Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Beste Henoch,
Volg jij het zelf nog allemaal wel wat je zoal hier zegt?

Eerst zeg jij dit:
Henoch schreef: daarom moeten jullie [en Dawkins] niet jullie vurige pijlen, op de liefdevolle God en Vader richten, die zijn best doet om jullie door zijn zoon met zichzelf te verzoenen en vrede te krijgen, maar richt liever je pijlen op de wrede en moordzuchtige God Allah die het echt verziekt in deze wereld!
En ergens verderop in deze topic het volgende:
Henoch schreef:Nee, want 'Allah' bestaat, alleen is hij God niet!
Mijn vraag aan jou is daarom: wie - of welke entiteit - is Allah dan wel volgens jou?

En ga me nu niet antwoorden met het wegwuivende argument dat ik aan het mierenneuken ben, daar kom je er niet mee van af.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Henoch schreef:liefdevolle God en Vader
Hier waren we het nog niet helemaal over eens geloof ik. Kun je één voorbeeld uit de bijbel noemen waaruit die liefde van God blijkt? Van de duistere kanten van God hebben we al wat voorbeelden gehad. Nu is het jouw beurt. En leg dan ook meteen uit hoe God aan de ene kant liefdevol kan zijn en aan de andere kant de meest demonische toeren kan uithalen. Zolang je dat niet doet zijn je mooie benamingen voor God inhoudsloos en is de kans dat je er iemand mee overtuigt een stuk kleiner.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:Zie je nu wat ervan komt als je de bijbel als letterlijke waarheid neemt. Dan kom je onvermijdelijk tegenstrijdigheden tegen of kom je tenminste zaken tegen die de dag van niet meer kunnen en waaraan zelf de oprechtste christen zoals jezelf niet meer kunnen aan voldoen. Bewijst dit niet dat de bijbel niet universeel is?
Het is voor een Christen niet moeilijk om aan de letterlijke leer van Christus te voldoen; en velen leven [over de hele wereld] in complete vrijheid naar het Woord van God. Jezus zegt:
"Neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; want mijn juk is zacht [niet streng] en mijn last [regels zijn] is licht." (Mattheus 11:29,30)
Noem jij eens iets wat niet meer zou kunnen. En dan niet zo iets dwaas als wat rereformed neerzette. Natuurlijk zijn sommige dingen zinnebeeldig, zoals 'n oog uitrukken. Iedere schlemiel weet dat dat niet letterlijk bedoeld wordt, net zo min als het letterlijk weggeven van je bezit. En oh ja, stenigen doen wij ook 25 eeuwen al niet meer!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Socratoteles schreef:
Henoch schreef:liefdevolle God en Vader
Hier waren we het nog niet helemaal over eens geloof ik. Kun je één voorbeeld uit de bijbel noemen waaruit die liefde van God blijkt? Van de duistere kanten van God hebben we al wat voorbeelden gehad. Nu is het jouw beurt. En leg dan ook meteen uit hoe God aan de ene kant liefdevol kan zijn en aan de andere kant de meest demonische toeren kan uithalen. Zolang je dat niet doet zijn je mooie benamingen voor God inhoudsloos en is de kans dat je er iemand mee overtuigt een stuk kleiner.
Eerst wil ik van jou eens weten van welk brood jij hebt gegeten, en waarom je het niet meer moet; en in welke God jij dan nu gelooft. Dat zal alles een stuk duidelijker maken! Dan kunnen we vergelijken, en kan ik je wat meer vertellen over mijn God, wiens wezen Liefde is.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

lost and not found yet! schreef:Ik durf het sterker te stellen! Jou god is zelf een moordenaar!! Gr.
Bedankt, ik heb er notitie van genomen!
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:En oh ja, stenigen doen wij ook 25 eeuwen al niet meer!
Nee, dat klopt zeg, het kerkelijke gezag vond levend verbranden, radbraken, doodmartelen en verwurgen enz enz namelijk van een verfijnder niveau...
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Socratoteles
Diehard

Henoch schreef:Natuurlijk zijn sommige dingen zinnebeeldig, zoals 'n oog uitrukken. Iedere schlemiel weet dat dat niet letterlijk bedoeld wordt,
mattheus 18 schreef:8 Indien uw hand of uw voet u tot zonde verleidt, houw hem af en werp hem weg. Het is beter voor u verminkt of kreupel ten leven in te gaan, dan met twee handen of twee voeten in het eeuwige vuur geworpen te worden. 9 En indien uw oog u tot zonde verleidt, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met één oog ten leven in te gaan, dan met twee ogen in het hellevuur geworpen te worden.
Was dit je voorbeeld van hoe liefdevol God is? Gedreig met hellevuur? En waarom wordt dit niet letterlijk bedoelt denk je? Geeft de context daar aanleiding toe? Hoezo dan? Bedoelde hij het niet serieus, maar maakte Jezus een grapje over de hel? Je moet je beweringen staven, Henoch. Argumenten, weet je wel.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Samante schreef:Henoch, hoe kan het dat een almachtige God een zekere Allah naast zich moet dulden?
Of hoe kan het dat een almachtige God een zekere Satan als tegenstander heeft?

Als God werkelijk almachtig is, geschiedt helemaal niets tegen de wil van die God.

En verder: een werkelijk almachtige God heeft helemaal niets nodig van mensen.
Aha Samante! Interressant.

Eerst een paar vragen. Heeft de Paus iets verkeerds gegeten [omdat hij groen is]? Of heeft hij een demon, net als in de exorcist? Of is hij de broer van de Grinch?

Afbeelding

En hoe vaak heb jij deze vragen al gesteld aan Christenen, en voor jou geen bevredigend antwoord gekregen?
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

>Edwin< schreef:
Henoch schreef:En oh ja, stenigen doen wij ook 25 eeuwen al niet meer!
Nee, dat klopt zeg, het kerkelijke gezag vond levend verbranden, radbraken, doodmartelen en verwurgen enz enz namelijk van een verfijnder niveau...
Oh ja die! Daar hebben we ook nooit mee te maken gehad; behalve dan dat ze deze gruwelijkheden op ons uitoefenden, enkel en alleen omdat wij Jezus belijdden en de Bijbel als het Woord van God, en wij toen niet wilden buigen voor de kerkleer van Rome, en de Paus niet als het gezag van Christus!

Toen zijn wij Evangelischen door hen gemarteld en vermoord.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Socratoteles schreef:Was dit je voorbeeld van hoe liefdevol God is? .
Ik ga niet op jouw vragen in Socra, voordat je zelf opening van zaken geeft over jouw geloofsverleden en afval van de God van de Bijbel.

Sommigen hier noemen jou een "autobiografische godskenner", en daarom kan jij hier waarschijnlijk ook zo goed aarden bij de vrijdenkers.

Dus steek van wal.
Laatst gewijzigd door Henoch op 09 okt 2007 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

>Edwin< schreef:Mijn vraag aan jou is daarom: wie - of welke entiteit - is Allah dan wel volgens jou?

En ga me nu niet antwoorden met het wegwuivende argument dat ik aan het mierenneuken ben, daar kom je er niet mee van af.
Neuk jij mieren dan?

Afbeelding

Om jouw te antwoorden; en ik wuif het niet weg, alleen is het niet zo prettig om te horen voor de Moslim-gelovige.

De entiteit Allah is of Satan zelf, of een hoge vorst der duisternis (Daniël 10:13).
Samante

Bericht door Samante »

Henoch schreef:
Samante schreef:Henoch, hoe kan het dat een almachtige God een zekere Allah naast zich moet dulden?
Of hoe kan het dat een almachtige God een zekere Satan als tegenstander heeft?

Als God werkelijk almachtig is, geschiedt helemaal niets tegen de wil van die God.

En verder: een werkelijk almachtige God heeft helemaal niets nodig van mensen.
Aha Samante! Interressant.

Eerst een paar vragen. Heeft de Paus iets verkeerds gegeten [omdat hij groen is]? Of heeft hij een demon, net als in de exorcist? Of is hij de broer van de Grinch?
Hij ziet er eng uit he? Hij is denk ik gewoon bewerkt in photoshop, of hij moet van Mars komen.
Henoch schreef:
En hoe vaak heb jij deze vragen al gesteld aan Christenen, en voor jou geen bevredigend antwoord gekregen?
Ik heb deze vragen meerdere keren aan christenen gesteld en nooit een bevredigend antwoord gekregen. Ook moslims heb ik die vragen gesteld. Men gaat er gewoon niet op in, maar dat ga jij toch zeker wel doen hoop ik?
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Denk jij dat ik dat zal kunnen? Het is teveel eer, ik kan dat niet aan, denk ik!
Socratoteles
Diehard

Henoch schreef:Eerst wil ik van jou eens weten van welk brood jij hebt gegeten, en waarom je het niet meer moet; en in welke God jij dan nu gelooft. Dat zal alles een stuk duidelijker maken! Dan kunnen we vergelijken, en kan ik je wat meer vertellen over mijn God, wiens wezen Liefde is.
Hoe kom je nou weer bij brood? Ik heb helemaal niets geschreven over brood eten, en ook niet over "dat ik het niet meer moet". Ik heb geen flauw idee waar je dat vandaan haalt. Wat ik schreef was dat ik tot de conclusie gedwongen werd dat mijn 'Godservaringen' geen relatie konden hebben met de God van de bijbel. Ik heb er alles aan gedaan om die conclusie te vermijden, behalve er niet langer mee bezig zijn en ophouden erover na te denken. De gedachte dat ik mezelf voor de gek houd is mij minstens zo ondragelijk.
Henoch schreef:k ga niet op jouw vragen in Socra, voordat je zelf opening van zaken geeft over jouw geloofsverleden en afval van de God van de Bijbel.
Nonsens, daar ging de discussie niet over. Bovendien is mijn verleden is jouw zaak niet.
Sommigen hier noemen jou een "autobiografische godskenner", en daarom kan jij hier waarschijnlijk ook zo goed aarden bij de vrijdenkers.
Ik heb me door niemand zo horen noemen. Of is dit een verkrachting van het commentaar van Sararje? Als ik hier goed kan aarden, dan is dat omdat ik gewend ben een discussie met argumenten te voeren. Probeer het ook eens.
Dus steek van wal.
Nee, mijn positie is duidelijk genoeg voor iedereen die de moeite neemt mijn bijdragen te lezen. Dat jij dat niet doet, of bijzonder slordig, dat is niet mijn probleem. Bovendien leidt het je af van een aantal punten waar je maar niet op in wilt gaan. Dat je hier niet op wilt reageren omdat je de ins en outs van mijn verleden niet kent is wel een erg laffe manier om de discussie te ontlopen.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Socratoteles schreef:Ik heb niet alleen geproeft, ik heb gegeten en gedronken, gezwolgen in wat jij Godservaringen noemt.
Welke Kerk? Geloofsstroming? Welke godservaringen? Wat deed God niet goed dan ?

Is proeven, gegeten, geen eten? Of ben ik nu gek?
Gesloten