Evangelisatie, minder dan 2 dagen van je leven,

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Lex-Legis
Forum fan

Evangelisatie, minder dan 2 dagen van je leven,

Bericht door Lex-Legis »

Een vrolijke posting van mij :-)

Uit de mond van somige jankende, piepende, en bovenal klagende atheisten hoor ik vaak de klacht “Christenen willen mij hun geloof opdringen” of “ze vallen iedereen lastig met hun Evangelistie”. Nu is mijn vraag; hoe vaak hebben wij werkelijk last van Evangelisatie?

Ik ben geen christen, wees maar niet bang. (ik zag je al zweten en boos worden, calm down. :-) .)

Wanneer komen wij evangelisten tegen? Op straat en aan de deur. Een standard Christian evangelistic script gaat als volgt:
Evangelisten “Mogen wij u iets vragen” Ik “Ja hoor”Evangelisten “Heeft u wel eens van Jezus Christus gehoord?” Ik “Sorry ik ben niet geintreceert” (einde gesprek)

Dit gesprek duurde op zijn hoogst een halve minuut. Laten we zeggen dat wij zo'n gesprek iedere week hebben. Dat is maar liefst 26 minuten per jaar (Pfoei, wat een suffering) als we er van uit gaan dat je 80 jaar oud wordt, dat is minder dan 2 dagen uit je leven!

Oei oei, wat een zwaar leven hebben wij. Iemand moet die Christenen stoppen! Laten wij uren lang dit onderwerp bespreken, er boeken over schrijven en onszelf verheerlijken dat wij niet zo vernietigend en kwaadaardig zijn als die duivelse evangelisten! :-) :-) :-) :-)

Met vriendelijke groet,
Lex-Legis
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Beste Lex-legis,

Ik wil het toch een beetje nuanceren! Hoevaak hoor je echt een atheist klagen dat een christen hem wil bekeren? Ik denk niet zo vaak als je het in je posting doet voorkomen. :)

Vr. groet.
We will dance again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Lex-Legis
Forum fan

Bericht door Lex-Legis »

lost and not found yet! schreef:Beste Lex-legis,

Ik wil het toch een beetje nuanceren! Hoevaak hoor je echt een atheist klagen dat een christen hem wil bekeren? Ik denk niet zo vaak als je het in je posting doet voorkomen. :)

Vr. groet.
Hahaha,
Je hebt me daar!

Lex-Legis
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Maakt niet uit! Ik vond het een leuk bericht! Je leest er echter snel overheen wat betreft de atheisten.

Vr. groet.
We will dance again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Aan Lex Legis@Omdat ik de intentie heb mijn medemensen te helpen bij het zoeken naar hun van god gegeven ratio, scheep ik deze arme op mensen gelijkende dieren niet af met een "Geen interesse" maar appelleer aan hun 'ratio' om hen aan hun dier-zijn te ontworstelen.
Meestal is het al binnen tien minuten duidelijk voor mij dat hun instinctieve cognitieve dissonantie hen dusdanig in de weg zit, dat mijn menslievende taak een hopeloze taak blijkt.
Ik trek me dan schouderophalend terug en denk, "Jammer voor hem, hij zal nooit weten hoe lekker een appel is"
Gelukkig kom ik dit soort 'gastjes' weinig tegen zodat de jaarlijks bestede tijd hóóguit tien minuten is, en mijn lijden 2,5 maal minder is dan het jouwe, haha
groet
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

Lex-Legis, christenen dringen iedereen hen geloof op bij wetsvoorstellen. Daarom mogen homo's nog niet trouwen in amerika en heel veel andere landen. De kerk was tegen het kiesrecht voor vrouwen en zelfs eerst tegen het onderwijzen van de evolutietheorie. Ze zijn een blok aan het been van de wetenschap!!! :evil:

Voor de rest mag ik ze wel overigens :D
Lex-Legis
Forum fan

Bericht door Lex-Legis »

Yoyo schreef:Lex-Legis, christenen dringen iedereen hen geloof op bij wetsvoorstellen. Daarom mogen homo's nog niet trouwen in amerika en heel veel andere landen. De kerk was tegen het kiesrecht voor vrouwen en zelfs eerst tegen het onderwijzen van de evolutietheorie. Ze zijn een blok aan het been van de wetenschap!!! :evil:

Voor de rest mag ik ze wel overigens :D
Ah, nu dan. Ik had het over evangelisatie. Maar in een Democratie is het feit dat anders denkende ook hun stem kunnen uit brengen (Christenen, Moslims, Hindus etc) toch een positief iets?

En Evolutie. Als mensen kiezen daar niet in te geloven, en hun eigen wetenschappelijke verklaringen zoeken, is alleen maar goed voor de wetenschap. Dat houd ons bezig met denken.

Lex-Legis :lol:
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

veel overLast heb ik er niet van als ze aan de deur bellen of een beetje komen zeuren op straat ( gebeurt wel eens als ik op een bankje zit in een parkje als ouwe knar ) meestal volstaat het ( tegenwoordig nog ) dat ik ze gewoon zeg dat ze kunnen ophoepelen ...."beat it , fundies " voor de amerikaanse mormonen met nederlandse tongval .....

Anders wordt het als ik enige info zoek op het internet( of __in nederland dan ___een vertaalde documentaire van attenborough ,wens te bekijken ) en zeer veel tijd moet verliezen met al die websites en onnozelaars en censureerders van de evangelisatie-clubs ( en tegenwoordig dus ook de moslim:iinternet vervuilers ...... )Het is een dagtaak om al de desinformatie eruit te filteren ..... en om iets over te houden dat je kan gebruiken of je verder op weg helpt ...

En helemaal niet te pruimen wanneer ze aanstalten maken hun " wetjes " en "bedreigingen ," en verdoemmenissen te installeren en op te dringen ...... zelfs meer dan een halfuurtje in mijn hele leven .... Hoe oud ben je trouwens dat je nu al weet , dat het slechts een paar uurtjes van je leven is ( of zal zijn )?

Ik denk dat je nog veel meer zult kunnen meemaken , dan ik ooit meemaakte ... Maar goed , vogel het zelf maar uit.... :wink:
Maar in een Democratie is het feit dat anders denkende ook hun stem kunnen uit brengen
Doe dat als er gestemd wordt ....
De democratie eindigt echter waar mijn privacy begint ...
er wordt niet gestemd of je bij mij al dan niet binnen mag ....
wat ik buitengooi aan de voordeur hoeft niet aan te bellen aan de achterdeur ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 08 nov 2007 19:46, 6 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

En Evolutie. Als mensen kiezen daar niet in te geloven, en hun eigen wetenschappelijke verklaringen zoeken, is alleen maar goed voor de wetenschap. Dat houd ons bezig met denken.
Ben ik niet met u eens, wetenschap hoort niet elke keer zich te moeten verantwoorden aan de ideeen die gelovigen denken te hebben van de wereld. Het debat is afgelopen, het moet niet elke keer opnieuw proberen dit debat op te laten wakkeren omdat gelovigen denken weer een nieuwe reden te hebben om evolutie te ontkrachten.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Lex-Legis schreef:Ah, nu dan. Ik had het over evangelisatie. Maar in een Democratie is het feit dat anders denkende ook hun stem kunnen uit brengen (Christenen, Moslims, Hindus etc) toch een positief iets?
Ja op zich wel maarrrr: een gristen zal vaak ook proberen mensen te dwingen hun achterlijkheid aan te nemen. Neem het homohuwelijk. Dat zou politiek gezien een non-issue moeten zijn. Maar dat is het niet omdat reli's allerlei kutredenen spuien waarom ik niet zou mogen trouwen. En onder al dat zalfende geblaat zit (als ware het een hoop stront met bladgoud) de waarheid. Ze willen niet dat ik trouw omdat ze me daar te minderwaardig voor vinden. En dat is in strijd met de grondwet. Opzouten dus met die kutfundi's in de politiek. Onze troetelhoer Lont zou een prima eerste punt zijn in de strijd tegen de wedergeboren christennazi's die onze regering bederven.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Lex-Legis schreef:Ah, nu dan. Ik had het over evangelisatie. Maar in een Democratie is het feit dat anders denkende ook hun stem kunnen uit brengen (Christenen, Moslims, Hindus etc) toch een positief iets?
Zolang kerk en staat gescheiden zijn, ja.

Neen, want deze lieden, althans de fanatici onder hen, willen hun versie van het scheppingsverhaal in de lesboeken over biologie. Dat is een zeer kwalijke zaak.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: Evangelisatie, minder dan 2 dagen van je leven,

Bericht door Devious »

Lex-Legis schreef: Uit de mond van somige jankende, piepende, en bovenal klagende atheisten hoor ik vaak de klacht “Christenen willen mij hun geloof opdringen” of “ze vallen iedereen lastig met hun Evangelistie”. Nu is mijn vraag; hoe vaak hebben wij werkelijk last van Evangelisatie?
Oh, sommigen hebben er heel veel last van; http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=3487

Dat orthodoxe en evangelische gelovigen hun geloof opdringen? Nou, daar zijn al genoeg voorbeelden van genoemd. Dat gaat wat verder dan alleen die jongeren van de baptistenkerk die je op straat een foldertje in handen drukt.
Men probeert via politieke wegen stapje voor stapje de klok terug te draaien. Jonge kinderen worden geïndoctrineerd met sektarisch gedachtengoed, en gruwelijke ideeën worden het gevoelige kinderhart ingeperst; 'Het einde der tijden is nabij!!', 'Wee de ongelovigen, zij gaan naar het eeuwige vuur!!', etc,,,

Op al die waanzinnige sofisterij, die krankzinnige theologische dogma's, en de absolute waarheidsclaims, daar moet een weerwoord op komen.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

En Evolutie Als ,mensen kiezen daar niet in te geloven en hun eigen wetenschappelijke verklaringen zoeken, is alleen maar goed voor de wetenschap.

mensen kiezen daar niet in te geloven
1.-wetenschap is niet een beetje veel of weinig "geloven "
Evolutietheorie is een ( nog niet gefalsifieerde en best voorhanden) bundeling van hypothesen (over mechanismen , open -ended processen , documenteerbare geschiedenis ) ter verklaring van o.a. de diversiteit van het leven ( biodiversiteit en de waarneembare geneste hierarchieen )op grond van een onnoemelijk groot aantal wetenschappelijke feiten, waarnemingen , bevindingen en onderzoeken met grote praktische waarde voor de medische wetenschappen , de ecologie , de epidemologie etc........

eigen wetenschappelijke verklaringen
2.- de eigen (pseudo) of pop-wetenschappelijke verklaringen en dilettante onzin zal je bedoelen ....
Wat deze mensen zoeken is een interpretatie die overeenstemt met een vooropgezet wereldbeeld , hun godsdienst , hun politieke agenda's en hun wensdenken ....Dat is je reinste JUNK-wetenschap
Net zoals men doet in de cosmetica-verkoopsbranche en de zeeppoeder handel
Heb je trouwens je matras en bedbodem- slaap DNA al laten onderzoeken ? :D
http://www.droomvisie.nl/node/50
Homeopathen zijn ook van dat slag lieden ....

3.- wetenchap is geen democratisch gebeuren wat betreft haar uitkomsten ....
net zo min als dat je kunt stemmen over de opties dat je ofwel zult te pletter storten ofwel weg zult vliegen wanneer je van de kerktoren springt ....

P.S.
Ik heb ook helemaal geen zin meer om het creationisme-evolutie debat terug op te starten ,of over te doen ...... er staat genoeg daarover op dit forum en op het internet .....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ben in de gauwigheid iets vergeten: de hoeveelheid Christelijke propaganda die ik in het openbare leven tegenkom vind ik schrijnend en op een vals gevoel spelend. Mijn woonplaats heeft een paar openbare posterplaatsen. Daarbuiten vind ik dat niemand affiches hoort te hangen. Desondanks zag ik een paar maanden geleden over de centrale weg van mijn universiteit een spandoek staan met de leus: "waarom was jouw grootvader Christen?" Allereerst was mijn grootvader geen Christen en vind ik het bovendien op een vals gevoel spelen. Nederland is al meer dan 800 jaar niet monoreligieus en al meer dan 450 jaar is het zelfs tot op zekere hoogte verzuild in een Katholieke en een Protestantse zuil.
Dergelijk religieus paternalisme, in combinatie met bipolair denken, historische geschiedvervalsing en een gebrek aan historisch inzicht en kennis met de daaruitvolgende lessen die men weigert te trekken, is precies datgene wat mij persoonlijk bij dergelijke (Evangelische) Christenen flink tegen de borst stuit. Als men, zie Devious, het Christendom en de bijbel wil aanwijzen als (mede-)oorzaak van het antisemitisme van de afgelopen 20 eeuwen, dan wordt dit glashard gebagatelliseerd of erger: ontkend.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
doctorwho
Ontoombaar

Re: Evangelisatie, minder dan 2 dagen van je leven,

Bericht door doctorwho »

Lex-Legis schreef:Een vrolijke posting van mij :-)

Nu is mijn vraag; hoe vaak hebben wij werkelijk last van Evangelisatie?

minder dan 2 dagen uit je leven!
Er komen behalve hier en daar een verdwaalde Jehova’s getuige geen geloofsverspreiders aan onze deur. Maar toch wordt er naar mijn smaak te veel invloed uitgeoefend door religie in het maatschappelijk leven.

Inmenging in ethische kwesties zoals bij stamcelonderzoek
Heilige dagen opleggen aan anderen denk aan protesten tegen koopzondag
Tegen abortus
Tegen geboortebeperking
Respect eisen voor een almachtige god/allah dit dat in mijn optiek bij toegekende almacht niet nodig heeft.
Zoals de eo doet kijkers bewust onderdelen van programma’s onthouden cq zaken verzwijgen die onwelgevallig zijn.
Ik mag bepaalde mensen niet rechtstreeks aanspreken of een hand geven.
Allerlei in zaken die in een moderne op humanistische leest geschoeide maatschappij ongewenst zouden zijn worden getolereerd omdat er religieuze overtuigingen aan ten grondslag liggen. En zelf als dit klopt met de daadwerkelijke leer van die religieus overtuigden wordt het toch meer oogluikend toegestaan want ieder heeft recht op zijn eigen cultuur. En dat dit achterstand, ongelijkheid en zelfs onderdrukking tot gevolg heeft ach dat nemen we maar voor lief. De tenen van religieus geïnspireerde zijn bijzonder gevoelig en lang als wetenschap en rede terrein veroveren op de waan.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 09 nov 2007 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie