islamwomen schreef:
Omdat je in de koran geen 1 en dan ook geen 1 fout kan vinden.
en in de bijbel heb ik er genoeg gezien.
Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
Ik hoop toch echt dat je iets meer in te brengen hebt dan: in de Koran staan geen fouten en in de Bijbel wel, want dan zijn we snel uitgepraat. Daarbij is het ook nog eens totaal niet waar. Ook de Koran barst van de fouten, men wil jou alleen laten geloven dat dat niet zo is.
Dus heb je misschien iets betere argumenten?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- islamwomen
- Forum fan
de koran is waar omdat er geen 1 fout in te vinden is, bekijk de bijbel maar eens en ik zou zeggen tel zeKitty schreef:Nogmaals islamwomen, laat je ok"s en zo nu maar weg en begin met zinnige postings.
De stelling is: voor jou: waarom is de Koran waar en de Bijbel niet.
En voor Henoch: waarom is de Bijbel waar en de Koran niet.
En nu niet antwoorden met oke. Maar gewoon eens beginnen met je argumenten graag.

- MinderMutsig
- Geregelde verschijning
Islamwomen, waar heb je die informatie vandaan over de ziekten die het eten van varkensvlees kunnen veroorzaken? Ik zou daar graag een bron (linkje) van willen zien.
Waarom heb je er eigenlijk voor gekozen om die dagen nu in te halen? De meeste moslima's die ik ken halen de gemiste dagen in tijdens de kerst omdat ze op die dagen vrij zijn en dus minder last hebben van het vasten.
Waarom heb je er eigenlijk voor gekozen om die dagen nu in te halen? De meeste moslima's die ik ken halen de gemiste dagen in tijdens de kerst omdat ze op die dagen vrij zijn en dus minder last hebben van het vasten.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
- islamwomen
- Forum fan
de koran bevinden zich geen fouten, heb jij er zelf eens dan een ontdekt??Kitty schreef:Ik hoop toch echt dat je iets meer in te brengen hebt dan: in de Koran staan geen fouten en in de Bijbel wel, want dan zijn we snel uitgepraat. Daarbij is het ook nog eens totaal niet waar. Ook de Koran barst van de fouten, men wil jou alleen laten geloven dat dat niet zo is.
nou ik dus wel heel veel zelfs in de bijbel dan he.
mijn volgende argument 2
De Bijbel is een collectie van boeken geschreven door vele verschillende auteurs. De koran echter is een gedicteerd schrift, de Spreker in de koran is Allah die direct tegen de mens praat.

- islamwomen
- Forum fan
\MinderMutsig schreef:Islamwomen, waar heb je die informatie vandaan over de ziekten die het eten van varkensvlees kunnen veroorzaken? Ik zou daar graag een bron (linkje) van willen zien.
is het goed als ik die morgen opzoek?
ik heb nu ook vrij van school.

- MinderMutsig
- Geregelde verschijning
- islamwomen
- Forum fan
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Hoe kan Mohammed dan toch alle interpuncties, leestekens enz, enz hebben gedicteerd als zijnde analfabeet?islamwomen schreef:mijn volgende argument 2
De Bijbel is een collectie van boeken geschreven door vele verschillende auteurs. De koran echter is een gedicteerd schrift, de Spreker in de koran is Allah die direct tegen de mens praat.
Lijkt mij voorwaar een onmogelijke opgave.
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
- collegavanerik
- Superposter
ken je deze al?islamwomen schreef:Omdat je in de koran geen 1 en dan ook geen 1 fout kan vinden.Kitty schreef:En nu graag aan de slag. Waarom is de Koran waar en de Bijbel niet?
http://skepticsannotatedbible.com/quran/
vast niet
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ok, enkele fouten in de Koran, die je trouwens eerder in dit topic ook al had kunnen lezen maar waarop je wijselijk niet inging. En nog een paar daarbij gevonden.
21:31. ‘En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven;
13:2. Allah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die gij kunt zien. Daarna zette Hij Zich op de troon.’
78:6-7. ‘Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?’
Sura 23:12. Voorwaar, Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei;13. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats.14. Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonter bloed; daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormeloze) klomp; dan vormen Wij beenderen uit deze (vormeloze) klomp; daarna bekleden Wij deze beenderen met vlees;
Sura 36:36. Glorie zij Hem, Die alles in paren schiep van hetgeen op aarde groeit en van hen zelf en van hetgeen zijn nog niet kennen.
Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Hij (dwz.Zul-qarnian) reisde zo ver totdat hij de ondergang der zon bereikte, Hij ontdekte dat deze in een bron vol modder onderging.(Surah 18 ( Kafh) vs. 85-86)
5 De mens moet maar eens kijken waaruit hij geschapen is. 6. Geschapen is hij uit gutsend vocht, 7. dat tussen de lendenen en de ribben te voorschijn komt. (Soera 86:5-7)
Misschien kun jij deze één voor één behandelen?
Of denk je bijvoorbeeld echt dat de aarde plat is en de zon in een modderpoel zakt als hij onder gaat. En dat zijn nog maar twee fouten uit deze lijst.
21:31. ‘En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven;
13:2. Allah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die gij kunt zien. Daarna zette Hij Zich op de troon.’
78:6-7. ‘Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?’
Sura 23:12. Voorwaar, Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei;13. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats.14. Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonter bloed; daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormeloze) klomp; dan vormen Wij beenderen uit deze (vormeloze) klomp; daarna bekleden Wij deze beenderen met vlees;
Sura 36:36. Glorie zij Hem, Die alles in paren schiep van hetgeen op aarde groeit en van hen zelf en van hetgeen zijn nog niet kennen.
Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Hij (dwz.Zul-qarnian) reisde zo ver totdat hij de ondergang der zon bereikte, Hij ontdekte dat deze in een bron vol modder onderging.(Surah 18 ( Kafh) vs. 85-86)
5 De mens moet maar eens kijken waaruit hij geschapen is. 6. Geschapen is hij uit gutsend vocht, 7. dat tussen de lendenen en de ribben te voorschijn komt. (Soera 86:5-7)
Misschien kun jij deze één voor één behandelen?
Of denk je bijvoorbeeld echt dat de aarde plat is en de zon in een modderpoel zakt als hij onder gaat. En dat zijn nog maar twee fouten uit deze lijst.
Laatst gewijzigd door Kitty op 24 okt 2007 00:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- MinderMutsig
- Geregelde verschijning
Toch interessant als je die lijstjes naast elkaar legt.collegavanerik schreef:ken je deze al?islamwomen schreef:Omdat je in de koran geen 1 en dan ook geen 1 fout kan vinden.Kitty schreef:En nu graag aan de slag. Waarom is de Koran waar en de Bijbel niet?
http://skepticsannotatedbible.com/quran/
vast niet
Bijbel: 388 contradicties
Koran: 24 contradicties
Book of Mormons: 2 contradicties
Beste Henoch en Islamwomen, jullie hangen het foute geloof aan.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb met verbijstering de laatste tien bladzijden weer eens bijgelezen (Sararje moet inmiddels wel aardig tevreden zijn!), en concludeer dat dit topic de absurdheid van openbaringsgeloven duidelijker maakt dat wat dan ook wat ik met jarenlang forummen ben tegengekomen.MOODY BLUE schreef:Beetje veel onbegrijpelijk voor mij dat velen hier serieus reageren op de onzin van Henoch en islamwoman.
Het is toch al sinds het ontstaan van het monotheïsme duidelijk dat het dogmatische monomane denken niet te doorbreken valt met feiten. Geloven is een chronische aandoening van het brein
Laatst gewijzigd door Rereformed op 24 okt 2007 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Strikt gezien is de kern het middelpuntislamwomen schreef:
hier heb ik een paar (wonderen)
*dat mekka het middelpunt is van de aarde
*het vasten is goed voor je lichaam
*varken en ziekte
en zo kan ik er wel heel veel opnoemen.
De aardkern is het binnenste deel van de Aarde, dat zich uitstrekt van de onderkant van de aardmantel op zo'n 2900 km diepte tot aan het middelpunt van de Aarde op ongeveer 6370 km diepte. De aardkern omvat 16 % van het volume van de Aarde en 32 % van de massa.
Door seismologisch onderzoek is vastgesteld dat de dichtheid van de Aarde op 2900 km abrupt toeneemt van ongeveer 5,5 gram per cm³ tot ongeveer 10 gram per cm³, hetgeen wijst op een plotse verandering van de chemische samenstelling. Het staat nagenoeg vast dat de aardkern grotendeels uit nikkelijzer bestaat. De abrupte grenslaag tussen aardmantel en de aardkern wordt de Wiechert-Gutenbergdiscontinuïteit genoemd.
De aardkern wordt verdeeld in een vaste binnenkern en een vloeibare buitenkern.
(wikipedia)
Vasten is in veel gevallen helemaal niet goed voor het lichaam. Ik ken althans geen onderbouwing hiervoor. Wel weet ik dat veel mensen na hun vastenperiode zwaarder zij geworden door de overvloedige compensatiemaaltijden op toegestane tijden. Ook komt door het verheerlijken van zoetigheid diabetes steeds meer voor onder bepaalde bevolkingsgroepen. Het feit dat je hoofdpijn krijgt na een tijd niet gegeten en gedronken te hebben geeft aan dat je homeostasis verstoord is en fysieke en mentale capaciteit gaan achteruit. Het is overigens wel zo dat proefdieronderzoek heeft uitgewezen dat dieren die op een laagcalorisch dieet leven ouder worden. Maar dat is niet hetzelfde als vasten en een leven lang hongerig is ook geen pretje.
Van varkens wordt je niet perse ziek hoor, het is een omnivoor dier dat in die zin behoorlijk aan de mens verwant is. Ook wordt in het arme dier om die reden een goede orgaanfabriek gezien. Verder is het een intelligent dier.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 24 okt 2007 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Rereformed: ik sluit me geheel bij jou aan idd. Echter, ik denk dat zodra Henoch&Islamwomen het met elkaar eens zijn, we dit topic kunnen sluiten. Ik denk echter dat het eerder zal worden dan deze termijn, wanneer durf ik niet te zeggen op dit moment maar ik zie in mijn glazen bolletje een ban voor twee mensen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn