dikkemick schreef: ↑24 jan 2026 17:09
"THE PRESIDENT OF THE UNITED STATES"
Voor bijna alle presidenten uit het verleden had dit m.i. een bepaalde status.
DE president van the USA.
M.u.v Bush jr. had ik een dergelijk gevoel van ontzag voor deze mannen.
Maar nu bij Trump? Is DAT
de president van de Verenigde Staten van Amerika??? Hoe onpresidentieel kun je zijn? Zijn houding, zijn opmerkingen, zijn daden....alles ademt de omhoog gevallen gewetenloze narcistische vastgoed makelaar.
Trump is nooit van rol kunnen wisselen.
Precies.
Maar nu komt de horror.
De man predikt vrede, maar promoot iets heel anders. (Zie bv. Gaza, zie Iran, Venezuela agressie, zie zijn Ukraine-verraad.)
Zie wat hij doet met de democratie en de hele sfeer in The American Dream. Dat is nu vrijwel een American Nightmare.
En van alles moois zeggen en wat anders doen is wat we altijd van hem hebben gezien. We weten het allemaal.
Veel mensen zijn echter nog niet zover dat ze doorhebben wat hij doet, dat wat jij meldt.
Ook leiders in de wereld, bedrijven, kader enz. verzetten zich niet als ik het vriendelijk stel, de man heeft een machtig apparaat geërft en hij heeft het nu comfortabel onder zijn kont... Sommigen gaan min of meer met hem mee, het mondiaal denken verandert, het wordt extremer, het wordt rechtser, het wordt ruwer zal ik maar schrijven.
En dat was tóch al het geval voor hij voor de 2e keer opging. Je hebt mij afgelopen jaren zien zeuren daarover. Het niveau van beschaving lijkt wereldwijd te dalen. De oorlogen vliegen je om de oren, de honger, de ellende. Is altijd wel een beetje geweest, maar volgens mij is het nu zorgelijk geworden. Klimaat... "Allemaal onzin van Chinezen¨.
Hulp wordt all over the board wereldwijd aan armen en ellendigen geschrapt.
Zijn liegen over van alles wordt steeds groter en 'genialer', hij heeft nu zijn 'Board of Peace' gevormd. Dat is mondiaal hoewel in eerste instantie bedoeld voor Gaza. Gaza wordt in het handvest niet genoemd om maar eens een voorbeeld te noemen. VN doet er niet meer toe, hoewel hij zegt met zijn 'Board' contact te hebben met de VN. Zal wel..?
Goed we gaan het zien... Internationaal Recht hebben hij, Putin, Netanyahu wel overboord geholpen. En wat nu in een verwordende wereld...?
Als jij het weet mag je het zeggen. Ik heb zo af en toe neiging (ook door allerlei andere baarlijke nonsens overal ter wereld, denk aan 6 jaar gedoe over Tik Tok Nota Bene..., Ukraine, Groenland etc.), om maar niet meer teveel naar internet of het nieuws te kijken. Nou.. en dát zou wat zijn voor mij hoor. Gelukkig is het nog slechts een 'neiging'. Maar het is volgens mij bar.
¥¥ Van kwaad tot erger...