Henoch schreef:Eerst wil ik van jou eens weten van welk brood jij hebt gegeten, en waarom je het niet meer moet; en in welke God jij dan nu gelooft. Dat zal alles een stuk duidelijker maken! Dan kunnen we vergelijken, en kan ik je wat meer vertellen over mijn God, wiens wezen Liefde is.
Hoe kom je nou weer bij brood? Ik heb helemaal niets geschreven over brood eten, en ook niet over "dat ik het niet meer moet". Ik heb geen flauw idee waar je dat vandaan haalt. Wat ik schreef was dat ik tot de conclusie gedwongen werd dat mijn 'Godservaringen' geen relatie konden hebben met de God van de bijbel. Ik heb er alles aan gedaan om die conclusie te vermijden, behalve er niet langer mee bezig zijn en ophouden erover na te denken. De gedachte dat ik mezelf voor de gek houd is mij minstens zo ondragelijk.
Henoch schreef:k ga niet op jouw vragen in Socra, voordat je zelf opening van zaken geeft over jouw geloofsverleden en afval van de God van de Bijbel.
Nonsens, daar ging de discussie niet over. Bovendien is mijn verleden is jouw zaak niet.
Sommigen hier noemen jou een "autobiografische godskenner", en daarom kan jij hier waarschijnlijk ook zo goed aarden bij de vrijdenkers.
Ik heb me door niemand zo horen noemen. Of is dit een verkrachting van het commentaar van Sararje? Als ik hier goed kan aarden, dan is dat omdat ik gewend ben een discussie met argumenten te voeren. Probeer het ook eens.
Dus steek van wal.
Nee, mijn positie is duidelijk genoeg voor iedereen die de moeite neemt mijn bijdragen te lezen. Dat jij dat niet doet, of bijzonder slordig, dat is niet mijn probleem. Bovendien leidt het je af van een aantal punten waar je maar niet op in wilt gaan. Dat je hier niet op wilt reageren omdat je de ins en outs van mijn verleden niet kent is wel een erg laffe manier om de discussie te ontlopen.