Inderdaad, bij ontleding van het gif-plaatje, zijn de opeenvolgende stappen goed te volgen, zoals Animal hier al aangaf.Kitty schreef:Dat is dus pertinent niet waar, want wij keken er met zijn tweeën naar en op hetzelfde moment zag ik haar linksom draaien en mijn man zag haar rechtsom draaien, dus het is zeker niet zo dat ze zelf van richting wisselt.Herman2 schreef:Volgens mij berust deze zinsbegoocheling op een heel simpel beeldtrucje. Ze draait eerst een poosje met de klok mee en in een fractie van een sekonde wordt het beeld omgedraaid en draait ze in dezelfde tijdsduur tegen de klok in.
Of andersom, hangt van het tijdstip af dat je ernaar begint te kijken.
Breek hier anders uw hoofd eens over
Moderator: Moderators
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
De belangrijkste les die uit optische illusies te trekken valt is dat een subjectieve waarneming niet per se overeen komt met de objectieve werkelijkheid. De illusie van het links/rechtsom draaien leert dat een subjectieve waarneming van dezelfde werkelijkheid per individu, of zelfs per moment, kan verschillen. Bovendien, en dat is niet onbelangrijk, herkent de mens zijn waarneming niet als illusie. Althans, niet intuïtief. Om door een illusie heen te prikken zal je objectief moeten meten. Bijvoorbeeld door die bewuste gif file technisch uit te spitten. (En dan zal je zien dat het in werkelijkheid weinig van doen heeft met draaiing, maar eerder met van kleur veranderende pixels.)

Maar veel mensen die allemaal van hetzelfde uitgaan en iets anders zien ( en/of het belangrijke feit dat je VOORAL door methodische herhaling van de waarneming van hetzelfde object in staat ben ook iets anders te zien )toont dat je moet concluderen dat het een illusie is en dat je moet zoeken naar een testbare of natrekbare verklaring ervan ...Bovendien, en dat is niet onbelangrijk, herkent de mens zijn waarneming niet als illusie.
Je herkent het niet bij eerste waarneming : dat het daadwerkelijk een illusies is ...maar je zoekt wel naar de andere draaiinrichting wanneer anderen je hebben gezegd dat ze het anders zien ...wat je dan achteraf ook kunt"zien" ....
Dat is net hetzelfde als hetzelfde experiment verschillende malen overdoen , en een paar andere uitslagen krijgen ....
Het toont ook aan ( mijns inziens ) dat
1.- de persoonlijke / anecdotische direkte ervaring en waarneming geen waarde heeft als objectief argument ....
en dat
2.-er daadwerkelijk een objekt moet zijn waar iedereen waarnemingen kan aan doen ....of naar verwijzen ....en/of zijn beweringen en analyses kan toetsen
]
en de frames ontrafelen ...Om door een illusie heen te prikken zal je objectief moeten meten
waarna je ook zulk een animatie technisch zult kunnen beinvloeden of zelf re-creeren ....ahahaha : het ultieme bewijs dus van de juistheid van je analyses (of reverse-engeneering)
http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_engineering
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Door me te concentreren op de schaduw en dan let, zonder er rechtstreeks naar te kijken, op haar uitgestoken been zie ik haar van links naar rechts gaan zonder dat ze draait, haar been gaat dan dus alleen nog maar heen en weer zonder dat haar voeten nog draaien., het draaien is volgens mij dus de illusie die door je brein zelf wordt ingevuld. In werkelijkheid draait het beeld mijns inziens dus niet.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
http://www.blogthings.com/areyourightorleftbrainedquiz/
probeer deze eens. volgens deze test ben ik 85% rechts en 15%links wat aardig klopt want ik zie dat meisje alleen maar rechtsom draaien.
probeer deze eens. volgens deze test ben ik 85% rechts en 15%links wat aardig klopt want ik zie dat meisje alleen maar rechtsom draaien.
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Mijn score was You Are 20% Left Brained, 80% Right Brained, maar ik zie het meisje beide kanten opdraaien (mooi meisje trouwens).mouvement schreef:http://www.blogthings.com/areyourightorleftbrainedquiz/
Of nee, wacht eens, vanmorgen zag ik haar allebei de kanten op draaien, maar nu vanavond alleen rechtsom. Ik begrijp er steeds minder van, maar ja ik ben ook linkshandig en ooit eens op m'n hoofd gevallen.
Born OK the first time
Hier krijg ik alleen een reclame voor chevrolet te zien.mouvement schreef:http://www.blogthings.com/areyourightorleftbrainedquiz/
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dat betekent 100% linkshandig oftewel 100% rechtsbreinig.Kitty schreef:Hier krijg ik alleen een reclame voor chevrolet te zien.mouvement schreef:http://www.blogthings.com/areyourightorleftbrainedquiz/
Born OK the first time
- Socratoteles
- Diehard
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Ik kan haar gecontroleerd linksom of rechtsom laten draaien. Heb ik dan volledige controle over mijn brein?
ik had hier trouwens een score van 40% left 60% right.
ik had hier trouwens een score van 40% left 60% right.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
- lost and not found yet!
- Superposter
You Are 45% Left Brained, 55% Right Brained
The left side of your brain controls verbal ability, attention to detail, and reasoning.
Left brained people are good at communication and persuading others.
If you're left brained, you are likely good at math and logic.
Your left brain prefers dogs, reading, and quiet.
The right side of your brain is all about creativity and flexibility.
Daring and intuitive, right brained people see the world in their unique way.
If you're right brained, you likely have a talent for creative writing and art.
Your right brain prefers day dreaming, philosophy, and sports.
Vr. groet.
The left side of your brain controls verbal ability, attention to detail, and reasoning.
Vr. groet.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
-
Samante
You Are 55% Left Brained, 45% Right Brained