Besnijden is kindermishandeling

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Vilaine
Bevlogen

Re: Besnijden is kindermishandeling

Bericht door Vilaine »

amandelen en blinde darm zou verwijderen als ' normale' standaardingreep
Grappig dat je dat nomt. Wat de amandelen betreft was dat inderdaad een tijd zo. De amandel party's. Ook de blinde darm verwijderen als de buik toch (om een andere reden dan een appendicitis) open moest, is een tijd ook niet abnormaal geweest.

Beide ingrepen hebben duidelijke voordelen (naast nadelen), maar worden nu als onethisch gezien.

Overig is het wegsnijden van (een deel van) de schaamlippen hier niet verboden, maar wordt zover ik weet alleen gedaan op verzoek van de vrouw zelf en niet alleen op religieuze gronden. Niet als de ouders het willen op welke grond dan ook.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

siger schreef:Slechter seksleven door besnijdenis.

En let nu even op de attack of the strawmen. Seks gaat ook met besnedenen, het is zelfs leuker zeggen sommige perverten, ook al zei niemand dat het niet kon (leuk zijn.)

Sommige dingen zien er simpel uit omdat ze simpel zijn: hakken in sexuele organen heeft alles met sex te maken. Besneden kinderen kunnen niet vrijuit masturberen, godweet leidt dat niet tot frustratie en bomaanslagen.

Stel dat iemand als onmondig kind besneden werd, en eenmaal volwassen geworden zich bekeert tot de "Kerk der Onbesnedenen". Kan ik mijn ouders dan dagvaarden voor een fikse schadevergoeding?
Interssante link. Ik begrijp echter jouw conclusie over masturberen niet. Sinds mijn besnijdenis masturbeer ik weliswaar minder (omdat zonder vernauwde voorhuid echte seks nu ook mogelijk is), maar ik zie even niet een wat iemand tegen zou houden. Nu is mijn geval natuurlijk anders omdat ik pas op latere leeftijd besneden ben. Dus het zou kunnen zijn, dat er bij kinderbesnijdenis wel iets van aan is, maar is zie even niet wat.

Het stukje harde huid heb ik blijkbaar niet. En voorzichtig ben ik ook (omdat mij vrouw nogal nauw is; we hebben dan ook een glijmiddel nodig) dus had ik ook de gevolgen uit het onderzoek niet echt verwacht. Het is wel koren op de molen voor wie ervan overtuigd is dat de religie de vrouw alle lust tot seks wil ontnemen! (en als ze gelijk hebben, des te meer reden voor de religie om op besnijdis aan te dringen)

Verandert mijn standpunt niet echt, maar versterkt wel mijn mening dat men geen kinderbesnijdenis zou moeten willen.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Soms heb ik het gevoel dat onze thailandemigrant ons te veel info voert.
Misschien ligt het aan mij, ik heb blijkbaar een te levendige verbeelding, maar toch.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Kheb er geen last van Cluny.
We zijn volwassen mensen toch?
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Cluny schreef:Soms heb ik het gevoel dat onze thailandemigrant ons te veel info voert.
Misschien ligt het aan mij, ik heb blijkbaar een te levendige verbeelding, maar toch.
Deze beste man heeft gewoon een naam, te verstaan Peter van Velzen. Waarom je hem thailandemigrant noemt is mij een raadsel.
Had je verwacht dat Peter van Velzen nooit gemasturbeerd heeft? En dat masturbeergedrag niet verandert naar mate e.e.a. verandert omtrent omstandigheden zoals een vaste partner en de ervaring van seks? Dat getuigt eerder van een smalle verbeelding, dan een levendige. An sich een inhoudelijke bijdrage lijkt me dus.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Blues-Bob schreef:
Cluny schreef:Soms heb ik het gevoel dat onze thailandemigrant ons te veel info voert.
Deze beste man heeft gewoon een naam, te verstaan Peter van Velzen. Waarom je hem thailandemigrant noemt is mij een raadsel.
Had je verwacht dat Peter van Velzen nooit gemasturbeerd heeft? En dat masturbeergedrag niet verandert naar mate e.e.a. verandert omtrent omstandigheden zoals een vaste partner en de ervaring van seks? Dat getuigt eerder van een smalle verbeelding, dan een levendige. An sich een inhoudelijke bijdrage lijkt me dus.

Groet,

Bob
Ik ben zelf voor een redelijke anonimiteit als ik actief ben op een forum.
Dus altijd een nick kiezen die geen enkele aanwijzing geeft over je echte naam. Zeker je eigen naam nooit prijsgeven.
Maar iedereen mag er voor kiezen om dat niet te doen. Ik vind het alleen niet verstandig.
Ziektes en medicijngebruik, daarvan vind ik ook dat je deze niet al te gedetailleerd op het internet moet prijsgeven.
En zo is er veel meer.
Sexualiteitbeleving, ook daarvan vind ik dat je op een forum terughoudend moet zijn.
De strakheid van iemands vagina is naar mijn bescheiden mening niet de info wat op een forum thuishoort.
Niet dat ik geschokt ben of zo, ik heb gewoon heel sterk het gevoel, dat ik dit niet wil weten, dat ik geen recht heb om zoiets te weten.
Ik heb dus het gevoel dat Peter van Velzen te veel info over zichzelf prijsgeeft wat eigenlijk privé zou moeten blijven.
Hij mag het van mij natuurlijk allemaal zelf weten, hij lijkt oud en wijs genoeg, maar ik vraag hem toch er eens over na te denken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Gelukkig zijn we geen censurerend christelijk forum en mag iedereen zelf bepalen hoeveel info hij of zij over zichzelf prijs geeft.
We waken er wel voor hoe en of wat, maar eigen verantwoording is een groot goed in deze.

Zolang het niet schunnig wordt heb ik er geen probleem mee.
BOT.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Er zijn ook joden, die alternatief denken over besnijdenis.

http://hoeiboei.blogspot.nl/2012/08/jod ... .html#more" onclick="window.open(this.href);return false;
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
aton

Bericht door aton »

Vilaine schreef:Er zijn ook joden, die alternatief denken over besnijdenis.

http://hoeiboei.blogspot.nl/2012/08/jod ... .html#more" onclick="window.open(this.href);return false;
=D>
Jinny

Bericht door Jinny »

Maar doorklikkend blijkt dat de Televaag meld dat de rechter het referendum onder druk van moslims, joden en medici verboden heeft.
Zij menen dat lokale overheden niet bevoegd zijn om medische regels te stellen.
Je vraagt je dan weer af in hoeverre deze rechter(s) geschikt is (zijn) voor z' n (hun) vak.

Televaag
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Cluny schreef:Ik ben zelf ... denken.
Bedankt voor de uitleg, ik had je verkeerd begrepen denk ik. Ik snap nu je standpunt een stuk meer, en ik waardeer jouw bijdrage nu een stuk meer. Je mag mijn vorige post dus als ongeschreven beschouwen, en toch bedankt voor de goede verdere uitleg.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Cluny schreef:
Blues-Bob schreef:

Groet,

Bob
Ik ben zelf voor een redelijke anonimiteit als ik actief ben op een forum.
Dus altijd een nick kiezen die geen enkele aanwijzing geeft over je echte naam. Zeker je eigen naam nooit prijsgeven.
Maar iedereen mag er voor kiezen om dat niet te doen. Ik vind het alleen niet verstandig.
Ziektes en medicijngebruik, daarvan vind ik ook dat je deze niet al te gedetailleerd op het internet moet prijsgeven.
En zo is er veel meer.
Sexualiteitbeleving, ook daarvan vind ik dat je op een forum terughoudend moet zijn.
De strakheid van iemands vagina is naar mijn bescheiden mening niet de info wat op een forum thuishoort.
Niet dat ik geschokt ben of zo, ik heb gewoon heel sterk het gevoel, dat ik dit niet wil weten, dat ik geen recht heb om zoiets te weten.
Ik heb dus het gevoel dat Peter van Velzen te veel info over zichzelf prijsgeeft wat eigenlijk privé zou moeten blijven.
Hij mag het van mij natuurlijk allemaal zelf weten, hij lijkt oud en wijs genoeg, maar ik vraag hem toch er eens over na te denken.
Hoera! Cluny's eerste echte post! Langer dan zijn ondertiteling! Je stijgt boven het zeeniveau! Ik ben echt trots op je!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het verschil tussen jou en mij Cluny is - wellicht - dat ik niet vindt dat ik me ergens voor te schamen heb.
Je mag echt alles van mij weten (behalve mijn pincode)

Aangezien ik niemand een kwaad hart toe draag, verwacht ik ook dat niemand mij kwaad zal willen doen. (wel dat iedereen van mij zou willen profiteren!)
Al dat gedoe over privacy vindt ik voor mij persoonlijk nauwelijks interessant. Dat wil overigens niet zeggen dat ik die van een ander niet zou respecteren. Ik probeer echt zo nu en dan prive-informatie over derden achterwege te laten. Ik vond dat ik best wel mocht uitleggen waarom ik in eerste instantie totaal niet begreep waarom men besnijdenis als een vorm van mishandeling zag. Ik heb er wel even over nagedacht, maar zag niet in hoe mijn uitleg iemand kon schaden.

Overigens staat mijn huidige standpunt ten opzichte van dit onderwerp inmiddels los van persoonlijke ervaringen. In principe dient elk mens de souvereigniteit over zijn eigen lichaam te krijgen, en dienen ook ouders daar met betrekking tot hun kind daar rekening mee te houden. Ik schuw echter wettelijke maatregelen omdat het illegaliseren vaak ernstigere nadelen met zich mee brengt dan het onder voorwaarden tolereren. Dat laatste is een vrij algemeen uitgangspunt, dat je op veel gebieden kunt toepassen. Maar ik vermoed dat het niet iedereen zal aanspreken. De een wil vreemdelingen deporteren de ander wil een oorlog tegen drugs voeren, een derde wil pedofielen dakloos maken. Allemaal zonder de gevolgen goed te overdenken. Ik denk daar allemaal anders over, omdat ik er geen voordelen van verwacht. Net zoals ik geen nadelen verwacht van mijn onboezemingen.

Maar bedankt voor de zorgen die je om mij maakt.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Voorhuid toch niet veilig in Berlijn.
Hetgeen dus ook te verwachten was.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Cluny schreef:Voorhuid toch niet veilig in Berlijn.
Hetgeen dus ook te verwachten was.
Religion rules. :evil:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie