Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
islamwomen
Addicted
Ze gaat wel errug hard moet ik zeggen! Ooit eerder zo'n snelle gehad? Alleen jammer dat het zo inhoudsloos is!
Vr. groet.
Addicted
Ze gaat wel errug hard moet ik zeggen! Ooit eerder zo'n snelle gehad? Alleen jammer dat het zo inhoudsloos is!
Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- P. de Boskabouter
- Geregelde verschijning
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ten eerste, Henoch, weet iedere bijbelkenner dat dit vers het enige vers is waar in de bijbel over de drie-eenheid wordt gesproken, en weet men ook dat het een latere toevoeging is, en niet in het origineel heeft gestaan. Aan alle oudste manuscripten ontbreekt deze tekst. Dit vers is dus niet een bewijs van de drie-eenheid, maar van de valsheid van het christelijke dogmatische geloof: omdat men in de tijd na Arius tot de tegenwoordige opvatting over de drie-eenheid kwam, ging men oneerlijk te werk door er een tekst voor te verzinnen die het zou bewijzen.Henoch schreef:"Want drie zijn er, die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord [de Zoon], en de Heilige Geest; en deze drie zijn één." (1 Johannes 5:7)
Ten tweede is het dogma van de drie-eenheid volslagen idioot, en volslagen in strijd met het Oude Testament (voor eenmaal heeft Mohammed het bij het juiste eind dat de christenen het oorspronkelijke geloof verdraaid hebben). Je geeft een mooi diagram van je drie-enige God. Het diagram is eenvoudig nietszeggend of volkomen vals. Voor het eerste: schrijf in het midden geen 'God', maar bijvoorbeeld 'natuurverschijnselen, in de ring eromheen kun je dan bijvoorbeeld 'earth, wind, water, fire' schrijven. Hebben de oude grieken nu opeens gelijk met hun 'viereenheid'?
Of zet in het midden 'mens' en in de ring 'Henoch', 'Islamwoman' en 'Rereformed'. Zijn we nu opeens een drie-eenheid geworden? By Jove, NO!
Gekrakeel over de drie-eenheid is wartaal uitgesproken door warhoofden.
Hoe diep kan een mens zinken om zich bekendheid met een god aan te matigen? Ik noem zoiets het toppunt van menselijke domheid.Henoch schreef:Daarom kennen Moslims in het algemeen God ook helemaal niet!
En omdat jij denkt God wel te kennen ben jij de allerbeklagenswaardigste mens.Omdat zij de Zoon en de Geest niet kennen, kennen zij God de Vader niet.
Wat maakt het uit?Henoch schreef:Moslim hebben gehoord van een entiteit Allah uit de Koran, maar die blijft vreeswekkend en ver weg [alhoewel hij de Barmhartige genoemd wordt], maar Allah wordt niet [en nooit] gekend als liefdevolle Vader.
Het verschil tussen God en Allah is eenvoudig een woordje zus of een woordje zo.
Het jodendom, het christendom en de Islam zijn de drie-eenheid: zet ze op je diagram op de ring, en schrijf in het midden: "onnozelheid van denken, haten van het aardse leven, wraaklust, fanatisme, waan, tirannie en wensdromen; korter uitgedrukt: "Het uitleveren van de menselijke geest aan absurditeit ten behoeve van de grootheidswaan".
Bekeer jij je eerst maar eens tot eerlijkheid van denken.Henoch schreef:Daarvoor zal een Moslim/Moslima Jezus in hem/haar hart moeten vragen [zich bekeren tot Jezus, de liefdevolle Zoon en Heer].
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Nou, Rereformed en velen met mij kunnen er anders wél van meepraten hoe het voelt. Elke keer wanneer we dit topic bekijken hebben we dezelfde ervaring als die Jezus van je. Het vergt inderdaad het uiterste.Henoch schreef:Hij kent jou door en door; jouw diepste gevoelens en gedachten. Jezus was gelijk [één] aan God, als 2de persoon in de Godheid; maar Hij heeft zich vernederd en is aan de mensen gelijk geworden, en Hij heeft voor een korte tijd zijn goddelijke majesteit afgelegd, om één van ons te worden. Dit heeft Mohammed nooit kunnen zeggen, omdat hij gewoon een mens was.
Ja daar hebben wij ook wel eens last van.Tijdens Jezus bestaan op aarde hield God bepaalde zaken [o.a. Jezus 2de wederkomst] ook voor de Zoon verborgen,
Ach, wat leuk voor hem. Maar we weten het al, hij zit al 2000 jaar aan de rechterkant met z'n handen over elkaar gevouwen en een brede glimlach op zijn gezicht. Met behulp van het licht van de aura om zijn hoofd leest hij voortdurend jouw door de Geest geïnspireerde teksten en hij krijgt er echt een zalig gevoel van.maar ik weet zeker dat nu Jezus verheerlijkt is bij God, als de Alpha & Omega, Hij het nu wel weet.
Zolang hij jou niet wonderbaarlijk geneest, kun je daarvoor totaal niets op tafel leggen, en maak je via deze uitspraak jezelf dus uit voor een leugenaar.Dus de Almacht en godheid van Jezus blijven ontkennen is kolder.
Niets daarvan. Eenieder die een concept als de hel uitvindt, predikt of verdedigt is enkel een zielig hoopje mens.Jezus was [toen hij als mens op aarde was een exacte vertegenwoordiging van Gods karakter en wezen,
In dat geval kunnen wij hem dus zeer goed vergelijken met jou.en daarom deed Hij alleeen wat de Vader Hem zei!
Naar jou kijken is veel leuker. De beste manier om voorgoed van 'God'' te genezen.Daarom moeten wij [als mens] kijken naar Jezus, om God te leren kennen [en niet naar Mohammed].
Born OK the first time
-
Samante
- islamwomen
- Forum fan
nee ik heb nog nooit gehoord van dhimmistatus.Kitty schreef:Je geeft geen antwoord islamwoman ik vroeg je of je nog nooit gehoord had van de dhimmistatus.
Volgens de Koran moeten christenen geld betalen om christen te mogen zijn. dit staat toch echt in jouw Koran hoor. Dus ik vroeg je gewoon wat jij ervan zou vinden als in Nederland moslims geld zouden moeten betalen aan onze regering als ze moslim willen zijn. Zou je dat rechtvaardig vinden? En zou je hier geen dwang in voelen? Dus wel onderdanig je opstellen aan onze regering dan he.
Zoek het maar op in je Koran:
9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.’
en ik heb ook niet echt naar gezogd maar
Een overtuigd moslim verlaat zijn religie niet, ongeacht de prijs. Al nemen ze al je geld af tenzij je christen wordt, het eeuwige leven dat Allah Zijn dienaren belooft, is meer waard.
Hetgeen hij/zij echter vergeet, is dat de moslims ZELF ook verplicht zijn jaarlijks ZAKAAT te betalen, nl. 2,5% van hun bezit.
Zakaat heeft prioriteit op djizzyah, aangezien het bedrag van de zakaat vaststaat en de djizzyah mag bepaald worden door de khaliefah naargelang de behoefte en de vermogens van de dhimmiyyien (ongelovigen in een islamitische staat)
insha Allah is hiermee je vraag beantwoord.

- islamwomen
- Forum fan
- islamwomen
- Forum fan
ROFLMAORereformed schreef:Naar jou kijken is veel leuker. De beste manier om voorgoed van 'God'' te genezen.Daarom moeten wij [als mens] kijken naar Jezus, om God te leren kennen [en niet naar Mohammed].
Touché
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
Hier een linkje om je te informerennee ik heb nog nooit gehoord van dhimmistatus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
Dat belooft de Christelijke god je ook, wie heeft er nou gelijk en waarom?en ik heb ook niet echt naar gezogd maar
Een overtuigd moslim verlaat zijn religie niet, ongeacht de prijs. Al nemen ze al je geld af tenzij je christen wordt, het eeuwige leven dat Allah Zijn dienaren belooft, is meer waard.
Lees ook trouwens dit linkje, gaar over een moslim die Christen geworden is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mehmet_Ali_A%C4%9Fca
Dat is vrijwillig aangezien je vrijwillig voor je religie kiest. Jizyah is echter onvrijwillig omdat het in feite ordinair beschermgeld is en dus een pressiemiddel om maar tot de islam te bekeren. Dergelijke mafiose praktijken kennen ze ook in Sicilie waarbij je aan de plaatselijke Don geld moet geven zodat hij je wel zal beschermen.Hetgeen hij/zij echter vergeet, is dat de moslims ZELF ook verplicht zijn jaarlijks ZAKAAT te betalen, nl. 2,5% van hun bezit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jizyah
"I'll make him an offer he can't refuse"
Oh nu nog mooier, met andere woorden, het is de melkkoe afhankelijk van de grillen van de kalief? Nee, dat is een lekker beginsel. Waarom moet je uberhaupt geld betalen voor bescherming, is dat niet gewoon afpersing?Zakaat heeft prioriteit op djizzyah, aangezien het bedrag van de zakaat vaststaat en de djizzyah mag bepaald worden door de khaliefah naargelang de behoefte en de vermogens van de dhimmiyyien (ongelovigen in een islamitische staat)
Nee, je uitleg maakt het er alleen moeilijker op.insha Allah is hiermee je vraag beantwoord.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- islamwomen
- Forum fan
dan blijf ik net zo lang doorgaan tot ie antwoordAtli schreef:Dan kan je lang wachten, evangelisten leggen hun mening op en die is regelrecht geïnspireerd door de heilige geest. Tja, en bij Henoch is de heilige geest niet op z'n scherpstislamwomen schreef:en nu wil ik dat henoch mij vragen even beantwoord
HENOCCCCCCCH reageer nou

- islamwomen
- Forum fan
dan blijf ik net zo lang doorgaan tot ie antwoordAtli schreef:Dan kan je lang wachten, evangelisten leggen hun mening op en die is regelrecht geïnspireerd door de heilige geest. Tja, en bij Henoch is de heilige geest niet op z'n scherpstislamwomen schreef:en nu wil ik dat henoch mij vragen even beantwoord
HENOCCCCCCCH reageer nou

- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Wel netjes achteraan in de rij aansluiten, beste meid. Henoch is namelijk te verheven om op alle vragen en commentaren op de doorgaans gebruikelijke manier in te gaan. 8)islamwomen schreef:[dan blijf ik net zo lang doorgaan tot ie antwoord![]()
HENOCCCCCCCH reageer nou
Maar nu even een andere vraag aan jou. Ik zie zojuist je sierlijke onderschrift, islam is my way of life, en mijn vraag is hoe nu toch iets echt gefundeerd je manier van leven kan zijn als je al bij de eerste vragen daarover met een mond vol tanden staat.
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
- islamwomen
- Forum fan
ik zou mijn gelloof voor niets willen inruilen voor geen goud>Edwin< schreef:Wel netjes achteraan in de rij aansluiten, beste meid. Henoch is namelijk te verheven om op alle vragen en commentaren op de doorgaans gebruikelijke manier in te gaan. 8)islamwomen schreef:[dan blijf ik net zo lang doorgaan tot ie antwoord![]()
HENOCCCCCCCH reageer nou
Maar nu even een andere vraag aan jou. Ik zie zojuist je sierlijke onderschrift, islam is my way of life, en mijn vraag is hoe nu toch iets echt gefundeerd je manier van leven kan zijn als je al bij de eerste vragen daarover met een mond vol tanden staat.
en islam is my way of life jaaa de manier waarop ik leef..