Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

Bonjour schreef: 24 mar 2025 22:50 Ik wil niet meer woorden aan jouw stomme opmerking vies maken. Het is nog altijd Israël die het moorden doet.
Maakt mij niet uit! Zegt meer over jou dan over mij! Weerleg mijn constatering gewoon zonder op de man te spelen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 24 mar 2025 21:20 Hoe wrang het ook is, in die zin is Hamas erg succesvol geweest. Waar Armeniers, Koerden, Alawieten, Zuid Soedanezen, Tibetanen en vele andere verdrukte volkeren in de vergetelheid zijn geraakt,
in deze conflicten valt er weinig te discussiëren omdat we het eens zijn
je zult misschien wel ergens een turk vinden die meent dat het de armenen hun eigen fout is dat ze de woestijn werden ingedreven maar zo iemand noemen we dan een racist, fascist, ontkenner, ... een gatachterlijke debiel. Komt die hier te lang zijn onzin spuien wordt die geband.
hetzlefde voor een nazi die op gelijkaardige manier de genocdie op de joden tracht te verdedigen. De joden wildend e wereld domineren ind e jaren 30 dus zijn de gaskamers hun eigen schuld. = eveneens heel snel ee ban

Bij Israel zie je plots een vele grotere groep dezelfde onzin verdedigen of op dezelfde manier argumenteren, bv al 15 maanden op dit forum
Triest dat dit ten koste is gegaan van zoveel leed onder burgers, iets waarvan Hamas natuurlijk ruim van te voren wel wist dat het zou gebeuren.
dit is een schoovoorbeeld van blame the victim.
de Palestijnen wisten dat Israël zo ging reageren dus kunnen we Israel niets verwijten. Wat ze doen is perfect logisch en het is verwerpelijk dat het ICJ en ICC een arrestatiebevel hebben uitgevaardigd.
en velen hier geloven dit oprecht en menen dat ze rationeel tot zo'n besluit zijn gekomen.

Volgens deze logica mag Israel alle Palestijnen uitmoorden, hamas wist tenslotte dat dit zou gebeuren is nu de uitleg.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 24 mar 2025 22:44 En hij waste zijn handen in onschuld
:shock:
Vergelijk je nou Hamas&Co met Jezus Christus en
Israel met Pontius Pilatus, of wat? Bizarre oneliner zo zonder toelichting ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 25 mar 2025 00:24
Bonjour schreef: 24 mar 2025 22:44 En hij waste zijn handen in onschuld
:shock:
Vergelijk je nou Hamas&Co met Jezus Christus en
Israel met Pontius Pilatus, of wat? Bizarre oneliner zo zonder toelichting ...
Typisch een voorbeeld van een onwaarschijnlijkje intepretatie.
Waarschijnlijker is de volgende:
De 50.000 Palestijnse doden (meest vrouwen en kinderen) worden met de figuur Jesus vergeleken. En Benjamin Netanyahu wordt met Pontius Pilatus vergeleken.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Zuid-Soedan gaat ook weer lekker. En Turkije. Onrust door het hele land.

De grote denker Dikkemick heeft weer een verklaring. 'Ons schuldgevoel' over de Tweede Wereldoorlog. Daarom al die aandacht, - hier, op dit forum? Het liefst in elk item? De grootste drijvers van dit onderwerp zijn de anti's hier. En maar roepen. 'Moorden gaat maar door' - kan niet echt zo'n opmerking over Rusland herinneren, hoogstens 'Poetin's oorlogsmachine dendert maar' door of daaromtrent, of waarempel over Palestijnen zelf (Moeder Bibas haar en twee zoontjes, een 'particuliere' actie van Gazanen, al echt doorgedrongen hier?) 'moorden' doen uitsluitend Israëli's bij de anti's. En de VS blijft ze maar 'moordtuig' leveren - wat sturen zij en 'Europa' naar Oekraïne dan...? 'Meeste slachtoffers vrouwen en kinderen' (volgens het Gazaanse gezondsheidsminsterie=Hamas. En indien zo, waarom laat Hamas die dan niet de tunnels in?) 'Wat een Schijtvolk'(=Joden) al vanaf meer dan honderd jaar geleden (hè Mus...), 'Net als Nazi-Duitsland begon met eerst Oostenrijk, toen Tsjechoslowakije, toen Polen, zo zou Israël nu eerst Gaza, dan Libanon, dan Westbank...(hè Dikkemick...), Palestijnen vergelijken met een jarenlang mishandelde hond, (hè Dikkemick - lekker denigrerend ook, slecht over nagedacht.) 'De bijbelse genocide (boek Jozua) herhaalt zich' - Ook lekker over nagedacht. En allemaal is het 'verzet' van Palestijnse kant dus uiteindelijk ok. De 'verzetsdaad' van 7 oktober 'en helaas werd daarbij een bloedbad aangericht' (hè Georgie...).
Deze bloemlezing, van wat nog het meest is bijgebleven.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

B.S. schreef: 25 mar 2025 03:32 De grote denker Dikkemick heeft weer een verklaring. 'Ons schuldgevoel' over de Tweede Wereldoorlog. Daarom al die aandacht, - hier, op dit forum? Het liefst in elk item? De grootste drijvers van dit onderwerp zijn de anti's hier.
Je suggereert hier antisemitisme.

Ik suggereer juist precies het omgekeerde. De drijfveer voor het oplaaien van de discussie zijn de mensen die wegkijken voor het geweld van Israël.

Hoeveel dagen heeft Israël geprobeerd met onderhandelen de gijzelaars vrij te krijgen? 0.

Heb jij al gehoord van een Russisch ziekenhuis dat geraakt is door Oekraïne. Dat echt het doelwit was omdat er een Russische leider verpleegd werd? Weet je nog het verbod dat Oekraïne had om op Rusland te schieten? En waar richten ze nu op nu ze het wel mogen, dan wel de eigen wapens ervoor hebben. Een militair vliegveld.

Hamas is niet netjes. Hoor je mij ergens zeggen dat dat anders is? Maar dat geeft geen recht om met zoveel doden en zoveel vernieling wraak te nemen op een manier die precies in het oude testament past. Zeker niet omdat al decennia voor elke Israëlische dode er 10 anderen gedood werden. Zoals deze week ook weer: 3 raketten uit Libanon die onderschept werden en dan gelijk weer zoveel doden in Libanon door bombardementen.

Dus stop met je insinuaties.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S.

Het zit je hoog.
En dat mag!
Mij zit die hele situatie daar in t midden oosten ook hoog en dat mag niet?
Al vanaf kinds jaren word ik geconfronteerd met beelden uit die streek. Stenen gooiers versus een enorme macht aan militairen. Als kind begrijp je daar niets van.
Waarom gooien al die jonge mensen toch met stenen? Is het tuig dat gewoon graag relt?

Pas later hoor je waarom er in die regio zoveel onrust en onvrede is (en blijft) en nog veel later verdiep je je in het ontstaan ervan.

En dan uiteindelijk komt de tijd dat de hele wereld iets van die situatie vindt en dat het gewoon maar door blijft gaan.
Dan lees je dat er kinderen om niets worden gearresteerd en vastgezet. Dan lees je dat bezit wordt vernield, daarna wordt ingenomen. En dan altijd door die overmacht met alle wapenuitrusting die ze rijk is.

Waren de joden in mijn jeugdjaren nog 1 volk dat beschermd diende te worden (opvoeding ouders die oorlog meegemaakt hadden) tegen de grote boze wereld, zijn ze inmiddels (een deel dan!) verworden tot moorddadig tuig. En dan mag ik niet zeggen: "Geen haar beter dan....." Want dan heb ik het nl over die rechtse oetlullen die van geen ophouden weten en de zionisten die onder toeziend oog van de wereld de Palestijnen blijven treiteren en verjagen en doden.
Moet ik daar respect voor hebben?

Ik begrijp (nogmaals) 7 oktober en jij, als je je geschiedenis kent, begrijpt het ook . Beiden keuren we dat af, maar als het treiter-en moordmachine Israël betreft mag ik niet emotioneel reageren en het veroordelen?

Dat moet je uitleggen zonder naar Rusland, Turkije, Zuid Soedan of ander corrupt en smerig land te moeten grijpen, want dit topic gaat over Israël! Ook ik heb als groot denker een mening over Turkije, maar niet hier!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Bonjour schreef: 25 mar 2025 04:23 Hoeveel dagen heeft Israël geprobeerd met onderhandelen de gijzelaars vrij te krijgen? 0.
burgers afslachten en dakloos maken in ruil voor gijzelaars is een onderhandelingsstrategie die Israel al sinds 7 oktober toepast
2 miljoen burgers dakloos maken en ze volledig van voedsel blokkeren is ook een onderhandelingsstrategie
2 miljoen burgers opsluiten en hun gezodenheidszorg verwoesten is volgens sommige hier heel slim

de realiteit?
wanneer kreeg Israel effectief gijzelaars vrij? op de moment dat ze NIET bombardeerden en uithongerden.

wat zou een vrijdenker dan concluderen?
de wapenstilstand aan flarden schieten en de massamoord hervatten?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 25 mar 2025 08:59
Bonjour schreef: 25 mar 2025 04:23 Hoeveel dagen heeft Israël geprobeerd met onderhandelen de gijzelaars vrij te krijgen? 0.
burgers afslachten en dakloos maken in ruil voor gijzelaars is een onderhandelingsstrategie die Israel al sinds 7 oktober toepast
2 miljoen burgers dakloos maken en ze volledig van voedsel blokkeren is ook een onderhandelingsstrategie
2 miljoen burgers opsluiten en hun gezodenheidszorg verwoesten is volgens sommige hier heel slim

de realiteit?
wanneer kreeg Israel effectief gijzelaars vrij? op de moment dat ze NIET bombardeerden en uithongerden.

wat zou een vrijdenker dan concluderen?
Volgens mij willen de Zionisten en hun sympathisanten helemaal geen vrede.
Die gijzelaars (als ze nog leven) is een mooie stok om de hond te blijven slaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 25 mar 2025 03:32
De grootste drijvers van dit onderwerp zijn de anti's hier.
Anti’s? Anti-Palestina of anti-Israël? Verklaar je nader over welke anti’s gaat het hier precies?
Gazanen
Gazanen? Wat zijn Gazanen? Ik ken geen Gazanen. Ik ken alleen Palestijnse vluchtelingen die gevlucht zijn voor een agressor die zichzelf, tegen alle afspraken in, ten koste ( dat is nog vriendelijk gezegd ) van de niet Joodse inheemse bevolking een stukje grond heeft toegeëigend, genaamd Palestina, en dat vervolgens Israël (even kotsen, want het ‘staat Israël’ krijg ik nog net over mijn lippen zonder onpasselijk te worden maar bij het woord ‘Israël’ kan ik de kotsreflex niet langer onderdrukken ) hebben genoemd. Dus Gazanen? Door ons Gazanen te noemen ontken je ons bestaansrecht als Palestijn, stop daarmee!!!
Wat een Schijtvolk'(=Joden) al vanaf meer dan honderd jaar geleden (hè Mus...)
Idd. Mijn volk wordt al meer dan honderd jaar op alle mogelijke manieren verkracht door dat schijtvolk en het wordt een keertje tijd dat net wereldwijde victimblaming eens een keertje stopt.

En ps: de vergelijking van dikkemick is helemaal niet denigrerend, het is de waarheid. Degenen die denigrerend zijn naar de Palestijnse bevolking dat is de Israëlische bevolking dat valt voor de Israëlische propaganda en zij die die propaganda de wereld in brengen en ach en wee roept omdat het slachtoffer de dader/agressor terecht een gevoelige trap in de ballen heeft gegeven.

Want het is wat, je woont ergens en de’r komen zooitje klootzakken die vinden dat zij daar moeten wonen die jou dan met geweld je huis uitzetten wat je niet zomaar pikt waarna de klootzak dan zegt: had je daar maar niet moeten wonen, als je daar niet had gewoond dan zouden we je ook niet met geweld verjaagd hebben. En dan, de internationale gemeenschap is het met ons eens want kijk maar hier staat het zwart op wit. De niet Joodse Palestijn:” maar, maar…..maar er staan nog wat kleine lettertje in de zijlijn en daar staat….”, de klootzak:” waar, ik zie geen kleine lettertjes, je liegt…..”.

Dat is wat gaande is.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 24 mar 2025 12:13 Mooi lied; dat wel. Het verlies van dierbaren is hartverscheurend, maar toen je ouders eind jaren ’50 naar Nederland vluchtten, was het reeds niet alleen Israel dat er een puinhoop van maakte en waren het niet slechts de Palestijnen die leden en stierven – de hele wereld stond in brand. Nederland worstelde nog met de wederopbouw na de oorlog die nauwelijks een decennium voorbij was, de dekolonisatie van Indonesië was volop bezig, en Molukse KNIL-militairen kwamen hier onder erbarmelijke omstandigheden. Ondertussen likte Korea zijn wonden vanwege de oorlog daar, begon de Vietnamoorlog in 1955, woedde de Mau Mau-opstand in Kenia, sloeg de Sovjet-Unie bloedig opstanden neer in de DDR en Hongarije, en escaleerde het Midden-Oosten met de Suezcrisis van '56. De jaren '50 was een hels decennium en je ouders kwamen in Nederland daarmee in een wereld vol chaos terecht en dezelfde wereld wordt helaas nog steeds geteisterd door conflicten en verlies op vele plaatsen; niet alleen de Palestijnen!
Ik weiger je nog langer het voordeel van de twijfel te geven ChaimNimsky. Met de puinhoop die staat Israël er van gemaakt heeft bedoel je vast niet dat er iets van begrip is mbt het verzet van de Palestijnen stegen de bezetter. Jij zal vast bedoelen dat de staat Israël niet voldoende zij best heeft gedaan alle Palestijnen ( niet-Joodse Palestijnen ) af te maken, en dat het eigenlijk jammer is dat ze o.a. mijn ouders in leven hebben gelaten zodat zij konden getuigen, en ik als nakomeling daarna, van de misdaden tegen de menselijkheid die deze personages begingen. Ik ga daar vanuit vanwege je uitlatingen over mijn mensen, en het gegeven dat je luid stond te juichen omdat jou grote vriend trump een Syrische pro-Palestina jongen heeft laten oppakken en vastzetten. Ik herinner me dat jij vond, en ik ga er vanuit dat je niet van gedachten bent veranderd, dat ze dat alle pro-Palestijnen moeten oppakken en het land uit zetten of iets in die geest, net als je een groot voorstander bent van het plan van je grote vriend trump om van alle Palestijnen in de Gazastrook met een bulldozer de de middelandse zee in de te bulldozen want ze kunnen nergens anders, heen.

Vergeef mij maar het hemd is mij wel iets meer nader dan de rok in dit geval. Jij heb kennelijk tijd zat om je druk te maken over wat er in de rest van de wereld gebeurd terwijl ik zit te wachten tot de wereld eens aktie gaat ondernemen tegen misdaden jegens mijn volk want na ruim honderd jaar zou je toch mogen verwachten dat die oogkleppen eens een keer versleten zijn of is dat iets te optimistisch gedacht van mij?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 25 mar 2025 10:37
ChaimNimsky schreef: 24 mar 2025 12:13 Mooi lied; dat wel. Het verlies van dierbaren is hartverscheurend, maar toen je ouders eind jaren ’50 naar Nederland vluchtten, was het reeds niet alleen Israel dat er een puinhoop van maakte en waren het niet slechts de Palestijnen die leden en stierven – de hele wereld stond in brand. Nederland worstelde nog met de wederopbouw na de oorlog die nauwelijks een decennium voorbij was, de dekolonisatie van Indonesië was volop bezig, en Molukse KNIL-militairen kwamen hier onder erbarmelijke omstandigheden. Ondertussen likte Korea zijn wonden vanwege de oorlog daar, begon de Vietnamoorlog in 1955, woedde de Mau Mau-opstand in Kenia, sloeg de Sovjet-Unie bloedig opstanden neer in de DDR en Hongarije, en escaleerde het Midden-Oosten met de Suezcrisis van '56. De jaren '50 was een hels decennium en je ouders kwamen in Nederland daarmee in een wereld vol chaos terecht en dezelfde wereld wordt helaas nog steeds geteisterd door conflicten en verlies op vele plaatsen; niet alleen de Palestijnen!
Met de puinhoop die staat Israël er van gemaakt heeft bedoel je vast niet dat er iets van begrip is mbt het verzet van de Palestijnen stegen de bezetter, jij zal vast bedoelen dat de staat Israël niet voldoende zij best heeft gedaan alle Palestijnen ( niet-Joodse Palestijnen ) af te maken, en dat het eigenlijk jammer is dat ze mijn ouders in leven hebben gelaten zodat zij konden getuigen, en ik als nakomeling daarna, konden getuigen van de misdaden van deze personages. Ik ga daar maar vanuit vanwege het gegeven dat je luid stond te juichen omdat jou grote vriend trump een Syrische pro-Palestina jongen heeft laten oppakken en vastzetten. Ik herinner me dat jij vond, en ik ga er vanuit dat je niet van gedachten bent veranderd, dat ze dat alle pro-Palestijnen moeten oppakken en het land uit zetten of iets in die geest, net als je een groot voorstander bent van het plan van je grote vriend trump om van alle Palestijnen in de Gazastrook met een bulldozer de de middelandse zee in de te bulldozen want ze kunnen nergens anders, heen.

Vergeef mij maar het hemd is mij wel iets meer nader dan de rok in dit geval. Jij heb kennelijk tijd zat om je druk te maken over wat er in de rest van de wereld gebeurd terwijl ik zit te wachten tot de wereld eens aktie gaat ondernemen tegen misdaden jegens mijn volk.
Het was meer als een handreiking bedoeld. Je schreef dat je ouders eind jaren ’50 naar Nederland vluchtten nadat ze verjaagd waren door het Israelische leger van hun boerderij op de Westbank bij Hebron en dat hun familie bij hen in de buurt of op dezelfde boerderij rond die tijd allemaal waren omgekomen. Dat heeft me geraakt - en al helemaal na dat lied-, vandaar dat ik schreef dat verlies van dierbaren hartverscheurend is en ik geef ook toe dat Israel er een puinhoop van maakte. Toch moet ook gezegd worden dat bijna de hele wereld in dezelfde jaren '50 in brand stond en het niet ALLEEN Israel was dat er een puinhoop van maakte en het niet alleen de Palestijnen waren die leden en stierven.
Ik weiger je nog langer het voordeel van de twijfel te geven ChaimNimsky.
Daar heb je inderdaad gelijk in -- ik ben niet te vertrouwen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 25 mar 2025 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 25 mar 2025 10:07
B.S. schreef: 25 mar 2025 03:32
De grootste drijvers van dit onderwerp zijn de anti's hier.
Anti’s? Anti-Palestina of anti-Israël? Verklaar je nader over welke anti’s gaat het hier precies?
Bonjour schreef: 25 mar 2025 04:23 Je suggereert hier antisemitisme.
Ik begrijp de verwarring niet en vind het schrijfsel van B.S. duidelijk en helder.
Die verwarring ontstaat mijns inziens door dat zinsdeel buiten de context te plaatsen:
  • "De grootste drijvers van dit onderwerp zijn de anti's hier."
Ik zelf heb geen antisemitische gevoelens en zie daarom geen reden
om ‘anti’s’ als antisemitisme te interpreteren.

Binnen deze context verwijst ‘anti’s’ mijns inziens naar medeforummers
die onophoudelijk kritiek leveren op Israël, vaak zonder onderbouwing en
vanuit emotie, terwijl ze andere conflicten grotendeels negeren.

Althans, laat ik bij mezelf blijven, ik beschouw die anti's als degenen die
voortdurend negatieve berichten over Israël verspreiden en disproportioneel
aandacht besteden aan bepaalde gebeurtenissen, terwijl ze nauwelijks of
helemaal niet kritisch zijn op andere conflicten daar in die regio en wat verder weg.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Binnen deze context verwijst ‘anti’s’ mijns inziens naar medeforummers
die onophoudelijk kritiek leveren op Israël, vaak zonder onderbouwing en
vanuit emotie, terwijl ze andere conflicten grotendeels negeren.
Hoe kun je kritiek leveren op Israël? Dat moet wel emotionele diarree zijn.
Zonder onderbouwing? Moet je onderbouwen dat MENSEN niet onderdrukt, gepest en vermoord mogen worden?
Hoe onderbouw je het FEIT dat Netanyahu puur uit eigenbelang dictator blijft spelen en blijft verwoesten?

Onderbouwing my ass.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 25 mar 2025 08:59:scissors:
burgers afslachten en dakloos maken in ruil voor gijzelaars
is een onderhandelingsstrategie die Israel al sinds 7 oktober toepast
Onderbouwing?
appelfflap schreef:2 miljoen burgers dakloos maken en ze volledig
van voedsel blokkeren is ook een onderhandelingsstrategie
Onderbouwing?
appelfflap schreef:2 miljoen burgers opsluiten en
hun gezodenheidszorg verwoesten is volgens sommige hier heel slim
Onderbouwing?
appelfflap schreef:de realiteit?
wanneer kreeg Israel effectief gijzelaars vrij?
op de moment dat ze NIET bombardeerden en uithongerden.
Je weet dat zulks niet waar is, dus je probeert leugens te verkopen!
Of wil je beweren dat jij er niet van op de hoogte bent dat het wederzijdse[!]
staakt-het-vuren pas NA onderhandelingen is overééngekomen
op voorwaarde dat er gegijzelden vrij zouden worden gelaten?

Hamas&Co had de oorlog al veel eerder kunnen beëindigen door te stoppen met Israël
aan te blijven vallen, de gegijzelden vrij te geven en zelf onvoorwaardelijk te capituleren!
appelfflap schreef:wat zou een vrijdenker dan concluderen?
Als jij zelf een Vrijdenker zou zijn,
dan hoefde je die vraag niet te stellen,
dan zou je het antwoord weten!

---------------

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 25 mar 2025 09:09:scissors:
Volgens mij willen de Zionisten en hun sympathisanten helemaal geen vrede.
Die gijzelaars (als ze nog leven) is een mooie stok om de hond te blijven slaan.
Telkens weer de Gazanen met honden vergelijken,
zo lijkt het of die bevolkingsgroep bestaat uit gevaarlijk beesten die bijten!
Het is Hamas&Co waar Israël oorlog tegen voert, niet tegen de Gazanen!
Gesloten