Samante schreef:Kees Droog schreef:a.r. schreef: ... dat hij volkomen NAT gaat als hij hier wil komen evangeliseren :lol:
Ben hier niet gekomen om te evangeliseren maar om te vertellen dat het de Grote verschrikking, de Dag van het oordeel 21 oktober 2011 AD zal zijn. DV
Wanneer daarentegen de wachter het zwaard ziet komen, en blaast niet met de bazuin, zodat het volk niet is gewaarschuwd; en het zwaard komt, en neemt een ziel uit hen weg; die is wel in zijn ongerechtigheid weggenomen, maar zijn bloed zal Ik van des hand des wachters eisen. Gij nu, o mensenkind! Ik heb u tot een wachter gesteld over het huis Israëls; zo zult gij het woord uit Mijn mond horen, en hen van Mijnentwege waarschuwen. (Ezechiël 33:6-7)
De wachter in Christus,
Kees Droog
Als God de meest zuivere liefde is, is die liefde onvoorwaardelijk. ...
De liefde van God is in verhouding met Zijn zaligmaking plan. Hij houdt van Zijn uitverkoren mensen (de uitverkorene), die door de hele wereld verstrooid zijn; en Hij toont Zijn liefde door hen van de eeuwige Hel te verlossen:
Romeinen 5:8 “Maar God bevestigt [toont] Zijn liefde jegens ons [de gelovige], dat Christus voor ons gestorven is, als wij nog zondaars waren.”
Galaten 3:13 “Christus heeft ons [de gelovige] verlost van den vloek der wet, een vloek geworden zijnde voor ons; want er is geschreven: Vervloekt is een iegelijk, die aan het hout hangt.”
2 Corinthiërs 5:21 “Want Dien [God], Die [Jezus Christus] geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons [de gelovige] gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.”
Openbaring 5:9 “En zij [de gelovige] zongen een nieuw lied, zeggende: Gij [Jezus Christus] zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;”
De populaire slagzin “God heeft u lief” is een bijzonder bedrieglijke en valse onderrichting van het evangelie dat Christus voor de zonden van elk menselijk wezen gestorven is en nu is het vereist dat de mens iets doet om het geschenk van de verlossing van God “aan te nemen”. Een evangelie dat belooft dat iemand “vrede en veiligheid” verkrijgen kan met God elk moment dat zij het verlangen is vals. Als dat waar is, dan is de mens in controle van zijn eeuwig lot. Echter die mening is het tegengestelde van wat de Bijbel leert – dat wil zeggen dat de mens zichzelf niet kan verlossen. God wijst erop dat dergelijke valse evangelische leer zal vermenigvuldigen voordat Christus zal terugkeren:
2 Corinthiërs 11:3 “Doch ik vrees, dat niet enigszins, gelijk de slang Eva door haar arglistigheid bedrogen heeft, alzo uw zinnen bedorven worden, om af te wijken van de eenvoudigheid, die in Christus is.”
1 Timótheüs 4:1-2 “Doch de [Heilige] Geest zegt duidelijk, dat in de laatste tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, zich begevende tot verleidende geesten [demonen], en leeringen der duivelen, Door geveinsdheid der leugensprekers, hebbende hun eigen geweten als met een brandijzer toegeschroeid;”
2 Corinthiërs 11:13-15 “Want zulke valse apostelen zijn bedriegelijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van Christus. En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts. Zo is het dan niets groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als waren zij dienaars der gerechtigheid; van welke het einde zal zijn naar hun werken.”
1 Thessalonicensen 5:2-3 “Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in den nacht. Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood [pijnlijke barensweeën] een bevruchte vrouw; en zij zullen het geenszins ontvlieden;”
God beschouwt degenen die door valse evangelische leer bedrogen worden “geestelijk dronken” en onder de woede van God:
Deuteronomium 29:19-20 “En het geschiede, als hij de woorden dezes vloeks hoort, dat hij zichzelven zegene in zijn hart, zeggende: Ik zal vrede hebben, wanneer ik schoon naar mijns harten goeddunken zal wandelen, om den dronkene te doen tot den dorstige. De HEERE zal hem niet willen vergeven; maar alsdan zal des HEEREN toorn en ijver roken over denzelven man, en al de vloek, die in dit boek [de Heilige Schrift] geschreven is, zal op hem liggen; en de HEERE zal zijn naam van onder den hemel uitdelgen.”
De Bijbel onderricht dat God mensen van elk deel in de wereld lief heeft die in Jezus Christus geloven:
Johannes 3:16 “Want also [op deze manier] lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon [Jezus Christus] gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.”
Johannes 14:21 “Die Mijn geboden heeft [van Christus], en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren.”
Spreuken 15:9 “De weg der goddelozen is den HEERE een gruwel; maar dien, die de gerechtigheid najaagt, zal Hij [God] liefhebben.”
Hoewel, de Bijbel verklaart ook duidelijk dat God al de goddeloze in de wereld haat die voor hun zonden veroordeeld zullen worden:
Psalmen 5:5-6 “Want Gij zijt geen God, Die lust heeft aan goddeloosheid; de boze zal bij U niet verkeren. De onzinnigen zullen voor Uw ogen niet bestaan; Gij haat alle werkers der ongerechtigheid.”