Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Leon
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Leon »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 19 jun 2025 09:49
Leon schreef: 19 jun 2025 09:41
dikkemick schreef: 19 jun 2025 09:28

Waar spreek ik mijn steun uit voor dit absurde regime? Het regime sucks, maar het is niet aan Israël hier iets van te vinden en dat op te lossen. Israël zelf heeft nl ook een verwerpelijk koloniaal apartheids regime.
Het zal wel een stuk veiliger voelen, ook hier, als het regime in Iran weg is. Beetje nadeel dat je je zo makkelijk onveilig kan voelen. Ik voel me ook onveilig met Israel.
Dat gevoel kan wel eens ten onrechte zijn, misschien komt er wel een ander regime dat nog radicaler is.
Dat zou zeker niet de eerste keer zijn.
Reality check!
Misschien…
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 19 jun 2025 09:24
dikkemick schreef: 19 jun 2025 08:18 Ook ik zie een regime zoals in Iran liever vandaag dan morgen beëindigd zodat inwoners allemaal gelijk kunnen zijn en veilig de straat weer op kunnen zoals ze zijn]
Maar toch juich je steun voor dit regime toe.
Het is alsof je Taghi wapens wilt leveren want hij heeft ruzie met een andere crimineel.
Waar spreek ik mijn steun uit voor dit absurde regime? Het regime sucks, maar het is niet aan Israël hier iets van te vinden en dat op te lossen. Israël zelf heeft nl ook een verwerpelijk koloniaal apartheids regime.
Je vergeet te zeggen dat dit regime ( ik heb het over Israël vanzelfsprekend ) in zijn ingrond van terroristische aard is. Ze vinden dat niet leuk om te horen want ze willen zo graag bij de echt “nette” mensen horen daarom schreeuwen ze ook zo hard dat degenen die zich tegen hun terrorisme verzetten terroristen zijn.
Laatst gewijzigd door Mus op 19 jun 2025 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Mus schreef: 19 jun 2025 11:48

Het is alsof je Taghi wapens wilt leveren want hij heeft ruzie met een andere crimineel.
Je vergeet te zeggen dat dit regime ( ik heb het over Israël vanzelfsprekend ) in de grond van terroristische aard is. Ze vinden dat niet leuk om te horen want ze willen zo graag bij de echt “nette” mensen horen daarom schreeuwen ze ook zo hard dat degenen die zich tegen hun terrorisme verzetten terroristen zijn.
Reality check! Nette mensen verschillen misschien van mening wat terrorisme is.
Misschien…
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Je vergeet te zeggen dat dit regime ( ik heb het over Israël vanzelfsprekend ) in de grond van terroristische aard is. Ze vinden dat niet leuk om te horen want ze willen zo graag bij de echt “nette” mensen horen daarom schreeuwen ze ook zo hard dat degenen die zich tegen hun terrorisme verzetten terroristen zijn.
Dat klopt, bij kitiek beweert men dat ze een oase van gerechtigheid en democratie in de Arabische wereld zouden zijn.
De Gaza oorlog bewijs dat daar geen sprake van is, ze zijn vaak erger dan hun buren en hebben daar duidelijk plezier is.

De hele zaak lijkt uitzichtloos, dit kan nog wel tien jaar of langer door gaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 19 jun 2025 09:49

Het zal wel een stuk veiliger voelen, ook hier, als het regime in Iran weg is. Beetje nadeel dat je je zo makkelijk onveilig kan voelen. Ik voel me ook onveilig met Israel.
Dat gevoel kan wel eens ten onrechte zijn, misschien komt er wel een ander regime dat nog radicaler is.
Dat zou zeker niet de eerste keer zijn.
En dan kunnen we zeggen; Israël bedankt!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 19 jun 2025 12:07 Dat klopt, bij kitiek beweert men dat ze een oase van gerechtigheid en democratie in de Arabische wereld zouden zijn.
De Gaza oorlog bewijs dat daar geen sprake van is, ze zijn vaak erger dan hun buren en hebben daar duidelijk plezier is.
Doel je met dat laatste op onze euforische mede-forummers?

Hier nog een geval 'boontje':
https://www.nu.nl/buitenland/6359672/pa ... anval.html

En dan nog een spelletje:
Zoek de verschillen!
2003: Stop de massa vernietigswapens (Irak). Eindelijk vrijheid en democratie.
2025: Stop de atoombom. Eindelijk vrijheid en democratie.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 19 jun 2025 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Leon schreef: 19 jun 2025 12:05

We weten toch allemaal wat het woord terreur betekent, of niet?

Een staat die tot stand is gekomen vanuit afschrikwekkende terreur is een terroristische staat.

Of liever een terroristische gemeenschap, ook wel zionisten genoemd, heeft zichzelf via terreur op de autochtone bevolking in Palestina uitgeroepen tot een zgn “zelfstandige staat” en hebben vanaf daar, met de hulp van de westerse gemeenschap, hun terreur never nooit meer los gelaten, sterker nog ze heeft ze zelfs uitgebreid tot buurlanden.
Dit terroristische geheel gijzelt nog altijd de hele westerse wereld waarmee ze naar hartelust hun terreur kunnen blijven botvieren op o.a. mijn mensen.

Het wordt echt tijd dat dit schuldkind niet alleen op de vingers wordt getikt maar achter slot en grendel wordt gezet tot ze leren wat ‘delen’ betekent want daar hebben deze egocentrische geweldenaren echt nog nooit van gehoord, laat staan dat ze weten wat dat is.

En mochten ze eenmaal hebben geleerd wat dat is, ze dan, we blijven hopen, vervolgens het autootje dat ze van een jonger broertje hebben afgepikt terug zullen geven. Waarna ze mogen hopen dat het jongere broertje wel weet wat echt ‘delen’ betekent oftewel samen spelen met één en het zelfde autootje bv.
Laatst gewijzigd door Mus op 19 jun 2025 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

En wat het lullige is, is dat ze in Iran ooit democratisch (1953) waren maar dat dat om zeep is geholpen door de zgn westerse landen ten behoeve van een sjah die een stuk minder geliefd was bij de bevolking. Vanaf daar ging het alleen maar verder bergafwaarts. Dus in geval van het Iraneense volk: bedankt CIA, M16 met in de zijlijn de Mossad van Israël na de coup 👍🏻

Dus nu niet klagen wanneer boontje om zijn loontje komt.

Men denk wellicht, wanneer je nog een barbaar bent, wat de meeste wereldleiders zijn, dat geweld loont. En hoe het loont…..! Ja, ja…
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mus schreef: 19 jun 2025 13:09

En wat het lullige is, is dat ze in Iran ooit democratisch (1953) waren maar dat dat om zeep is geholpen door de zgn westerse landen ten behoeve van een sjah die een stuk minder geliefd was bij de bevolking. Vanaf daar ging het alleen maar verder bergafwaarts. Dus in geval van het Iraneense volk: bedankt CIA, M16 met in de zijlijn de Mossad van Israël na de coup 👍🏻

Dus nu niet klagen wanneer boontje om zijn loontje komt.

Men denk wellicht, wanneer je nog een barbaar bent, wat de meeste wereldleiders zijn, dat geweld loont. En hoe het loont…..! Ja, ja…
Klopt.
Mosaddegh was democratisch gekozen maar werd in operatie Ajax door Engeland en de VS (Churchil/Eisenhower) afgezet.

De eerste in een lange reeks van door het Westen afgezette onwelgevallige staatshoofden.

In zeker zin hebben die de weg vrij gemaakt voor het huidige Iraanse regime.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Óf de aanval op het ziekenhuis in Beersheba was bewust en daarmee een actie die laat zien hoe groot de dreiging van het regime is (ja) óf de aanval is 'tragische' bijkomende schade in een oorlog (of 'zelfverdediging' of 'legitiem verzet') en daarmee hebben argumenten inzake medische voorzienningen in Gaza b.v. vanochtend flink aan kracht ingeboet. Men kan het niet allebei hebben.

Ali Akbar Khamenei heeft vanochtend zeer waarschijnlijk zijn doodvonnis getekend.

Bondskanselier Friederich Merz is de eerste (belangrijke) politicus die heeft uitgesproken dat Israël het vuile werk voor ons opknapt. Hulde. https://youtu.be/jSiub2sZjZI?si=1INJTPTmylEXfGF3
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Mus schreef: 19 jun 2025 12:40
Mus schreef: 19 jun 2025 11:48 Je vergeet te zeggen dat dit regime ( ik heb het over Israël vanzelfsprekend ) in de grond van terroristische aard is. Ze vinden dat niet leuk om te horen want ze willen zo graag bij de echt “nette” mensen horen daarom schreeuwen ze ook zo hard dat degenen die zich tegen hun terrorisme verzetten terroristen zijn.
Wat moeilijk is, is om de zelfmanifestatie af te keuren. Maar enige, niet destructieve, zelfkritiek moet mogelijk zijn.
Misschien…
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

gerard_m schreef: 19 jun 2025 09:20
axxyanus schreef: 19 jun 2025 08:05
gerard_m schreef: 18 jun 2025 22:50
Ik lees geen andere argumenten van degene die steun aan de theocratie toejuicht, anders dan het de ' Calimero ' zou zijn. Jij wel ?
Ik lees hier al maanden lang andere argumenten. Het lijk me wat flauw om deze specifieke opmerking te behandelen alsof ze in isolatie werd geplaatst.
Nou nee. Tot nu toe werd naast Israël een terreurgroep als hamas ook afgewezen. Gisteren las ik voor het eerst dat steun aan de Iraanse dictatuur wordt toegejuicht. Dus je opmerking is onwaar.

Natuurlijk komt die uitspraak niet in isolatie,. Dat is een flauwe stroman, ik beweer het omgekeerde door .
nota bene zelf de context aan te geven die ik las: Iran is vijand van de Joodse staat die de Calimero zou zijn.
Mijn verontschuldigingen. Ik volg de zaak niet echt van dichtbij en ik ben in de war geraakt over wat het punt juist was en ik heb jou daardoor verkeerd begrepen en je intenties in de mond gelegd die niet blijken te kloppen. Ik trek nu mij even terug in een poging die verwarring op te lossen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 19 jun 2025 14:15 Óf de aanval op het ziekenhuis in Beersheba was bewust en daarmee een actie die laat zien hoe groot de dreiging van het regime is (ja) óf de aanval is 'tragische' bijkomende schade in een oorlog (of 'zelfverdediging' of 'legitiem verzet') en daarmee hebben argumenten inzake medische voorzienningen in Gaza b.v. vanochtend flink aan kracht ingeboet. Men kan het niet allebei hebben.
Wat een rare conclusie. Iran bombardeert, in een reaktie op de bombardementen van Israël op haar grondgebied, een ziekenhuis in de terroristenstaat en dat zou het bombarderen van de medische voorzieningen in de Gazastrook moeten vergoeilijken? Over idiotie gesproken!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Welke medische voorzieningen? Enige dat Gaza binnenkomt is kogels en bommen.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Leon schreef: 19 jun 2025 14:18
Mus schreef: 19 jun 2025 12:40

Wat moeilijk is, is om de zelfmanifestatie af te keuren. Maar enige, niet destructieve, zelfkritiek moet mogelijk zijn.
Het is gemakkelijk om terreur af te keuren zou ik zeggen, maar men doet het niet.

Deze groep mensen vind het doodnormaal om een semitische bevolkingsgroep (de Palestijnen) op het land waar zij al eeuw na eeuw thuis waren af te slachten zonder ook maar één moment met de ogen te knipperen. Zelfs feest te vieren op het graf van duizenden en duizenden door hun handen vermoorde en verdreven prachtige, zelfmanifesterende mensen die in vrede met o.a. hun joodse broeders en zusters al eeuwenlang samenleefden.
Waar de moderne israeli nu gaat kijken naar de verwoestingen in de Gazastrook en de gevolgen daarvan en daar dan vervolgens een feestje met een hapje en drankje van maken en dat dus altijd al deden. Ik vraag me af of de Duitsers het ooit wel zo bond hebben gemaakt eigenlijk. Ik zie ze al staan bij het prikkeldraad van de vernietingskampen hoe o.a. de joden naar de gaskamers werden gebracht. Zouden ze daar ook gedanst hebben?

Dus, zo moeilijk is het niet om het recht op zelfmanifestatie af te keuren, kijk maar naar de terroristenstaat, hen kost het geen enkele moeite, zoals je dagelijks kan zien en lezen wanneer je de actualiteiten een beetje volgt.
Gesloten