"Taboe" woorden @ FreeThinker Forum

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Sararje schreef:Lost and not found yet: 1. ook dat valt onder een empirische meting.
2.Ikzelf sta op het standpunt dat zoiets als de waarheid niet bestaat en dus ook niet te definieren valt. Wel kan men trachten iets te vinden dat zo volledig in overeenstemming is met zo veel mogelijk bekende geobjectiveerde waarnemingen. Echter, of dat meteen ook waarheid impliceert, ben ik verre van zeker van.
1e punt geef ik je gelijk in maar het blijft een niet te ontkennen waarheid. Ik voor mijzelf denk dat waarheid, indien het een waarheid is, wetenschappelijk bewezen dient te zijn. Maar ik vind dat waarheid zowel empirisch als formeel bewezen dient te zijn.
2e punt had ik niet beter onder woorden kunnen brengen, dus de definitieve omschrijving van waarheid zullen we, denk ik, nooit weten.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Kitty schreef:
lost and not found yet! schreef:
Sararje schreef:Show me een wetenschappelijke waarheid dan?
Syndroom van Down, een baby heeft dan 47 chromosomen in plaats van 46 chromosomen.
Is door de wetenschap aangetoond en waar.

Vr. groet.
Kan ook een waarheid van het moment zijn, tot men ontdekt dat er naast het verschil in chromosomen er nog een factor is die het Syndroom veroorzaakt dan is de waarheid zomaar ineens anders.
Daar heb je helemaal gelijk in, en dat betekent dus dat de waarheid nooit te omschrijven of te definieren valt, daar deze tijdgebonden is.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Lost and not found yet: zelfs dan weet ik er nog wel iets tegenin te brengen: trisomie leidt niet altijd tot het syndroom van Down. Zijn meerdere mogelijkheden afhankelijk van welk chromosomenpaar drievoudig aanwezig is. Omgekeerd geldt ook hetzelfde: niet alle gevallen met het syndroom van Down leiden aan trisomie. (wel de overgrote meerderheid trouwens) Maar goed, terug on topic.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Neem de evolutietheorie. Iedereen die daaraan twijfelt is mentaal een eeuw achter op ons. 150 zo je wilt. Toch is de evolutietheorie niet de waarheid maar een zeer goede benadering daarvan.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Scientific Truth
By K. D. Bomben
Posted on: 4/23/2002
What do scientists consider to be the "truth," how do they go about finding it, and just what is a "theory," anyway?

http://www.skepticfriends.org/forum/sho ... fldAuto=64
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

homohuwelijksnuffmovie

is iig een woord wat ik nooit meer zal gebruiken. benaderd het taboeniveau van groentefluisteraar.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Internetmartelaar is sinds Henoch weer helemaal taboe.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Marinus, Henoch 'zelf' is een taboe [-X .
Fuck met alles.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Plons schreef:Marinus, Henoch 'zelf' is een taboe [-X .

:oops: :oops: :oops:
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Him of we do not speak, a.r. [-X
a.r.

Bericht door a.r. »

HIJ WIENS NAAM NIET GENOEMD MAG WORDEN.........AAAARRRHHHCCCHHHH!!!!!! :lol:

Afbeelding

LORD HENOCH
Antiscience
Banned

Bericht door Antiscience »

Afbeelding

- Reverend Henoch -

De poltergeist ( plaaggeest ) op freethinker ! :wink:
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Go to the light, freethinkers, go to the light....
Think
Forum fan

Bericht door Think »

Antiscience schreef: Wijsheid, filosofie, zelfkennis, levenservaring, ervaringsdeskundige,
intuitie, schoonheid, gevoel, anekdotische vertellingen, wetenschapskritiek,
mystieke ervaringen, helderziendheid, helderhorendheid, helderwetendheid,
gaven van de geest, Risperdal, Seroxat, Haldol, Abilify, bijwerkingen, impotentiepillen....
Antiscience, zou je me kunnen vertellen waarom deze groene woorden, die verband houden met de psychiatrie, juist hier taboe zijn, afgezien van het algehele taboe in de samenleving op pscychiatrische aandoeningen.

En de blauwe woorden zijn volgens mij juist geen taboe onder vrijdenkers. Alleen dat wat ik hier roze kleur, zou hier daadwerkelijk als dubieus en taboe door kunnen gaan.

En wat wijsheid en gevoel betreft: het is maar net hoe je dat invult. Het is wijs niet alles op een hoop te gooien. En dat je dat wel doet, geeft mij het gevoel dat je een hoop dingen niet uit elkaar haalt, die wel uit elkaar getrokken moeten worden.

En impotentiepillen bestaan niet, er zijn alleen pillen die impotentie als hinderlijke bijwerking hebben. Geef sexueel delinquenten maar eens Prozac en er zou heel wat minder sexueel geweld zijn. En dat laatste is een enigzins anecdotische vertelling :wink:
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Think
Forum fan

Edit: aha, daar komt het taboe vandaan

Bericht door Think »

Ik ben een tijdje niet op freethinker geweest en zie dat ik een hoop gemist heb (zelfs als je vaker komt blijft het een moeilijk te overziene hoeveelheid discussies). En ik zie na wat zoeken waarom psychiatrische termen hier als taboewoorden gezien worden. Als ik het goed begrijp, zijn er mensen die psychoses zien als openbaringen van religieuze waarheid. Aangezien ik het als voor de persoon zelf meestal hinderlijke stoornissen zie, die in alle gevallen een licht tot zwaar vertekend beeld geven van wat voor de betreffende persoon werkelijk is, zal ik vanuit die mening on topic verder discussieren bij http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... t=psychose.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Plaats reactie