Je hebt gelijk dat waarheid ongrijpbaar is. Wat vandaag waar is kan morgen anders klinken. De politiek is hiervan een voorbeeld vanP. de Boskabouter schreef: Laat waarheid zich inkaderen dan?
Grt,
Moderator: Moderators
Je hebt gelijk dat waarheid ongrijpbaar is. Wat vandaag waar is kan morgen anders klinken. De politiek is hiervan een voorbeeld vanP. de Boskabouter schreef: Laat waarheid zich inkaderen dan?
Wat ik belangrijk vindt is dat ik er ben, dat is de enigste waarheid die er voor mij is.tjeerdo schreef:Want wat ervaar jij als belangrijk? Kun je iets concreets opnoemen. Misschien heb je het al genoemd. Dan is dit een overbodige vraag.P. de Boskabouter schreef: Laat waarheid zich inkaderen dan?
Grt,
Hoe weet jij dat je er bent?P. de Boskabouter schreef:
Wat ik belangrijk vindt is dat ik er ben, dat is de enigste waarheid die er voor mij is.
en dat bewustzijn omhelst alles.
dat weet ik omdat iets al de illusies waarnemen moet ;o)tjeerdo schreef:Hoe weet jij dat je er bent?P. de Boskabouter schreef:
Wat ik belangrijk vindt is dat ik er ben, dat is de enigste waarheid die er voor mij is.
en dat bewustzijn omhelst alles.
Gelukkig ben je een waardig opvolger van DescartesP. de Boskabouter schreef:
dat weet ik omdat iets al de illusies waarnemen moet ;o)
kan het zijn dat je op grond van die ervaring een nieuwe indentiteit aangenomen hebt?Trees schreef:Hallo P. de Boskabouter,
Mogelijk verwoord ik het niet goed.
In een seconde veranderde mijn aardse werkelijkheid door het diep in mijn innerlijk gaan door ‘de poort van de dood’ in een andere aardse werkelijkheid, zonder dat er sprake was van bewustzijnverlies. Mijn ego was gestorven: daardoor realiseerde ik me o.a. dat ik verbonden was met zoals ik het noem de Bron van het Leven, een verbinding waar ik altijd naar had gezocht en welke door dit gebeuren tot stand kwam; kortom er ontstond een situatie van ZIJN. Tegelijkertijd veranderde er niets maar dan ook niets in de situatie om mij heen, de wereld draaide in alle opzichten gewoon door; ook ik heb gewoon doorgewerkt.
Overigens was ik achteraf gezien blij dat ik uit een rk-traditie kwam: ik had die kerk 9 jaar daarvoor verlaten. Het hielp mij om de nieuw onstane situatie een voorlopige plek te geven in het besef dat wij inderdaad via Christus verbonden zijn in God, oftewel liever gezegd de Bron van het Leven, een waarheid die mij inderdaad vrijmaakte.
Overigens heb ik al eerder gezegd dat ik mij volkomen distantieer van de haat, de dood en het verderf die in het verleden uit 'God' of hoe deze verder ook genoemd wordt, voort zijn gekomen en heden ten dage nog steeds komen.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Ken je het bijbelcitaatje Matheüs 10:34 al?We dienen eenvoudigweg als mens onze lagere eigenschappen te overwinnen waartoe een innerlijke strijd gestreden dient te worden, in plaats van de wereld te veranderen via de gewapende strijd. En uiteindelijk dienen we zelfs boven de rede uit de stijgen door Liefde met een hoofdletter te worden/zijn.
Nee, dat ken ik niet.Ken je het bijbelcitaatje Matheüs 10:34 al?
Hallo Trees,Trees schreef:Hallo Sararje, botjes en collegavanerik,
We dienen eenvoudigweg als mens onze lagere eigenschappen te overwinnen waartoe een innerlijke strijd gestreden dient te worden, in plaats van de wereld te veranderen via de gewapende strijd. En uiteindelijk dienen we zelfs boven de rede uit de stijgen door Liefde met een hoofdletter te worden/zijn.
Vriendelijke groeten,
Trees.