Fouad Belkacem, woordvoerder van het ontbonden Sharia4Belgium, heeft een kort geding aangespannen tegen een ambtenaar van de burgerlijke stand. Die weigert naar de gevangenis te gaan om zijn huwelijk te voltrekken.
Belkacem had na het nikab-incident in Sint-Jans-Molenbeek een videoboodschap verspreid waarin hij zou hebben opgeroepen tot haat en geweld tegen niet-moslims. Hij zit daardoor al sinds begin juni in voorhechtenis in de gevangenis van Antwerpen.
Zijn huwelijksplannen werden daardoor in de war gestuurd. Hij wilde op 17 augustus met zijn zwangere verloofde trouwen, maar door zijn aanhouding moest de plechtigheid in de gevangenis plaatsvinden. De ambtenaar van de burgerlijke stand kwam echter niet opdagen.
Lijkt me een duidelijk geval waar de sharia kan helpen. De ongehuwde zwangere moslima zal waarschijnlijk smeken om gedood te worden door haar vader, wiens eer ze gekrenkt heeft.
En B. heeft onislamitisch gefoefeld. Een zonde tegen Allah, de ergste zonde die voor een moslim mogelijk is. Een partijtje steniging op de binnenplaats van de gevangenis zou een mooie afsluiting zijn van sharia in Belgium. Of was dat nu weer alleen voor vrouwen?
Urgentie
Zijn huwelijksplannen zijn daardoor danig in de war gestuurd. Hij wilde eigenlijk op 17 augustus in de gevangenis met zijn zwangere verloofde trouwen. De ambtenaar van de burgerlijke stand kwam echter niet opdagen.
De advocate van de ambtenaar denkt dat het geding van Belkacem geen schijn van kans heeft. "De kortgedingrechter kan zich enkel over voorlopige maatregelen uitspreken en een huwelijk lijkt mij toch eerder definitief.'' Ook zegt ze dat er geen sprake is van urgentie omdat het koppel al een kind heeft zonder getrouwd te zijn.
Ze hebben dus al een kind.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
*
Met behulp van een Burqa zouden ze makkelijk buiten de gevangenis kunnen trouwen ...
... althans, in Denemarken lukte onlangs een ontsnapping 'per Burqa'
uit een van de best bewaakte gevangenissen van Denemarken:
Lijkt me een duidelijk geval waar de sharia kan helpen. De ongehuwde zwangere moslima zal waarschijnlijk smeken om gedood te worden door haar vader, wiens eer ze gekrenkt heeft.
En B. heeft onislamitisch gefoefeld. Een zonde tegen Allah, de ergste zonde die voor een moslim mogelijk is. Een partijtje steniging op de binnenplaats van de gevangenis zou een mooie afsluiting zijn van sharia in Belgium. Of was dat nu weer alleen voor vrouwen?
Ik kan het niet helpen, maar ik moet toch gniffelen bij dit bericht, als ongelovige hond...
Helaas mogen we sharia4belgium niet veroordelen op grond van het gedrag van voorman Belkacem.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Wat nu: "ongehuwde zwangere moslima"?
Ze moet nog bij de burgerlijke stand trouwen maar er is al lang geleden op zijn Mohammedaans getrouwd.
Je weet wel: moskee, imam, "Allah Hakbar"en nog een paar dingetjes en er is een huwelijkscontract.
Er is geen reden om aan te nemen dat zij voor steniging in aanmerking komt. Behalve misschien als hij in de gevangenis zat toen ze bezwangerd werd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
<< >>
In het Frans noemt men ironie wel eens "l'arme du faible" (het wapen van de zwakke),
omdat het de zwakke daarmee mogelijk is om zijn mening te geven
zonder dat het voor iedereen overduidelijk en daarmee gevaarlijk is.
<< >>