Willempie schreef: Betreffende je eerste vraag, die tweeledig is, denk ik dat mensen die oprecht zoeken Hem zullen vinden.
De bekende dooddoener, je hebt niet oprecht gezocht. Jij liegt, want god liegt niet. punt.
Moderator: Moderators
Willempie schreef: Betreffende je eerste vraag, die tweeledig is, denk ik dat mensen die oprecht zoeken Hem zullen vinden.
Heb je je nooit afgevraagd welke aardigheid jouw God er in heeft om verstoppertje te spelen?Willempie schreef: Betreffende je eerste vraag, die tweeledig is, denk ik dat mensen die oprecht zoeken Hem zullen vinden.
Great! Ik ga alvast de deeltjesversneller opwarmen.Willempie schreef:Betreffende je eerste vraag, die tweeledig is, denk ik dat mensen die oprecht zoeken Hem zullen vinden
Oh, maar ik doel ook niet op christenen, of andere mensen die al een bepaald geloof hebben, die een openbaring van een andere god krijgen. Ik heb het gewoon over mensen die altijd al een niet-christelijke religie hebben aangehangen, omdat hun openbaring niet afkomstig was van de christelijke god. Aan veel hindoes zijn bijvoorbeeld meerdere goden geopenbaard, de Trimurti: Brahma (de schepper), Vishnu (de onderhouder) en Shiva (de vernietiger). Daarnaast is e.e.a. geopenbaard in heilige geschriften, de Veda's.Willempie schreef:Wat je tweede vraag betreft heb ik nog nooit gehoord van mensen waaraan zich een andere God dan de Schepper openbaart, tenzij het misschien een demon is. Ik lees bijvoorbeeld over moslims die een Openbaring van Jezus krijgen. Dat lijken er momenteel nogal veel te zijn. Maar ik hoor nooit van christenen die een openbaring van Allah of Zeus krijgen. Heb je misschien een voorbeeld?
Dat ligt inderdaad aan jou.Willempie schreef:Het kan aan mij liggen maar ik weet alleen van mensen die verhoord werden.
Willempie schreef:Het kan aan mij liggen maar ik weet alleen van mensen die verhoord werden.
Nee, Willempie bedoelt dat hij alleen weet van mensen die verhoord werden nadat ze echt geprobeerd hadden. Mensen die niet verhoord zijn hebben natuurlijk niet echt geprobeerd. Per definitie.Erik schreef:Dat ligt inderdaad aan jou.
Jij ontroert mij ook hoorWillempie schreef:[
Hoe ik het weet is uit ervaring, van mezelf en anderen. En voor zover ik het begrijp wil de Schepper, ondanks dat Hij inderdaad almachtig is, onze medewerking. Hij laat veel aan ons over. Misschien omdat Hij vertrouwen in ons heeft? Ik zie hier geen tegenspraak in. Het ontroert me slechts en behoorlijk ook.
Ik neem toch aan dat de ironie wel herkend wordt.Fish schreef:Fundi kun je aantonen wat je hier mee wilt, anders is een excuus wel op zijn plaats.Fundi schreef: Tja, wellicht is het een Joodse conspiracy. Je kunt die lui niet vertrouwen. Ze beheren het geld van de wereld. De Joden hebben dit eeuwenlang voorbereid, en werken uiteraard mee in dit bedrog. Christus en zijn volgelingen waren gaarne bereid om op een vreselijke manier te sterven voor deze hoax. Ja, met wat goede wil lijkt dat best overtuigend. Het einde van judaïsme is een kleine prijs, de grote conspiracy is immers hun ultieme verborgen doel.
De tranen rollen bij mij ook over mijn wangen.Willempie schreef:Het ontroert me slechts en behoorlijk ook.
Pas op! Hij kan wel bestaan, maar werkelijk ALLES wijst erop dat dit niet het geval is. Als Hij de VerstopGod is, dan heeft Hij zijn opdracht (verstoppen) naar alle Perfectheid uitgevoerd. En als Willempie meent mijn "ALLES" te kunnen ontkrachten, dan komt hij met dat ene argument.Onbegrijpelijk dat je na zoveel pagina's nog niet inziet dat jouw god zoals je die beschrijft eenvoudigweg niet kan bestaan.
Hoezo vind jij dat dit voortkomt uit onbegrip van de natuur?HenryII schreef: Jouw stelling baseert zich op de ideeën van Aquino e.a. die uitgaan van een 'allereerste beweger' die alles in gang moet hebben gezet. Ofwel het Kalam-argument zoals Craig dat nog steeds hanteert. Dit soort ideeën komen niet voort uit een diep begrip van de aard der natuur, maar juist uit een totaal onbegrip en een regelrechte aansturing op jouw geloof in Jezus als logische vervulling van OT profetieën. Dat mag je best denken, want niemand weet nog hoe het universum precies is beginnen te ontstaan.
Wie of wat heeft de schepper dan geschapen?fundi schreef:Want iets uit niets is lariekoek, zonder dat een Schepper gepostuleerd wordt.
Je had moet stoppen na "... maar dat is een andere kwestie.".fundi schreef:Uiteraard kun je daarmee nog niet beschrijven wie die Schepper is, maar dat is een andere kwestie. Dan kom je m.i. inderdaad uit bij de bijbel en Christus, maar ik drukte me juist neutraal uit door Hem Opperwezen te noemen.
Kosmologie beweert niets te weten van wat er voor de big bang was. In feite beweert zij alleen dat we daar niets over kunnen waarnemen. Dat postuleert helemaal geen schepper. Dat is jouw wensgedachte. En het feit dat jij ook nog beweert dat jij daarvoor een wetenschappelijk antwoord kunt distilleren uit een onwetenschappelijk boek is nog veel erger.Fundi schreef:Hoezo vind jij dat dit voortkomt uit onbegrip van de natuur? Kosmologie wijst juist naar een heelal dat niet oneindig lang reeds bestaat, maar dat ooit een begin heeft gehad. Waar er een begin is, moet er een oorzaak zijn. Want iets uit niets is lariekoek, zonder dat een Schepper gepostuleerd wordt. Uiteraard kun je daarmee nog niet beschrijven wie die Schepper is, maar dat is een andere kwestie. Dan kom je m.i. inderdaad uit bij de bijbel en Christus, maar ik drukte me juist neutraal uit door Hem Opperwezen te noemen.HenryII schreef: Jouw stelling baseert zich op de ideeën van Aquino e.a. die uitgaan van een 'allereerste beweger' die alles in gang moet hebben gezet. Ofwel het Kalam-argument zoals Craig dat nog steeds hanteert. Dit soort ideeën komen niet voort uit een diep begrip van de aard der natuur, maar juist uit een totaal onbegrip en een regelrechte aansturing op jouw geloof in Jezus als logische vervulling van OT profetieën. Dat mag je best denken, want niemand weet nog hoe het universum precies is beginnen te ontstaan.