Nieuwe studenten biologie wijzen evolutieleer af.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Devious schreef:
Tim Spaan schreef:Ik merk een beetje dat het je aangaat wat anderen geloven,... Niks mis mee, maar 't valt me wel op... Mij kan het bijvoorbeeld geen drol schelen wat anderen vinden....
Het zou mij normaal gesproken ook niets kunnen schelen. Punt is echter dat anderen hier soms anders over denken. Er zijn mensen die diep in hun hart die 'verderfelijke' evolutieleer verboden willen zien. Of we het nu leuk vinden of niet, creationisme en fundamentalisme is groeiende, en als wij ooit (hopen dat wij het niet meer meemaken) in de minderheid zouden zijn, dan kan het ons wel degelijk een drol schelen.
Maar natuurlijk heb ik wel hoop. Er lopen genoeg gelovigen rond met gezond verstand in hun hoofd, die genuanceerder over de evolutieleer denken.

ciao...
Hmm, tja je kunt je natuurlijk ook afvragen indien ze de de evolutietheorie afwijzen wat hun alternatief is, maar ja dat lijkt me wel duidelijk.
In feite neemt gezond verstand niets aan voordat het bewezen is of
met meer dan redelijke onderbouwde argumenten aannemelijk is
gemaakt, maar ja hier kun je weer ellenlang over discussieren.
Wat ik me wel afvraag is, worden die studenten dan straks over een
paar jaar gewoon met bull afgeleverd? Als dat zo is kun je oprecht zorgen gaan maken.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Wat ik me wel afvraag is, worden die studenten dan straks over een
paar jaar gewoon met bull afgeleverd? Als dat zo is kun je oprecht zorgen gaan maken.
Ga je dan maar zorgen maken.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Hier is nog een kompleet artikel te vinden over dit moslim-creationisme aan de VU Amsterdam

De Volkskrant, 09-04-2005, door Ben van Raaij
Evolutie | Vrije universiteit worstelt met creationisme onder moslimstudenten

http://www.rationelepolitiek.nl/allocht ... onisme.htm
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Zoals prof. Hans Janssen in het artikel schreef:
'Je hebt voortdurend moslimstudenten die de collegestof afwijzen, niet alleen bij biologie. Vanochtend lazen we een middeleeuws korancommentaar. Dan staat er iets wat ze niet bevalt, en zijn ze meteen bijzonder geïrriteerd. Willen wij ze zogenaamd weer op het verkeerde pad brengen. Dan kun je op je kop gaan staan. maar dat helpt niks. Het is natuurlijk een teken van zwakte, dat ze hun eigen traditie, die breder is dan ze zelf weten, afwijzen. Een beetje zielig ook.'
Een beetje zielig? Ik vind het ontzettend zielig.

We leven in 2005!

Zolang er maar niet gebogen wordt voor dit soort fratsen, want tja; in een systeem waar scholen worden afgerekend op basis van het aantal geslaagde studenten ga je je dat wel afvragen...
Lucas88

Bericht door Lucas88 »

Tim Spaan schreef:Ik merk een beetje dat het je aangaat wat anderen geloven,... Niks mis mee, maar 't valt me wel op... Mij kan het bijvoorbeeld geen drol schelen wat anderen vinden....
Ik zou 't wel prettig vinden als studenten aan de VU een mening zouden hebben die een beetje wetenschappelijk verantwoord is. Het is ten slotte gemeenschapsgeld en 't intellectueel gehalte van een natie is voor een groot deel natuurlijk gerepresenteerd door de universiteiten.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Lucas88 schreef:
Ik zou 't wel prettig vinden als studenten aan de VU een mening zouden hebben die een beetje wetenschappelijk verantwoord is. Het is ten slotte gemeenschapsgeld en 't intellectueel gehalte van een natie is voor een groot deel natuurlijk gerepresenteerd door de universiteiten.
Precies. Deze nieuwelingen in de wetenschap wijzen in principe wetenschappelijk resultaat uit onderzoek af.
Vooral door conservatief denken van geestelijken in Arabische landen. Het is toch geen wonder dat daar de laatste 700 jaar niets meer op wetenschappelijk gebied werd gepresteerd. Vrijheid van meningsuiting op onderzoeksgebied is daar niet.
Plaats reactie