen inkomen hebben.
De vraag is of dat rechtvaardig is en niet schadelijk voor de netto inkomens van de hoge inkomensgroepen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Gesloten