Ik zie in het voorstel om de Halal-hypotheek in te voeren alleen maar het bewijs dat de nederlandse cultuur zich steeds verder aan het aanpassen is aan de islamitische cultuur. Het proces van verislamitisering is aan de gang en blijft door gaan. Ik stem tegen.
Het maakt mij dan niets uit of het juridisch, technisch of boekhoudkundig wel kan. Stop de verdere verislamitisering.
Amsterdam pleit voor halal hypotheek
Moderator: Moderators
Seconded,
Ik denk ook niet dat het een goed idee is, als ze dit voor elkaar kunnen krijgen, zullen hierna steeds meer Islamitisch getinte "eisen" komen. Ik wil niet nationalistisch overkomen maar zo gaat onze eigen cultuur op de achterste bankjes zitten terwijl de moslimcultuur 1e rij zit. Not good....
Ik denk ook niet dat het een goed idee is, als ze dit voor elkaar kunnen krijgen, zullen hierna steeds meer Islamitisch getinte "eisen" komen. Ik wil niet nationalistisch overkomen maar zo gaat onze eigen cultuur op de achterste bankjes zitten terwijl de moslimcultuur 1e rij zit. Not good....
Volledig mee eens, zolang het maar vanuit de vrije markt komt en geen zwaar gesubsidieerd project wordt. Dit beangstigd mij wel, in de gemeente Den Haag hebben woonwagen bewoners grond kunnen kopen voor een schijntje wat een gewone huizenkoper er voor betaald, dit vind ik (in het algemeen voor iedere groep in de samenleving) een schending van het gelijkheids principe. Maar voor de rest wil ik van te voren geen moord en brand schreeuwen.Gerard schreef:Waarom niet.![]()
Als ze geen rente mogen betalen en er is een bank die daar (maar al te graag) aan mee wil werken en de moslims kunnen net als alle nederlanders het van de belasting terugkrijgen (vraag is alleen hoe trek je dat gelijk met rente aftrek) wat is dar dan op tegen?
In een liberaal land moet dat mogelijk zijn want wie moet daar onder lijden ? Niemand toch???
- Mahalingam
- Ervaren pen
Er wordt in ons land (en ook in heel Europa) gebouwd aan een islamitische zuil, compleet met eigen moskeeën, prachtwijken, bakkers, slagers, kleding, dokters, ziekenhuizen, garages en natuurlijk banken.
En in dat circuit heeft de belastingdienst niets te zoeken zolang de deelnemers hun 'zakat' betalen aan de imams. Godsdienstvrijheid en zo.
Er valt veel geld te halen. Denk maar aan Milli G. die Turken af hielp van hun zwarte spaarcenten. Of nu net vandaag het fata-morgana fonds "Royal Dubai' om vorstelijk opgelicht te worden.
Of ook zeer recent het Golden Sub Project (beleggen in appartementen in Turkije)
Zie ook:
http://www.overgeld.nl/rubriek/beleggen ... naar_.html
En in dat circuit heeft de belastingdienst niets te zoeken zolang de deelnemers hun 'zakat' betalen aan de imams. Godsdienstvrijheid en zo.
Er valt veel geld te halen. Denk maar aan Milli G. die Turken af hielp van hun zwarte spaarcenten. Of nu net vandaag het fata-morgana fonds "Royal Dubai' om vorstelijk opgelicht te worden.
Of ook zeer recent het Golden Sub Project (beleggen in appartementen in Turkije)
Zie ook:
http://www.overgeld.nl/rubriek/beleggen ... naar_.html