Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Labyrint »

Beste Peter
Peter schreef:DIt is volslagen off topic en bovendien volslagen onzinnig. Gaat het nog wel goed met je?
Peter van Velzen
Aangezien je me hier een directe vraag stelt ......... zal ik 'm ook hier beantwoorden, :!:

Het gaat prima met mij! Ik ga helemaal nergens offtopic. Zoals je zelf heel goed kunt na lezen geef ik gewoon antwoord op de maar liefst 2 maal achter elkaar in dit topic ingebrachte volslagen offtopic inbreng van Dr Who.

Mij treft geen en-ke-le blaam

Mensen gebruiken afbuiging in een gesprek om een gesprek zinloos en onbeduidend te maken.
Tactieken bij blokkering zijn onder meer het geven van spaarzame, vage antwoorden, het weigeren van vragen te beantwoorden of het beantwoorden van vragen met aanvullende vragen. In de meeste gevallen wordt blokkering gebruikt om vertraging te creëren, in plaats van om het gesprek voor altijd uit te stellen.
(wiki vertaald uit engels) https://en.wikipedia.org/wiki/Stonewalling

Deze TRUUKS en de offtopic ellende en UFO ridiculisering, vind men alleen maar in dit topic bij velen die hier in dit topic als een idioot hebben gereageerd, maar nergens bij mij. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die hier in dit topic serieus is. Ik ben ten alle tijde serieus (en geweest) in dit topic. En zal dat ook blijven

Wat Dr Who betreft. Hij (en anderen in het verleden!) zijn/waren,.. degenen die je zou moeten aanspreken op zijnde offtopic. Nooit werd er ergens in dit topic door jou ingegrepen!

"stonewalling". De term bestaat voor zover ik weet niet in het Nederlands.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: 25 aug 2020 06:36 Het gaat prima met mij! Ik ga helemaal nergens offtopic. Zoals je zelf heel goed kunt na lezen geef ik gewoon antwoord op de maar liefst 2 maal achter elkaar in dit topic ingebrachte volslagen offtopic inbreng van Dr Who.
Het reageren op een off-topic post is opzich altijd off-topic. Ik had niet door dan dr, WHo's bericht off-topic was aangezien hij nog het woord Ufo had gebruikt. Ik kon ook niet waarnemen dat jouw bericht een reactie op dr. Who was. Aangezien je niets citeert, en allerlei nieuwe off-topic zaken presenteerde zonder ppk maar iets te vermelden dat met het bericht van dr. Who verband hield.
Mag ik iedereen vragen om in dit topic alleen zaken te behandelen die verband houden met (mogelijke) ongeidentificeerde vliegende objecten en/of mogelijke buitenaardse beschavingen.en niet te reageren io off-topic berichten van anderen. Mag ik tevens eenieder die reageert op andersmans bericht verzoeken duidelijk te laten blijken waarop men reageert. Tevens verzoek ik eenieder die op deze moderatie reageren wil dit in het daarvoor bestemde feedback subforum te doen

Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 26 aug 2020 02:42Ik kon ook niet waarnemen dat jouw bericht een reactie op dr. Who was. Aangezien je niets citeert
Kom op zeg. Z'n onzin-bericht(en) staan er recht boven.
Er is hier verder niemand anders in zowat 2 weken nog aan het woord geweest.

Niet citeren impliceert volgens mij duidelijk dat er gereageerd word op het bericht erboven.
In dit topic is er sowieso jarenlang bijzonder slecht gemodereerd.
Ik heb zelf in de jaren in dit topic meerdere keren aangedrongen om alsjeblieft ontopic te blijven.
Ik heb zelfs in dit topic een aantal keren aan Rereformed (de andere mod meneer) moeten vragen om "normaal" te doen en ontopic te reageren...
Maar nee hoor...
Dat zal met het onderwerp te maken hebben.
Ik 'begrijp' dat wel.
Zo zijn we.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Goed. Even opnieuw starten na een merkwaardige onderbreking. Ik ben per PB met Peter van Velzen in gesprek.

Even oppakken.

Labyrint schreef: 19 aug 2020 06:28Verder kwam ik nog een nieuwsartikel tegen uit een hele greep van andere berichten over dit bizarre onderwerp dat TTSA de wereld heeft ingeholpen. Niet dat daar nu nieuwe dingen in staan. Maar het lijkt er erg op dat het nieuws zich nu sneller en via allerlei gevarieerde bronnen verspreid en dat daarom steeds meer mensen er nu zo “langzamerhand van op de hoogte raken”.

Is the Pentagon finally admitting UFOs are real? Everything to know

Een van de gevechtspiloten vertelde aan Luis Elizondo in de docuserie van TTSA dat de bestuurde objecten in gedrag sterk de indruk wekten dat ze met rust wilden worden gelaten. “Unidentified” Inside America's UFO Investigation. History Channel Episode 6 season 1 - 2019

In de Disclosure Conference in September 2010 in Washington gaf oud journalist Jim Canan - Air Force Magazine op de Q&A een statement op de hypothetische vraag van Robert Hastings: “Waarom zijn “ze” hier?", Waarop Canan vertelde dat hij in de late jaren 50 van een kolonel van de luchtmacht te horen kreeg: dat het “hen helemaal niets kan schelen wat we doen”. En dat “ze” hier zijn voor hun eigen doeleinden".

Dat lijkt ook aan te sluiten bij wat Christopher Mellon van TTSA vorig jaar concludeerde.

"Finally, if these are vehicles created by another species there is the wholly unprecedented challenge of seeking to study an intelligence greater than our own that apparently does not wish to communicate or be understood"
(Christopher Mellon)
Wonderlijk he?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Labyrinth,

Wanneer je nu, op 27 augustus een bericht van jezelf van 19 augustus gaat herplaatsen, wat kan ik dan over 27-19 = 8 dagen verwachten?!

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

heeck schreef: 27 aug 2020 12:19Wanneer je nu, op 27 augustus een bericht van jezelf van 19 augustus gaat herplaatsen, wat kan ik dan over 27-19 = 8 dagen verwachten?!

Roeland
Ik wilde graag even verder. Vandaar.
Jij ook?

De beelden zijn zelfs helemaal uit 2010. :)
Ik zou zelfs verband houdende zaken uit de jaren 60 kunnen 'herplaatsen' aangaande dit onderwerp die naadloos aansluiten bij waar het Pentagon vandaag mee bezig is,

Hoe wonderlijk werkt jouw bedrading toch?
Met moeite wakker blijven of verder slapen?

*edit
Ik had toch eigenlijk nog wel een reactie verwacht op je Biden artikel stukje. viewtopic.php?p=579135#p579135
Inhoudelijk is vers 2, en je moet helemaal niks natuurlijk.
:wink:

*edit2
Ook dit zou ik nog even willen benadrukken. viewtopic.php?p=579209#p579209

Het is een serieus onderwerp. Niet om maar steeds weer opnieuw grappen over te blijven maken.
Peter van Velzen
Site Admin

Voor wie er aan mocht twijfelen: Mijn oproep om on-topic te blijven is zeker niet alleen gericht aan Labyrint. Zoals aangegeven is het Dr. Who geweest die als eerste off-topic ging,
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

In tegenstelling tot MaartenV en Labyrint zie ik vrijwel geen Ufo-meldingen, die een goede aanwijzing bieden dat het waargenomem object van buitenaardse oorsprong is, De enige uitzondering is Oumuamua. Dit object kwam met zekerheid van buiten ons zonnestelsel en vertoonde volgens de engelstalige info op Wikipedia een niet gravitationele versnelling. In tegenstelling tot de objecten die binnen de atmosfeer zijn waargenomen is er geen verklaring voor die kan worden toegeschreve aan atmosferische storingen of aan de apparatuur waarmee de waarnemingen werden gedaan. Ook natuurlijke verkaringen ontbreken, dus ik acht het zeer wel mogelijk - doch geenszins bewezen, dat het om een alien probe gaat die op weg was naar een andere ster. Jammergenoeg ging het object te snel om nog verdere waarnemingen te kunnen verrichten.

Als het een alien probe was, ligt het voor de hand dat de afzender, reeds eerder waarnemingen van ons zonnestelsel heeft verzameld, doch dit zou waarschijnlijk in het verre verleden hebben plaatsgevonden. Ongetwijfeld denken velen daarbij aan "waren de goden kosmonauten"van Erik von Däniken, maar de aanwijzingen die von Däniken presenteerde wijzen eerder op het feit dat de goden hemellichamen waren, (met name planeten, asteroïden en kometen), Ik denk aan een tijdschaal die veel verder in het verleden iigt dan von Däniken's.

Als dat gebeurd is, is het uiteraard de vraag of de betreffende beschaving nog steeds bestaat en of wij er mee in contact kunnen komen. Dat laatste is maar zeer de vraag want er zijn tal van redenen te vezinnen om contact met zo'n geweldadige beschaving als de onze te vermijden en een beschaving die een grote voorsprong op ons heeft is daar zeker toe in staat; Om waar te nemen hoe gevaarlijk wij zijn is geen penetratie van onze atmosfeer nodig. Slechts een regelmatige check op afstand om vast te stellen of wij trachten te communiceren of dat wij nucleaire explosies veroorzaken. In 1992 vondt nog een nucleaire explosie plaats, en waarschijnlijk is 30 jaar te kort tijd om al het sein "veilig" te geven. Hoogstens om code rood te vervangen door code oranje.

Zolang de code niet geel is, verwacht ik niet dat men zich aan penetratie van onze atmosfeer zal wagen. Dus wellicht zijn wij nog steeds in Quarantaine. (daar is uiteraard geen enkel bewijs voor)

De enige redenen die men aanvoert om UFO-waarnemingen binnen onze atmosfeer aan aliens te koppelen is dat we blijkbaar niet in staat zijn een andere verklaring te bewijzen. Dan is "God almachtig" net zo waarschijnlijk als aliens. Een beschaving die ver voor ligt op de onze is immers niet van magie te onderscheiden.

Het antwoord op de Fermi-paradox is wellicht dat de dichtsbijzijnde beschaving die in staat is onze signalen te reageren verder dan 23 lichtjaar van ons verwijderd is. Misschien is er een dichterbij maar we hebben zover ik weet nog geen gecomcemtreerd signaal op proxima Centauri gericht. (dat zou binnen 9 jaar beantwoord kunnen worden).
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.

Op 1 februari 2018 plaatste ik een bericht in dit topic met een open brief met sceptische vragen van een journalist met de naam Jon Rappoport aan Luis Elizondo. viewtopic.php?p=542889#p542889

De link naar de open brief is nu echter dood, de website van Jon Rappoport blijkt geheel verdwenen, en de open brief aan Elizondo die is er dus niet meer.

De originele link ———>> https://jonrappoport.wordpress.com/2018 ... -elizondo/

De kritische vragen van Jon Rappoport aan Elizondo die zijn naar mijn weten nooit beantwoord en de informatie over de TTSA teamleden en de informatie over TTSA’s werknemers en de meer gedetailleerde informatie in hun CV’s over hun medisch kunnen en medische achtergrond zijn verborgen of zijn nu van de TTSA website verwijderd,

Echter heb ik bij toeval destijds in 2018 de gehele brief van Jon Rappoport gecopy-past en hier in dit topic geplaatst.

Het meest oparte vragen gedeelte van Jon Rappoport aan Elizondo gericht daaruit is wel dit gedeelte.

———————————

Top questions and doubts about UFO whistleblower, Luis Elizondo

by Jon Rappoport
January 5, 2018

Your background includes “Microbiology, Immunology and Parasitology, with research experience in tropical diseases.” Where did you study these subjects? For what purpose?

* You’re now a member of Tom DeLonge’s team at To the Stars Academy. Several members have significant medical backgrounds. Here are quotes from the Academy’s website:

Dr. Norm Kahn’s career with the CIA “culminat[ed] in his development and direction of the Intelligence Community’s Counter-Biological Weapons Program.”

Dr. Paul Rapp “is a Professor of Military and Emergency Medicine at the Uniformed Services University.”

Dr. Garry Nolan “is the Rachford and Carlota A. Harris Professor in the Department of Microbiology and Immunology at Stanford University School of Medicine…He holds a B.S. in genetics from Cornell University, a Ph.D. in genetics from Stanford University.”

Dr. Adele Gilpin, “is a scientist with biomedical academic and research experience as well as an active, licensed, attorney.”

Dr. Colm Kelleher “is a biochemist with a twenty-eight-year research career in cell and molecular biology currently working in senior management in the aerospace sector. He served as Laboratory Director at biotech company, Prosetta Corporation, leading several small molecule drug discovery programs focused on viruses of interest to the United States Department of Defense. He worked for eight years as Deputy Director of the National Institute for Discovery Science (NIDS), a research organization using forensic science methodology to unravel scientific anomalies. From 2008-2011, he served as Deputy Administrator of a US government funded threat assessment program focused on advanced aerospace technology. Dr. Kelleher has authored more than forty peer reviewed scientific articles in cell and molecular biology, immunology and virology as well as two best-selling books, “Hunt for the Skinwalker” and “Brain Trust”. He holds a Ph.D. in biochemistry from the University of Dublin, Trinity College.”

* What are all these medical people doing on your team?

Are we about to be treated to warnings about “viruses from outer space?” What is the bio-medical component of UFO disclosure? Are you looking for huge government funding for new programs in this area? Is THIS a covert agenda behind your breakout story about UFOs?

————————————
Al deze "medische zaken" zijn nu aan het oog ontrokken.

Maar inderdaad. Heel apart. Wat moeten al die medische functie’s in een UFO team?
Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand »

Labyrint schreef: 28 aug 2020 06:59 De link naar de open brief is nu echter dood, de website van Jon Rappoport blijkt geheel verdwenen, en de open brief aan Elizondo die is er dus niet meer.
Daarvoor bestaat de WayBackMachine: hier staat de kopie:

https://web.archive.org/web/20180315050 ... -elizondo/

Het universum schijnt groot te zijn. Misschien zijn er wel parallele universa? Wat is dan (de) afstand? Mochten er buitenaardsen zijn, kunnen ze met wat fantasie uit een parallel universum komen? Dan vormen die grote hoeveelheid lichtjaren geen probleem.

Maar voor mij blijft zeker op dit gebied: "eerst zelf zien, zelf aan kunnen raken, etcetera" Zolang dat niet mogelijk is, heeft het voor mij weinig waarde. En als het ooit mogelijk zal zijn, dan ontbreekt het mij waarschijnlijk aan kennis en kunde om het gebeuren goed en naar waarheid in te schatten.

Ik sta sceptisch tegenover bijna alle informatie die van Het Pentagon (en andere overheidsinstanties) komt, dus ook informatie over ufo's die daar vandaan komt.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Boerenverstand schreef: 28 aug 2020 17:03Daarvoor bestaat de WayBackMachine: hier staat de kopie:

https://web.archive.org/web/20180315050 ... -elizondo/
Dat is handig. Kun je die ook gebruiken om op een momentopname van de 'oude' TTSA website te komen?
Boerenverstand schreef: 28 aug 2020 17:03Het universum schijnt groot te zijn. Misschien zijn er wel parallele universa? Wat is dan (de) afstand? Mochten er buitenaardsen zijn, kunnen ze met wat fantasie uit een parallel universum komen? Dan vormen die grote hoeveelheid lichtjaren geen probleem.
De directeur van TTSA tweet af en toe een soort "tipjes van de sluier".

Afbeelding

Maar wat je zegt. Tastbaar bewijs zou geweldig zijn. Maar ik denk dat we het nog niet (mogen) aankunnen.
Eerst moet er kennelijk heel veel over gesproken worden. De conditionering.
Boerenverstand schreef: 28 aug 2020 17:03Maar voor mij blijft zeker op dit gebied: "eerst zelf zien, zelf aan kunnen raken, etcetera" Zolang dat niet mogelijk is, heeft het voor mij weinig waarde. En als het ooit mogelijk zal zijn, dan ontbreekt het mij waarschijnlijk aan kennis en kunde om het gebeuren goed en naar waarheid in te schatten.
"Soft-Disclosure" is een langdurig proces dat allereerst moet inzinken bij de burger. Een periode waar iedereen kennelijk eerst een paar jaar om bewijs mag schreeuwen. Daarom zien we TTSA zo veel "beloven en herhalen". En weer herhalen. Weer die zelfde video's. Weer steeds hetzelfde met elke keer "iets" nieuws. Wat dat betreft worden we inderdaad aan het lijntje gehouden.

Het gaat hier naar mijn begrip puur om 'collectieve psychologische weerstand' opbouwen voor wellicht de grote mededeling dat we waarschijnlijk "niet alleen" zijn. Het is waarschijnlijk zelfs de bedoeling dat er om gelachen wordt.

Afbeelding

Als je het verhaal maar meekrijgt. Daar gaat het om. De conditionering. Ondertussen draait de machine door.

Een andere optie voor de liefhebbers:

Er lekt uit dat het gewoon verborgen technologie is. Geen aliens maar techniek van de USA zelf, of van een ander land dat Amerika is voorbij gestreefd in baanbrekende technologie. China? Rusland?

Dat laatste geloof ik dus niet (meer). Wellicht is het een: "en/en" verhaal.
Boerenverstand schreef: 28 aug 2020 17:03Ik sta sceptisch tegenover bijna alle informatie die van Het Pentagon komt, dus ook informatie over ufo's die daar vandaan komt.
Niet alleen het Pentagon, maar ook de CIA natuurlijk. Echter: Ik heb nu inmiddels zo ontzettend veel niet -Pentagon bronnen gezien, gelezen, en beluisterd. Dat ik denk dat het Pentagon de controle over "het verhaal", dat nu al 70 jaar duurt simpelweg wil vasthouden.

In dat geval spreken we over een "Limited Hangout"

Wat er ook mee is. Het is dus wel allemaal "gaande". Die "informatie-stroom" vanuit het Pentagon. Leugens of niet. Ik heb dan wel de vraag: Leugens waar-om?

Wat dat betreft heb ik zelf meer vertrouwen in sommige klokkenluiders ......

....... dan in het Pentagon.

Het is dan wel officieel. Dat wel.

Maar het Pentagon "moest wel". De druk op de ketel was veel te hoog na de "Disclosure conferenties" in 2001, 2010 en "the Citizens Hearing On Disclosure" in 2013.

Nu heeft het Pentagon min of meer de regie terug gepakt over hoe dit de wereld in "mag" sijpelen, en niet zo zeer de klokkenluiders. Dat is ook iets.

Als het Pentagon straks 1 vinger geeft. Persconferentie: "Aliens bestaan!" Dan geloven miljoenen mensen al de verhalen van de klokkenluiders. Dat kan veel onrust en veel problemen gaan geven. Misschien is dat ook een reden om rustig aan te doen.
.
Facebook en twitter afbeeldingen alleen zijn niet na te trekken en dus geen argument voor op FT. , Forumregel E9b over bronvermelding, Maria
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Peter van Velzen schreef: 28 aug 2020 04:09
Voor wie er aan mocht twijfelen: Mijn oproep om on-topic te blijven is zeker niet alleen gericht aan Labyrint. Zoals aangegeven is het Dr. Who geweest die als eerste off-topic ging,
Dat de reptielmensen mij hiertoe dwongen is zeker geen excuus :(
https://www.quest.nl/tech/ruimtevaart/a ... se-wezens/
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Die reptielmensen zijn ook de beste ontvoerders. Ze laten nauwelijks sporen na (soms hun zwarte hoed met veer) wanneer ze baby's ontvoeren uit de baarmoeder en ze later weer terugplaatsen met een merkwaardige deuk in de borstkas. Niemand weet precies waarom ze dat doen.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

UAP’s.
Amerikaanse militairen zijn er nu ook mee bezig kennis op te doen.
In podcasts en video’s op verschillende websites.

Unidentified aerial phenomena — what are the facts, and are they a threat?

Podcast = 36 minuten.
Het begeleidend stukje tekst 1 minuut
Peter van Velzen
Site Admin

Dr Who zowel als Labyrint.
Als nog een van jullie tweeën een reactie post op mijn moderatietekst, anders dan in het feedback subforum, dan krijgt hij rrn officiële waarschuwing.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie